Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Er dette en ADVARSEL?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Mai 2007 10:17
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
Er dette en ADVARSEL?
Hei det er ganske lenge siden jeg har vært innpå her men det var ikke dette jeg skulle skrive om nå...
Det var en kveld/tidlig morgen her i forrige uke da jeg og min fetter skulle legge oss, så begynte vi å diskutere ånder/spiritisme etter vi hadde diskutert en sund begynte en kråke å gaule noe helt forferdelig, men dette brydde vi oss ikke om. Så vi fortsatte jo å diskutere men kråken bare forsatte å gaule høyere og høyere så til slutt så begynte den å fly mot vinduet vårt å gaulte, så vi ble litt redd siden kråken begynte å gaule når vi var innpå det temaet. Så min fetter sa at vi skulle fortelle svenske vitser, så når vi hadde fått roen og kom til vits nr 2 så skreik kråken høyt og fløy vekk.. virket på en måte som en slags advarsel mot å prøve spiritisme, hva mener dere?
Benny519
Det var en kveld/tidlig morgen her i forrige uke da jeg og min fetter skulle legge oss, så begynte vi å diskutere ånder/spiritisme etter vi hadde diskutert en sund begynte en kråke å gaule noe helt forferdelig, men dette brydde vi oss ikke om. Så vi fortsatte jo å diskutere men kråken bare forsatte å gaule høyere og høyere så til slutt så begynte den å fly mot vinduet vårt å gaulte, så vi ble litt redd siden kråken begynte å gaule når vi var innpå det temaet. Så min fetter sa at vi skulle fortelle svenske vitser, så når vi hadde fått roen og kom til vits nr 2 så skreik kråken høyt og fløy vekk.. virket på en måte som en slags advarsel mot å prøve spiritisme, hva mener dere?
Benny519
Antall ord: 163
Slipknot!! Maggot 4 life
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Jun 2009 22:35
- 15
- Kjønn (valgfri): Jentepus
Re: Er dette en ADVARSEL?
For all del, spiritisme er ikke noe man skal tulle med.
Jeg snakker om erfaringer ,samt at typen min også har stor erfaring med dette siden vi begge er åpen for det åndelige.
- Karina.
Jeg snakker om erfaringer ,samt at typen min også har stor erfaring med dette siden vi begge er åpen for det åndelige.
- Karina.
Antall ord: 34
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Det mener jeg er tull.
Hva er det som er så farlig med å kommunisere med energier da?
Desverre er det sånn at spiritisme/åndekontakt fremdeles blir forbundet med noe "ondt" og "negativt". Dette har media og kirkens svartmalig skyld i.
Var kråka et intrument fra "Gud" da, som måtte bare advare dere mot "pakt med Djevelen?"
Sorry, men det blir litt for naivt for meg..
Hva er det som er så farlig med å kommunisere med energier da?
Desverre er det sånn at spiritisme/åndekontakt fremdeles blir forbundet med noe "ondt" og "negativt". Dette har media og kirkens svartmalig skyld i.
Var kråka et intrument fra "Gud" da, som måtte bare advare dere mot "pakt med Djevelen?"
Sorry, men det blir litt for naivt for meg..
Antall ord: 68
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Vel, det blir jo som de som er helt underbevisste, som bare leker med sånt fordi de skal tulle.
selv har jeg alltid holdt meg unna Spiritisme og sånt, til og med Mamma er imot det.
jeg hakke hørt på kirka eller noe som helst, snakker kun om efaring.
selv har jeg alltid holdt meg unna Spiritisme og sånt, til og med Mamma er imot det.
Antall ord: 52
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Uansett så er holdningen "spiritisme er farlig" så fast i samfunnet uansett. Alle liksom "vet" at det er sånn, og dette går i arv fra generasjon til generasjon..desverre.Kinxib0z skrev:Vel, det blir jo som de som er helt underbevisste, som bare leker med sånt fordi de skal tulle.
Og av min erfaring vil jeg si at det IKKE er farlig.
Å bli skremt av en subjektiv opplevelse er ikke det samme som at selve hendelsen/fenomenet er farlig eller ondt.
Antall ord: 116
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Det er forsåvidt sant det
har ikkenoe imot andres meninger jeg .
vi er alle forskjellige
men jeg syns ikke det er noe spesielt artig og tulle med sånt.
enten man gjør det bare for å skremme seg opp , tulle med det osv.
har ikkenoe imot andres meninger jeg .
vi er alle forskjellige
men jeg syns ikke det er noe spesielt artig og tulle med sånt.
Antall ord: 44
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Nov 2005 13:12
- 19
- Lokalisering: Ålesund
- Har takket: 13 ganger
- Blitt takket: 40 ganger
At dette er en advarsel ifra høyere hold vil jeg ikke svare på her og nå, men at du tar det som en advarsel tyder på at du har hatt/har en dårlig følelse angående spiritisme (ouija brett)
Kan også legge til at ouija brett er noe man absolutt ikke bør holde på med, ettersom det har med kanalisering av whatsoever åndelig aktivitet (vanligvis energier som ikke har så mye godt med seg) å gjøre.
PS! vil legge til at spiritisme er ett begrep som ofte blir misforstått. Ouija brett og slike seanser, har ikke noe med spiritisme å gjøre egentlig, men blir veldig ofte brukt i den sammenheng.
Kan også legge til at ouija brett er noe man absolutt ikke bør holde på med, ettersom det har med kanalisering av whatsoever åndelig aktivitet (vanligvis energier som ikke har så mye godt med seg) å gjøre.
PS! vil legge til at spiritisme er ett begrep som ofte blir misforstått. Ouija brett og slike seanser, har ikke noe med spiritisme å gjøre egentlig, men blir veldig ofte brukt i den sammenheng.
Sist redigert av Horus^ på 26 Jul 2009 02:03, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 115
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.
- Galileo Galilei
- Galileo Galilei
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Det du sier der er så utrolig viktig!! Man har så lett for å måle grad av fare etter hvor redd man blir, og veldig veldig ofte blir det helt feil...Moonstone skrev: Å bli skremt av en subjektiv opplevelse er ikke det samme som at selve hendelsen/fenomenet er farlig eller ondt.
Benny519: Når du sier spiritisme, mener du da ouija-brett o.l.? Isåfall -hold deg unna!
Ikke fordi det nødvendigvis er så fordømt farlig, men fordi det i de aller fleste tilfeller kun egner seg til å skremme deg sjøl og andre
Personlig tror jeg at i de tilfellene det oppnåes kontakt via et brett, er brettet bare et hjelpemiddel og at vedkommende sannsynligvis ville fått kontakt uansett...
Litt på samme måte som at de som virkelig kan kunsten å spå,
kan "lese" i alt fra kaffegrut og kort til krystallkuler og hender
Når det er sagt: Spiritismen i seg selv er ikke farlig, så tror neppe en kråke (eller noe annet) ville advare deg mot det. (min mening, ingen fasit, bare så det er sagt)
Mvh Lilja
Antall ord: 188
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Det er jeg enig med deg i.Kinxib0z skrev:Jeg syns ikke det er noe spesielt artig og tulle med sånt.
Det er en trend, spesielt for 14tiser, å samles med Oijia brett og liknende for å tulle og bli skremt.
Og selfølgelig blir de uvitende 14tisene redde da, når de noen ganger faktisk FÅR SVAR..
Antall ord: 72
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Jeg synes eksen min er ganske teit, som begynte å sitte med det brettet heletia.
Ouija, ja det er vel den formen som er verst. spess. 14'issa ja de er verst de.
men skal ikke legge meg noe mer ut om det her nå i guess
men værtfall Ouija, fysj.
Ouija, ja det er vel den formen som er verst. spess. 14'issa ja de er verst de.
men skal ikke legge meg noe mer ut om det her nå i guess
men værtfall Ouija, fysj.
Antall ord: 51
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 23 Jun 2009 00:56
- 15
- Kjønn (valgfri): Hufsitufsen
- Lokalisering: Skauen
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 6 ganger
- Kjønn:
tror heller den kråka har noen forstyrrelser i hue. man vet aldrig med fugler vettu.
Antall ord: 16
Barbēlō
I suffered, I learned, I changed.
I suffered, I learned, I changed.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 09 Jan 2009 15:12
- 15
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 1 gang
Det er mange som gjør det, men ikke skjær alle over en kam.Moonstone skrev:Det er jeg enig med deg i.Kinxib0z skrev:Jeg syns ikke det er noe spesielt artig og tulle med sånt.
Det er en trend, spesielt for 14tiser, å samles med Oijia brett og liknende for å tulle og bli skremt.
Og selfølgelig blir de uvitende 14tisene redde da, når de noen ganger faktisk FÅR SVAR..
Antall ord: 89
"Du har retten til å forholde deg taus.
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."
I'm a member of CSI: Can't stand idiots
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."
I'm a member of CSI: Can't stand idiots
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Sep 2008 13:06
- 16
- Lokalisering: Vestfold
Kråkene opererer ofte i flokker. Og de trekker til og fra hvileplassen sin morgen og kveld. Når de f.eks skal spise eller bare samles, så setter de ut vaktkråker. Disse kråkene har som oppgave å varsle de andre hvis noe skulle true flokken. Andre fugler, bruker også kråkene som en slags tillitsfugl. Ser du en dueflokk på et jorde, så bann på at det også er kråker der. Forsvinner kråkene... ja da forsvinner også kanskje duene.
Du sier at dette skjedde på sommeren og da er det jo et yrende fugleliv, spesielt utenfor soveromsvinduet hvis man skal sove.
Det kan ha vært så enkelt..
Du sier at dette skjedde på sommeren og da er det jo et yrende fugleliv, spesielt utenfor soveromsvinduet hvis man skal sove.
Det kan ha vært så enkelt..
Antall ord: 112
Hide post links |
De energiene man får kontakt med ved å bruke spiritisme, er ikke en god energi.
Når man kaller på ånder på den måten, så er det som om å vekke dem med vekkeklokke. De blir temmelig sure , og de kan klikke på deg.
Når man kaller på ånder på den måten, så er det som om å vekke dem med vekkeklokke. De blir temmelig sure , og de kan klikke på deg.
Antall ord: 44
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2005 14:33
- 19
- Kjønn (valgfri): Gift heks
- Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
- Har takket: 50 ganger
- Blitt takket: 192 ganger
[quote="Badger"]Kråkene opererer ofte i flokker. Og de trekker til og fra hvileplassen sin morgen og kveld. Når de f.eks skal spise eller bare samles, så setter de ut vaktkråker. Disse kråkene har som oppgave å varsle de andre hvis noe skulle true flokken. Andre fugler, bruker også kråkene som en slags tillitsfugl. Ser du en dueflokk på et jorde, så bann på at det også er kråker der. Forsvinner kråkene... ja da forsvinner også kanskje duene. quote]
Dette gjelder alle kråkefugler bare for å tilføye det.
Dette med spiritisme gidder jeg ikke si alt det de andre over her har sakt.
Men si det slik at du prøver det ut så husk at det er lov å snu i tide og ikke press deg dere noe mer en nødvendig.
Jeg får ikke stoppet deg fra å prøve bare be deg være forsiktig med ting du ikke vet hva er.
Dette gjelder alle kråkefugler bare for å tilføye det.
Dette med spiritisme gidder jeg ikke si alt det de andre over her har sakt.
Men si det slik at du prøver det ut så husk at det er lov å snu i tide og ikke press deg dere noe mer en nødvendig.
Jeg får ikke stoppet deg fra å prøve bare be deg være forsiktig med ting du ikke vet hva er.
Antall ord: 162
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
Hide post links |