Healing og annen alternativ medisinIKKE erstatt leger med alternativ medisin!

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: IKKE erstatt leger med alternativ medisin!

Innlegg av ludoburgero »

Jeg bare vil og få poste denne linken til dere.
Det er en blogg som jeg virkelig fikk sansen for, og kronikken legger virkelig ut
en presentasjon av hvordan å opprettholde din jordnære virkelighet.

Veldig bra angående medisin og spesielt med tanke på den store og skremmende
SVINEINFLUENSAEN som herjer der ute og frarøver oss alt som er av liv...

http://luminia.wordpress.com/2009/07/17 ... sykdommer/
Antall ord: 71
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:http://luminia.wordpress.com/2009/07/17 ... sykdommer/
For noe sprøyt.
Er det ikke interessant at vårt skolesystem fullstendig utelater opplæring i grunnleggende og livsviktige tema som sunn livsstil, fysisk og mental helse? Og at det eneste “autoritetene” snakker om og bruker penger på, er de nye legemidlene sammenflettet med godt gjennomført skremsel?
Men har vedkommende ikke gått på skolen selv? Har hn ikke hatt gymnstikkundervisning, har hn ikke fått lære om sunn kost, masse grønnsaker og frukt og det der? Ingen grunnskoleelever jeg kjenner til får opplæring i bruk av piller og medisiner.
Det begynner med at vi tar ansvaret i egne hender for vår livsstil. Vi trenger ikke autoriteter som må fortelle oss hva vi bør spise, for vi kan faktisk tenke selv.
Vi kan tenke, men uten fakta som utganspunkt for tenkingen, så tenker vi bare i gamle baner og fortsetter å putte inn hamburgere og cola.
Vi trenger ikke Tamiflu og vaksiner med skrekkelige kroniske bivirkninger. Ta tilbake makten din i dag!
Ehh, jo. Vi trenger tamiflu. Vi vet at noen vil bli smittet og bli syke så vi trenger å behandle disse. Vaksiner med skrekkelige kroniske bivirkninger trenger vi ikke, derfor er jeg glad vi ikke har noen slike idag.
Hvis vårt utdanningssystem var verdt noe, hadde vi lært at vi alene har ansvaret for vår egen helse samt hvordan vi tar vare på den. Man kan aldri skylde på noen andre, f.eks. “idioten som nøs på meg” for at man ble “smittet” av en sykdom.
Altså er det helt iorden for meg å nyse opp i maten din. Hvis du bare passer på deg selv, så spiller ikke min oppførsel noen rolle.
Vårt samfunns ledere vet dette. Hvorfor velger de å bruke milliardene på farmasiindustri fremfor informasjonskampanjer og andre tiltak for å fremme naturlig fysisk og psykisk balanse hos befolkningen?
Fordi det går an å gjøre flere ting paralellet. Det går fint an å fortsette både å motivere til sunnere kosthold og å produsere medisiner for de sykdommer som likevel forekommer.
Drikk mye vann! Ha alltid med deg en flaske vann og ta jevnlige slurker.
Drikk vann når du er tørst. Drikk vannet du nettopp har tappet fra springen fra et rent glass. Da smaker vannet best. Gjenbruk av Imsdalflasker osv er ikke å anbefale fordi det vil dannes alger inne i flasken etter en stund.
Pass på at du tar naturlig kosttilskudd daglig – ikke syntetisk. Spør i butikken etter naturlig multivitamin & mineraler, omega 3-6-9. Det kan hende du må på helsekostbutikk.
Eller bedre, ha et variert kosthold og opphold deg mye ute i frisk luft og få sol på kroppen.
Ikke ta kosttilskudd, men spis frukt og grønnsaker og ellers de matvarene som gir deg de vitaminene du mener du trenger.
Sykdomsfri tilværelse er en obligatorisk livsstil man ikke kan slippe unna. Kirurger og legemidler vil aldri kunne erstatte dette, bare tjene som midlertidig virkemiddel med varierende suksessgrad inntil det egentlige ansvaret aksepteres og tiltak iverksettes.
Legemidler og kirurgi er brannslukning når skaden er skjedd. Hvis man forsøker å holde en sunn livsstil så kan en del livsstilssykdommer unngås, men man har likevel ingen garanti for helsen. Når helsen svikter, det være seg på grunn av livsstilsykdommer eller på grunn av sykdommer som er aldersbetinget, gentisk betinget osv.
Antall ord: 571
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Horus^ skrev:Nå ja! Regner med vi snakker om nåtid, siden du snakker om at det fortsatt er slik noen steder.
Noen steder er det slik fortsatt, andre steder er det kort tid siden, og atter andre steder er det gått noe lengre tid.
Jeg venter fortsatt på at de lærde strides om alle aspektene rundt placebo.
Er det stikket ifra nålene som har smertelindrende effekt?
Er det behandlingen rundt?
Er det begge deler?
Eller er det ingen av delene?
Tja, man vet ikke. Man har sett at det ikke spiller noen rolle hvor man stikker nålene, det spiller heller ingen rolle om nålene penetrerer huden, eller hvam som gjør det. Eller faktisk viste det seg at det fikk en litt bedre virkning hvis det var foreldrene som satt nåler i barna, enn om profesjonelle akupunktører gjorde det.
Så langt har de kommet, verken mer eller mindre. En dag fungerer det, men neste dag fungerer det ikke. Veit ikke hvor mange ganger man f.eks har hørt at snus er kreftfremkallende, så kommer man plutselig å hører at det ikke er det.
Forskerne bruker ord som Uklart, ikke godt å si, mulig, osv om akupunktur.
Du er vel den eneste som bastant hevder at akupunktur er placebo, verken mer eller mindre.
Og jeg sier heller ikke at det er placebo, men at det virker nøyaktig like godt som placebo. Forskerne kan ikke utelukke virkning, men de har hittil ikke funnet noen virkning utover placebo.
Du snakket om undersøkelser, og jeg snakker om hvordan man skal lese et resultat fra en undersøkelse.
Her er hva jeg skrev:
Har man 100.000 kvakksalvere og 3 personer som kan heale, så ser statistikken dyster ut for de 3 personene som faktisk har evner, og det er det store flertallet det blir sett på, ikke de 3 enkelt tilfellene.
Ja, det skrev du i tillegg til det du skrev om undersøkelsene.
Jeg snakket ikke om noen undersøkelse, jeg prøvde å lage ett eksempel som viser at i vitenskapelig øyemed, så hadde ikke healing eksistert, selv om man hadde hatt 3 healere som hadde ekte evner, blant en haug med kvakksalvere.
Ja, i tillegg til det du skrev om undersøkelsene.
Kaller vitenskapen også alternativ medisin for overtro, eller var det ett produkt ifra din egen fantasi?
Tja, si det.

Vitenskap er en metode, og snakker dermed ikke. Men forskerne som står for vitenskapen snakker vel neppe om alternativ behandling som overtro offentlig, men mange gjør nok ofte det i andre sammenhenger.
Antall ord: 433
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Jeg vil arrestere en hest litt.
hest skrev:Ja, det er muligens litt dumt at det har blitt brukt kvikksølv i vaksiner. Det er likevel bra at vi har vaksiner. De har reddet mange flere liv enn de har tatt. Ingen vaksiner i Norge inneholder kvikksølv.
http://www.aftenbladet.no/utenriks/1056 ... soelv.html
Antall ord: 56
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links