Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderJeg ble littoverrasket over denne siden

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Jeg ble littoverrasket over denne siden

Innlegg av Heksepusen »

Det vet vi sjefen :notworthy:
Antall ord: 4
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara skrev:Hvorfor beklage sin eksistens? Det går helt fint an å forklare at det en forsøker å få frem er en subjektiv mening eller tro uten å overdrive. Faktisk er dette meget viktig, da man på nettet og andre informasjonskanaler ser nok av eksempler på en uvøren omgang med begrepet 'sannhet' eller 'fakta'. Mennesker som ikke er vant til å tenke kritisk eller søke opp informasjon selv, vil lett ta (obsternasige) påstander og konklusjoner som den mest selvfølgelige sannhet om man ikke passer på å gi uttrykk for at det ikke nødvendigvis er det.
Ja, helt enig. Sånn innerst inne. Men i et samfunn hvor man ser visse tendenser hvor folk trenger den tabloide innpakningen for å fordøye alt de tar innover seg, så trenger man også motkultur til dette. Hvis ikke blir det som å avverge krig og vold med blomsterkranser i håret.
Forsøk det! Uten demonstrasjonene.

Den kritiske vurderingsevnen er sterkt svekket nettopp også pga. de tendensene jeg snakker om, og menneskers forkjærlighet til den. Jeg tror det bunner i at folk tenker som så, at alle har nok med sitt og at de helst ikke ønsker å tenke mer enn nødvendig.
Tja, kanskje er det på høy tid med litt mer fokus på slike ting, Ludo? Det er ikke heldig å la gud og hvermann sose rundt og proklamere sine egne sannheter og faktasetninger for alle og enhver å sluke i naivitetens ånd. Det er på tide at folk våkner opp litt.
Når du addresserer dette til meg ved å tiltale meg med nicket mitt (midt inni innlegget sånt), så oppfatter jeg det som om du insinuerer at jeg er slik "gud og hvermann" beskrives av deg her.
Ellers er jeg enig i utsagnet ditt, men hvis du mener at jeg også gjør dette - så får du vise meg hvor, så skal jeg heller kverulere eller rettferdiggjøre det på et eller annet vis.
ludoburgero skrev:Når kanskje det viktigste er at vi forstår hva som ligger bak det som blir sagt, og andre ganger forstår det som faktisk blir sagt istedenfor å synse hva som ligger bak.
Kimbara skrev:Helt enig, og da er det skribentens oppgave å gjøre seg forstått.
Litt av et ansvar...
Dette er krevende. Jeg mener at vi bør fokusere på lesernes vurderingsevne også.
Det trenges intelligente lesere også, ikke bare intelligente skribenter.
Uten en symbiose av disse to, vil vi aldri forstå hverandre. Alle må gjøre sin innsats.

Selv om jeg kan være enig i at hovedansvaret ligger på budbringeren.
Antall ord: 434
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Innlegg i denne tråden er slettet. Personanngrep tolereres ikke.

Mvh. Mod.
(Kommentarer til dette kan taes på PM, ikke i denne tråden)
Antall ord: 24
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Vel, og med dette fikk sikkert den nye brukeren sikkert et MYE bedre førsteinntrykk av oss... :bat

Mayamim, velkommen skal du være, og nå har du sikkert fått med deg at det hvertfall ikke er veldig kjedelig her... :roll:

Håper likevel du ikke er skremt, og vi får høre mer fra deg! :lol: :D
Antall ord: 56
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Litt ydmykhet ifra nye brukere er hellere ikke å forakte.
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atheos

Innlegg av Atheos »

Sol@ngelica skrev:Litt ydmykhet ifra nye brukere er hellere ikke å forakte.
Gud forby.

"Diskusjonsforum"
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Argh! Kom noen med personangrep?
Så gikk jeg glipp av det?

Nå er jeg snurt...

Jeg ser ikke det store problemet med å diskutere på et diskusjonsforum jeg heller,
men jeg kan jo skjønne at folk får inntrykk av at det er mye sure toner her inne.
Uansett, så kan vi ikke bare fordømme hele forumet som "useriøst".
Det blir hva man gjør det til :)

Håper heller ikke mayamim er skremt, men at det heller bevises at det er takhøyde for mye her inne. Samtidig finnes det jo mange, mange, mange mennesker her inne som ønsker å diskutere paranormale fenomener - men at de tillater seg å diskutere andre interessante tema også.
Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har begynt å diskutere en ting for så å diskutere noe annet, dette skjer i "det virkelige liv" også, og er alldeles ikke farlig... :)

Man snakker om det man har å snakke om.
Enkelt og greit. Ingenting paranormalt? Skal det være synonymt med at man skal holde kjeft?
OK, men trist det da.

God helg! :)
Antall ord: 176
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Jan 2009 15:12
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Paranomia »

Isteden for å lete etter de useriøse, let etter de seriøse :) Du vil finne noe :)
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

mayamim skrev:Jeg må helt ærlig si jeg ble overrasket over denne siden. Jeg trodde manher kunne dele alt man hadde opplevd å få tilbake meldinger på hva andre synes om alt å lese andres opplevelser. Etter å ha lest gjennom flere innlegg, ser jeg at det er mer spørsmål om hjelp, og kansje litt useriøsitet ute å går. vær så snill å si jeg har lest for få innlegg.

Lenge har jeg ønsket kunne prate med noen der ute som opplevder det samme som meg..
Jeg ser bilder fra fortid, nå tid, jeg kan kommunisere med avdøde, levende og dyr... Jeg har opplevd merkelige saker som er vanskelig å forklare. Mange av mine venner har jeg mistet grunnet av hva jeg opplever og ser, da de ikke har mye tro på hva jeg har fått i gave. Men mange står bak meg, men få kan forstå hva jeg gjør, da de selv ikke kan dette. Jeg er redd for at mange skal tro jeg er en svindler, da det er så mange der ute. jeg vil møte mennesker med ett åpent sinn, noen som kan forstå hva jeg opplever, noen som kjenner seg igjen i mitt sted, og jeg vil gjerne fortelle alle mine opplevelser til ører som vil lytte og tror på det jeg sier, uansett hvor fantastiskt det kan høres ut...

er dette stedet for meg?

har prøvd å sende pm til deg jeg, men den blir liggende i utboksen..... kan du sende meg en pm som jeg kan svare på? da går det serru..... :mozilla_undecided:
Antall ord: 264

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

JUNE skrev:har prøvd å sende pm til deg jeg, men den blir liggende i utboksen..... kan du sende meg en pm som jeg kan svare på? da går det serru..... :mozilla_undecided:
En PM vil alltid ligge i DIN utboks inntill mottaker åpner den,
Da merkes den med "flagget LEST" , og vil deretter vises i sendte meldinger.

At den ligger i utboks betyr at mottaker har den i sin innboks, men ikke har åpnet den.

A Admin
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

Asbjørn skrev:
JUNE skrev:har prøvd å sende pm til deg jeg, men den blir liggende i utboksen..... kan du sende meg en pm som jeg kan svare på? da går det serru..... :mozilla_undecided:
En PM vil alltid ligge i DIN utboks inntill mottaker åpner den,
Da merkes den med "flagget LEST" , og vil deretter vises i sendte meldinger.

At den ligger i utboks betyr at mottaker har den i sin innboks, men ikke har åpnet den.

A Admin
aha ja......
kan ikke vite alt her i verden heller.... :mozilla_cool:
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WeAreRichardDawkins
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mai 2009 20:53
15

Innlegg av WeAreRichardDawkins »

mayamim skrev:Jeg må helt ærlig si jeg ble overrasket over denne siden. Jeg trodde manher kunne dele alt man hadde opplevd å få tilbake meldinger på hva andre synes om alt å lese andres opplevelser. Etter å ha lest gjennom flere innlegg, ser jeg at det er mer spørsmål om hjelp, og kansje litt useriøsitet ute å går. vær så snill å si jeg har lest for få innlegg.

Lenge har jeg ønsket kunne prate med noen der ute som opplevder det samme som meg..
Jeg ser bilder fra fortid, nå tid, jeg kan kommunisere med avdøde, levende og dyr... Jeg har opplevd merkelige saker som er vanskelig å forklare. Mange av mine venner har jeg mistet grunnet av hva jeg opplever og ser, da de ikke har mye tro på hva jeg har fått i gave. Men mange står bak meg, men få kan forstå hva jeg gjør, da de selv ikke kan dette. Jeg er redd for at mange skal tro jeg er en svindler, da det er så mange der ute. jeg vil møte mennesker med ett åpent sinn, noen som kan forstå hva jeg opplever, noen som kjenner seg igjen i mitt sted, og jeg vil gjerne fortelle alle mine opplevelser til ører som vil lytte og tror på det jeg sier, uansett hvor fantastiskt det kan høres ut...

er dette stedet for meg?
"Jeg ser bilder fra fortid, nå tid, jeg kan kommunisere med avdøde, levende og dyr." Det var da volmdsomt da.
Alle mennesker kan se bilder fra fortid, nåtid og se inn i framtiden. Alle kan også "kommunisere" med dyr, det er bare å snakke til dem. Alle kan også kommunisere med avdøde hvis man har litt fantasi. Man snakker egentlig til seg selv, altså denne stemmen i hodet som sinnsyke liker å følge slavisk uten å tenke selv. Det er umulig å være synsk og se inn i framtiden fordi vår verden er styrt av tilfeldigheter, det er ikke som en videofilm hvor man kan spole fram og tilbake.

" Jeg er redd for at mange skal tro jeg er en svindler" Du kan slappe av. Alle som hevder de har noen evner har sålangt blitt tatt for å være svindlere. Ikke et eneste lite bevis for noe overnaturlig.

Hvis du er synsk eller har noen "gaver". Svar på disse 3 spørsmålene:

1. Hva er den første bokstaven på den byen jeg er i når jeg skrev dette innlegget?
2. Hvor høy er jeg i cm?
Antall ord: 427

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

WeAreRichardDawkins skrev: Hvis du er synsk eller har noen "gaver". Svar på disse 3 spørsmålene:

1. Hva er den første bokstaven på den byen jeg er i når jeg skrev dette innlegget?
2. Hvor høy er jeg i cm?
1: begynner på S ;) ( ps; husk ; jeg er admin )
2: 165 cm
3: Rød. ( du spurte ikke det 3.dje spørsmålet, men rød er svaret . . .)

Ikke sant ? ;)

A
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

WeAreRichardDawkins bør komme med tilbake melding nå! Venter i spenning!!!
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WeAreRichardDawkins
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mai 2009 20:53
15

Innlegg av WeAreRichardDawkins »

Asbjørn skrev:
WeAreRichardDawkins skrev: Hvis du er synsk eller har noen "gaver". Svar på disse 3 spørsmålene:

2. Hvor høy er jeg i cm?
1: begynner på S ;) ( ps; husk ; jeg er admin )
2: 165 cm
3: Rød. ( du spurte ikke det 3.dje spørsmålet, men rød er svaret . . .)

Ikke sant ? ;)

A
1.spørsmål var rett, men admin kan vel se IP adresse osv
2. Var feil med mange cm
3. Spørsmål var på telepatisk og svaret var ikke rød.
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links