Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHvor klart kan en egentlig se en ånd?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
bakkejenta
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Aug 2009 22:51
15

Hvor klart kan en egentlig se en ånd?

Innlegg av bakkejenta »

I forbindelse med et privat lukket selskap hvor jeg kun kjente 3 av gjestene opplevde jeg noe merkelig som ikke gir meg ro. Det viste seg nemlig i ettertid at jeg hadde sett en jente blandt gjestene gjennom hele dagen som ingen andre hadde sett. Hun var pent pyntet og like synlig som resten av gjestene. Hun satt sammen med gjestene, kom og gikk. I etterkant begynte jeg å lure på hvem hun egentlig var og det kom da frem at ingen andre hadde sett henne. Vi var bare 16 tilstede. Nå begynner jeg virkelig å lure på meg selv. Ja jeg er virkelig bekymret. Jeg tror på ånder, men har alltid trodd at de er mer diffuse og at en vil skjønne hva de var. Men hun skilte seg altså ikke ut blandt de andre gjestene.
Jeg har aldri sett noe slikt før. Forekommer det tilfeller der de går i ett med vanlige folk? Det finnes ingen andre forklaringer bortsett fra at jeg har god grunn til å bekymre meg for min egen psyke.
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
answers
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Okt 2008 14:18
16
Blitt takket: 2 ganger

Re: Hvor klart kan en egentlig se en ånd?

Innlegg av answers »

Jeg tror mer på at dem går igjen på den måten du beskriver, enn at dem går igjen som orber og tåke.
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Hvordan var det med sitteplasser i selskapet?
Antall ord: 7
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

:mozilla_foot:
Antall ord: 0
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

bakkejenta
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av bakkejenta »

Du spør hvordan det var med sitteplasser. Pga det fine været valgte gjestene å heller bare sette seg ned i sittegrupper ute i haven enn inne ved spisebordet. Det var ganske uformellt og det ble servert fingermat. Jeg har også tenkt på dette. Hadde vi hatt bordkort lurer jeg på hva som hadde skjedd. Men spøkelser spiser vel ikke går jeg ut fra. Hun satt sammen med ungdommene i en annen sittegruppe et stykke fra meg og ellers kom og gikk hun.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Deltok hun i det sosiale samværet? Pratet?

Har du spurt alle i selskapet om de så henne?
Antall ord: 18
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

bakkejenta
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av bakkejenta »

Jeg klarer ikke å svare på hva hun egentlig foretok seg. Så henne bare i forskjellige settinger gjennom ca 8 timer. Jeg har ikke spurt alle, det kan jeg ikke. Jeg kjenner dem ikke veldig bra men jeg har spurt flere. Vi har også telt opp hvor mange vi var og antallet stemmer ikke hvis vi tar henne med. De andre er minst like sikre på at hun ikke var der som jeg er på det motsatte. Men er det virkelig mulig å se en ånd så tydelig.
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

bakkejenta skrev:Jeg klarer ikke å svare på hva hun egentlig foretok seg. Så henne bare i forskjellige settinger gjennom ca 8 timer. Jeg har ikke spurt alle, det kan jeg ikke. Jeg kjenner dem ikke veldig bra men jeg har spurt flere. Vi har også telt opp hvor mange vi var og antallet stemmer ikke hvis vi tar henne med. De andre er minst like sikre på at hun ikke var der som jeg er på det motsatte. Men er det virkelig mulig å se en ånd så tydelig.
Hun kan jo ha vært en bekjent av noen av de gjestene du ikke har spurt? Det er ikke utenkelig at hun kom innom siden dere satt i hagen.

Grunnen til at de andre ikke så henne kan rett og slett ha vært fordi de ikke tenkte over det. Jeg tenker ihvertfall ikke så fryktelig mye over hvem som er tilstede i et selskap om det ikke utelukkende består av nære venner eller familie.

Ang. spørsmålet "er det mulig å se en ånd så tydelig", så tror jeg neppe du kan forvente noe faktuelt svar. Den eneste som kan komme er påstander, og de burde du stille deg kritisk til (samtidig som du holder mulighetene åpne). Tenk over hvordan vedkommende som eventuelt sitter på et slikt svar har kommet frem til svaret.

Slik jeg oppfatter det er dette nok dessverre en slik historie som aldri får noen god forklaring.

Mulig noen andre kan komme med flere innspill.
Antall ord: 252
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Men dersom trådstarter har sett jenta flere ganger i løpet av 8 timer, er det en tanke snodig at ikke noen av de hun har spurt, har sett det samme. Og godt gjort av de andre å ikke legge merke til henne eller ikke tenke over at hun var der, når hun etter sigende har vært der så lenge.

Oppførte hun seg noe annerledes enn de andre? Mulig hun ville søke kontakt med en i selskapet, og du var den eneste som så henne?

Når det gjelder syn av ånder, så oppfattes det veldig forskjellig. Det kommer vel an på hvor åpen du er for åndelige inntrykk, om du har evner innenfor det, og i så fall hvor godt utviklet de er. Det er ikke sjelden jeg har hørt folk beskrive "ånder/spøkelser" like synlig som et vanlig menneske. Andre igjen ser dem kanskje utydelig hvis evnene ikke helt er der, og atter andre kun fornemmer ånder. Ikke det at jeg snakker av egen erfaring her, men etter det jeg har hørt folk fortelle, så..

Jeg syns det hele virket litt rart, og er tilbøyelig til å tro at det var en ånd du oppfattet.
Skjønt nå er ikke jeg ekspert på dette, må jeg bare innrømme..
Antall ord: 218

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Det er så mange muligheter for hva som kan ha skjedd, at ingen kan gi et entydig svar på hva som faktisk skjedde.

En mulighet jeg ser, er at beskrivelsen du har gitt ikke er helt lik beskrivelsen andre ville gitt av jenta der.

F.eks. hvis du oppgir en feil farge på et plagg, fordi du husker litt feil, ikke klarer å beskrive fargen riktig, eller blander med en av de andre gjestene, så vil kanskje de andre du spør ikke kjenne igjen beskrivelsen.
Antall ord: 85
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

bakkejenta skrev:I forbindelse med et privat lukket selskap hvor jeg kun kjente 3 av gjestene opplevde jeg noe merkelig som ikke gir meg ro. Det viste seg nemlig i ettertid at jeg hadde sett en jente blandt gjestene gjennom hele dagen som ingen andre hadde sett. Hun var pent pyntet og like synlig som resten av gjestene. Hun satt sammen med gjestene, kom og gikk. I etterkant begynte jeg å lure på hvem hun egentlig var og det kom da frem at ingen andre hadde sett henne. Vi var bare 16 tilstede. Nå begynner jeg virkelig å lure på meg selv. Ja jeg er virkelig bekymret. Jeg tror på ånder, men har alltid trodd at de er mer diffuse og at en vil skjønne hva de var. Men hun skilte seg altså ikke ut blandt de andre gjestene.
Jeg har aldri sett noe slikt før. Forekommer det tilfeller der de går i ett med vanlige folk? Det finnes ingen andre forklaringer bortsett fra at jeg har god grunn til å bekymre meg for min egen psyke.
Spennende, spennende.
Og veldig viktig om man tar utgangspunkt i att slikt finnes.
For, akkurat som du sier, så er det mange berettninger om ånder som materialiserer seg mere eller mindre, og forsvinner.
Tåkette skikkelser har jo alle hørt om. Men om det er sånn att de kan materiallisere seg slik att vi ikke merker de er noe annet enn levende varme mennesker, da er det veldig interessant ang. hva de er i stand til og hvordan det evt. foregår.
Selv blir jeg misunnelig på folk som opplever noe som er overveldende uforklarlig.

En fortallte om en gruppe turister som fulgte en dame i gameldags kjole gjenom ett gamelt hus og inn på ett bøttekott i den tro att hun var turguiden. Der forsvant hele damen og turistene sto der og skjønte ingenting.

En ung jente på Tv fra USA sa hun så ånder så tydeligt av og til att når hun gikk i byen følte hun seg aldri trygg på om de var " ekte" eller av den sorten som kunne plutselig bare forsvinne.
I åndenes makt hørte vi om ett usynlig spøkelse som kunne materialisere deler av seg, som en hånd, nok til å slå lamper ned fra Tv`n etc.
Antall ord: 389

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nori
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Okt 2007 16:52
17

Innlegg av Nori »

Spennende opplevelse da! Sikkert litt skummelt også.

Så du vedkommende snakke med andre? Det var jo ikke så stor gruppe da, med 16 stykker, det er ikke så vanskelig med å holde oversikten. Eller kanskje det var det siden dere satt i grupper i et område som ikke var slik at en så alle gjestene samtidig?

Jeg er åpen for at ånder kan manifestere seg som mennesker. Jeg har ikke aning om det var det som skjedde der du var. Men synes det er en spennende historie.
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links