Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDet banket på døren.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Det banket på døren.

Innlegg av kristiane »

Dette skjedde i 2003,da jeg var enslig med mine to barn som da var 8 og 16 år gamle.Vi tre leide enraen liten leilighet i en flermannsbolig,og huset var såpass gammelt at det var smekklås og glass i ytterdøra.Utenfor var det en liten gang og ei trapp som førte til et loft der vi leieboere hadde tilgang til lagringsbod.Den andre trappa førte ned til 1.etasje og dør ut til gaten.
Det var formiddag.Sønnen min var på skolen,og min datter hadde akkurat dratt til praksisplassen sin.Jeg sto på badet og sminket meg,da jeg plutselig hørte tre bank på glasset i ytterdøra vår.Jeg tenkte det var datteren min som hadde glemt noe,og gikk for å åpne for henne.Men da jeg åpnet døra,var det ingen der."Neivel",tenkte jeg."Jeg hadde vel hørt feil",og gikk dermed tilbake til badet for å gjøre meg ferdig.

Jeg hadde så vidt begynt på med sminkinga mi da det plutselig banket på nytt.Tre bank på glasset i døra.Nå syntes jeg dette begynte å bli noe merkelig,men gikk tilbake og åpnet på nytt,bare for å konstantere at det heller ikke denne gangen var noen å se.Jeg begynte å tro at det var noen som drev ap med meg,ettersom knakkingen var så tydelig.Så jeg lista meg bort til trappa som førte opp til loftet,men der var det ingen.Derfor gikk jeg ned i gangen,kikka ut,men der var heller ingen å se.
Jeg tusla opp igjen,inn i leiligheten.Sjekka om noen vinduer sto åpne,men alle vinduer i alle rom var ordentlig lukket."Javel",tenkte jeg,og begynte å føle det hele ganske ubehagelig.Men gikk tilbake på badet for 3.gang,for å gjøre meg ferdig.

Da banket det på,for tredje gang! Jeg ble redd,og befant meg plutselig i en svært ekkel situasjon.Jeg hadde ikke lengre noen som helst forklaring på hva dette kunne være,og det endte faktisk med at jeg kledde på meg,og forlot leiligheten.Jeg følte meg plutselig ikke trygg.I ettertid har jeg fått vite at jeg skulle ha spurt ut i luften,og hørt o noen ville meg noe,for deretter å sett hva som eventuellt ville ha skjedd.Flere som har opplevd slikt som dette?
Antall ord: 404

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Badger
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Sep 2008 13:06
16
Lokalisering: Vestfold

Re: Det banket på døren.

Innlegg av Badger »

Har opplevd følelsen ja. I begynnelsen tror man det er noe helt ordinært, men så plutselig finner man ut at det faktisk ikke er ordinært i det hele tatt. Den kaldtnedoverryggenogtørikkeslåavlyset-følelsen.. Kun opplevd det en gang for ti år siden.

Har du hørt om noen historie som knytter seg til plassen, evt andre som har opplevd noe her?
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
15
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Det banket på døren.

Innlegg av kristiane »

Nei,har ikke hørt noe historie om huset,men det var så vidt jeg husker bygd en gang i 1960. Og det var en kommunal utleiebolig med flere leiligheter,som nevnt.Merkelig var det.Hørte jo tydelig at det banket på :? ...
Ikke rart man etter hvert begynte å mistrives i leiligheten en tidlig formiddag alene.
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
15