Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMin venninde trenger hjelp!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
KristofferH
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Aug 2009 21:57
15
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Moss/Østfold

Min venninde trenger hjelp!

Innlegg av KristofferH »

Hei alesammen!

Venninden min på 17 år, som jeg nettop har blitt kjent med, har mfortalt meg en ganske skremmenede hemmelighet.

Jeg skulle inn i butikken, der hun jobber, for å handle noe klær da vi endte opp med å snakke en stund.
Hun er ganske snill av seg, og har en erternativ stil "emo" stil, som jeg liker ganske godt. Jeg har nettop blitt kjent med henne og hun virker ganske hyggelig, men det var noe "uteom det vanelige" jeg senset ved henne.

Hun forteller meg at hun har en gammel dame som følger etter henne overalt. Hun klarer ikke se ansiktet hennes, men hun er ihvertfall ganske ond av seg. Hun klorer venninden min om natten, slik at hun blør ganske mye, kaster ting på henne, manipulerer bildene på maskinen hennes og generelt stjeler energi fra henne, kunser ting, etc. . Mange ganger stjeler hun energi og oppmerksomheten hennes slik at hun bare står der rett oppogned.

Min venninde har vært på en psykreatisk klinikk i flere måneder og sier at hun fulgte med henne der og. Hun sier også at hun hørte og så andre ting også..

Dette har plaget henne siden 10-årsalderen og folk trur hun er ganske syk, stakkars :(
Hun ser kroppsdeler, døde mennesker osv. Hun har en evne som hun ikke kan kontrolere selv og hun kan ikke ignorere/få bort denne gamle damen heller, som fysisk plager hun.

Jeg har sakt til henne at hun bør kontakte en klarsynt eventuelt prest eller lignene, men hun sa at det kan hun ikke gjøre fordi moren hennes trur ikke på slikt.

Hva skal jeg gjøre for å hjelpe henne?
Takker for alle svar :)
Antall ord: 286

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Min venninde trenger hjelp!

Innlegg av Kimbara »

Kanskje dette er grunnen til at hun har vært til psykiatrisk behandling?

Vær oppmerksom på at om dette dreier seg om en psykisk lidelse fører det ikke til noe godt å bidra til å styrke troen hennes på at dette er ekte. Det kan faktisk bli verre.

Dessverre er det slik at ved eventuelle psykoser er det lite man kan gjøre. Problemet er todelt; om man avviser opplevelsene som fantasi kan tilstanden forverres fordi det for pasienten oppleves som helt ekte - men om man viser at man tror på det kan også pasienten forverres, da vrangforestillingene får mer brensel.

Jeg har ikke noen gode råd til deg, annet enn at du overhodet ikke bør overtale henne til å besøke prester eller "klarsynte". Om det er snakk om en psykisk diagnose bør kvalifiserte personer innen psykiatrien stå for behandling.

Merk at dette kun blir spekulasjoner fra min side, da jeg ikke kjenner denne jenta eller hennes liv.
Antall ord: 162
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
KristofferH
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av KristofferH »

Kimbara skrev:Kanskje dette er grunnen til at hun har vært til psykiatrisk behandling?

Vær oppmerksom på at om dette dreier seg om en psykisk lidelse fører det ikke til noe godt å bidra til å styrke troen hennes på at dette er ekte. Det kan faktisk bli verre.

Dessverre er det slik at ved eventuelle psykoser er det lite man kan gjøre. Problemet er todelt; om man avviser opplevelsene som fantasi kan tilstanden forverres fordi det for pasienten oppleves som helt ekte - men om man viser at man tror på det kan også pasienten forverres, da vrangforestillingene får mer brensel.

Jeg har ikke noen gode råd til deg, annet enn at du overhodet ikke bør overtale henne til å besøke prester eller "klarsynte". Om det er snakk om en psykisk diagnose bør kvalifiserte personer innen psykiatrien stå for behandling.

Merk at dette kun blir spekulasjoner fra min side, da jeg ikke kjenner denne jenta eller hennes liv.
Jeg er/var selv skeptisk, helt til at hun faktisk beskriver denne damen så godt som hun gjør. Hun kan heller ikke gå inn i kirker/gravplasser osv.

Hun har blitt diagnosert et "hjernesykdom" slik at hun kan miste oppmerksomheten et øyeblikk, slik at hun ikke får lov til å kjøre moped osv.

Hun har ikke noen andre problemer enn dette.
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Centurion
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Des 2007 16:17
16
Har takket: 2 ganger

Innlegg av Centurion »

Her tror jeg nok mer på at det er din venninnes psykologiske problemer som er opphavet til det hele, enn at det har noe med "åndeverdenen" å gjøre. At hun kan beskrive denne damen i detalj, er irrelevant. Jeg kan også danne meg bilder av fiktive ansikter i stor detalj og beskrive de for deg - det gjør dem imidlertid ikke ekte.

Kloringen hun beskriver kan nok mer sannsynlig tilskrives selvskading, enten bevisst eller ubevisst.

Jeg ønsker deg og din venninne lykke til, og håper du vil være en venn som kan støtte henne gjennom vanskelig faser i livet. Det er ikke alltid lett å ha venner som har psykiske problemer :mozilla_frown:
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

KristofferH
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av KristofferH »

Takker for alle svar sålangt :)
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

KristofferH
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av KristofferH »

Centurion skrev:Her tror jeg nok mer på at det er din venninnes psykologiske problemer som er opphavet til det hele, enn at det har noe med "åndeverdenen" å gjøre. At hun kan beskrive denne damen i detalj, er irrelevant. Jeg kan også danne meg bilder av fiktive ansikter i stor detalj og beskrive de for deg - det gjør dem imidlertid ikke ekte.

Kloringen hun beskriver kan nok mer sannsynlig tilskrives selvskading, enten bevisst eller ubevisst.

Jeg ønsker deg og din venninne lykke til, og håper du vil være en venn som kan støtte henne gjennom vanskelig faser i livet. Det er ikke alltid lett å ha venner som har psykiske problemer :mozilla_frown:
Ja, jeg håper det egentlig er noe uten om det "parranormale" det er snakk om her, slik at hun kan få hjelp av profesjonelle leger.
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jaywe
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jun 2008 02:42
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jaywe »

.
Sist redigert av Jaywe på 02 Sep 2009 22:43, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

trine90
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Aug 2009 08:27
15

Innlegg av trine90 »

Faktisk, TV-personlighet Lisa Williams (hun med eget show hvor hun kommuniserer med døde), pleide å se hender og armer stikke ut fra vegger for å "ta" henne da hun var ung.

Jeg tror allikevel det venninna di har er psykisk. Jeg har lest bøker av klarsynte folk som forteller om klienter som er blitt skadet fysisk og jevnlig av gjenferd, til og med folk som har blitt voldtatt av gjenferd. Men slike ting skjer EKSTREMT sjelden.

Prøv å overtale moren allikevel, si at hun kan prøve for datterens skyld. Og hvis hun nekter; dra uten moren.
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Uff, det var vondt å høre at venninnen din har det vanskelig. Det viktigste er at hun får hjelp og støtte, og det er flott av deg å ha sånn omsorg for henne. Når det er sagt, så er hun 17 år, og kan fint oppsøke prest eller legehjelp uten at moren innvolverers. Som mor selv, ville jeg sette barnets velferd foran mine egne preferanser, men jeg vet at vi kanskje er forskjellige sånn.

Oppmuntre henne til å ta en tur til fastlegen sin. Eller en prest for den saks skyld. Dette er mennesker som tross alt er utdannet for å hjelpe. I og med at hun har en slik sykdomshistorie som du her forteller, så kan det være at de fort kan få hjelp til henne.

Jeg tror på MULIGHETEN av at det hun forteller kan være sant. Men HVIS det er en fysisk eller psykisk behandlingsmulighet for henne, så er det veldig viktig at hun får det så fort som overhodet mulig.

Jeg føler med deg, og forstår hvor ensomt det må være for deg å bære dette med henne.

Alle gode ønsker til dere begge to. :D
Antall ord: 198
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Godt hun har en venninne som deg. Er enig med Astarte, og det som er sagt oppover, prøv å få henne til å gå til legen sin.
Antall ord: 26
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

KristofferH
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av KristofferH »

Tusen takk :)

Problemet er vell at hun har vært til så mange behandlinger, uten resultat, over lengre tid at jeg begynner å tvile selv...

Er det ikke mulig å få en klarsynt til å avkrefte at hun har en ukjent energi rundt seg ?

Takker for alle svar :)
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links