Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Moderatorer:Asbjørn, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod ufo, mod hjem, mod engler
Metodisten skrev:Gitarister som han i Gunns and roses aller deep purple er flere disvisjoner under til å få til sånt.
Mener du Slash?
Han er jo jævla god..?
Slash er et av mine forbilder
Hehe, ja det har jeg skjønt Dagros
Fint med helter og se opp, som får en til å strekke seg og bli god selv, om er musiker
Slash er en classic guitarist med mange bra soloer bak seg..
Sant at man får noe å strekke seg etter, og det er jo en fordel
Hehe, takk
Nice, men er jeg den eneste har inne med slash som forbilde?
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Jeg elsker gitarsoloen til Eric Clapton i Batles While my guitar gently weeps. Jeg er ikke noe stor beatles fan egentlig, men den sangen er en av mine favoritter. Og da særlig den versjonen med Clapton.
Så masse fine tips her, spotify, pakking og vasking i morgen
Antall ord: 48
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
Vilma skrev:Jeg elsker gitarsoloen til Eric Clapton i Batles While my guitar gently weeps. Jeg er ikke noe stor beatles fan egentlig, men den sangen er en av mine favoritter. Og da særlig den versjonen med Clapton.
Jeg er enig Vilma, den sangen er kongebra
Jeg har ikke hørt noen Clapton verson, men jeg vet at Clapton spiller soloen på orginal Beatles sangen. Den soloen passer perfekt til en kongesang
Den sangen har jeg faktisk spilt selv, med gamlebandet mitt
Vilma skrev:Jeg elsker gitarsoloen til Eric Clapton i Batles While my guitar gently weeps. Jeg er ikke noe stor beatles fan egentlig, men den sangen er en av mine favoritter. Og da særlig den versjonen med Clapton.
Jeg er enig Vilma, den sangen er kongebra
Jeg har ikke hørt noen Clapton verson, men jeg vet at Clapton spiller soloen på orginal Beatles sangen. Den soloen passer perfekt til en kongesang
Den sangen har jeg faktisk spilt selv, med gamlebandet mitt
Det visste jeg faktisk ikke... Men, det er iallefall en versjon som er kjempefin, med Clapton og McCartney, live, vet ikke om du har spotify (og om linken virker), men her er den eller
(Easy on the commas ha ha)
Antall ord: 133
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
Han begynner med ett par akkorder. De lærer du på 2 minutter.
Så skrur han på ! fuzzen", den tøffe vrengelyden. Men til over 1 minutt i videoen spiller han på kun 4 !!!!! toner. Frem og tilbake på de 4 tonene. Det er fryktelig enkelt å gjøre etter, selv om det er første gangen du tar i en gitar.
Det er var det som var poenget mitt over att, det som en synest hørest tøfft ut trenger en ikke en dyktig musikker til å gjøre alltid. Som regel er det som høres tøft ut veldig enkelt skrudd sammen. Det er derfor øret liker dem, fordi de er enkle og reppetative.
4 toner....til sammenligning presser Yngwie Malmsteen flere toner inn i 10 sekunder en det er mulig å klare og telle. Ikke bare det, men de ligger langt fra hverandre på skalaen og er ikke " etter hverandre" slik att det er halsbrekkende for fingrene og få det til.
Derfor ALDRI !!!! bli musikker, for ingen vil sette pris på att du øver deg ihjel og blir faktisk veldig flink.
De vil kjøpe musikken som er enkel og som hvilken som helst kan lære å spille seg på ett par timer.Selv om de er nybegynnere.Ikke bare det, de vil faktisk tro att det enkle er bra.
ALDRI bli musikker. Det er den eneste "sporeten" i verden der de dårligere "vinner".