Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Hei, på jobben idag tenkte jeg på litt av hvert, men havnet til slutt på Ground zero 9/11 og årene som følger.
Så slo tanken meg at, må det ikke være utrolig mange ånder fremdeles gående igjen på Ground Zero? og hva med de som døde under kolapsen 100 etasjer oppe i lufta, er de "stuck" oppe i himmelen, himmelen som i 100 etasjer opp, eller kan disse flytte seg ned til bakke nivå?
Syntes egentlig dette var en spennende tanke, det finnes svært lite info ang hauntings på Ground Zero når jeg søkte på google, men fant dog en fin post:
Hello, everyone. Earlier this year, I saw the figure of a fireman approach
the cab I was riding in as we passed Ground Zero on the West Side
Highway heading south. It was around 6 a.m. and the sun wasn't up yet
because it was rainy. We stopped at a traffic light near the Deutsche Bank
building, which is on the northbound side of the highway.
I looked out my window (I was seated behind the driver) and I
saw a large, totally black and faceless figure advance toward my window.
It looked male, and the outline was that of a fireman wearing the full
gear - helmet and turnout coat. I had the sense that he was looking
at me. The light changed, and of course we proceeded. I want to point
out that where the fireman appeared is not a pedestrian walkway. Therefore,
someone standing there or walking on that party of the highway would have been
hit by oncoming cars.
It wasn't until much later that day that I realized I saw a ghost for the first
time in my life. Just a short time after this experience, construction workers
assigned to the roof of the Deutsche Bank discovered bone fragments, which
are the remains of victims of 9/11. I think the fireman was reaching out to me.
All these poor souls who were never found.
I try not to travel near Ground Zero because it is so overwhelmingly sad for me.
Jeg tror nok at hvis det er noen ånder der så er dem nok nede på bakke nivået alle sammen.
Jeg tror at når slike tragedier hender så blir nok ånde sendt ned til det nivået hvor vi levende ferdes altså de blir jordfestet på en måte.
Men som sakt det er min teori da.
Om vi gaar ut fra aander som reelt fenomen, saa sies det hele tiden att de befinner seg paa ett plan der det ikke er tid. I allfall ikke tid som vi er vant med.
Om de "befinner" seg noe fysisk sted i det hele, saa blir det spennende og se hva som skjer naar det kommer opp ett nytt bygg der.
Da gaar det ikke lenge for vi faar servert historier om paranormale ting kansje ?
Folk vil uansett alltid oppleve ting de ikke kan finne en umiddelbar forklaring på, noen vil også oppleve syner. Alle som døde i tårnene er selvfølgelig noe mange vil bruke som grunnlag til å påstå at det finnes ånder der. Mange vil nok ty til åndeforklaringen før de får undersøkt hendelsene skikkelig.
1. De får oppfylt sin tro på at det finnes noe mer
2. De får forklart hendelsen.
Ettersom det bare er en tro uten gode holdepunkter til virkeligheten, vil jeg ikke si at de har forklart hendelsen.
For mange vil vel også ryktene om ånder framkalle syner, eller gjøre at synene oppfattes som mer "virkelig" enn de er.
Det kan for all del hende det er ånder der også.
Alle døde tross alt brått, og den klassiske forklaringen er jo at de som går igjen har noe uoppgjort i livet. Det har de jo definitivt når de dør en så brå død som det der.
Jeg tror heller ikke at de er tidfestet, slik Metodisten er inne på.
Åndene lever i en tidløs verden - den egentlige verden, hvor de er fri fra de fysiske lenkene vi går med. Det betyr ikke at de har det bedre, men det betyr at de mangler denne fysiske stadfestelsen. Hvorfor de likevel opptrer som synlige og mer eller mindre fysiske skikkelser, er noe av det som fascinerer meg mest... dette er jo nettopp opphavet til at folk ser ånder.
Antall ord: 135
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Såvidt jeg har forstått, så har flere holdt seremonier der, som er med på å få menneskesjeler ( av mange kalt ånder ) til å gå videre.
( Prester, sjamaner, osv )
Så de fleste er vel allerede passert over. Men ser ikke vekk fra at enkelte kan "Henge igjen". . .
Asbjørn skrev:Såvidt jeg har forstått, så har flere holdt seremonier der, som er med på å få menneskesjeler ( av mange kalt ånder ) til å gå videre.
( Prester, sjamaner, osv )
Så de fleste er vel allerede passert over. Men ser ikke vekk fra at enkelte kan "Henge igjen". . .
A
Kansje det at de har tatt bryderiet med slikt, er att de har begynt og oppleve litt forskjellig der allerede ?
Hei! Interessant tema!! Og mye interessante meninger.. jeg får vel kaste meg på tråden og svare ut fra mitt syn/standpunkt, som klarsynt... Jeg har prøvd å kjenne på energiene der, og det er virkelig vondt å kjenne på. All sorgen og elendigheten strømmer på med bilder i minnet jeg helst skulle vært foruten. Det er jo klart at alle de tragiske dødsfallene og ikke minst de sørgende menneskene som har strømmet til området i ettertid har "fyllt" opp med mye mørk og tung energi..... Det som jeg "opplevde" var at der er noen jordbundne sjeler. De vandrer rundt med sørgelige blikk, men -tro det eller ei- det virker som veldig mange av de omkomne har fått ro og fred.
Så jeg kan hvertfall utifra min opplevelse si at det må finnes ånder der ,men faktisk ikke så mange fler enn andre steder ,har f.eks. merket mange flere i byen Pripjat ved Tsjernobyl -uten at det er så mange som har dødd der.. den byen ble forlatt etter katastrofen i 86 pga strålingsfare. det verste med slike plasser er ikke bare at de er dystre og mørke steder som er tomme for mennesker, men at de også tiltrekker mye åndelig aktivitet.. gjerne mørke sjeler /alt som tilhører "mørket" vil jo finne ro på slike steder,så foruten stemningen er det jo det som gjør disse stedene ekstra skumle....
paraunormal skrev:Folk vil uansett alltid oppleve ting de ikke kan finne en umiddelbar forklaring på, noen vil også oppleve syner. Alle som døde i tårnene er selvfølgelig noe mange vil bruke som grunnlag til å påstå at det finnes ånder der. Mange vil nok ty til åndeforklaringen før de får undersøkt hendelsene skikkelig.
Ettersom det bare er en tro uten gode holdepunkter til virkeligheten, vil jeg ikke si at de har forklart hendelsen.
For mange vil vel også ryktene om ånder framkalle syner, eller gjøre at synene oppfattes som mer "virkelig" enn de er.
1. Det er ingen som har rapportert en hendelse de vil " faa forklart" i denne sammenhengen enda paraunormal.
2. Att rykter om aander skal fremkalle syner om slike er like udokumentert som aandene selv.
paraunormal skrev:Folk vil uansett alltid oppleve ting de ikke kan finne en umiddelbar forklaring på, noen vil også oppleve syner. Alle som døde i tårnene er selvfølgelig noe mange vil bruke som grunnlag til å påstå at det finnes ånder der. Mange vil nok ty til åndeforklaringen før de får undersøkt hendelsene skikkelig.
1. Det er ingen som har rapportert en hendelse de vil " faa forklart" i denne sammenhengen enda paraunormal.
2. Att rykter om aander skal fremkalle syner om slike er like udokumentert som aandene selv.
1. Nei, men om noe slikt skulle skje, er det ulike psykologiske faktorer som kan føre til en mer eller mindre frivillig overbevisning om at "ånder går igjen" på slike steder, altså steder der en vet folk har gått bort.
2. Jeg ordla meg muligens litt feil. Jeg mener at rykter om ånder potensielt kan få mennesker til å tro at syner faktisk ikke er syner, men noe "virkelig" (virkelig i anførselstegn ettersom jeg mener ånder/spøkelser ikke nødvendigvis er noe virkelig).
Parunormal,
da gleder jeg meg til aa faa vite mere om de psykologiske fenomenene som faa folk til og se aander.
Rykter om aander er nodvendigvis ikke riktig som du sier. Men det er nodvendigvis heller ikke myten du spekulerer rundt om att rykter og snakk trigger folk til til aa tro att syner ( alltsaa noe de mener de har sett ), er mere virkelig enn de ellers ville gjort.
Sånn, i TILFELLE det skulle være tilfelle (aha, fiffig) så vil jeg bare si at
disse åndene KAN skyldes å ha blitt observert av mennesker med psykiske lidelser
eller traumatiske barndomsminner. Det jeg gjør her nå er selvsagt ikke å klandre noen for å ha det, men det kan selvsagt være en logisk forklaring på det å se spøkelser.
Og sånn ellers kan det også hende at noen vil ha en sånn forklaring.
I tilfelle ihvertfall, så har jeg sørget for det nå.
Antall ord: 87
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”