Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder"Spøker "det her eller?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
marte10
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Sep 2009 20:35
15

"Spøker "det her eller?

Innlegg av marte10 »

Hei..Jeg håper at noen vil gi meg noen kommentarer på dette innlegget. jeg kan ingenting om paranormale ting..har redigert innlegget litt for å gi litt mer informasjon. Natt til søndag opplevde jeg noe ganske ekkelt. Jeg våknet om natta. Borte ved garderobeskapet mitt står det en skikkelse.(ca 1.5 meter fra senga) Ansiktet til denne skikkelsen var vendt halvveis bort fra meg. Før jeg fikk reagert noe særlig snur skikkelsen seg mot meg og "ansiktet" strekker seg mot meg, nesten for å ta meg i nærmere øyesyn. Skikkelsen var på en måte "flytende", og "truende". Jeg ble så redd at jeg slo etter dette vesenet, fikk på lyset og alt ble borte. Jeg er nesten 42 år, men sov med tven på resten av natta :? Hadde nok ikke tenkt så mye på dette hadde det ikke vært for at datteren min kom med en rar uttalelse neste morgen. Mamma...det var akkurat som om en dame som gikk på verandaen vår i natt. Jeg hørte henne, og hun hadde høyhælte sko. Da fikk jeg en smule fnatt. Skikkelsen jeg hadde sett var et "moderne" kledt kvinnemenneske, som godt kunne hatt høye hæler. Har bare hatt et par slike opplevelser før, og det var med min avdøde mormor. Jeg kjente den velkjente lukta av henne da hun viste seg for meg. Det opplevde jeg bare som noe fint.

Blir kjempeglad for svar
Antall ord: 249

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: "Spøker "det her eller?

Innlegg av kristiane »

Hei!
Først tenkte jeg på at du kanskje hadde opplevd en søvnparalyse eller en såkalt lucid drøm,(er selv klar over at man drømmer),men det var merkelig at datteren din hadde hørt fottrinn..
Har du opplevd andre ting i huset? I og med at også datteren din hørte fottrinn,fortoner det hele seg noe merkelig.Ganske sannsynlig at du hadde besøk fra den andre siden. Lett å si,men prøv å ikke tenk så mye på dette.Frykt for det ukjente er helt naturlig,det ligger naturlig i mennesker,da det har med overlevelsesinnstinkt å gjøre.
Visst du ønsker,kan du jo prøve å finne ut litt om historien til huset/stedet der du bor. Ellers,må du bare prøve å ta det hele med ro,så langt det lar seg gjøre.Jeg fårstår at du ble skremt,men mest sannsynlig vil du slippe slike opplevelser framover,da du automatisk nå har lukket deg for å se.Og husk: Ingen ånder kommer for å skade deg :mozilla_smile:
Mange opplever uforklarlige ting ved stress også,husk det.Pass på at du får nok søvn og hvile.

Mvh
Kristiane :)
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

marte10, hvis du har mulighet, vennligst skriv her i forumet hvis du finner ut mer om dette.
Det kristiane skriver høres fornuftig og bra ut.
Antall ord: 26
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

kristiane skrev:Ganske sannsynlig at du hadde besøk fra den andre siden.
Akkurat dette vil jeg si er ganske feil. Ut ifra det jeg kan lese av historien er det mer sannsynlig at datteren tilfeldigvis også hadde en skummel drøm den natten.

Når det gjelder sannsynlighet er det alltid mer sannsynlig med kjente faktorer, selv om de kanskje virker usannsynlige.
Antall ord: 63
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

marte10 skrev:Hei..Jeg håper at noen vil gi meg noen kommentarer på dette innlegget. jeg kan ingenting om paranormale ting..har redigert innlegget litt for å gi litt mer informasjon. Natt til søndag opplevde jeg noe ganske ekkelt. Jeg våknet om natta. Borte ved garderobeskapet mitt står det en skikkelse.(ca 1.5 meter fra senga) Ansiktet til denne skikkelsen var vendt halvveis bort fra meg. Før jeg fikk reagert noe særlig snur skikkelsen seg mot meg og "ansiktet" strekker seg mot meg, nesten for å ta meg i nærmere øyesyn. Skikkelsen var på en måte "flytende", og "truende". Jeg ble så redd at jeg slo etter dette vesenet, fikk på lyset og alt ble borte. Jeg er nesten 42 år, men sov med tven på resten av natta :? Hadde nok ikke tenkt så mye på dette hadde det ikke vært for at datteren min kom med en rar uttalelse neste morgen. Mamma...det var akkurat som om en dame som gikk på verandaen vår i natt. Jeg hørte henne, og hun hadde høyhælte sko. Da fikk jeg en smule fnatt. Skikkelsen jeg hadde sett var et "moderne" kledt kvinnemenneske, som godt kunne hatt høye hæler. Har bare hatt et par slike opplevelser før, og det var med min avdøde mormor. Jeg kjente den velkjente lukta av henne da hun viste seg for meg. Det opplevde jeg bare som noe fint.

Blir kjempeglad for svar
Det er så innmari vanskelig å si noe om sånt.
Man kan drømme og ha mareritt i mere eller mindr våken tilstand. Det har jeg selv opplevd i sengen. Feber, medisiner osv. kan spille inn.
Prøv å sett det i sammenheng. Gjentar dette seg, eller var det bare denne ene gangen. Om det gjentar seg, er det yttre forhold som er de samme da. Hadde du drukket noe, følt deg dårlig ?...osv. osv...Selfølgelig kan man sitte igjen med att det er noe paranormalt, men det trenger det jo ikke være.
Antall ord: 348

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

marte10
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av marte10 »

Hei og takk for svar.
Tar gjerne imot flere. Jeg synes dette er interessant, jeg :P Huset jeg bor i er få år gammelt. Det ligger i et nybyggerstrøk. Det finnes likevel en del eldre hus i nærheten. Opprinnelig var området myr og en fjellside. Kjenner de som bygde huset, og har aldri hørt om at de har opplevd noe her. Datteren min hadde ikke lagt seg enda når hun hørte fottrinn. Jeg var stuptrøtt og gikk til sengs før kl 21 :P Hun satt oppe sammen med storebroren og så et tv program ferdig. Det er så rart at hun ikke ble redd. Broren på 16 hørte ingenting. Har opplevd en annen ting her tidligere. En ettermiddag for ca 3 uker siden holdt jeg på og vasket huset. Jeg vasker gjerne til musikk, og hadde høyt volum. Holdt på å vaske av et bord, når en telysholder bak meg gikk rett i gulvet og i tusen knas.. :?: Jeg var minst 2 meter fra skjenken den sto på. Jeg slo episoden bort med at jeg hadde hatt for høyt lydnivå på anlegget, og at bassen kanskje hadde fått telysholderen til å flytte på seg.
Hilsen Marte 10
Antall ord: 206

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

marte10
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av marte10 »

Glemte å si at jeg sover som en stein. Bruker ikke noen form for medisiner og er ellers frisk og rask. Hadde ikke drukket noe annet en vann og brus til pizzaen om kvelden.
Bare for å ha et sagt, altså :lol:
Hilsen Marte 10
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links