Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHuset mitt spøker, hvordan får jeg det vekk?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
MrSpooky
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jun 2009 04:15
15
Kjønn (valgfri): Mann

Huset mitt spøker, hvordan får jeg det vekk?

Innlegg av MrSpooky »

Heisann!
Huset mitt spøker, og jeg har fått nok. Bor med foreldrene mine, og denne helga har det vært sinnsykt stor aktivitet siden jeg er alene hjemme. Det skjer mest ting mens jeg er alene eller bare med en kompis. Før alt dette skjedde, trodde jeg ikke på spøkelser i det hele tatt - nå vet jeg at de finnes.
Dette har jeg opplevd:
- Jeg har en sånn syngende fisk fra 80-tallet på rommet mitt og denne har begynt å synge av seg selv helt uten videre mens jeg har sittet og sett på TV. For å få den til å synge må man trykke på en knapp som sitter ganske hardt, sensoren har jeg slått av.
- Låste dører smeller gang på gang og er låst igjen når jeg går og sjekker. Det er alltid en dør som er i andre enden av huset enn jeg er i som smeller, ganske flott når vi har 5 dører ut av huset... Etter jeg f. eks. har vært på badet hender det at en dør i stua står på vidt gap (som også er låst)
- Jeg har også opplevd at vannet i dusjen ikke har blitt varmt når jeg har latt det renne i over ti minutter enkelte ganger, det er bare i dusjen vannet ikke blir varmt når jeg er alene.
- Nesten alltid når jeg er alene hjemme hører jeg svake klirre-, banke- og dunkelyder fra andre rom enn det jeg sitter i. Har prøvd å finne ut hvor lydene kommer fra, men skjønner ikke hva som "blir brukt" for å få fram de lydene.
- En gang jeg skulle åpne døra etter det hadde ringt på, kunne jeg se genseren til en bestekompis av meg, uten hode, på vei til døra gjennom et vindu. Bildet var helt klart. Da jeg kom frem til døra sto det absolutt ingen utenfor døra, jeg løp ut og sjekket, men ingen var å se rundt meg.
- Det aller verste jeg har opplevd var en annen gang jeg skulle åpne døra for to kompiser som var på besøk. I gangen vår har vi en lysestake som står oppå en kommode, et skohjern som henger på en løs krok og en stokk som tår oppi en slags krukke. Alle disse tingene var satt pent rundt omkring, lysestaka sto pent på gulvet, med alle lysene oppi. Stokken lå også på gulvet, mens skohjernet var dyttet oppå et skoskap vi har. Alle skuffene i skoskapet var dratt ut, og døra til garderoben vår sto på vidt gap mens lyset var slått på. Fikk nesten litt sjokk når jeg så det, jeg var helt alene hjemme og hoveddøra var låst. Alt jeg hadde hørt før jeg oppdaget det var at ytterdøra smalt hardt igjen en gang.

Som dere kanskje skjønner, orker jeg ikke mer av "besøket" jeg har fått i huset, så jeg lurer på om noen har noe erfaringer om hvordan man får dem vekk? Koster ikke synske mennesker ganske mye?
Antall ord: 535
Fack ya ghosts...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Huset mitt spøker, hvordan får jeg det vekk?

Innlegg av Kimbara »

MrSpooky skrev: - Jeg har en sånn syngende fisk fra 80-tallet på rommet mitt og denne har begynt å synge av seg selv helt uten videre mens jeg har sittet og sett på TV. For å få den til å synge må man trykke på en knapp som sitter ganske hardt, sensoren har jeg slått av.
Gammel elektronikk kan oppføre seg rart. Det er ganske vanlig at en del slike apparater "lever sitt eget liv" når de er slitt. Bare ta ut batteriene.
- Låste dører smeller gang på gang og er låst igjen når jeg går og sjekker. Det er alltid en dør som er i andre enden av huset enn jeg er i som smeller, ganske flott når vi har 5 dører ut av huset... Etter jeg f. eks. har vært på badet hender det at en dør i stua står på vidt gap (som også er låst)
Bor du i enmannsbolig? Hvis ikke er det ganske logisk at smellene kommer fra et annet sted. Husk at lyd reflekteres, så det kan være vanskelig eller umulig å høre akkurat hvor lyden kommer fra.
- Jeg har også opplevd at vannet i dusjen ikke har blitt varmt når jeg har latt det renne i over ti minutter enkelte ganger, det er bare i dusjen vannet ikke blir varmt når jeg er alene.
Kan være et problem med dusjen. Forhør deg med en rørlegger.
- Nesten alltid når jeg er alene hjemme hører jeg svake klirre-, banke- og dunkelyder fra andre rom enn det jeg sitter i. Har prøvd å finne ut hvor lydene kommer fra, men skjønner ikke hva som "blir brukt" for å få fram de lydene.
Igjen; lyd er vanskelig å finne kilden til - spesielt når man befinner seg i et hus fullt av reflekterende overflater.
- En gang jeg skulle åpne døra etter det hadde ringt på, kunne jeg se genseren til en bestekompis av meg, uten hode, på vei til døra gjennom et vindu. Bildet var helt klart. Da jeg kom frem til døra sto det absolutt ingen utenfor døra, jeg løp ut og sjekket, men ingen var å se rundt meg.
Spørsmålet er hvor klart du så det. Så du det i øyekroken? Var det et raskt glimt?
Som dere kanskje skjønner, orker jeg ikke mer av "besøket" jeg har fått i huset, så jeg lurer på om noen har noe erfaringer om hvordan man får dem vekk? Koster ikke synske mennesker ganske mye?
Jo, de gjør gjerne det. Som du ser kan de fleste av de tingene du opplever lett forklares på en helt naturlig måte. Jeg tror det mest effektive du kan gjøre er å ikke fokusere på dette som "spøkelser". Gratis er det óg.
Antall ord: 483
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Casandra
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Jan 2009 23:19
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Buskerud

Re: Huset mitt spøker, hvordan får jeg det vekk?

Innlegg av Casandra »

Dersom det du opplever er energier fra avdød person(er), kan dette stort sett fjernes.

Husrens trenger så absolutt ikke koste noe, og i såfall er det snakk om kostnader som dekker reisevei om det er langt unna.

Håper du finner en løsning som fungerer for deg.

Ps. Ikke at det har noe med opplevelsene dine å gjøre, men er du under 18 år - bør dine foreldre helt klart godkjenne en evt husrens.

Lykke til!
Antall ord: 80
Hilsen Casandra
Det er ikke hvor du starter som er viktig, men hvor du bestemmer deg for å ende opp!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links