Hjemsøkt, Gjenferd & Åndersamme klokkeslett hver natt

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
ninaheg
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Des 2008 10:25
15

samme klokkeslett hver natt

Innlegg av ninaheg »

Det begynte i forrige uke at datteren min på 7 år begynte å våkne på natten, først annenhver natt. Hun så gjennomsiktige mennesker sa hun, en dame noen netter og en mann andre ganger. Det tok noen ganger før vi fant ut at hun våknet på samme klokkeslett (02.40) hver natt, så var det 2 netter etterhverandre hun våknet og denne uka har hun sovet hele natten. Men denne uka er det jeg og samboeren min som våkner hver natt samme klokkeslett 02.40, hver natt i en uke. Vi ser ikke noe, men vi hører masse rare lyder og ting blir kastet rundt. (biler og legoklosser til sønnen vår). Det kan ikke lengre være tilfeldig, nesten 2 uker har familien vår våknet kl 02.40. Noen som har en teori på hvorfor samme klokkeslett? Kan det være at noe hendte med denne mannen og dama da, eller er det forvarsel på at noe kan skje på dette tidspungtet? Hva tenker dere?
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: samme klokkeslett hver natt

Innlegg av Heksepusen »

Barn har en veldig tendens til og innstille seg og holde på det, men det vet du vel så nok om det.

Når det gjelder ånder så er barn mer åpne en oss voksene, de oppfatter rett og slett mye mer enn oss.

Jeg tror at det med et bestemet kl slett kan ha noe med at ånden har bygget opp masse energi som i det den blir aktiv utløser energier som vi både bevist og ubevist fanger opp, barn kan være veldig følsome når slike ting skjer. Det kan også skje i det ånden trekker seg tilbake.
Energislipp er veldig vanelig og ikke noe falig.
Be den rett ogslett holde seg unna soveromene gjennom og bare si det høyt ut i rommet neste gang en slik episode hender.

Det med at ting blir rørt kan bare ha en enkel begrunnelse at ånden kansje prøver å komunisere med dere.
Ja de har merkelige måter å gjøre det på.

Men det går jo ann og undersøke om det er noe natuligforklatring først.
Antall ord: 183
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Centurion
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Des 2007 16:17
16
Har takket: 2 ganger

Innlegg av Centurion »

Jeg vil tippe at det finnes en helt naturlig forklaring på hvorfor din datter våkner til samme tid hver natt - og det er at søvn går i sykluser som er ganske forutsigbare. Sannsynligvis våkner din datter under én bestemt søvnfase hver natt, og denne inntreffer ved noenlunde samme tidspunkt. Jeg hadde søvnproblemer under studietiden, og våknet nesten presis klokken tre hver natt i en måneds tid.

At barn ser rare ting om natten er ikke unormalt, da hjernene deres er i stadig utvikling og de ikke helt er i stand til å skille mellom fantasi og virkelighet ennå - det husker jeg selv fra da jeg vokste opp ;) Forøvrig kan stadiet mellom søvn og våken tilstand være preget av hallusinasjoner og delirium, så personlig tror jeg nok at det finnes rasjonelle forklaringer for hva du opplever med din datter, og sannsynligvis er nok dette noe hun vil vokse fra.
Antall ord: 159

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ninaheg
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av ninaheg »

Centurion skrev:Jeg vil tippe at det finnes en helt naturlig forklaring på hvorfor din datter våkner til samme tid hver natt - og det er at søvn går i sykluser som er ganske forutsigbare. Sannsynligvis våkner din datter under én bestemt søvnfase hver natt, og denne inntreffer ved noenlunde samme tidspunkt. Jeg hadde søvnproblemer under studietiden, og våknet nesten presis klokken tre hver natt i en måneds tid.

At barn ser rare ting om natten er ikke unormalt, da hjernene deres er i stadig utvikling og de ikke helt er i stand til å skille mellom fantasi og virkelighet ennå - det husker jeg selv fra da jeg vokste opp ;) Forøvrig kan stadiet mellom søvn og våken tilstand være preget av hallusinasjoner og delirium, så personlig tror jeg nok at det finnes rasjonelle forklaringer for hva du opplever med din datter, og sannsynligvis er nok dette noe hun vil vokse fra.

Det kan stemme det du sier, men jeg og samboeren min har våknet til samme tid vi også, selv om hun sover...vi har tenkt på alt av naturlige forklaringer, men synes det er litt rart.
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ninaheg
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av ninaheg »

Heksepusen skrev:Barn har en veldig tendens til og innstille seg og holde på det, men det vet du vel så nok om det.

Når det gjelder ånder så er barn mer åpne en oss voksene, de oppfatter rett og slett mye mer enn oss.

Jeg tror at det med et bestemet kl slett kan ha noe med at ånden har bygget opp masse energi som i det den blir aktiv utløser energier som vi både bevist og ubevist fanger opp, barn kan være veldig følsome når slike ting skjer. Det kan også skje i det ånden trekker seg tilbake.
Energislipp er veldig vanelig og ikke noe falig.
Be den rett ogslett holde seg unna soveromene gjennom og bare si det høyt ut i rommet neste gang en slik episode hender.

Det med at ting blir rørt kan bare ha en enkel begrunnelse at ånden kansje prøver å komunisere med dere.
Ja de har merkelige måter å gjøre det på.

Men det går jo ann og undersøke om det er noe natuligforklatring først.

Ja, vet at barn merker mer enn vi voksne. Men skal prøve å si i natt at den skal holde seg unna soveromma og se om det hjelper. Takk for svar :)
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Barn har ikke utviklet intellektet skikkelig, og derfor mangler de evnen til å tenke kritisk og dra logiske slutninger iht. abstrakte emner. For barn er det ikke så klar grense mellom fantasi og virkelighet som det er (eller burde være) for voksne.

I tillegg er enkelte voksne (som heller ikke har så klart skille mellom fantasi og virkelighet) veldig flinke til å speile sin egen overtro over på barnet.

Altså har ikke barn noen mystisk "evne".

Videre reagerer jeg litt når du sier dere har "tenkt på alt av naturlige forklaringer". Jeg tviler litt på at dere har kjennskap til alt ;) Hvor mye kan dere om søvnmønstre f.eks.?
Antall ord: 111
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ninaheg
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av ninaheg »

Kan faktisk ganske mye om søvnmønster..
Har vært i kontakt med en klarsynt nå og det stemmer som datteren min sier. Er ei dame og en mann hos oss og et barn (sønnen min nevnte det for 1 år siden, men trodde ikke på han da). Så neste helg kommer hun og fjerner det for oss :)
Og hun sa at barn kan se like mye som voksne om ikke mer. Hun ser det ytterste skallet til ånden, beskrevet som gjennomsiktig menneske.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Det var godt å høre at det blir en løsning på saken da.
Du må skrive å fortelle hvordan det ente da
Antall ord: 22
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

ninaheg skrev: Og hun sa at barn kan se like mye som voksne om ikke mer. Hun ser det ytterste skallet til ånden, beskrevet som gjennomsiktig menneske.
Du burde stille deg følgende spørsmål; tar du det hun sier for god fisk fordi hun kaller seg klarsynt - eller har hun lagt frem ubestridelige beviser for deg?

Kommer et menneske med spektakulære påstander bør man tvile, og tenke etter hvilket grunnlag dette mennesket har til å komme med påstandene.

Av ren nysgjerrighet; hvor mye måtte du betale?
Antall ord: 92
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

ninaheg skrev:Det begynte i forrige uke at datteren min på 7 år begynte å våkne på natten, først annenhver natt. Hun så gjennomsiktige mennesker sa hun, en dame noen netter og en mann andre ganger. Det tok noen ganger før vi fant ut at hun våknet på samme klokkeslett (02.40) hver natt, så var det 2 netter etterhverandre hun våknet og denne uka har hun sovet hele natten. Men denne uka er det jeg og samboeren min som våkner hver natt samme klokkeslett 02.40, hver natt i en uke. Vi ser ikke noe, men vi hører masse rare lyder og ting blir kastet rundt. (biler og legoklosser til sønnen vår). Det kan ikke lengre være tilfeldig, nesten 2 uker har familien vår våknet kl 02.40. Noen som har en teori på hvorfor samme klokkeslett? Kan det være at noe hendte med denne mannen og dama da, eller er det forvarsel på at noe kan skje på dette tidspungtet? Hva tenker dere?
Det er tre elementer her i denne historien din.
1. Dere hører lyder av ting som blir kastet rundt etc. Dette er løsrevet fra hva datteren deres forteller. Dette bør dere finne ut av separat.
2.Datteren deres ser gjenomsiktige mennesker. Det er klassisk spøkelseobservasjoner for dem som tror på det. Men, hvordan har datteren deres hatt det i det siste? Barn kan bli ekstra fantasifulle ved feber f.eks som jeg selv husker da jeg insisterte på att det var en kråke på rommet mitt i den alderen. Da hadde jeg flunsa med noe feber.
3. Om hele familien begynner å tro på att dete er ett spøkelse så er det andre måter og se det fra og deale med det , men først ville jeg se på de mange andre mulighetene som det mest sannsynligt er.
Antall ord: 321

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ninaheg
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av ninaheg »

Kimbara skrev:
ninaheg skrev: Og hun sa at barn kan se like mye som voksne om ikke mer. Hun ser det ytterste skallet til ånden, beskrevet som gjennomsiktig menneske.
Du burde stille deg følgende spørsmål; tar du det hun sier for god fisk fordi hun kaller seg klarsynt - eller har hun lagt frem ubestridelige beviser for deg?

Kommer et menneske med spektakulære påstander bør man tvile, og tenke etter hvilket grunnlag dette mennesket har til å komme med påstandene.

Av ren nysgjerrighet; hvor mye måtte du betale?

Denne klarsynte damen har hjulpet en annen i familien vår, da har det blitt borte, så har ganske stor tro på at hun vet hva hun gjør og klarer å fjerne det. Vi må betale 1700, vet ikke hva prisen ligger på. så kan ikke si om det er dyrt eller billig. Hun kjente bare på energiene gjennom telefonen da vi snakket med henne, får vite mer i detalj når hun kommer neste helg.

Men har skjønt at det er mange som kaller seg klarsynt uten å kunne så mye om det, men som sagt så tror jeg at henne kan fjerne det som er her.
Antall ord: 203

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ninaheg
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av ninaheg »

Metodisten skrev:
ninaheg skrev:Det begynte i forrige uke at datteren min på 7 år begynte å våkne på natten, først annenhver natt. Hun så gjennomsiktige mennesker sa hun, en dame noen netter og en mann andre ganger. Det tok noen ganger før vi fant ut at hun våknet på samme klokkeslett (02.40) hver natt, så var det 2 netter etterhverandre hun våknet og denne uka har hun sovet hele natten. Men denne uka er det jeg og samboeren min som våkner hver natt samme klokkeslett 02.40, hver natt i en uke. Vi ser ikke noe, men vi hører masse rare lyder og ting blir kastet rundt. (biler og legoklosser til sønnen vår). Det kan ikke lengre være tilfeldig, nesten 2 uker har familien vår våknet kl 02.40. Noen som har en teori på hvorfor samme klokkeslett? Kan det være at noe hendte med denne mannen og dama da, eller er det forvarsel på at noe kan skje på dette tidspungtet? Hva tenker dere?
Det er tre elementer her i denne historien din.
1. Dere hører lyder av ting som blir kastet rundt etc. Dette er løsrevet fra hva datteren deres forteller. Dette bør dere finne ut av separat.
2.Datteren deres ser gjenomsiktige mennesker. Det er klassisk spøkelseobservasjoner for dem som tror på det. Men, hvordan har datteren deres hatt det i det siste? Barn kan bli ekstra fantasifulle ved feber f.eks som jeg selv husker da jeg insisterte på att det var en kråke på rommet mitt i den alderen. Da hadde jeg flunsa med noe feber.
3. Om hele familien begynner å tro på att dete er ett spøkelse så er det andre måter og se det fra og deale med det , men først ville jeg se på de mange andre mulighetene som det mest sannsynligt er.

Så du tror ikke at det er noen sammenheng mellom ånder og leker som blir kastet ut av rom og bortover gulvet?
2. Datteren min er i vanlig form, ikke vært syk, sett skumle filmer ol, men dette er noe vi merket på henne allerede da hun var 2 år (nå er hun 7). Og vi har aldri snakket om slike ting ovenfor henne, og første gang hun sa hun hadde sett et gjennomsiktig menneske så forklarte hun det på en måte som hun ikke hadde klart å finne på uten å ha sett noe.
Er litt vanskelig å forklare, tror man må ha barn som ser ting for å forstå det helt.
Antall ord: 435

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Yvain el FuchsiaS
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Apr 2006 13:54
18

Innlegg av Yvain el FuchsiaS »

Skeptikerene er skeptikere pga eget kall, og godt er det for uten dem hadde vi kansje lettet fra jorden. :o)
Dere gjør det som dere velger passer best for deres familie. Dere trenger ikke rettferdigjøre valget dere tar ovenfor noen her. Jeg håper det ordner seg for dere,,fortell gjerne hvordan det gikk. :)
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links