Universet & dets hemmeligheterSex: The secret gate to Eden

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Sex: The secret gate to Eden

Innlegg av Moonstone »

Jeg er spesielt enig i det de sa om at Dogmatisk/Statisk Religion KUN har basert seg på innpakninga, isteden for å fokusere på den røde tråden og innholdet/gnosis.
Dette blir flere og flere oppmerksomme på i dag, og organisert Religion taper fler og fler "medlemmer" pga nettopp dette.
Antall ord: 51
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Dette virker spennende... rakk kun å se del 1 nå, men satser på å se resten i kveld og kommer tilbake til den tråden her senere
Antall ord: 25
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av zind »

Tja, hva skal man si... her var det mye på en gang :)

En ordentlig stor suppe, ganske ukritiskt, men med noen interessante vinklinger.
Jeg skjønner jo at de håper sextittelen skal selge, men heldigvis handlet jo stort sett klippene om mye annet. Om de kommer til noe slags konklusjon, og om det er det vi ser en forsmak på på slutten der når de snakker om treet som en referanse til sex, det vet jeg jo ikke. uansett, tittelen virker litt misvisende. Hadde lett sett hele om noen ga den til meg, men sånn i klipp syntes jeg det ble litt for mye på en gang, med galant hopping fra det ene til det andre.
Jeg har tro på at man kan finne mye av det samme i forskjellige religioner, i gamle skrifter ol. Jeg tror gjerne budskapet kommer fra samme kilde. Koder og den slags er interessant, byr filmen på flere interessante områder på det området mon tro?

For en del år siden kom det flere bøker i løpet av kort tid som omhandlet bibelkoder og forsvunne manuskripter. Noen som har lest noen av de og kan utdype litt?
Antall ord: 198
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

zind skrev:For en del år siden kom det flere bøker i løpet av kort tid som omhandlet bibelkoder og forsvunne manuskripter. Noen som har lest noen av de og kan utdype litt?
Ja, jeg har lest noen av de "forsvunnende", men som ikke forsvant likevel, som Thomas og Judas skriftene. Intressante skrifter, med en mer Gnostisk vinkling på ting, og med alternative historier til de mest kjente, som "den siste nattverd"-historien.
Antall ord: 75
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Nov 2005 13:12
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

zind skrev:Tja, hva skal man si... her var det mye på en gang :)

En ordentlig stor suppe, ganske ukritiskt, men med noen interessante vinklinger.
Jeg skjønner jo at de håper sextittelen skal selge, men heldigvis handlet jo stort sett klippene om mye annet. Om de kommer til noe slags konklusjon, og om det er det vi ser en forsmak på på slutten der når de snakker om treet som en referanse til sex, det vet jeg jo ikke. uansett, tittelen virker litt misvisende. Hadde lett sett hele om noen ga den til meg, men sånn i klipp syntes jeg det ble litt for mye på en gang, med galant hopping fra det ene til det andre.
Jeg har tro på at man kan finne mye av det samme i forskjellige religioner, i gamle skrifter ol. Jeg tror gjerne budskapet kommer fra samme kilde. Koder og den slags er interessant, byr filmen på flere interessante områder på det området mon tro?

For en del år siden kom det flere bøker i løpet av kort tid som omhandlet bibelkoder og forsvunne manuskripter. Noen som har lest noen av de og kan utdype litt?
Man får kanskje ikke så mye utav de små klippene som ligger på youtube desverre. Har hele filmen på dvd selv, men kan vel kanskje bli vanskelig å videreformidle den?
Når det kommer til filmen, så er den ett resultat av frivillige pengedonasjoner i ett gnostisk community og poenget er vel ikke å tjene seg rike på den, ettersom det går litt imot selve budskapet og "Thelema press" som laget filmen er en "none-profit" organisasjon.
Men når det er sagt, så tror jeg at jeg veit om en måte å få tak i filmen pår. Send meg en pm, så kan jeg se om jeg kan hjelpe deg om du er interessert. :)
Antall ord: 316
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Synes dette var en god tråd jeg, selvom det ikke ser ut til å være mange som er intressert i Gnostisisme og oversikt i oldtidsmystikk/viten her inne.
Gjærne fortsett Horus, og legg gjærne ut flere liknende Youtube-linker;)
Det kan være en øyeåpner for mange.
Antall ord: 51
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

Jaja.. :-)
Gla jeg ikke er religiøs jeg. Må være slitsomt å hele tiden skal måtte forholde seg til at det sitter en gud i himmelen og ser hva du driver med.
Eller basere livet sitt på ting som ble skrevet ned av gamle menn for mellom 6 og 4 tusen år siden.

:bandit
Antall ord: 54
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Deep Space skrev:Jaja.. :-)
Gla jeg ikke er religiøs jeg. Må være slitsomt å hele tiden skal måtte forholde seg til at det sitter en gud i himmelen og ser hva du driver med.
Eller basere livet sitt på ting som ble skrevet ned av gamle menn for mellom 6 og 4 tusen år siden.
Enig, jeg er også glad for å ikke være religiøs, og bundet av doktrine.
Men jeg liker å ha generell oversikt over de fleste religioner og alternative tolkninger/bevegelser.
Da er det lettere å forstå og debattere med religiøse folk.
Også finnes det faktisk Gnosis/visdom mellom linjene i de fleste religioner, slik jeg ser det.
Men selvfølgelig, det fører MYE negativt med seg også. Om bare folk hadde tatt til seg visdommen og ikke alt det meningsløse dilldallet, og ikke automatisk fulgt BLIND TRO så hadde verden vært et bedre sted..
Antall ord: 153
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av zind »

Deep Space skrev:Jaja.. :-)

Men gud så spennende det er med gamle skrifter, enten man tror eller ikke :)
Interessant bare å få et innblikk i tankegangen, trossystemet og livet til noen som levde for sååå lenge siden

Ps: Horus^, sender deg en pm!
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Jeg tror sex å religion absoutt er knyttet sammen.

http://www.abcnyheter.no/node/99263
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links