Ok, la oss for diskusjonens skyld si at det er slik at man får alle minner om alle tidligere liv tilbake når man dør...Det ville jo fremdeles ikke gi noen mening, idét disse minnene forsvinner når man blir født igjen.
Meningen må vel ligge i det "underbeviste" av en eller annen grunn.
La oss si at mennesket får utdelt en sjel og en kropp.
Sjelen (jeg-et) blir da underlagt kroppens tanke-mekanisme og funksjoner, og den spirituelle kontakten da skjer med den "sjelelige".
Det er der det ubderbesviste oppstår.
Det er sjelen som blir flytett fra kropp til kropp, og kansje drar med seg noen bilde, hendelser, erfaringer, fra de forskjellige liv. som man ikke kan huske i den kroppselige tankegang, da kroppen må læres opp på nytt i gjen, gang på gang
Et lite eksempel på MIN erfaring..
Jeg er ganske så urban og lite villig til å tusle i "skauen" på turer, jeg ser heller ingen hensikt med å sitte oppi et tjern å fiske mutters alene, mens jeg blir spist opp av mygg heller, men når jeg er på "Vidda", F.eks kjører over til Bergen fra Drammen, og er oppe på vidda, der det blåser, alt er laaangt og flatt, steinete, og ugjesmildt... DER FØLER JEG MEG HJEMME? JEG FØLER MEG FRI.? Jeg stopper alltid bilen, og ber om en tid for meg selv (fra resten av reisefølget) får å sytte å nyte? Men, hva er det jeg nyter? Jeg hakke peiling...
Så, hva om min sjel har engang vært i en Ulv, Sau på fjell beite, eller et Reinsdyr, som har hatt disse nakne og golde landstykkende som sitt "fristed"? Der de har følt "friheten", som jeg føler hver gang jeg passerer over slike "fjellpass".?
Igjen... Kun mine tanker...
Det ville være langt mer hensiktsmessig å konstant ha denne informasjonen tilgjengelig slik at man aktivt kan dra nytte av erfaringer til enhver tid.
Ja, du er inne på noe der!
Teorien jeg leser i dine innlegg blir jo ironisk nok en grov forvansking av et problem for å unngå selve problemet
Det er nok ingen Teori, kun et et resultat av et tanke på det du skrev..
Jeg antar at siden en rekke mennesker med så stor sikkerhet kan uttale seg om disse tingene, så må de også kunne gi et fornuftig svar på dette.
Enig, men hvis de opplever en N.D.O., så er de jo kun på utsiden av porten, å banker på.. de er lissom ikke heelt inne, og kan gi oss detaljert av hva som foregår. De forteller kun om den lille turen frem og tilbake til "ringklokka".. lissom..