Healing og annen alternativ medisinStemmeproblemer = healing?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Yaycub
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Aug 2009 11:31
15
Blitt takket: 4 ganger

Stemmeproblemer = healing?

Innlegg av Yaycub »

Hei!

Jeg er ny på dette forumet, og har et viktig spørsmål til dere.

Jeg har nå lenge hatt noen problemer med stemmen min. Problemene går ut på at, fra jeg står opp til jeg legger meg, så føles stemmen min veldig irritert/sår når jeg snakker og synger. Jeg har vært til både lege og logoped, men begge disse har konkludert at det ikke er noen direkte skade på stemmen min eller lignende. Jeg høres altså helt bra ut, men det er en irritasjon som kun jeg kan føle.
Logopeden min antydet at det kanskje er noe stemmemuskulært, anspenninger eller lignende.
Så siden har jeg gjort øvelser av alle slag, avspenningsteknikker, massering, behagelige stemmeøvelser….Men lite har hjulpet.
Når jeg tenker over hvor lenge dette problemet har vart, begynner det nesten å nærme seg et år.
Jeg begynner å bli veldig frustrert og skuffet  Men prøver å holde motet oppe, for jeg må bare finne en måte å løse dette på.

Siden problemene ikke har gått bort ved tradisjonell håndtering, er jeg villig til å prøve litt andre ting.
Jeg leste blant annet i Dagbladet (tror jeg), at det var noen profesjonelle sangere som hadde hatt kontakt med healere vedrørende stemmeproblemer, og de fant det vellykket.
Derfor ønsker jeg å prøve det samme:

Jeg lurer på om dere eventuelt har noen tips om healere i Oslo-området?
Kanskje vet dere spesielt om noen som har erfaring med stemmeproblemer, eller kan viderelede meg til noen? Og er det eventuelt et annet sted det er bedre å undersøke dette? Jeg ønsker jo gjerne noen som har en viss erfaring og godt renomé, og som kanskje tidligere har jobbet med lignende problem? Jeg er veldig takknemlig om jeg får noen svar 

PS. Kan akupunktur muligens også være aktuelt å prøve ut? Noen som har noen anbefalinger på dette også? Jeg er villig til å prøve det meste, bare stemmen blir bedre! Takk!
Antall ord: 340

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TomasamoT
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2009 13:03
15

Re: Stemmeproblemer = healing?

Innlegg av TomasamoT »

Jeg sier om langsomt og tenker på Gud det bruker å hjelpe.
Om er menneskesymbolet for Gud igjennom lyd.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Jeg aner ikke om hun har noen erfaring når det gjelder problemet som du har, men Dyveke Winge er i allefall en dyktig healer og hun holder til i oslo (sofienberg). Hun er veldig alternativ, men ei god dame du føler deg trygg hos og som kanskje kan gi deg svar på hva dette problemet med stemmen din kommer av. Hun driver med theta healing, i tillegg til at hun er klarsynt og kan fortelle deg om tidligere liv hvis problemene dine kan ha noe sammenheng med det...
Antall ord: 90
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

zind skrev:Dyveke Winge er i allefall en dyktig healer og hun holder til i oslo (sofienberg).
Du glemte å nevne at prisenlappen er 700 kr pr. gang. Til sammenlikning kan det nevnes at psykoterapi ligger på i overkant av 500 kr, og da kan man føle seg ganske sikker på at man får konsultere en person som faktisk kan noe om vår psyke.

Til syvende og sist er det selvsagt trådstarter som avgjør hva h*n ønsker å bruke penger på ;)
Antall ord: 85
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Yaycub
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Yaycub »

Hei dere!

Takk for tipsene!
Pris er ingen hindring, så lenge behandlingen kan ha noen merkbar effekt.
Logoped har også antydet at det KAN ha psykiske årsaker, f.eks stress, at jeg tenker for mye på problemene el....Og hun har kommet tips derav, blant annet massering for stress, positive tanker i forhold til løsing av problemet osv....

Men akkurat psykisk løsning har jo også vært prøvd, heller ikke det har gitt meg så mange resultater. Sikker på at en psykoterapaut vil kunne gi meg en mer utfyllende evaluering enn logopeden, som tross alt er spesialisert på stemmen?

Og ang. healingen, vil den også være veldig rettet mot det mentale? Jeg vet rett og slett ikke helt hvordan healing foregår, det hele er ganske nytt for meg, jeg er bare villig til å prøve det...

Kan noen kanskje fortelle noe mer utfyllende om hva som kan skje under en healing-sesjon?

Takk!
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

TomasamoT
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av TomasamoT »

Alle ting kan altid skje men det som kan skje er at du først blir trøtt og så begynner du å få frysninger og når du fåkner opp er du frisk i stemmen din.
En annen ting er å få Guds kjerlighet ighenom bønn og det er god medisin for rammede.
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

TomasamoT
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av TomasamoT »

TomasamoT skrev:Alle ting kan altid skje men det som kan skje er at du først blir trøtt og så begynner du å få frysninger og når du fåkner opp er du frisk i stemmen din.
En annen ting er å få Guds kjerlighet ighenom bønn og det er god medisin for rammede.
Det enkle er oftest det beste.
Gud sin kjerlige varme er det ingenting som kan slå bort.
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Yaycub skrev:Sikker på at en psykoterapaut vil kunne gi meg en mer utfyllende evaluering enn logopeden, som tross alt er spesialisert på stemmen?
En logoped fokuserer først og fremst på det fysiske - bruk av stemmen o.l. En psykoterapeut fokuserer naturlig nok på psyken og hva man kan gjøre for å bedre eller fjerne problemet/plagen man har. Det er altså ikke sikkert det er stemmen som er det sentrale.
Og ang. healingen, vil den også være veldig rettet mot det mentale? Jeg vet rett og slett ikke helt hvordan healing foregår, det hele er ganske nytt for meg, jeg er bare villig til å prøve det...
Healere påstår å bruke upåviste "krefter" eller få hjelp av engler/åndeverden i sitt arbeid, så de kan neppe noe særlig om psykologi. Den eventuelle effekten vil likevel være psykisk betinget, da man kan snakke om placeboeffekt. Selvsagt vil de som tror på healing motsi meg på dette, og hevde det er paranormale krefter i sving.
Uansett hva du velger å tro så er utfallet i beste fall usikkert.

Var jeg deg, og det ikke står på penger, ville jeg først prøvd den psykologiske tilnærmingen og heller forsøkt healing om det ikke skulle hjelpe.
Husk at en vanlig lege eller logoped ikke vanligvis har kompetanse til å gi noen psykisk evaluering av et slikt problem.
Antall ord: 233
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski

Innlegg av kaja43 »

Hva med å bruke muligheten til å gå til en healer
med psykologbakgrunn?

Ville det også vært å kaste bort pengene Kimbara?

Og hvor du finner en psykolog uten avtale til 500,- kr timen
vil jeg gjerne ha link på.
Det normale er fra 800.- til 1200,- for 45 minutter i Oslo
hvertfall.
Antall ord: 51
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av zind »

Kimbara skrev:
zind skrev:Dyveke Winge er i allefall en dyktig healer og hun holder til i oslo (sofienberg).
Du glemte å nevne at prisenlappen er 700 kr pr. gang. Til sammenlikning kan det nevnes at psykoterapi ligger på i overkant av 500 kr, og da kan man føle seg ganske sikker på at man får konsultere en person som faktisk kan noe om vår psyke.

Til syvende og sist er det selvsagt trådstarter som avgjør hva h*n ønsker å bruke penger på ;)
Jeg betalte 600, men var så fornøyd at jeg kjøpte henne en blomst i tillegg :)
Jepp, trådstarter må selv bestemme. Jeg pleier i grunn ikke komme med anbefalinger sånn, men jeg vet hvor mange det bare er bortkastet å bruke penger på, så jeg valgte likevel å anbefale ei jeg var veldig fornøyd med selv. Jeg vet du er skeptisk kimbara, skjønner det også godt, men dyveke hjalp meg så enormt at jeg ikke kan være annet enn evig takknemlig :)
yaycub skrev:Og ang. healingen, vil den også være veldig rettet mot det mentale? Jeg vet rett og slett ikke helt hvordan healing foregår, det hele er ganske nytt for meg, jeg er bare villig til å prøve det...

Kan noen kanskje fortelle noe mer utfyllende om hva som kan skje under en healing-sesjon?
Litt vanskelig å forklare akkurat hva dyveke holder på med... eller,vel, det kom ut litt feil. Vent litt, jeg skal prøve å forklare så godt jeg kan. Hos meg snakket hun en del om tidligere liv, fordi det var relevant for hva slags situasjon jeg befant meg i.Hun driver med thetahealing, noe som var veldig interessant fordi du er med på healingen selv og du kjenner når ting gir slipp. Hun går inn ser på de kontraktene sjelen din har gjort for det livet her og hjelper deg å "slette" gamle mønster og se hvorfor ting er som de er.
Jeg syntes nå uansett at du skal være litt skeptisk om du drar dit, og de 600kr må du ha råd til å bruke på dette. Jeg tør ikke garantere noe altså, bare så det er sagt :)
Antall ord: 371
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Yaycub
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Yaycub »

Hmmm....600 kr må jeg kunne bruke på noe jeg føler så viktig....

Har jo aldri vært orientert mot healing før, det er mest fordi jeg ikke har stort å tape på å prøve det....
Jeg setter pris på forslagene deres! Zind, jeg skal innrømme jeg er litt skeptisk. Det som også gjør meg litt skeptisk, er når du forteller om hvordan hun jobbet med healingen sin. Om jeg forstår deg riktig, så jobber hun ved å tak i mine "forrige liv", og jobbe med problemene utfra det. Men jeg ser bare ikke hvordan stemmeproblemene mine kan ha noen relasjon til hva enn som har skjedd i "tidligere liv" (tidligere liv er også litt skeptisk til, men skal tro på HVA SOM HELST!). Jeg vil jo absolutt tenke at hva enn som feiler stemmen min, så har det oppstått fra ting jeg har gjort i dette livet....Eller kanskje jeg tar feil, og det kanskje bare er for vanskelig å tenke seg for meg...Det jeg har kjent til av dette med healing er bare dette med "varme hender" osv, lurer litt på hvordan jeg skal ta del i healingen selv....Og blir ikke det vanskelig om jeg skal være skeptisk samtidig? Burde kanskje legge troen i at det funker...

Videre så tenker jeg at kanskje denne formen for healing kanskje funket for dine problemer, men tror du at de ville fungere for mine? Er dette egentlig den rette "vinklingen" av healing i forhold til problemene jeg har, eller burde jeg kanskje oppsøke noe annet?
Kan jeg spørre deg om hva du fikk hjelp med, med mindre det er for personlig? Kanskje det hadde hjulpet meg å høre det! ;)
Antall ord: 287

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

TomasamoT
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av TomasamoT »

Yaycub skrev:Hmmm....600 kr må jeg kunne bruke på noe jeg føler så viktig....

Har jo aldri vært orientert mot healing før, det er mest fordi jeg ikke har stort å tape på å prøve det....
Jeg setter pris på forslagene deres! Zind, jeg skal innrømme jeg er litt skeptisk. Det som også gjør meg litt skeptisk, er når du forteller om hvordan hun jobbet med healingen sin. Om jeg forstår deg riktig, så jobber hun ved å tak i mine "forrige liv", og jobbe med problemene utfra det. Men jeg ser bare ikke hvordan stemmeproblemene mine kan ha noen relasjon til hva enn som har skjedd i "tidligere liv" (tidligere liv er også litt skeptisk til, men skal tro på HVA SOM HELST!). Jeg vil jo absolutt tenke at hva enn som feiler stemmen min, så har det oppstått fra ting jeg har gjort i dette livet....Eller kanskje jeg tar feil, og det kanskje bare er for vanskelig å tenke seg for meg...Det jeg har kjent til av dette med healing er bare dette med "varme hender" osv, lurer litt på hvordan jeg skal ta del i healingen selv....Og blir ikke det vanskelig om jeg skal være skeptisk samtidig? Burde kanskje legge troen i at det funker...

Videre så tenker jeg at kanskje denne formen for healing kanskje funket for dine problemer, men tror du at de ville fungere for mine? Er dette egentlig den rette "vinklingen" av healing i forhold til problemene jeg har, eller burde jeg kanskje oppsøke noe annet?
Kan jeg spørre deg om hva du fikk hjelp med, med mindre det er for personlig? Kanskje det hadde hjulpet meg å høre det! ;)
Ja for al del prøv det.
Det sies at sjelen er som sellene i kroppen slik som jeg så for meg uten info ifra noen andre det blir sånsom et D.N.A akurat slik lagrest kodene på sjela di går ut i fra din åndelige D.N.A så hvis du behandler det som kales for deg kropp og sjel med psykolog med reinkernasjon-erfaringer så kan du bli helt frisk.
Jeg har lignende erfaring som deg med reinkernasjon.
Antall ord: 372

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av zind »

Yaycub skrev:Hmmm....600 kr må jeg kunne bruke på noe jeg føler så viktig....

Hei igjen :)

Jeg syntes det er fint du er skeptisk jeg, og det syntes jeg du skal være også, for det ER mye rart innenfor det alternative. Det var nok såpass personlig det som skjedde med jeg hos henne, at jeg ikke ønsker å si for mye her inne. (det er faktisk bare 2-3 personer rundt meg har vært villig til å snakke med noe av dette om). Jeg vet heller ikke om hun pleier å snakke om tidligere liv, men i mitt tilfelle så var jeg åpen for det og det var relevant for mine problemer. Grunnen til at jeg nevte det for deg også, er fordi jeg har lest om nettopp en person som hadde voldsomme problemer med halsen, men ble bra etter regressjon da det kom frem at han ble hengt forrige liv. Ikke noen hyggelig tanke eller noe du trenger å tenke så mye på, det er usikkert hvor mye som ligger i det, men personen ble nå i allefall kvitt problemene sine... i mitt hode er det ikke så nødvendig å vite om det er healing eller placebo heller, så lenge det funker.
Jeg leste litt på siden til dyveke (dyvekewinge.org) og der ser jeg at hun faktisk driver med flere forskjellige former healing. Måten jeg tok del i healingen på var å visualisere litt, men det var for all den hun som gjorde mesteparten av jobben :) Jeg syntes bare det var ekstra moro, for jeg pleier ikke være spesielt god på å visualisere og få opp bilder, men hos henne følte jeg faktisk at jeg tok litt del i det og fikk opp mye. Nå skal det sies at min session med henne ble litt spesiell, fordi jeg er så åpen rundt dette så kunne hun si litt mer enn hun vanligvis gjør, det var noe hun var veldig klar på også... at det sjelden foregår slik det gjorde med meg.
Eneste grunnen til at jeg anbefaler henne, er som sagt fordi jeg selv er veldig skeptisk til healing, og ble så sinnsykt positivt overrasket av denne dama. Hun har et nærvær som gjør at du blir rolig og føler det trygg med en gang. Jeg syntes du skal bruke din egen magefølelse jeg Yaycub, og jeg står fortsatt fast ved at du må ha råd til å tape de pengene og ta det litt for det det er. Jeg kan kun snakke for meg selv, jeg har ikke følt meg så lykkelig og lett til sinns på mange år, som etter å ha vært hos henne. Søstern min lurte på hva pokker det var med meg for jeg klarte jo IKKE å slutte å smile og le :)

Masse lykke til med det du velger å prøve!
Litt gøy om du kunne gitt oss litt tilbakemelding om du finner noe som funker og svar på det du sliter med
Antall ord: 775

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

TomasamoT skrev: Det sies at sjelen er som sellene i kroppen slik som jeg så for meg uten info ifra noen andre det blir sånsom et D.N.A akurat slik lagrest kodene på sjela di går ut i fra din åndelige D.N.A så hvis du behandler det som kales for deg kropp og sjel med psykolog med reinkernasjon-erfaringer så kan du bli helt frisk.
Her er det et par ting som bør rettes på.

For det første driver ikke psykologer med "reinkarnasjon", da det er et religiøst livssyn.

For det andre er det ikke noe som heter "åndelig DNA" annet enn som i beste fall et pseudovitenskapelig begrep noen religiøse mennesker har funnet på for å gi troen mer kredibilitet.

Fint å få fakta på bordet før man anbefaler folk å bruke pengene sine på dyre "behandlinger".
Antall ord: 145
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

TomasamoT
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av TomasamoT »

Kimbara skrev:
TomasamoT skrev: Det sies at sjelen er som sellene i kroppen slik som jeg så for meg uten info ifra noen andre det blir sånsom et D.N.A akurat slik lagrest kodene på sjela di går ut i fra din åndelige D.N.A så hvis du behandler det som kales for deg kropp og sjel med psykolog med reinkernasjon-erfaringer så kan du bli helt frisk.
Her er det et par ting som bør rettes på.

For det første driver ikke psykologer med "reinkarnasjon", da det er et religiøst livssyn.

For det andre er det ikke noe som heter "åndelig DNA" annet enn som i beste fall et pseudovitenskapelig begrep noen religiøse mennesker har funnet på for å gi troen mer kredibilitet.

Fint å få fakta på bordet før man anbefaler folk å bruke pengene sine på dyre "behandlinger".
Halloen dette er alerede ingenting annet en bagatell påleg i noe med religionen denne psykologen har å gjøre men det likavell står skrevet psykolog med reinkernasjon-erfaringer.
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links