Familien til kjæresten min har et hus som har tilhørt familien. Hun som bodde der tidligere nektet plent å ha noen andre enn de som tillhørte familien til stede. Hun er nå død vel og merke. I går og i natt var jeg med kjæresten min og hans søster og hennes forlovede opp dit. Ingen av oss tror noe særlig på eller er redd for spøkelser eller gjenferder/ånder, men etter i natt har i allefall jeg blitt ganske sikker på at det er noe eller noen der.
Da vi la oss for natten i går kveld (i det gamle soverommet hennes) følte vi at det kanskje var noen til stedet. Vinduet var lukket, døren også i tilegg til at det også sto en stol foran den. Vi sovnet ganske fort og det var en ganske normal romtemperatur. Plutselig våknet kjæresten min (som var ganske varm) av at jeg var iskald. Jeg hadde hatt dyna rundt meg hele tiden, og rommet var ikke kaldere. Jeg drømte om at jeg hadde en drøm, at vi stod og kikket ut vinduet, og fikk se en gammel dame, og kjæresten banket på vinduet og vinket. Hun smilte og vinket tilbake, helt til hun fikk se meg, og hun så da rasende ut. Når hun kom inn i rommet var hun plutselig mye yngre og skiftet ofte alderstrekk. Jeg håndhilste på henne og presenterte meg som kjæresten, og da var alt greit. Hun skulle lage mat til oss, og plutselig forsvant hun. Hun kom tilbake i flere anledninger, og plutselig forsvant igjen. Så våknet jeg fra den opprinnelige drømmen. Jeg lå og tviholdt på dyna og følte noen dro den av meg. Jeg måtte ved flere anledninger dra dyna opp. Når vi da skulle dra og alle utenom meg gikk ut fra huset ble det umiddelbart iskaldt. Jeg følte meg ikke velkommen.
Jeg snakket med kjæresten og han fortalte om ting som hadde skjedd tidligere. Han hadde vært der en gang med kamerater, og da de skulle dra og han låste igjen døra, smalt det høyt, som om en sparket døra eller slo til den fra innsiden. (Døren åpnes innover.) Og ingen var inne. Det ble også sjekket om noe kunnet kantet mot døren men ingenting hadde dettet ned noe sted inne. Alle vinduer var lukket. Søstra hadde en gang vært der med flere venner også. En som ikke tror på gjenferd eller noe slikt skulle ut på do (det er utedo der) og når han kom inn fikk han se en gammel dame sitte i trappen. Han beskrev henne og hun var helt lik på hun som bodde der. Han hadde aldri sett henne før, på bilder eller i virkeligheten. En av de andre som bodde der som også sov på samme rommet som vi gjorde nå, følte ikke at hun var alene der.
Kan alt dette bare være innbildning? Vi er alle som sagt skeptikere..
Noen ideer til hva vi burde gjøre?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Bare innbildning...?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Aug 2009 16:53
- 15
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Re: Bare innbildning...?
Det både kan og kan ikke være innbildning.
Vår egen psyke kan nok drive ap med oss også, om en tenker og er redd for ting, så ser vi det overalt, og blir litt paranoide, og har lettere for å tolke ting som "tegn."
Men så KAN jo også "energien" fra et menneske henge igjen der, som kanskje er litt fientlig ovenfor at andre plutselig sover i "hennes" hus. Det er ikke sikkert hun er klar over at hun er død engang..Det finnes mange liknende saker.
Vår egen psyke kan nok drive ap med oss også, om en tenker og er redd for ting, så ser vi det overalt, og blir litt paranoide, og har lettere for å tolke ting som "tegn."
Men så KAN jo også "energien" fra et menneske henge igjen der, som kanskje er litt fientlig ovenfor at andre plutselig sover i "hennes" hus. Det er ikke sikkert hun er klar over at hun er død engang..Det finnes mange liknende saker.
Antall ord: 90
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Okt 2008 14:18
- 16
- Blitt takket: 2 ganger
Kan du utdype litt om "energien" fra et menneske?Moonstone skrev: Men så KAN jo også "energien" fra et menneske henge igjen der, som kanskje er litt fientlig ovenfor at andre plutselig sover i "hennes" hus.
Antall ord: 36
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Ur-energien alt fysisk liv er bygget opp av. Den aller første byggeblokken til fysisk liv, som ifølge teorien og vitenskapen aldri kan gå tapt, men bare resirkuleres fra form til form.answers skrev:Kan du utdype litt om "energien" fra et menneske?Moonstone skrev: Men så KAN jo også "energien" fra et menneske henge igjen der, som kanskje er litt fientlig ovenfor at andre plutselig sover i "hennes" hus.
Antall ord: 72
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Okt 2008 14:18
- 16
- Blitt takket: 2 ganger
Ok. Håpet på at du hadde noe litt mere håndfast enn en svevende teori.Moonstone skrev:Ur-energien alt fysisk liv er bygget opp av. Den aller første byggeblokken til fysisk liv, som ifølge teorien og vitenskapen aldri kan gå tapt, men bare resirkuleres fra form til form.answers skrev:Kan du utdype litt om "energien" fra et menneske?Moonstone skrev: Men så KAN jo også "energien" fra et menneske henge igjen der, som kanskje er litt fientlig ovenfor at andre plutselig sover i "hennes" hus.
Til trådstarter: Jeg holder en knapp på innbildning.
Antall ord: 99
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Det er vel mer eller mindre umulig ENDA, og ha håndfaste beviser for gjenferd.answers skrev:Ok. Håpet på at du hadde noe litt mere håndfast enn en svevende teori.Moonstone skrev: Ur-energien alt fysisk liv er bygget opp av. Den aller første byggeblokken til fysisk liv, som ifølge teorien og vitenskapen aldri kan gå tapt, men bare resirkuleres fra form til form.
Til trådstarter: Jeg holder en knapp på innbildning.
Og husk at MANGE ting som er anerkjent idag, en gang har blitt sett på som en svevende teori..
Antall ord: 97
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Aug 2009 16:53
- 15
Jeg sov, og kjæresten min våknet av at jeg var iskald! Hvordan kan det bare ha vært innbildning? Jeg var ikke redd heller, og var ikke klar over at det var hennes soverom jeg sov på eller at hun andre som sov der hadde opplevd noe liknende. Kanskje noe var innbildning, men jeg veit at jeg ikke innbilte meg at jeg var iskald.
Antall ord: 66
Hide post links |