Vent med å avfeie det før du eventuelt har satt deg noe særlig inn i det.Astarte skrev:Hehe...jeg ser vi ikke blir "enige", men for meg er heller ikke det viktig.
Det kan godt være at jeg bør sette meg mer inn i psykologi. Men likvel er det mye psykologien også ikke har forklaringer på.
For meg er det ganske så likegyldig hva du personlig mener å oppleve, men nå skriver du offentlig, og vi har en diskusjon om fenomenet. Og jeg forstår ikke hvorfor du velger å avvise forskning og fakta før du i det hele tatt kjenner til det. Hvordan kan du vite om dine opplevelser faller utenfor relevant forskning om du ikke kjenner til denne? Spesielt når jeg gjør deg obs på at det eksisterer faktakunnskap som forklarer dine opplevelser?Jeg har ikke problemer med å bli karikkert, men jeg syns det er trist at man nærmest skal måtte forsvare sitt syn på opplevelser med forskning og fakta. For meg faller mange opplevelser utenom dette. Derfor er det "paranormalt".
Jeg ser bare hva du skriver, og jeg kjenner til hvordan troende/religiøse argumenterer for at deres tro er mer relevant, sannsynlig, saklig, osv. enn andre former for tro.Men min tro ER faktisk ikke basert på dogmer. Derfor ba jeg deg sette deg mer inn i det. For å uttale deg om forskjellige trosretninger så bør du kanskje vite litt mer om dem? Eller tar du alle over en kam? I såfall er det litt synd.
Eller det er ingen eller ingenting som sier ifra at "noe skal skje", men snarere din tolkning i etterkant som får det til å virke slik.Selv om du ikke har opplevd disse frysningene, så har jeg det. Jeg ser ikke at det ikke kan være psyken som sier fra om at det skal skje noe heller? Det kan dypest sett være at det er instinktene våre som sier fra at noe skal skje?