Som sagt har alle muligheten til å kunne bli healere. Vil anbefale deg å lese litt om forskjellige healingformer rundt om på nettet, for det finnes mange mange måter å tilnærme seg det på. Ofte er det enkle det beste.
For min del kan jeg huske at jeg hadde varme hender allerede fra barnsben av uten at jeg gjorde noe mer ut av det, eller skjønte så mye ut av det. Det var vel egentlig først når jeg begynte å interessere meg skikkelig for det alternative, og startet på utdannelsen min innen akupressur at det "løsnet" for meg.
Flere og flere kommenterte de varme hendene mine, så jeg startet å lese litt om det, og var hos et par stykker (bl.a Runar Halonen) og fikk litt veiledning rundt det å heale. Sånn som jeg ser det, må man bare tørre å hoppe ut i det. Øvelse gjør mester, bare prøv deg frem
Healing og annen alternativ medisin ⇒ Dere som har utviklet evnen til å heale..
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Sep 2004 12:25
- 20
- Kjønn (valgfri): Hannkjønn
- Lokalisering: Asker
- Blitt takket: 1 gang
- Kjønn:
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Jun 2008 23:58
- 16
Re: Dere som har utviklet evnen til å heale..
Heihei.
Jeg har veldig lyst til å hive meg på noen kurs, men hvilke? Jeg er veldig nysgjerrig og har aldri vært på kurs. Har ingen "evner" (som jeg vet hvertfall) men er åpen for energier, kjenner ting veldig på kroppen(vet ikke hvordan jeg skal forklare det). Hvilke kurs vil dere anbefale?
Jeg har veldig lyst til å hive meg på noen kurs, men hvilke? Jeg er veldig nysgjerrig og har aldri vært på kurs. Har ingen "evner" (som jeg vet hvertfall) men er åpen for energier, kjenner ting veldig på kroppen(vet ikke hvordan jeg skal forklare det). Hvilke kurs vil dere anbefale?
Antall ord: 53
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Hei :mozilla_smile:
Ser abrj nevnte Runar Halonen. Anbefaler å lese "Aktivering av din indre healing-evne":
http://runar.halonen.dinstudio.se/news_34.html
Ellers finnes det, som flere har nevnt, et utall ulike kurs du kan ta.
Noen mener at du ved å motta healing fra andre også kan åpne opp for å gi healing selv.
(dette er noe jeg selv også har erfart)
Andre mener meditasjon er veien å gå, mens atter andre mener at om du ikke er født med denne "gaven" kan du bare glemme det
Føl deg fram på hva som er det rette for deg og ta det derfra, det er mitt råd.
-og forresten, jeg tror neppe temperaturen på hendene dine har noen betydning, den sier bare noe om blodsirkulasjonen din
Mvh Lilja
Ser abrj nevnte Runar Halonen. Anbefaler å lese "Aktivering av din indre healing-evne":
http://runar.halonen.dinstudio.se/news_34.html
Ellers finnes det, som flere har nevnt, et utall ulike kurs du kan ta.
Noen mener at du ved å motta healing fra andre også kan åpne opp for å gi healing selv.
(dette er noe jeg selv også har erfart)
Andre mener meditasjon er veien å gå, mens atter andre mener at om du ikke er født med denne "gaven" kan du bare glemme det
Føl deg fram på hva som er det rette for deg og ta det derfra, det er mitt råd.
-og forresten, jeg tror neppe temperaturen på hendene dine har noen betydning, den sier bare noe om blodsirkulasjonen din
Mvh Lilja
Antall ord: 130
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
Hei KimabaraKimbara skrev:Nå får jeg sikkert kritikk for å være "kverulant" igjen, men hemmeligheten i "healing" ligger hos den man "healer". Tror han/hun selv på det, vil han/hun sannsynligvis også tolke alle tegn på bedring som at "healingen" fungerte - selv om det bare var plagene som forsvant naturlig, eller til og med pga. skikkelige medisiner.
Så jeg vil derfor komme med en påstand; ALLE kan "heale" (eller rettere sagt; få folk til å tro de er "healet").
Til og med jeg har "healet".
Skulle ønske det var så enkelt... jeg opplever at skeptiske mennesker.. eller rettere sagt, mennesker uten erfaring eller tro på slikt eller en Gud for den sags skyld (legg på spøkelser sv) får et sjokk når de tillater meg å prøve meg pga smerter/plager de har..
En kan jo si at disse må ha vært åpne på et vis... men dette har jeg også spurt om for selv å forstå.. men nei, enkelte hadde et litt beregnende mål: det var det jeg viste.. det funka ikke
så har det fungert.
Jeg foreslår ofte at de trenger ikke stresse med å forstå eller tro, at de bare kan glede seg over og nyte at de ble bedre :mozilla_wink:
Det hadde blitt enklere og kanskje mer sort hvitt om alt som skulle var et åpent sinn, også for meg som har en litt "skeptisk" side i meg faktisk.
Prinsippet i healing er likevel enkelt.. dvs intensjonen en har inni seg og ryddighet iforhold til seg selv=igjennom det andre... men jeg jobber forstatt selv med å forstå mekanismene i dette.
Antall ord: 271
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Des 2007 16:14
- 16
- Kjønn (valgfri): Gutt (14)
- Lokalisering: spangereid
jeg spurte en venn av moren min hvordan hun gjorde det..så demonstrerte hun en gang hvordan hun lagde psi ball...å jeg trente på det i times vis, for det var meget innteresangt!
Antall ord: 33
Hva er meningen med livet..
Nyt det mens du har det!
Nyt det mens du har det!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Sep 2008 22:28
- 16
- Kjønn (valgfri): gjett...
- Lokalisering: Stavanger
Kanskje et teit spørsmål, men jeg må bare spørre Om noen vet om det har noe å si om man er gravid imens man ''øver'' seg på å bruke healingevnene/ kanalisere?
Antall ord: 32
Maria..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Det var da ikke noe teit spørsmål! Mye skjer med kroppen når man er gravid,Maria89 skrev:Kanskje et teit spørsmål, men jeg må bare spørre Om noen vet om det har noe å si om man er gravid imens man ''øver'' seg på å bruke healingevnene/ kanalisere?
både fysisk og mentalt.
Det jeg kan si om det, er at mange opplever at de blir mer åpne og mottakelige
for både det ene og det andre når de er gravide.
Så jeg tror at om det påvirker noe er det bare positivt :mozilla_smile:
Lykke til med øvingen!
Mvh Lilja
Antall ord: 108
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Des 2007 16:14
- 16
- Kjønn (valgfri): Gutt (14)
- Lokalisering: spangereid
Jeg er veldig skeptisk selv egentlig, men jeg er ikke redd for å prøve noe nytt! :mozilla_wink:snuppedilla skrev:Hei KimabaraKimbara skrev:Nå får jeg sikkert kritikk for å være "kverulant" igjen, men hemmeligheten i "healing" ligger hos den man "healer". Tror han/hun selv på det, vil han/hun sannsynligvis også tolke alle tegn på bedring som at "healingen" fungerte - selv om det bare var plagene som forsvant naturlig, eller til og med pga. skikkelige medisiner.
Så jeg vil derfor komme med en påstand; ALLE kan "heale" (eller rettere sagt; få folk til å tro de er "healet").
Til og med jeg har "healet".
Skulle ønske det var så enkelt... jeg opplever at skeptiske mennesker.. eller rettere sagt, mennesker uten erfaring eller tro på slikt eller en Gud for den sags skyld (legg på spøkelser sv) får et sjokk når de tillater meg å prøve meg pga smerter/plager de har..
En kan jo si at disse må ha vært åpne på et vis... men dette har jeg også spurt om for selv å forstå.. men nei, enkelte hadde et litt beregnende mål: det var det jeg viste.. det funka ikke
så har det fungert.
Jeg foreslår ofte at de trenger ikke stresse med å forstå eller tro, at de bare kan glede seg over og nyte at de ble bedre :mozilla_wink:
Det hadde blitt enklere og kanskje mer sort hvitt om alt som skulle var et åpent sinn, også for meg som har en litt "skeptisk" side i meg faktisk.
Prinsippet i healing er likevel enkelt.. dvs intensjonen en har inni seg og ryddighet iforhold til seg selv=igjennom det andre... men jeg jobber forstatt selv med å forstå mekanismene i dette.
Før så trodde jeg KUN på vitenskap, overnaturlige ting fantes IKKE
slikt tenkte jeg, helt til jeg ble en healer ba meg "ta" på psi ballen h*n hadde laget
Forklar meg hvordan ALLE oss, tror på HELT like ting, føler samme ting og tror så sterkt på healing.. når det ikke eksisterer?
Antall ord: 380
Hva er meningen med livet..
Nyt det mens du har det!
Nyt det mens du har det!
Hide post links |
Alle kan lære seg det, alle kan studere seg frem til det.
Jeg har akkurat oppdaget mine evner, det har sammenheng med at jeg lærte meg å se auraer, oppdaget at min er grønn. Noe som egentlig ikke kom som et sjokk for meg, da jeg lærte om de forskjellige fargene, fant ut at de med grønn har healingevner og kommer til å utføre en eller annen form for healing. Da startet jeg å prøve meg litt ut, og det funket. Så nå har jeg utviklet meg kjempemye på bare tre mnd.
Noe jeg tror om det meste, er at du må vente til din tid kommer,
og når den kommer så vet du det. Jeg trodde ikke mine hender var spesielt varme jeg heller, men jeg kan klare å skape litt av en varme, med bare litt kjennskap til leken med energi!
Du kan leke deg med energi først, det er gøy og motiverende.
Jeg har akkurat oppdaget mine evner, det har sammenheng med at jeg lærte meg å se auraer, oppdaget at min er grønn. Noe som egentlig ikke kom som et sjokk for meg, da jeg lærte om de forskjellige fargene, fant ut at de med grønn har healingevner og kommer til å utføre en eller annen form for healing. Da startet jeg å prøve meg litt ut, og det funket. Så nå har jeg utviklet meg kjempemye på bare tre mnd.
Noe jeg tror om det meste, er at du må vente til din tid kommer,
og når den kommer så vet du det. Jeg trodde ikke mine hender var spesielt varme jeg heller, men jeg kan klare å skape litt av en varme, med bare litt kjennskap til leken med energi!
Du kan leke deg med energi først, det er gøy og motiverende.
Antall ord: 161
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Mai 2008 21:59
- 16
- Blitt takket: 8 ganger
Det må være en fysisk sykdom fordi det ellers er snakk om placebo-effekten. Den dagen noen kan helbrede kreft, tuberkulose, difteri, malaria (for å nevne noen) eller andre alvorlige sykdommer ved hjelp av håndspåleggelse vil være en medisinsk revolusjon som vil snu opp ned på alt vi vet & tror på. Men denne dagen er nok laangt unna enda - siden de som hevder å besitte denne evnen ikke er interessert i å dele den med resten av menneskeheten.kaja43 skrev:Holder det at en healer en psykisk utfordring eller
en sterk vane?
Hvorfor må det nødvendigvis være en fysisk sykdom?
Men at du ikke tror på healing er egentlig lite problematisk
for de som opplever det
Antall ord: 119
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Okt 2009 13:44
- 15
Til og med jeg har "healet".[/quote]
Nå, ja...
Det er et viktig sidestykke du kommer med. Jeg vil ikke si at hele healingen kan forklares med det du sier her, men at det er viktig å ha tro. "Tro flytter fjell" som det står ovenfor her.
Jeg ser på det på samme måte som placebo:
man tror på noe, og psykiske prosesser setter i gang noen fysiske endringer
(slik jeg ser det). Synes ikke det virker magisk eller overnaturlig i det hele tatt.
For meg virker det mer ut som et kjempeflott verktøy vi mennesker har blitt utstyrt med, siden vi er så bevisste over vår eksistens. Vi kommuniserer veldig avansert;
både kroppslig og med tale, noe mer tydelig enn annet.
Ved fysisk kontakt med andre kan vi føle ting vi ikke ellers klarer å indusere i oss selv,
så hvorfor healing ikke skulle fungere, vet jeg ikke.[/quote]
En av englands største healer Matthew Manning har skrevet boken Sinnet healer kroppen. Hvor han tar for seg placeboeffekten som en positiv ting, og det er mye vitenskabelig fakta her, så ta og les denne, han gir deg faktisk ret i mange ting.
Nå, ja...
Det er et viktig sidestykke du kommer med. Jeg vil ikke si at hele healingen kan forklares med det du sier her, men at det er viktig å ha tro. "Tro flytter fjell" som det står ovenfor her.
Jeg ser på det på samme måte som placebo:
man tror på noe, og psykiske prosesser setter i gang noen fysiske endringer
(slik jeg ser det). Synes ikke det virker magisk eller overnaturlig i det hele tatt.
For meg virker det mer ut som et kjempeflott verktøy vi mennesker har blitt utstyrt med, siden vi er så bevisste over vår eksistens. Vi kommuniserer veldig avansert;
både kroppslig og med tale, noe mer tydelig enn annet.
Ved fysisk kontakt med andre kan vi føle ting vi ikke ellers klarer å indusere i oss selv,
så hvorfor healing ikke skulle fungere, vet jeg ikke.[/quote]
En av englands største healer Matthew Manning har skrevet boken Sinnet healer kroppen. Hvor han tar for seg placeboeffekten som en positiv ting, og det er mye vitenskabelig fakta her, så ta og les denne, han gir deg faktisk ret i mange ting.
Antall ord: 198
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Feb 2008 15:32
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
For de som vil lære å heale så er det flere måter å lære dette på, men etter min erfaring så kan reiki være veldig bra. Som det ble spurt om lenger oppe: "hvordan vet man at man healer, eller hva skal man se etter når man skal heale noen?" (noe i den duren) så pleier jeg personlig å fokusere på et punkt, men helst utenifra prøver jeg å kjenne på vibrasjonene eller følelsene i punktet, eller for den saks skyld også i hele kroppen, eller i muskler eller kroppsdeler, men jeg jobber mye med chakraer allt etter hva jeg føler for og hva folk ønsker hjelp med. Når man kan kjenne vibrasjonene eller de såkalte følelsene av hva som er der, så kan du med gjerne med en god hensikt og med intensjonen din om å gjøre det bedre og viten av at du endrer på vibrasjonene som er der til noe som er mere behagelig og mindre voldsomt utgjøre en stor forskjell. Ikke alle kjenner det kanskje på måten jeg forklarer det, men etter å jobbe en stund med seg selv og / eller andre og kjenne på følelser man kan ha i kroppen og i chakraer så kan man etterhvert også kjenne det igjenn hos andre. Det å jobbe en del med krystaller har også hjulpet meg mye, ved å kjenne når en krystall er renset, og det å kjenne når den har tatt til seg mye støy og dårlige energier, så kan det bidra med at man lærer spesiellt det å kjenne på forskjellige vibrasjoner ved bruk av hendene, og også ta de inn i kroppen om man ønsker det. Det som er bra med reiki er at det fungerer uansett, men jo mer man arbeider med det og jo mer man begynner å tro på det så kan man merke at man får en bedre og bedre måte å bruke det på som kan øke effekten og opplevelsen betydelig.
Håper det kan være til noe hjelp.
Håper det kan være til noe hjelp.
Antall ord: 342
Hide post links |