Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
jeg er troende men jeg vil nå si jeg er alle tre jeg hehehe.
jeg er den som er åpen for alt men som kjenner etter hvilke følelser,tanker og opplevelser ting som jeg tar til meg oppleves....derfra tar jeg ikke alt som god fisk nei...
:mozilla_cool:
Bra du forstod poenget
Sånn jeg ser det så er egentlig alle troende..forskjellen er bare hva vi tror.
Troende er ikke samme som Religiøs..
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Metodisten skrev:Dere folk bør jammen lese på litt.
Dere har vert på ett paranormalt forum i 100 år så har dere ikke hørt om de mest grunnleggende ting ?
Dere trenger ikke tro på disse tingene. Men dere bør ha hørt om dem.
Selvfølgelig ligger man å råttner i jorda når man dauer.
Spørsmålet er jo om man har en sjel slik att det er urelevant.
Nei, de Kristne erkjenner ikke reinkarnasjon.
Men debatten har jo gått de siste 500 årene da om det er kilder som burde være med i bibelen som snakker om reinkarnasjon.
det har jo vert debatert her på forumet ett utal ganger. Som sagt så trenger dere ikke tro på noe, men dere bør ha fått med dere det helt grunnleggende.
jeg er troende men jeg vil nå si jeg er alle tre jeg hehehe.
jeg er den som er åpen for alt men som kjenner etter hvilke følelser,tanker og opplevelser ting som jeg tar til meg oppleves....derfra tar jeg ikke alt som god fisk nei...
:mozilla_cool:
Bra du forstod poenget
Sånn jeg ser det så er egentlig alle troende..forskjellen er bare hva vi tror.
Troende er ikke samme som Religiøs..
Hvor har du det fra? Ikke at jeg tror på det der akkurat, men jeg fikk det for meg at det var en fyr som satt under bakken jeg? Har man blitt litt moderne i sin tro?
Vermilion Oriol skrev:Hvor har du det fra? Ikke at jeg tror på det der akkurat, men jeg fikk det for meg at det var en fyr som satt under bakken jeg? Har man blitt litt moderne i sin tro?
De kristne i middelalderen matet folk med det verdensbilde der.
Hvorfor? Manglende kunnskap om Universet, og fryktfaktor.
Kristne nå for tiden har vel et litt mer nyansert syn på Djevelen.
Nå har mange av dem strekket seg til "anen dimensjon", selvom mange gamledagse fortsatt tviholder på "Gammel mann i skyene/ Djevel under bakken" synet, bare fordi de ikke klarer/ønsker å tenke nytt, eller blir blindet av "tradisjon"
Haha....så man har modernisert seg i sin tro ja Det var da fælt så fancy man skulle bli da? Nei det holder ikke med å ha det på to sider av et gjerde....
Vermilion Oriol skrev:Haha....så man har modernisert seg i sin tro ja Det var da fælt så fancy man skulle bli da? Nei det holder ikke med å ha det på to sider av et gjerde....
Jeg personlig syns at det er meget positivt at de Kristne har strukket seg litt, og utvidet/ tatt til seg nye ideer, i synet om verden. Et skritt i riktig retning
Kanskje de snart også endelig kan forkaste hele Helvete og Djevelen også.
Om de hadde undersøkt litt andre skrifter enn KUN de som er mest tilgjengelig(Bibelen) og "Kristen-pakkeløsningen", så hadde de til slutt innsett at Helvetesbilde fra middelalderen faktisk IKKE er reelt..
veeel.... ikke så lett for meg å forkaste djevelen og helvete når jeg opplever så mye og ser mye ang demoner, engler osv......
er jo en annen verden enn den vi lever i......åndeverdenen...
men man kan jo spørre seg selv at de "moderne" kristne som enkelte sier her vil nekte at djevelen finnes ettehvert...hvem vet?? har de opplevd noe i det hele tatt???
hmm...
jente 27 skrev:veeel.... ikke så lett for meg å forkaste djevelen og helvete når jeg opplever så mye og ser mye ang demoner, engler osv......
men man kan jo spørre seg selv at de "moderne" kristne som enkelte sier her vil nekte at djevelen finnes ettehvert...hvem vet?? har de opplevd noe i det hele tatt???
hmm...
ELLER..at de tinga du har sett i realiteten ikke er demoner/engler i det hele tatt, men at du automatisk forbinder det med det du har sett, siden du allerede var Kristen?
Hva hadde du trodd at det var, om du IKKE allerede hadde lært det kristne verdensbilde, før du så det?
Dette er ikke et angrep på deg, bare et nyskjerrig spørsmål
jente 27 skrev:veeel.... ikke så lett for meg å forkaste djevelen og helvete når jeg opplever så mye og ser mye ang demoner, engler osv......
hmm...
ELLER..at de tinga du har sett i realiteten ikke er demoner/engler i det hele tatt, men at du automatisk forbinder det med det du har sett, siden du allerede var Kristen?
Hva hadde du trodd at det var, om du IKKE allerede hadde lært det kristne verdensbilde, før du så det?
Dette er ikke et angrep på deg, bare et nyskjerrig spørsmål
Tror nok det finnes, men det er bare for vi har en bevissthet om det. Tanker skaper verdener og vesener hinsides vår oppfatning. Men trekker en bort intensjonen vil de dø ut. Det skapes jo nye vesener hver dag,på mentalt plan
Antall ord: 183
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
Eaglespirit skrev:Tror nok det finnes, men det er bare for vi har en bevissthet om det. Tanker skaper verdener og vesener hinsides vår oppfatning. Men trekker en bort intensjonen vil de dø ut. Det skapes jo nye vesener hver dag,på mentalt plan
Hmm, men menneskets mentale forestillinger er ikke det samme som en reell eksistens?
Platonistisk tenkning er intressant, men diskutabelt.
Jeg er enig i at fenomenene ER tilstede, men HVA disse fenomenene faktisk er, er det stor uenighet om. Til det blir konkret, så ser folk hva de vil i det, og hva de ønsker å se, og hva de vil at fenomenet skal være.
Jeg ser noe, og tenker en nøytral energi/Astral-legeme.
Andre ser det samme, og sier at det er en engel.
Andre ser det samme, blir redd, og sier at det er en demon.
En hendelse forblir aldri upåvirket av betrakteren. Hendelsen passerer et mentalt filter som er unikt for alle mennesker. Altså: 10 mennesker observerer det samme, men du får 10 forskjellige tolkninger av den samme hendelsen..
Djevelen är ett påhitt av de styrande i den kristna läran bla.
Vi är i grund och botten själva en del av kraften, gud eller vad du nu vill kalla
oss själva.
Antall ord: 36
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.