Det beviser ikke at man må han en designer, det beviser at man kan få det til også ved design.zungam skrev:At noen forskere har klart å konstruere RNA molikyler i et labratorium beviser bare EN ting, at man trenger inteligent design for å skape en RNA molikyl!
Denne påstanden må du backe opp fra en troverdig kilde.zungam skrev:-Hvordan kan evuolsjon(altså en mutasjon/error) skape mer informasjon i DNA når alle studier viser at vi bare mister informasjon?
Svineinfluensaen. Ikke positivt for oss, men viruset er helt nytt og veldig smittsomt, som følge av en tilfeldig mutasjonen som øker dens overlevelsesevne. Ellers kan jeg nevne sars og svartedauden og influensa generelt. Mange virus og bakterier som muteres rast bruker dette til å lure imunnforsvaret vårt. Fordi de har forandret seg kjenner ikke imunnforsvaret vårt igjen det lenger.zungam skrev:-Hvorfor ser vi ikke endringer i evulosjon idag? Hvis ja, nevn EN endring!
Nevn EN mutasjon som har vært positiv!
En mulighet er at de utviklet seg som sjøplanter først, så vannkant planter, og så planter som kan leve på land. En gradvis overgang, med andre ord. Ellers har jeg allerede påpekt i forrige innlegg at dyr aldri har vært planter, og omvendt. Det skyldes at én organisme har utvilket seg i to forskjellige retninger, der en etterhvert utviklet seg til å bli plante, den andre til dyr. Med tusenvis av mellomledd, så klart. Og tusenvis av veiskiller som dette også.zungam skrev:-Forklar hvordan et dyr gikk over fra å være et dyr til å bli en plante!
Hvis livet oppstå i vann må den ha krypet opp på land for å å så "sotte seg fast" i bakken og begynt å gro røtter! Eventuelt kunne en flygefisk tatt ett frø fra havet og mistet den på land! Problemet er at uten organisk materie(altså jord), kunne ikke en plante overleve i et slikt klima. Spesielt ikke hvis planten var "sjøtang" og skulle plutselig overleve på land....
zungam skrev:-Forklar hvordan flere mutasjoner kan samarbeide på å bygge en aerodynamisk vinge på en bille?[/b] Hvis dette regnestykke skal være riktig trenger vær eneste bille å "hjelpe til" på mutasjonen om en vinge. Hvordan kan mutasjoner kommunisere med hverandre? Spesielt når de ikke lever på samme tid? Hvorfor vokste det vinger på ryggen og ikke ut av neseborene?
Mutasjonene kom ikke samtidig. De kom én og én ved en tilfeldighet. Det ville ikke vært nyttig for en bille å ha vinger i nesen, derfor ville en slik mutant dødd ut. Angående utviklingen av vinger så var det ikke sånn at de plutselig var der, de startet antagelivis slik som ekort, deretter flygeekorn, deretter noen som var enda bedre til å gli i luften, og etterhvert noen som fant ut at de kunne fly bedre vha flaksing.
zungam skrev:-Forklar hvordan man går fra å være en kopierende celle til en "befrutkende øgledyr" til et pattedyr med penis og vagina? Hvordan formerte de seg "imellom" disse stadiene?
Jeg vet ikke personlig, men det er en god sjans for at en haug med biologer har oversikt over akkurat denne utvilkingen. At akkurat denne utvilkingen eventuelt ikke har blitt forklart av noen enda er dessuten ikke et bevis på at evolusjonsteorien ikke stemmer. DNA i seg selv er et bevis på at evolusjonsteorien stemmer; vi har arvematerie som noen ganger kopierer seg selv feil. Vi har ganske mange andre eksempler også, for eksempel at det går an å drive med avl.
Ingen av dere kom med bilder! Jeg har sedd mange eksempler på "utdødte dyr", og ingen av disse så ut som en halvt elefant og en halv maursluker! Det eksisterer ikke noe slikt dyr, og har aldri gjort det!
Når du sier dette viser du bare enda mer hvor lite du har forstått av evolusjonen. Jeg viser til min tidligere forklaring om at én organisme kan bli til to forskjellige arter. Det er noen ganger vanskelig å finne virkelig gode kilder på internett, men det betyr ikke at det ikke finnes. Jeg synes du skal ta deg en tur på et par museum, og ikke minst sette deg litt bedre inn i hvordan hele dette med evolusjon fungerer. "The selfish gene" kan du lese, og så foreslår jeg at du også leser "the god illusion". Begge av Dawkins. Jeg har også tenkt å lese dem.