Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

constans
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jul 2007 17:54
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av constans »

Når jeg var liten hadde jeg alltid det samme marerittet som gikk ut på at jeg ble sendt i konsentrasjonsleir eller var soldat under andre verdenskrig. Mamma og pappa våknet stadig av at jeg gikk rundt i gangen og sa "jeg vil ikke, jeg vil ikke, jeg vil ikke".
Ganske spesielt å drømme når man er 5-6 år :p
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Dette er ikke en drøm jeg har drømt, men en som min venninne fortalte om. Hun drømte at hun gikk over en grønn eng med en blomsterbukett i hendene. Utpå enga sto en gravstein, og hun gikk mot denne med en utrolig trist følelse i seg. Hun kunne ikke se noe navn på gravsteinen, men datoen 7. juli...

Drømmen var ekkel nok i seg selv, men det mest spesielle var denne intense sorg-følelsen hun kjente når hun gikk over enga mot gravsteinen. Denne følelsen satt i kroppen hennes etter at hun hadde våknet også.

Jeg fikk litt frysninger når hun fortalte meg om denne, så jeg kommer nok til å ha datoen i bakhodet...
Antall ord: 125
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Oj så ekkelt... jeg hadde nok merket meg den datoen jeg og. Ubehagelig, for det kan jo bety ingenting, men likevel sitter det i til datoen er passert sikkert.
Du får holde oss oppdatert da.
Antall ord: 36
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Forrige helg hadde jeg en litt forstyrrende drøm...

Jeg befant meg på en terrasse, i et landskap med mye fin natur.
Vi var vel på ei slags hytte. Drømmen startet veldig rett-på og ble brått avsluttet.
(mye av dette kan nok ha å gjøre med at jeg bare duppet av og ikke sov særlig denne natta)

Her står jeg på den terrassen, huset/hytta minnet egentlig om en litt mindre versjon av det store huset der eksen min bodde før. Mora mi og minstesøstera mi er der, de er inne og henter noe på kjøkkenet, noe å spise eller noe sånt... Imens har jeg selskap av en kompis ute på terrassen, vi står bare og snakker og ser på utsikten.
Plutselig kikker jeg opp mot fjellene, der ser jeg at himmelen er "splittet i to".
Den er sterkt avkantet med en slags svart stripe, og nedenfor denne stripen i horisonten, kan man se akkurat som en slags planet eller en måne som er sterkt hvit og skinnende.
Men den er halv... Nesten som en halvmåne bare at den ligger feil vei.
Som en slags båt/appelsinbåt...

Jeg tør ikke si noe med en gang, fordi jeg ikke vil virke dum i tilfelle jeg er den eneste som ser dette? Av en eller annen grunn tenker jeg dette i drømmen. Så tenker jeg at jeg ikke vil forurolige søstera mi. Hun er nemlig litt nervøs/bekymret av seg. Ligger vel litt i familien.
Så det jeg gjør, er - mens jeg skjelver - å bemerke dette til kompisen min... spør forsiktig mens jeg dunker i skulderen hans... "Du... hva i all verden er det der egentlig?!"
Han blir målløs og ganske redd. "Hva faen er det som skjer?" bryter han løs...
Og søstera mi og mora mi kommer løpende ut på terrassen, tydelig ganske opphauset.

I dette sekundet ser jeg på mora mi og søstera mi, deres reaksjon, mens jeg blir ristet i av kompisen min som peker opp mot fjellene igjen. Livredd. Det vi nå ser er akkurat som ildrøde flammer som brenner som ei bein linje i horisonten ved denne "planeten". Akkurat som en slags laser som skjærebrenner hele himmelen rundt oss. Samtidig ser jeg svarte skyer av bensinlignende røyk rulle i større og større hastighet fra fjellene og innover mot oss. Og med ett skjønner jeg at det er slutt for oss alle. Noe sier meg at dette kommer utenfra atmosfæren og brenner opp hele jorda vår.

Når vi så står her, så fryser jeg til og blir dratt i to forskjellige retninger.
Et skikkelig ubehagelig dilemma der jeg tar meg selv i å ville bevare fatningen... beholde roen og akseptere at vi nå alle skal dø. Samtidig vil jeg for alt IKKE gjøre dette, og jeg tenker på lillesøstera mi og resten av familien min... Det gjør skikkelig vondt, og jeg får en håpløs følelse... følelsen av å ikke kunne gjøre noe som helst, helt hjelpesløs - avmakt...

Det var en ganske jævlig drøm. Det som er så ille er når man våkner med en slik uggen følelse etter en slik drøm. Det preger liksom dagen på en og annen måte.
Antall ord: 571
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
18

Innlegg av Vilma »

Den hørtes helt jævlig ut ja! Du drømmer ganske ofte slik, om verdens undergang? Om røde planeter og dommedag. Jeg håper ikke du er sanndrømt. :shock:
Kjenner så utrolig godt den følelsen, av å vite at nå er det slutt. Da jeg var yngre og hadde feber, drømte jeg alltid om store grå baller.. ja ehm.. altså rundinger, og at jeg skyldte noen penger, og gjelden ble større, ballene ble større, og tilslutt så var det ingen som kunne redde meg. Jeg husker så godt følelsen av fortvilelse og håpløshet, og at ikke engang foreldrene mine kunne hjelpe meg, det var virkelig slutt. Og den følelsen satt igjen lenge. Hmm ja det var ikke det jeg skulle si da, men jeg har også drømt dommedagsdrømmer, og det er helt forferdelig.

kanskje jeg skal lage en tråd om det, litt interresant å lese om hvordan folk drømmer at verden går under, om det er noen sammenheng. Hvis du vil kan du lime inn drømmen din dit :D
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Ja, jeg drømmer veldig ofte sånt... :?

Drømte du også det? Drømte noe lignende jeg også. Store figurer, pinner og bobler... på en måte... vanskelig å forklare, samtidig føltes det som om rommet forminsket og forstørret seg selv utenfor meg... merkelige greier.

Limte inn drømmen min der i den dommedagsdrømtråden din jeg :)
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nightwish
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jun 2009 16:41
15
Kjønn (valgfri): jente

Innlegg av nightwish »

Drømmer veldig ofte om Alice Cooper.. Ka kan det ha seg?
AT EG SKAL PÅ KONSERT MED HAN OM EI VEKE KANSKJE?
Mmmmm..... :mozilla_cool:
Antall ord: 26
We took advice from that deceiving snake.
He said don't worry, It's a piece of cake!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

Når man drømmer om hunder med store bamsepoter som kjører moped, kan man jo virkelig begynne å lure hvor man tar det fra... :lol1
Antall ord: 25
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ananas
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Feb 2005 21:55
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Ananas »

Drømt mye forskjellig i det siste. Blitt vekket alt for tidlig, så husker ikke detaljene så godt som jeg av og til gjør.

Natt til i dag (eh... i går blir det vel), drømte jeg at en person jeg holdt på å bli kjent med over nettet viste seg å være en som satt i fengsel.

Drømte og at noen tidligere klassevenninner hadde stands på parkeringsplassen her, hvor de lekte spådamer. (Husker det vagt. Var noe mer, men kan ikke komme på hva det var lenger).

Det neste jeg husker er at jeg var ute i hagen. Jeg måtte på do, gikk inn til naboen og spurte om å få gå der. Det var i orden. Jeg gikk inn på soverommet. Doen var en slags luke i veggen rett over/ved senga der. Jeg skøv litt på senga og åpnet luken. Jeg tenkte at det gikk ikke an å gå på do der. Det var jo bare et hull i veggen:S Jeg fant ut at jeg heller skulle gå hjemme.

Det neste jeg husker er en konsert hvor noen elever fra videregående opptrådte. En venn av meg, som jeg ikke har snakket med på lenge, sang. Tror ikke han sang på konserten, men var noe som tilsa at han hadde sunget eller bare kunne synge eller noe. Litt usikker på akkurat det her, men da jeg våknet våknet jeg med en følelse av at denne vennen har et skjult talent han ikke er klar over, og at det er noe jeg skal gjøre han oppmerksom på. Er kanskje ikke sang det er snakk om, men noe annet som kan hjelpe han på en eller annen måte. Fikk en følelse av at jeg skulle kontakte han. (Har ikke gjort det). Det er forresten sønnen til den naboen jeg spurte om å gå på do hos.
Antall ord: 318
"Selv om du er paranoid, trenger det ikke betyr at de ikke er etter deg."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Når man drømmer at man forsoner seg med en gammel fiende,
hva kan dette bety da?

Drømmen dreide seg om en manipulerende person som la seg helt flat og ba om unnskyldning for alt.

Noen drømmetydere her? :)
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ahn91
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Des 2008 21:51
15
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: valle i setesdal. men egentlig steinkjer i nord-trøndelag. er i valle pga. skole

Innlegg av ahn91 »

masse interesant å lese om her! :D

jeg drømte noe rart her om dagen.! :S
jeg og familien skulle på noe foredrag eller teater eller ett eller annet sånt. jeg hadde me hunden vår, som er død for noen år siden egentlig, den skulle luftes. men jeg hadde ikke noe bånd, så den måtte bæres. samtidig møtte jeg besteveninnen min. hun ble me. vi gikk å snakka om alt og ingenting, helt til vi kom til en plass hvor jeg satte ned hunden så den fikk gjøre fra seg.

i nest øyeblikk er jeg og veninna mi på tur inn til en stor bakkård hvor det er en vikingehjelm som jeg hadde lyst på. den var rusten så det vistes den var fra vikingetiden. morfaren min dukket også opp. vi gikk derreter gjennop en slags tunell av trær som sto på vær side av oss, som liksom buet seg over hverandre.

nå sto jeg i utanten av en skog, ved sjøen sammen med en del familiemedlemmer som onkler tanter foreldre og besteforeldre. d var natt så mørke hadde lakt seg. i det kommer jeg på et sagn om denne sjøen. om sjøfolk som bodde der og viste seg av og til. dette fortalte jeg til de andre. vi sto å kikket utover innsjøen. i det vi begynte å miste håpet, dukket det opp lysende øyne på sjøen.
mellom 20 og 25 parr øyne. det minnet veldig om det som vi forestiller oss som nøkken. vi så på verandre og ut mot sjøen flere ganger. for dette far fantastisk. men så kom jeg på det at om man så noen av sjøfolket i øynene mer ennen gang, kunne de trollbinne deg så du frivillig ble med dem.
jeg så att min minste kusine stirret på de. jeg skyntet meg å ta henne bort. å da vi trodde alle hadde klart seg uten å bli trollbinnet, kommer bestefaren min og skal til å ta av seg den ytterste skjotra for å koppe utti å bli med. men han klarer vi å redde. men da ser vi den ene onkelen min kommer hoppende ut av skogen og ned til sjøfolkene. jeg vil redde han, men da blir sjøfolket forbannet. så jeg sa heller forvell, å lot han bli med for han så lykkelig ut.

etter det var jeg ute av drømmen selv,men drømmen fortsatte med att sjøfolkene nå var vakre folk me perlefin hud. de hadde foter nå, å var snille folk. alle i hvite lette kleder. de var i strandkanten ved sjøen. for om dagen var sjøfolk det snilleste du fant. men nå skulle det være giftemål. ført så ble alle som var blitt trollbunnet ungdommelige igjen. fordi sjøfolk levde nesten evig.

når det var over med giftemål, var de i sjøen med haler igjen. nå hadde også de trollbunnede haler.
alle var lykkelige.

noen som har en aning om hvorfor jeg har drømt noe sånt?? også så detalijert som den var.
Antall ord: 515

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Loucura
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Feb 2009 09:34
15
Kjønn (valgfri): ..
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Loucura »

Jeg har flere ganger drømt om folk forfølger meg for å samle så mye informasjon om meg som mulig. Sånn type mannfolk med dress, hatt, briller og pistol i skoen i en mørk bil med sorte vinduer. Uansett hvor jeg er så ser jeg flere slike menn står og ser på meg. Utenfor huset mitt, i et land på andre siden av kloden, i byen osv. :p
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

Svartepus skrev:Dette er ikke en drøm jeg har drømt, men en som min venninne fortalte om. Hun drømte at hun gikk over en grønn eng med en blomsterbukett i hendene. Utpå enga sto en gravstein, og hun gikk mot denne med en utrolig trist følelse i seg. Hun kunne ikke se noe navn på gravsteinen, men datoen 7. juli...

Drømmen var ekkel nok i seg selv, men det mest spesielle var denne intense sorg-følelsen hun kjente når hun gikk over enga mot gravsteinen. Denne følelsen satt i kroppen hennes etter at hun hadde våknet også.

Jeg fikk litt frysninger når hun fortalte meg om denne, så jeg kommer nok til å ha datoen i bakhodet...
Både jeg og min venninne hadde denne datoen i bakhodet og ventet på at noe skulle skje. Ingenting så ut til å skje, dagen kom og gikk uten noen dødsfall i omgangskretsen. Men så viser det seg ved nærmere ettertanke at hennes bestemor fikk slag den 7. juli i år, og dette slaget var forårsaket av kreft med spredning som fikk blodet til å koagulere i blodårene. Dette slaget var rett og slett begynnelsen på slutten for min venninnes bestemor, og hun ligger nå på sykehus. Det forventes at hun dør iløpet av de nærmeste dagene...

Så der har dere det. Det kan være tilfeldigheter, men jeg synes likevel at denne drømmen var et ganske så kraftig varsel på død og sorg.
Antall ord: 258

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

Oi, nå har jeg faktisk drømt at jeg var gravid med tvillinger (to jenter)... Hvor i alle dager fikk jeg det fra???

Kanskje jeg er sånn halvsynsk og ser at det blir søte små på Mia'en til Astarte? Kanskje to jentevalper? :mozilla_smile: Noe som jo hadde vært litt trivelig i dyretråden ;)

Eller kanskje det var i overført betydning og symboliserer mine to nye småjobber?
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
18

Innlegg av Vilma »

Eller kanskje du bare skal ta deg en tur på apoteket og ta en test? :sang :D
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links