Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Merkelig ting på høyloftet
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Merkelig ting på høyloftet
Vel, nå var jeg alene om denne opplevelsen også. Har kanskje opplevd det før, men da ikke lagt merke til det. I dag stod jeg og lytta til det, og vel, skremmende er det
For å gjøre en lang historie kort (Fornemt skal det være ), så stod jeg og skulle sele av en hest. Jeg hører lyder fra høyloftet. Jeg stod litt bortforbi høyloftet, under det (Står jo ikke på loftet og seler av hesten, da ), og hører lyder derfra
Høres ut som om noen går rundt der oppe, og skyver rundt og slenger høybeller i gulvet der. Og det var ingen der oppe. Men lyden av noen om gikk rundt der oppe og beveget på høyet, var der. Jeg kunne ikke finne noen logisk forklaring på det, så et par minutter etter at jeg hadde hørt lydene som gav seg etter et minutt uten noen som kom ned trappa, gikk jeg opp dit. Det var mørkt og stille. Slags spøkelsesaktig stillhet, vanskelig å forklare. Slo ikke på lyset. Døra stod oppe. Gikk ned etter å ha vært oppe og sjekka. Lytta etter lyder. De kom ikke igjen, men de VAR der. Hva det var, aner jeg ikke. Og de kom der oppe fra
Kan kanskje ha vært det jeg så, men hvorfor lage lsike lyder? Jeg var osm sagt alene om å høre det. Ble litt skremt, men er jo egentlig ikke noe å være redd for..
Hva tror dere? Har jeg hatt nok en paranormal opplevelse?
For å gjøre en lang historie kort (Fornemt skal det være ), så stod jeg og skulle sele av en hest. Jeg hører lyder fra høyloftet. Jeg stod litt bortforbi høyloftet, under det (Står jo ikke på loftet og seler av hesten, da ), og hører lyder derfra
Høres ut som om noen går rundt der oppe, og skyver rundt og slenger høybeller i gulvet der. Og det var ingen der oppe. Men lyden av noen om gikk rundt der oppe og beveget på høyet, var der. Jeg kunne ikke finne noen logisk forklaring på det, så et par minutter etter at jeg hadde hørt lydene som gav seg etter et minutt uten noen som kom ned trappa, gikk jeg opp dit. Det var mørkt og stille. Slags spøkelsesaktig stillhet, vanskelig å forklare. Slo ikke på lyset. Døra stod oppe. Gikk ned etter å ha vært oppe og sjekka. Lytta etter lyder. De kom ikke igjen, men de VAR der. Hva det var, aner jeg ikke. Og de kom der oppe fra
Kan kanskje ha vært det jeg så, men hvorfor lage lsike lyder? Jeg var osm sagt alene om å høre det. Ble litt skremt, men er jo egentlig ikke noe å være redd for..
Hva tror dere? Har jeg hatt nok en paranormal opplevelse?
Antall ord: 263
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Re: Merkelig ting på høyloftet
Hmm..var en liknende sak på Åndenes makt en gang.
Også i en stall, med en fyr som gikk igjen på høyloftet.
Hva tror DU da Dagros?
Også i en stall, med en fyr som gikk igjen på høyloftet.
Hva tror DU da Dagros?
Antall ord: 28
Hide post links |
Kult du spørMoonstone skrev:Hva tror DU da Dagros?
Jeg følte det var noe der oppe, men kunne ikke skjønne hvorfor han skulle hive rundt på høyballene. Men det ER helt klart noe der oppe. Det er jeg ikke i tvil om lenger. Har fått så mange hint om noe der oppe. Så det er ikke spørsmål OM det er noe der oppe, men HVA, evt. HVEM?
Er skremmende når slikt skjer, men man kan ikke unngå å la seg rive med. Så jeg tror helt klart det er et gjenferd der oppe (Kanskje to, men det er på vaklende grunn). Skulle bare enten hengt opp et kamera der over noen netter eller fått tatt noen bilder av det som kanskje er der, så jeg ikke trenger å være i tvil lenger. Er egenltig ikke i tvil, men for å bevise for den brede allmennheten at det er noe der.
Antall ord: 158
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2005 14:33
- 19
- Kjønn (valgfri): Gift heks
- Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
- Har takket: 50 ganger
- Blitt takket: 192 ganger
Hei Dageros.
Kan du ikke prøve og finne mest mulig om historien til gården. Er gården gammel kan svaret ligge i gårdes historie. Du kan også prøve og finne historien til stede.
Jeg tro det er uansett viktig og ha litt is i magen når slike ting skjer.
Må huske det at en stall ofte har dyr og de er sensetive og fanger opp signaler lenge før deg, se på oppførsel og slikt på dyrene. En katt vil helst ungå steder med energi en hund vil gjerne finne ut mer akkurat som om det var et vanelig mennske.
Hester blir veldig urolige og vil helst ut av stallen.
Men jeg ønsker deg lykke til.
Ps: bare en liten følese jeg fikk ingen film eller bilder.
Kan du ikke prøve og finne mest mulig om historien til gården. Er gården gammel kan svaret ligge i gårdes historie. Du kan også prøve og finne historien til stede.
Jeg tro det er uansett viktig og ha litt is i magen når slike ting skjer.
Må huske det at en stall ofte har dyr og de er sensetive og fanger opp signaler lenge før deg, se på oppførsel og slikt på dyrene. En katt vil helst ungå steder med energi en hund vil gjerne finne ut mer akkurat som om det var et vanelig mennske.
Hester blir veldig urolige og vil helst ut av stallen.
Men jeg ønsker deg lykke til.
Ps: bare en liten følese jeg fikk ingen film eller bilder.
Antall ord: 134
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
Hide post links |
Heksepusen skrev:Hei Dageros.
Ja, jo, var visst noe som brant der ei gang i tida, men litt bortforbi. Tror ikke noen døde, kun en sort hest. Denne kan man visst høre om man er ute i mørket og rir eller kjører. det er det flere som har opplevd. Forsvinner vel nå som det er lys på banen
Vel, om jeg kjører et wild guess, kan jeg si så mye som at jeg tror det er en ånd som ikke er stedbunden. En sånn som kan flytte på seg (Det kan vel alle, men er øyensynlig ikke alle som gjør det), og at den da tilfeldigvis har slått seg til ro der på høyloftet. Kanskje to. Den ene har jeg sett, den andre har jeg hørt. Og ut fra det jeg så (Som om det er relevant), tror jeg ikke den dama der var i stand til engang å løfte en så tung høyball (Ja, disser gjenferdet. Neida.). Så, kanskje et ektepar som døde et eller annet sted, og av en eller annen grunn har blitt gjenforent på høyloftet? Nok et wild guess
var riktignok en hund ei gang (Som jeg har sagt tusen ganger. Jævla ekko) som var redd for å gå opp trappa. Knurra på noe på avsatsen som gjør at man kan stå i trappa uten å falle i en så godt som 180 graders sving. Dette er, etter det jeg kan huske, eneste gang jeg har sett et dyr reagere slik på vei opp til høyloftet. Under høyloftet er hestene rolige. Også andre dyr, som hunder. Har aldri sett en katt der oppe
Så, avslutningsvis, kanskje de bare kødder med meg, siden jeg i utgangspunktet er den enste som opplever dette? Og nei, det er ikkei nnbilning. Det verste er at det var (egentlig, hehe, når man ser bot fra detm ulige gjenferdet) ingen der oppe da jeg hørte lydene
Men spøkelseshesten er det flere som påstår å ha hørt. Ikke sett. Ikke jeg heller. Kanskje om jeg tar meg tid. En dag. Ikke i dag. Det blir regn. Tror jeg. Ikke at jeg tror at hesten der har noen connection med det som skjer på høyloftet, men kanskje
Antall ord: 385
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jeg må ælig si at jeg er mer spent på hestenes reaksjon hvordan dem oppfører seg, de har en egen evne til og reager på slikt.
Det slo meg litt en tanke også siden det kun er du som hører dette.
Det kan være det at du hører ting som har vært, kall det gjerne et ekko.
Det vil si at dette med høyballen rett og slett er noe som har hvert og som du hører som en slags avspilling for å forklare det enkelt.
Jeg husker ikke hva det heter i farten, men dette hender veldig ofte på gamle steder at eneriger fra hendelser og daglidagse gjøremål blir hengende igjen.
Det slo meg litt en tanke også siden det kun er du som hører dette.
Det kan være det at du hører ting som har vært, kall det gjerne et ekko.
Det vil si at dette med høyballen rett og slett er noe som har hvert og som du hører som en slags avspilling for å forklare det enkelt.
Jeg husker ikke hva det heter i farten, men dette hender veldig ofte på gamle steder at eneriger fra hendelser og daglidagse gjøremål blir hengende igjen.
Antall ord: 119
Hide post links |
Jo, kanskje. Greit nok med ei enkel forklaring
Det jeg ikke skjønner, er hvordan lydene kan spilles av igjen, og enda mindre hva som gjør at kun jeg hører dem. Burde ikke andre også høre dem når de "spilles av"? Når jeg hører de lydene, så er det jo ikke noe tegn til aktivitet, annet enn akkurat de lydene der lydene forekommer. Og, merket jeg, lydene kommer helst i mørke. For når jeg gikk opp, tror jeg skrev det i første post, så var døra åpen (En eller annen hadde glemt å lukke den (Håper jeg, ellers er det et poltergeist?)), og lyset var av. Men om jeg hadde stukket hodet opp av høylemmen (Noe jeg ikke gjør av sikkerhetsgrunner), hadde da lydene fortsatt, og høyballer evt. hadde beveget seg, eller hadde det blitt stille som om ingenting hadde skjedd? (Vel, egentlig hadde jo ingenting skjedd. Men you see my point)
Så, neste spørsmål. Hva gjør at lyder blir hengende igjen? Går det praktisk talt an?
Det jeg ikke skjønner, er hvordan lydene kan spilles av igjen, og enda mindre hva som gjør at kun jeg hører dem. Burde ikke andre også høre dem når de "spilles av"? Når jeg hører de lydene, så er det jo ikke noe tegn til aktivitet, annet enn akkurat de lydene der lydene forekommer. Og, merket jeg, lydene kommer helst i mørke. For når jeg gikk opp, tror jeg skrev det i første post, så var døra åpen (En eller annen hadde glemt å lukke den (Håper jeg, ellers er det et poltergeist?)), og lyset var av. Men om jeg hadde stukket hodet opp av høylemmen (Noe jeg ikke gjør av sikkerhetsgrunner), hadde da lydene fortsatt, og høyballer evt. hadde beveget seg, eller hadde det blitt stille som om ingenting hadde skjedd? (Vel, egentlig hadde jo ingenting skjedd. Men you see my point)
Så, neste spørsmål. Hva gjør at lyder blir hengende igjen? Går det praktisk talt an?
Antall ord: 184
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jo jeg forstår deg veldig godt.
Man kan si at det er samme funsjon som med ånder noen er motakelig for å høre disse fenomenene mens andre ikke.
Jeg er ikke sikker på dette for jeg har selv opplevd begge deler så jeg kan ikke si hva som ville ha hendt i dette tilfelle, men det er jo bare min teori dageros må ikke glemme det.
Men husk det er veldig viktig å høre på det som kroppen gir av signaler når ting skjer, det pleier som regel og stemme.
Håper du finner svare på dette en gang.
Man kan si at det er samme funsjon som med ånder noen er motakelig for å høre disse fenomenene mens andre ikke.
Jeg er ikke sikker på dette for jeg har selv opplevd begge deler så jeg kan ikke si hva som ville ha hendt i dette tilfelle, men det er jo bare min teori dageros må ikke glemme det.
Men husk det er veldig viktig å høre på det som kroppen gir av signaler når ting skjer, det pleier som regel og stemme.
Håper du finner svare på dette en gang.
Antall ord: 101
Hide post links |
TakkHeksepusen skrev:Håper du finner svare på dette en gang.
Om jeg hører det igjen i dag, skal jeg gi referat
Antall ord: 24
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Alltids moro med oppdateringer.
Antall ord: 4
Hide post links |
YeppHeksepusen skrev:Alltids moro med oppdateringer.
Så nå kan parafolket vente i spenning
Forresten, hvordan kan jeg finne ut hvorfor kun jeg hører de lydene? Er det noen spes. grunn til det?
Antall ord: 34
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 09 Jan 2009 15:12
- 15
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 1 gang
Fordi du går å LYTTER ETTER LYDER.
Antall ord: 7
"Du har retten til å forholde deg taus.
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."
I'm a member of CSI: Can't stand idiots
Hide post links |
Nei, gjorde ikke det akkurat da. Holdt på å sele av en hest, tenkte ikke på så mye annet akkurat da. Vel, noe annet tenkte jeg nok på, men jeg lyttet ikke etter lyder da. Så sånn helt tilfeldig, så hørte jeg dem.Paranomia skrev:Fordi du går å LYTTER ETTER LYDER.
Så, jeg LYTTET IKKE ETTER LYDER akkurat da, Mia. Der har du beklageligvis feil
Men uansett, slike lyder betyr vel noe mer enn at det da er et ekko fra fortida?
Antall ord: 84
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 09 Jan 2009 15:12
- 15
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 1 gang
Men det gjør du nå.
Fordi du syntes du hørte noe fra høyloftet.
Derfor vil du helt garantert høre noe mer. Tre beveger på seg, vet du.
Antall ord: 31
"Du har retten til å forholde deg taus.
Hide post links |
Jo, men var ikke slike lyderParanomia skrev:Men det gjør du nå.
Jeg vet hvordan gammelt tre høres ut, og.. Vel, nei, ikke slik lyd
Antall ord: 53
Hide post links |