Jeg har opplevd ett par ting i leiligheten vår. Det begynte etter at datteren vår ble født for 1år siden.
1. Jeg var oppe på natten med datteren min da plutselig babygymmen hennes begynner å spille.
(for at den skal spille må man fysisk være borti den, den spilte aldri av seg selv på dagtid)
2. Og de siste 2 ukene har sikringen gått 2 ganger i hele leiligheten. Og vi har måttet skiftet ut
lyspærer opptil 2-3ganger i uken.
3. Datteren min har ett lite leke piano med mange forskjellige lyser og melodier. Denne begynner
plutselig å spille av seg selv. Gjerne flere ganger om dagen.
4. Datteren min har alltid vært fascinert av ett bilde av meg og min oldemor (hun døde i januar i fjor). Hun peker alltid på det og vil ofte bli løftet opp så hun kan gi henne en kos. Dette er ikke noe jeg begynte med først.
5. Kanaler på Tv`n skifter
Jeg tror jeg egentlig er litt paranoid. For jeg har vært i ett hus hvor det spøkte, og da fikk jeg en enorm hodepine (noe jeg aldri pleier å ha), men hodepine har jeg ikke noe særlig nå.
Men jeg liker å tro at det kanskje er min oldemor som gjør alt dette.
Er det bare jeg som innbiller meg ting???
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Er jeg bare paranoid??
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Sep 2009 08:39
- 15
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Re: Er jeg bare paranoid??
Jeg snur litt på rekkefølgen:
Enten for dårlig kvalitet på lyspærene ( butikkens ansvar ), eller for høy nettspenning i huset ( everkets ansvar ).
Dette at sikringene har gått, kan også være indikasjon på elektrisk feil / for høy nettspenning.
Her ville jeg absolutt fått en elektriker til å se på saka, om du selv ikke har funnet årsak til at sikringen går.
Sikringen er det den heter, en SIKRING MOT at skade skal skje, enten pågrunn av overledning, eller annen type feil.
Dersom nettspenningen er for høy, vil det gjerne trekkes mer strøm i apparater, som gjør at strømmen overstiger sikringsverdien. ( noe som vil kunne medføre brann om ikke sikringen faktisk sikrer ved å ryke )
det betyr at kontaktflater inni brytere etter en tid kan begynne å få dårlig kontakt / skille mellom membranene, slik at det kan komme lekkasjestrømmer som periodisk kan gi stor nok lekkasje til at elektronikken sier " nå ble det trykket på knappen".
Spesielt om det er sølt væske som har trengt inn.
Det jeg ikke nevnte ovenfor er at om det er en feil i det elektriske anlegget, er at slike feil kan gnistre, dvs forårsake kraftig elektrisk støy, som sendes ut som radiosignaler.
Slike støyende radiosignaler kan forårsake at ikke bare radio og tv blir forstyrret, men også at elektronikk som ikke er støyskjermet kan reagere. Leketøy er somregel ikke skjermet mot elektrisk støy, og vil derfor kunne reagere på "falske signaler".
og selve fjernkontrollen, igjen er søl ( brus, saft, kaffe, melk, osv ) ofte en årsak til at fjernkontrollen kan sende "falske" impulser.
Om man søler på en fjernkontroll, anbefaler jeg å ikke bare tørke på utsiden, men også få fjernet fukt som trenger inn.
Brus, saft, og annen sukkerholdig drikke, vil også medføre at det "kleber" inni fjernkontrollen, noe som kan medføre at knapper henger og gir falske signal. ( eller at knapper ikke virker i det heletatt... )
Dette var de "normale" mulighetene som absolutt må vurderes !
Spesielt om sikringene ryker igjen, BØR du få en elektrikker til å sjekke hinstallasjonen, eventuelle jordfeil, og om det er andre årsaker som elektrikeren kan finne utav.
Bedre det, enn at ebn eventuell feil kan forårsake andre skader.
Så kan vi ta dette :
Hodepine kommer gjerne av andre årsaker, som f.ex at man er uønsket på stedet, energityver - dvs energier som stjeler energi fra deg ( oppleves ofte som kulde ), men kan også komme av forhold på stedet ( dårlig luft, forurensning, kjemoikalier, osv.
At barnet liker det ene bildet, kan komme av flere ting, kansje hun ser likhet med deg ?
Kansje hun rett og slett liker bildet ?
Eller kansje hun føler at det er noe mer...
Dersom du har tro på at det er din oldemor, skjønner jeg ikke helt hvorfor hun skal forårsake elektriske problemer, - du kan jo si ut i lufta ; Vær så snill å slutt med å leke med det elektriske", og hjelper det, så har du jo svar.
Men husk uansett på å finn ut hvorfor sikringene går ! Bedre safe enn sorry !
Asbjørn
Å måtte skifte lyspærer oftere enn normalt, er somregel forårsaket av 2 ting ;AnnetteF skrev:2. Og de siste 2 ukene har sikringen gått 2 ganger i hele leiligheten. Og vi har måttet skiftet ut lyspærer opptil 2-3ganger i uken.
Enten for dårlig kvalitet på lyspærene ( butikkens ansvar ), eller for høy nettspenning i huset ( everkets ansvar ).
Dette at sikringene har gått, kan også være indikasjon på elektrisk feil / for høy nettspenning.
Her ville jeg absolutt fått en elektriker til å se på saka, om du selv ikke har funnet årsak til at sikringen går.
Sikringen er det den heter, en SIKRING MOT at skade skal skje, enten pågrunn av overledning, eller annen type feil.
Dersom nettspenningen er for høy, vil det gjerne trekkes mer strøm i apparater, som gjør at strømmen overstiger sikringsverdien. ( noe som vil kunne medføre brann om ikke sikringen faktisk sikrer ved å ryke )
Når det gjelder elektrisk drevne leketøy, er de ofte av en lavere teknisk kvalitet.AnnetteF skrev:1. Jeg var oppe på natten med datteren min da plutselig babygymmen hennes begynner å spille.
(for at den skal spille må man fysisk være borti den, den spilte aldri av seg selv på dagtid)
det betyr at kontaktflater inni brytere etter en tid kan begynne å få dårlig kontakt / skille mellom membranene, slik at det kan komme lekkasjestrømmer som periodisk kan gi stor nok lekkasje til at elektronikken sier " nå ble det trykket på knappen".
Spesielt om det er sølt væske som har trengt inn.
Igjen dette med dårlig kontakt / søl som mulig årsak.AnnetteF skrev:3. Datteren min har ett lite leke piano med mange forskjellige lyser og melodier. Denne begynner plutselig å spille av seg selv. Gjerne flere ganger om dagen.
Det jeg ikke nevnte ovenfor er at om det er en feil i det elektriske anlegget, er at slike feil kan gnistre, dvs forårsake kraftig elektrisk støy, som sendes ut som radiosignaler.
Slike støyende radiosignaler kan forårsake at ikke bare radio og tv blir forstyrret, men også at elektronikk som ikke er støyskjermet kan reagere. Leketøy er somregel ikke skjermet mot elektrisk støy, og vil derfor kunne reagere på "falske signaler".
Her har vi to "naturlige" årsaker ; elektrisk støy, som jeg nevnte over, som kan forårsake at det gies falske signaler til tv,AnnetteF skrev:5. Kanaler på Tv`n skifter
og selve fjernkontrollen, igjen er søl ( brus, saft, kaffe, melk, osv ) ofte en årsak til at fjernkontrollen kan sende "falske" impulser.
Om man søler på en fjernkontroll, anbefaler jeg å ikke bare tørke på utsiden, men også få fjernet fukt som trenger inn.
Brus, saft, og annen sukkerholdig drikke, vil også medføre at det "kleber" inni fjernkontrollen, noe som kan medføre at knapper henger og gir falske signal. ( eller at knapper ikke virker i det heletatt... )
Dette var de "normale" mulighetene som absolutt må vurderes !
Spesielt om sikringene ryker igjen, BØR du få en elektrikker til å sjekke hinstallasjonen, eventuelle jordfeil, og om det er andre årsaker som elektrikeren kan finne utav.
Bedre det, enn at ebn eventuell feil kan forårsake andre skader.
Så kan vi ta dette :
AnnetteF skrev:4. Datteren min har alltid vært fascinert av ett bilde av meg og min oldemor (hun døde i januar i fjor). Hun peker alltid på det og vil ofte bli løftet opp så hun kan gi henne en kos. Dette er ikke noe jeg begynte med først.
Dersom det er paranormale forhold, behøver ikke de å gi hodepine.AnnetteF skrev:Jeg tror jeg egentlig er litt paranoid. For jeg har vært i ett hus hvor det spøkte, og da fikk jeg en enorm hodepine (noe jeg aldri pleier å ha), men hodepine har jeg ikke noe særlig nå.
Men jeg liker å tro at det kanskje er min oldemor som gjør alt dette.
Er det bare jeg som innbiller meg ting???
Hodepine kommer gjerne av andre årsaker, som f.ex at man er uønsket på stedet, energityver - dvs energier som stjeler energi fra deg ( oppleves ofte som kulde ), men kan også komme av forhold på stedet ( dårlig luft, forurensning, kjemoikalier, osv.
At barnet liker det ene bildet, kan komme av flere ting, kansje hun ser likhet med deg ?
Kansje hun rett og slett liker bildet ?
Eller kansje hun føler at det er noe mer...
Dersom du har tro på at det er din oldemor, skjønner jeg ikke helt hvorfor hun skal forårsake elektriske problemer, - du kan jo si ut i lufta ; Vær så snill å slutt med å leke med det elektriske", og hjelper det, så har du jo svar.
Men husk uansett på å finn ut hvorfor sikringene går ! Bedre safe enn sorry !
Asbjørn
Antall ord: 828
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |