Sahrian skrev:Jeg er vegen, sannheten og livet.
Jeg er vegen fordi det er jeg som vandrer på min vei.
Jeg er sannheten fordi det jeg lærer på min vei er mine sannheter.
Jeg er livet fordi jeg lever livet slik jeg ønsker.
Vil alle gå min vei. Håper ikke det. :mozilla_wink: Vi er alle forskjellige og alle velger forskjellige veier å gå. Veien blir til mens man går og jeg overbeviser ikke andre om mine sannheter, da jeg vet at mine sannheter ikke er andre sine sannheter.
Men jeg tror på en Gud, men ikke på Gud som er fremstilt i Bibelen.
Utfordringer er respekt og aksept for hverandres meninger.
Fred i hjertet kommer først, når vi er ferdig med å "mobbe" hverandre for hverandres meninger og synspunkter. Inntil videre får vi takke hverandre, for at vi bidrar til å få ut all "gøra" vi har i oss. :mozilla_laughing:
Vi er alle vegen, sannheten og livet! :mozilla_laughing:
Amen!
det er ein smal vei til himmelen, men ein brei vei til fortapelsen.
det er nok av guder, desverre. men kun ein sann og levande Gud. det finst også ein satan som etterligner Gud, men han er skapt av Gud.
visst f.eks. Per får ein 1000 lapp av ein han kjenner, er det ikkje "mangel på respekt" å gi 1000 lappen i gave til nokon han kjenner som f.eks. har bursdag.
den sanne fred kommer når ein tar imot Jesus som sin personlige Herre og Frelsar. for Gud gir dei som ber Han ein fred som ikkje verden kan gi. ein guddommelig fred, ikkje ein falsk verdslig fred. ser ingen poeng med å preika tomhet - løgn - med sin neste, men sannhet derimot. for er det fleire sannheter er det noko som skurrer...men når det berre er ein sannhet slepper ein å bli forvirra når ein holder seg til den!