Vel, dette er vel en nokså random historie, men tenkte jeg skulle dele denne også, slik at dere kan avgjøre om jeg er gal eller ikke
Vel, jeg støtta meg av en eller annen grunn til ei hylle som er sånn i øyehøyde. Når jeg berørte en modellbil som står der (Er Il Tempo Gigante om det har noe å si), så var den... Ja, VARM!!!
Jeg brant meg på den. Tok hånda fort bort, og rett etter var den kald igjen. Men det lille øyeblikket jeg berørte den, var den varm.. Noen som aner hvorfor?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Varm modellbil...? Wha???
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Re: Varm modellbil...? Wha???
Den første forklaringen som "trår til" er at det kan ha vært statisk elektrisitet.
Dersom den står på gummihjul, og ellers er laget av metall, kan den ha oppsamlet statisk elektrisitet, som har gitt deg et lite støt, som har blitt tolket som varme...
det var den "vitenskapelige forklaringen".
Den andre forklaringen ( paranormale ) får vi se om andre har forslag til . . .
A
Dersom den står på gummihjul, og ellers er laget av metall, kan den ha oppsamlet statisk elektrisitet, som har gitt deg et lite støt, som har blitt tolket som varme...
det var den "vitenskapelige forklaringen".
Den andre forklaringen ( paranormale ) får vi se om andre har forslag til . . .
A
Antall ord: 68
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Mai 2005 22:22
- 19
- Blitt takket: 2 ganger
Hjernen din tolket antakeligvis signalene fra fingrene dine slik at bilen opplevdes som varm, selv om den ikke var det. Sinnet kan ha spilt deg et puss. Dette kan også være knyttet opp mot forskjeller fra forventet temperatur og opplevd temperatur.
Statisk elektrisitet tror jeg ikke det var, ettersom utladningen som regel bare inneholder en knøttliten mengde elektrisitet, og lades ut over en såpass kort periode at jeg tviler på at det ville være merkbart. Hadde det vært merkbart, skulle en tro at du hadde hørt og/eller sett det, ettersom en slik utladning ikke kan gi fra seg så store mengder varme uten å frigjøre store deler av energien som lyd og lys.
Statisk elektrisitet tror jeg ikke det var, ettersom utladningen som regel bare inneholder en knøttliten mengde elektrisitet, og lades ut over en såpass kort periode at jeg tviler på at det ville være merkbart. Hadde det vært merkbart, skulle en tro at du hadde hørt og/eller sett det, ettersom en slik utladning ikke kan gi fra seg så store mengder varme uten å frigjøre store deler av energien som lyd og lys.
Antall ord: 120
Hide post links |
Okparaunormal skrev:Hjernen din tolket antakeligvis signalene fra fingrene dine slik at bilen opplevdes som varm, selv om den ikke var det. Sinnet kan ha spilt deg et puss. Dette kan også være knyttet opp mot forskjeller fra forventet temperatur og opplevd temperatur.
Thx
Syntes bare det var litt merkelig
Antall ord: 52
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Noen spørsmål trenger svar før man kan uttale seg særlig om dette:
* Stod modellbilen i nærheten av ei lampe? Hvis ja; hva slags?
* Stod den slik at sollys kan treffe den? Hvis ja; nå på dagen skjedde dette, og hva slags vær var det?
* Er modellbilen av den typen som bruker batterier?
* Stod den slik at sollys kan treffe den? Hvis ja; nå på dagen skjedde dette, og hva slags vær var det?
Antall ord: 58
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
Nei, nei og neiKimbara skrev:Noen spørsmål trenger svar før man kan uttale seg særlig om dette:
Såå.. Keep'em coming
Men de tre der var feil.. Eller feil og feil.. De var iallfall ikke riktige
Antall ord: 83
Hide post links |