Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Lurer på...
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Jun 2008 23:23
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Vestfold
Lurer på...
Hei til dere alle. Je har et spørsmål, når noen ser en vandrer ( i dette tilfelle) en mann med mørk dress og koffert. Er det en spesiell betydning? Eller er det bare en som er på "besøk"...
Dette er ikke sjølopplevd, men sønnen til ei venninne opplevde dette i kjelleren i huset de bor i. Har aldri sett denne kar'n før visstnok.
Ønsker alle en forts. flott kommende helg. Og gleder meg til å lese mange nye innlegg.
Je kan godt kalles delvis skeptiker, men er samtidig overbevist om at det finnes mer der ute enn det blåtte øye kan få med seg.
Dette er ikke sjølopplevd, men sønnen til ei venninne opplevde dette i kjelleren i huset de bor i. Har aldri sett denne kar'n før visstnok.
Ønsker alle en forts. flott kommende helg. Og gleder meg til å lese mange nye innlegg.
Je kan godt kalles delvis skeptiker, men er samtidig overbevist om at det finnes mer der ute enn det blåtte øye kan få med seg.
Antall ord: 112
Mennesker kommer inn i andres liv av en grunn.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Re: Lurer på...
Hvorfor skulle en transcendal entitet ha dress og koffert? Går også gjenstander over til "den andre siden"?
Antall ord: 18
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Om ikke måtte vi jo se nakne spøkelser... Det hadde jo vert dobbelt så skummelt.Kimbara skrev:Hvorfor skulle en transcendal entitet ha dress og koffert? Går også gjenstander over til "den andre siden"?
Men egentlig så er det ett bra spørsmål. Forusatt att man tror på disse fenomenene da, så er det jo ett metafysiskt spørsmål i tilegg til paranormalt. For vi må utgå fra att dette er en verden av energier vi vet lite om.
I henhold til enkelte medium, så anstrenger ånder seg for å manifestere seg slik att de kan sees evt. kjennes igjen. Har de da ett " avtrykk" av energiene som utgjorde sin egen kropp, og kan gjenskape den med mere eller mindre tetthet, så kan de sikkert klare og gjenskape hele utseendet med klær og det hele dersom det er snakk om energier de "husker", og kopierer.
Egentlig så er jo vår fysiske kropp av samme jordlige byggesteiner som klær og allt annet, så det er jo og rart.
Det enkleste er vel å gjøre det enkelt for seg selv og velge å ikke tro på noe av det, så slipper en og grubble på sånt. :mozilla_smile:
Sist redigert av Metodisten på 28 Aug 2009 13:49, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 203
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Kimbara skrev:Hvorfor skulle en transcendal entitet ha dress og koffert? Går også gjenstander over til "den andre siden"?
Det har kansje med at vedkommende døde mens vedkommende bar på en koffert ?
De som går igjen, viser seg ofte slik de var rett forut for døden...
Og om de bar på en koffert, så ...
At man får manifestasjoner av spesielle lukter, - går jo på det samme, f.ex piperøyk . .
Ikke tror jeg du greier å ta pipa eller kofforten fra en så viser seg slik, men man kan jo prøve
( jeg tror nemlig det somregel er et bilde som vises, ikke en fysisk koffert, f.ex.)
A
Antall ord: 114
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 21:18
- 18
- Kjønn (valgfri): oftopic
- Lokalisering: Urula
- Blitt takket: 185 ganger
hvor henter du din empati hen?Kimbara skrev:Hvorfor skulle en transcendal entitet ha dress og koffert? Går også gjenstander over til "den andre siden"?
hvorfor svarer du med et spørsmål?
kanskje vinkle det enda mere, og spørre hvorfor møter du som er moderator her inne, nye deltagere slik du pleier når de stiller spørsmål?
om du ikke vet disse tingene så kan du jo opprette en egen tråd for dine undringer uten å forsøke å virke kul fordi du kan vri og vrenge på alt mulig.
Antall ord: 95
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Syns Kimberas sitt spørsmål er helt legitimt og greit jeg.? skrev:hvor henter du din empati hen?Kimbara skrev:Hvorfor skulle en transcendal entitet ha dress og koffert? Går også gjenstander over til "den andre siden"?
hvorfor svarer du med et spørsmål?
kanskje vinkle det enda mere, og spørre hvorfor møter du som er moderator her inne, nye deltagere slik du pleier når de stiller spørsmål?
om du ikke vet disse tingene så kan du jo opprette en egen tråd for dine undringer uten å forsøke å virke kul fordi du kan vri og vrenge på alt mulig.
Antall ord: 108
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Aug 2009 21:57
- 15
- Kjønn (valgfri): Gutt
- Lokalisering: Moss/Østfold
Ja, klær er også "gjenstander" som feks. en hatt. Dette kan være et kjennemerke til mannen, feks. at han har vært knyttet til den på en eller annen måteKimbara skrev:Hvorfor skulle en transcendal entitet ha dress og koffert? Går også gjenstander over til "den andre siden"?
Antall ord: 53
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Hvorfor ser man ikke en masse spøkelser i klær fra steinalderen, vikingtiden, middelalderen, renessansen, osv? Går spøkelsene ut på dato? Det som fascinerer meg antropologisk sett er at spøkelser nesten alltid beskrives i klær og settinger fra nyere tid.
Og folk ser gjenferd etter hunder og katter - men hvor er dinosaurspøkelsene?
Antall ord: 58
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Okt 2008 14:18
- 16
- Blitt takket: 2 ganger
De tar vel form som en katt eller hund slik at vi ikke skal bli redde.Kimbara skrev:
Antall ord: 31
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Kimbara skrev:Hvorfor ser man ikke en masse spøkelser i klær fra steinalderen, vikingtiden, middelalderen, renessansen, osv? Går spøkelsene ut på dato? Det som fascinerer meg antropologisk sett er at spøkelser nesten alltid beskrives i klær og settinger fra nyere tid.
Nå her jeg ikke sett dinosaurspøkelser, men disse andre har da man hørt masse om? Jeg vil faktisk påstå at jeg har hørt mer om "spøkelser" fra lang tid tilbake, enn "moderne spøkelser".
Selv har jeg sett en viking. Det var i nærheten av noen vikinggraver rett bak barndommshjemmet mitt. Han hadde pil og bue.
Men til trådstarters spørsmål, så har jeg ingen forklaring på dette. Men svaret fra Metodisten og Asbjørn har noe for seg i min verden.
Antall ord: 150
Memento mori
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Aug 2009 21:57
- 15
- Kjønn (valgfri): Gutt
- Lokalisering: Moss/Østfold
ÅjodaKimbara skrev:Hvorfor ser man ikke en masse spøkelser i klær fra steinalderen, vikingtiden, middelalderen, renessansen, osv? Går spøkelsene ut på dato? Det som fascinerer meg antropologisk sett er at spøkelser nesten alltid beskrives i klær og settinger fra nyere tid.
Mammaen min kjøpte et helt nytt hus her på åsen for noen år siden, bygget oppå en vikingrav. Kom ikke her og fortell meg at jeg så flere vikinger i det huset. Jeg har også lest om folk som har fått nynorskbøkene sine lest på gølvet av energier som lokter noe helt forferdelig og som anguivelig skulle ha snakket urnorsk. De har også sett fler av dem i gamle vikingklær.
du må vell bare gå på de rette stedene
Antall ord: 145
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Jun 2008 23:23
- 16
- Lokalisering: Vestfold
Takker for alle svar Artig å se vinklinger osv. utifra hva en lurer på.
Antall ord: 13
Mennesker kommer inn i andres liv av en grunn.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Sep 2007 16:29
- 17
- Lokalisering: Vestlandet
Enig med ? ang. Kimbara's syn på ting, folk og meningene deres, det de tror på og lurer på. Det er mye rart her inne for tiden. Men det å ikke være enig i noe...
Antall ord: 35
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Vel, Mee-Ran, det skader aldri å tenke nærmere etter saker og ting vel? Det er dét spørsmål og uenighet fører til.
Det er mange som lurer på noe, men hva er det som gjør at de eventuelle svarene de får er pålitelige? Hvor kommer informasjonen fra?
Det er mange som lurer på noe, men hva er det som gjør at de eventuelle svarene de får er pålitelige? Hvor kommer informasjonen fra?
Antall ord: 54
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Aug 2009 11:28
- 15
- Lokalisering: Møre og Romsdal
- Blitt takket: 6 ganger
Jeg hadde en reading for et par år siden.I forbindelse med denne,forklarte mediet om ulike gjenstander som de forskjellige åndene viste fram for mediet,slik at denne kunne fortelle meg det.Så ut ifra det,mener JEG at det å se kofferter og andre ting som ånden har med seg enten har med å gjøre at den avdøde var knyttet til,eller at ånden viser seg sammen med gitte gjenstander pg.a at den som ser den gjeldende ånden skal gjenkjenne den som har gått over til den andre siden.
Jeg personlig var ikke i tvil da mediet beskrev to forskjellige ånder,under sittingen med meg.Dette fordi mediet beskrev deres utseende,måten de var på OG beskrev gjenstander for meg,som jeg visste tilhørte dem mens de levde. Tro meg-det ER faktisk ting vi ikke vet alt om mens vi er blandt de levende.Jeg personlig er iallefall overbevist,nettopp pg.a alt som kom fram under sittingen.
Jeg personlig var ikke i tvil da mediet beskrev to forskjellige ånder,under sittingen med meg.Dette fordi mediet beskrev deres utseende,måten de var på OG beskrev gjenstander for meg,som jeg visste tilhørte dem mens de levde. Tro meg-det ER faktisk ting vi ikke vet alt om mens vi er blandt de levende.Jeg personlig er iallefall overbevist,nettopp pg.a alt som kom fram under sittingen.
Antall ord: 165
Hide post links |