Universet & dets hemmeligheterVerden.

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

hannali
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jan 2009 14:46
15
Kjønn (valgfri): jente

Verden.

Innlegg av hannali »

Hvorfor kan ikke alle bare forstå at det ikke er noe vits med vold og frykt.

Det eneste som er viktig er at du finner deg selv innerst inne og forstår hvem du er.

Det handler om å være god mot alt og alle.

Jeg får vondt av alt det forferdelige som skjer i verden. Hvorfor kan ikke presidentene og statsministerene som styrer forstå at det eneste som er viktig i verden er kjærligheten?

Ingenting løses med krig... Krig avler krig.

Hvem er det som klarer å drepe et annet menneske?

Hvorfor kan ikke alt på jorden være i harmoni?

-Bare for å få det ut-

Er jeg veldig naiv? For det eneste som faktisk betyr noe er vel kjærligheten? og å være god?
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Verden.

Innlegg av Moonstone »

hannali skrev:Hvorfor kan ikke alle bare forstå at det ikke er noe vits med vold og frykt.
Det eneste som er viktig er at du finner deg selv innerst inne og forstår hvem du er.
Jeg får vondt av alt det forferdelige som skjer i verden. Hvorfor kan ikke presidentene og statsministerene som styrer forstå at det eneste som er viktig i verden er kjærligheten?
Hvorfor kan ikke alt på jorden være i harmoni??
Hør John Lennons "Imagine"
Alt du snakker om er der.
Litt mer Utopi er ikke å forrakte nei ;)
Men den slags Utopi hadde nok bare kunnet vare en stund, før litt kaos hadde innhentet oss igjen. Det virker som om disse kreftene er noe som styrer oss, ligger i naturen.
hannali skrev:Er jeg veldig naiv? For det eneste som faktisk betyr noe er vel kjærligheten? og å være god?
Håp er ikke det samme som naiv?
Og hva som betyr noe her i verden er nok meget individuelt. Det finnes neppe EN ferdigsnekkret mening med livet.
Antall ord: 206
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hannali
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jan 2009 14:46
15
Kjønn (valgfri): jente

Innlegg av hannali »

Har faktisk den sangen på mp3-spilleren min!

Alt skal nå være så komplisert, er riktignok mange forskjellige faktorer som spiller inn i verden. Hehe
Men ja, håp er kanskje mer rett å si at jeg har.. Tusen takk for et fint svar Moonstone ! :D
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

hannali skrev:Har faktisk den sangen på mp3-spilleren min!
En klassiker med et bra budskap av en som så på seg som en drømmer. Og han drømte om en bedre verden. Bedre i hans øyne iallefall. Alle er nok ikke enig i alt.
hannali skrev:Alt skal nå være så komplisert, er riktignok mange forskjellige faktorer som spiller inn i verden. Hehe
Men ja, håp er kanskje mer rett å si at jeg har.. Tusen takk for et fint svar Moonstone ! :D
Bare hyggelig ;)
Ja, det er nok mange faktorer som spiller inn, for vi mennesker er kompliserte skapninger, med alle slags rare behov og tanker. Men kanskje det til slutt koker ned til at vi bare ønsker å ha det bra, men at ingen helt vet hvordan vi kan oppnå det?
Lidelse er jo også en del av livet på lik linje som alt anet, men det er nok naturlig for menneske å ønske så lite lidelse og slit som mulig, og søker mer motsetningen: Komfort og behag.
MEN, til hvilken pris? På bekostning av andre?
En ting er vertfall sikkert: Om ALLE i hele verden skal få lik levestandard så må det samfunnet som sitter med overskudd, senke levestandaren sin en del hakk, og det vil de ikke.
Antall ord: 212
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Qwseyvnd
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Mar 2007 19:52
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Qwseyvnd »

hannali skrev:Hvorfor kan ikke alle bare forstå at det ikke er noe vits med vold og frykt.

Hvorfor kan ikke alt på jorden være i harmoni?

-Bare for å få det ut-

Er jeg veldig naiv? For det eneste som faktisk betyr noe er vel kjærligheten? og å være god?
Er helt enig med deg. Men jeg må beklage deg at slik livsstil avsluttes ikke før etter milliarder år fordi mennesker kopierer andres gjerninger. Mange drømmer om en godt liv på jorden, men det skjer ikke i vårt levetid.
Antall ord: 172
Forskjellig. Hvis du vil vite mer, spør meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Qwseyvnd skrev: Er helt enig med deg. Men jeg må beklage deg at slik livsstil avsluttes ikke før etter milliarder år fordi mennesker kopierer andres gjerninger. Mange drømmer om en godt liv på jorden, men det skjer ikke i vårt levetid.
Tingen er at det sikkert finnes like mange meninger av hva som er "det gode liv" som det finnes mennesker..
Antall ord: 64
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Du har helt rett i alt det du sier her hannali!
Og du er ikke naiv. Det er de som er befengt med hat, frykt og grådighet som har et problem.
Antall ord: 32
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links