Universet & dets hemmeligheterEris/Nibiru/Planet X 2012/2013

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Borte..

Re: Eris/Nibiru/Planet X 2012/2013

Innlegg av Borte.. »

Høres ut som 24 morsomme timer det der.....
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kræsj
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mai 2008 21:11
16

Innlegg av Kræsj »

Deep Space skrev:Kræsj:
Det er som fysikeren sier en mulighet for sterk solstorm i 2012, men dette har jo skjedd før da. Uten at det ble global katastrofe.
Ja jeg vet, men greia nå er vel at det er et stort/store hull i magnetfeltet som kanskje slipper inn mer? Artig at dette kanskje kan skje i 2012 uansett.......tilfeldighet?

Uansett hva som skjer, dommedag, spirituell oppvåkning eller absolutt ingenting, så vil jeg fortsett leve mine neste 3 1/2 år som jeg alltid har gjort, med glede - blir for dumt å ha noia og bli for paranoid om man uansett skal dø .. noe som jeg egentlig ikke tror kommer til å skje. Men hvis det er sånn at det finnes sikre plasser å gjemme seg på for en evt. katastrofe(r) så hadde jeg ikke hatt noe imot å vite om det..
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Folkens, en ting er garantert: at det som vil skje i 2012 er at sola vil foreta et polskifte.
Dette skjer uansett hvert 11. år.

En annen ting i forbindelse med det er at magnetfeltene til jorda iløpet av årene har blitt svekket, men at forskere nå har oppdaget at det er dramatiske hull i det.
Polene på jorda har også flyttet litt på seg i løpet av disse årene. Så hvis jorda i 2012 skulle bli påvirket av solas polskifte er det reelt sett potensiale for katastrofale konsekvenser.

På den annen side er det mye som tyder på at livet går videre, siden jorda tross alt har overlevd alle disse hvert ellevte årene tidligere. I tillegg ble vi tidligere for 5-6 år siden bombardert med ufattelig store mengder gammastrålinger, grunnet eksplosjoner på sola. Det gikk aldri helt ille, men en del økning av krefttilfeller/etc. vil vi nok oppleve i noen år fremover nå.

Andre ting jeg har hørt er at det er en asteroide på vei mot jorda,
at Planet X/Nibiru vil passere og medføre et regn av meteorer,
at dette vil sluke mye av oksygenet i atmosfæren vår,
at det vil foregå en hel mengde med jordskjelv og forstyrrelser i jordplatene,
at Project Bluebeam (let det opp selv) vil i regi av makteliten vise oss iscenesatte utenomjordiske angrep og sende mikrobølgelyder inn i hodene våre mens de viser hologrammer på himmelen av Gud og Allah og hvem enn det skulle være, at vi vil bli utrensket av gruppene som står sammen om en New World Order og bli kraftig redusert i antall borgere på jorden (ref. Georgia Guidestones), og mange mennesker vil bli etterlatt for å dø mens de mer viktige av oss vil bli tatt vare på i undergrunnsnettverk som allerede er opprettet. Det vil visst være farligst å oppholde seg i storbyene, da det er lettere å slå flere fluer i smekk der.

Det virker mest reelt ut (for meg) at vi vil bli påvirket av det som skjer på sola, men hvorfor skulle bare jorda bli påvirket? Og hva med dette maset om at Mayakalender slutter?
Det er jo bare én av disse kalenderne som slutter. Synes det er et stort hysteri om dette.
Feilaktige påstander, merkelige spekulasjoner, myter og feilsitering.

Nå skal jeg ikke stille meg helt lukket - eller åpen - for at Nibiru eksisterer,
men jeg glemmer ikke hva vi ble fortalt før... om denne tiende planeten som var oppdagd...
og jeg glemmer heller ikke hvordan dette ble bortforklart seinere.
Jeg har også vanskelig for å se helt vekk ifra de videoklippene og bildene av et tydelig og synlig objekt ved siden av sola, men samtidig må jeg jo tenke at dette hadde vært mer viden kjent, hvis det da var tilfelle - eller hva?

Kanskje ikke gjennom massemediene, som av åpenlyse grunner ikke ønsker panikk, men av de næreste som du kjenner med en stjernekikkert. Ikke sant?

Vi får vente og se, men i mellomtiden har vi ikke annet valg enn å leve livene våre som vanlig.
Glade og fornøyde forhåpentligvis :)
Og samtidig ikke gi opp kampen mot den urett som råder i verden...
Antall ord: 543
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

Som sagt før: Mayaene sa aldri at verden kom til å gå under, men bevege seg inn i den første av "13 Himmelsykluser" i følge dems mytologi.
Noen folk synes dette underbygger dems tro om at Jorda skal opp på et høyere frekvensplan, altså spinne fortere, og materien blir visstnok "mindre tett", så vi nærmer oss gradvis "de høyere sfærer" som det visstnok heter. Også ser de finanskrisa som en forløper for dette, og et tegn på denne nedtellingen har startet.
Noen forskere har jo sagt dette med polskifte, solstorm osv, så noen faktiske fysiske ting kommer kanskje til å skje. Uansett har ikke mennesker noen særlig oversikt over Universet og dets funksjoner, så virkningene KAN komme uten at vi mærker det i dagliglivet.

Vi får ta det som det kommer, og prøve å ta eventuelle forandringer med et smil, som "the Hanged man" i Tarotbunken ;)
Antall ord: 155
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Helhetlig sett (altså i universell forstand) så er vi svært ubetydelige.
I den forbindelse har vi heller ingen oversikt, og man kan egentlig si at det bare er en stor og gledelig tilfeldighet at vi faktisk er her og lever i det hele tatt.

Derfor skal vi sette pris på livet, ikke krangle, være gode mot hverandre og hjelpe hverandre i fellesskap. For en bedre nåtid, for en bedre fremtid og for en bedre fortid å se tilbake på.

Fordi... hvis vi fortsetter slik som vi mennesker har gjort nå i mange år, så har vi egentlig ingen grunn å leve for. Det er ikke plass til en fremtid da. Så hvorfor ikke starte nå?

At verden "går under" er tross alt et fryktbasert begrep.
Jorda er ikke hele verden, og vi mennesker er ikke hele jorda.
Frykten er ikke engang det eneste vi mennesker har til felles.
Vi har også kjærligheten, og slik jeg ser det er den sterkt undervurdert.
Den er kun eksisterende som et romantisert begrep den dag idag, bare fordi vi ikke ønsker å lytte til dens sang... fordi vi har funnet falsk glede og kompensasjon for den i det materielle.

Dette er ikke et "ingen trenger tak over hodet"-utsagn.
Det er et "vi som allerede har det, skal sette pris på det og være glade"-utsagn.

Mennesker lider enda. På tide å dele godene.
Hvis ikke blir det så stor ubalanse at jorda tar vekk godene fra dem som lever i overflod.
For det har faktisk aldri vært slik at menneskene kan temme jorda.
Og ihvertfall ikke universet.

Det eneste menneskene gjør er å ødelegge for seg selv,
selv om de ble gitt muligheten til å velge. For hadde de brukt fornuften og levd i harmoni med naturen og omgivelsene sine, istedenfor å forme den i det evindelige, slik at de atter en gang må fortsette i den onde sirkelen... runddansen... så hadde mange av disse såkalte "krisene" vi ser vært unngått.

Noen har åpnet Pandoras eske for lenge siden, og tror de kan slippe unna konsekvensene.
Vel, de kommer en dag. Jeg sier ikke dette fordi jeg forstår Universets prinsipper bedre enn andre, men fordi jeg velger å underkaste meg prinsipper jeg ikke kjenner.
Fordi jeg ikke ønsker å overkjøre moder Jord, og jeg lever i god tro og med gode hensikter.

Det kan hende jeg tar feil, men hvis jeg tar en titt på hvordan verden har det idag...
så ser det jo ikke ut som om alt er i sin skjønneste orden.
Og da velger jeg å tro at vi har gjort noe galt.
For verden... naturen... jorden... omgivelsene våre... de kan da slettes ikke gjøre noe galt.

Det er vi mennesker som ble gitt fri vilje.
For alt vi vet.
Antall ord: 466

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Lurer du på hva som vil skje i 2012?

Her følger 8 typer scenario, alt etter hvor den såkalte Planet X (Nibiru) befinner seg:
http://www.youtube.com/watch?v=tf3jPtaq9Q4

Verdt en titt.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Mar 2008 23:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norway

Innlegg av Hexagram »

Saken er den at i 2012 kommer det ikke til og skje noe, men dette med planet X kommer og da er det ingen som forventer det, så skeptikerne har helt rett, 2012 er bare et helt vanlig år med dårlig vær, og global oppvarming for andre :mozilla_laughing:
Antall ord: 51
[img]http://i299.photobucket.com/albums/mm304/Hexagram_2008/
Et lite steg for mennesket, et stort steg for menneskeheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Borte..

Innlegg av Borte.. »

Nei guuuu! E d sånn værdns uinnergang hær? Æ kainn jo ikke gå sånn hær da å veinnt på drømmemainnen miin :roll: Ka ska æ jør me aill parykkainn mine? :(
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Vermilion Oriol skrev:Nei guuuu! E d sånn værdns uinnergang hær? Æ kainn jo ikke gå sånn hær da å veinnt på drømmemainnen miin :roll: Ka ska æ jør me aill parykkainn mine? :(
:lol: :lol: :lol:
Du er klar over at alle disse innleggene kommer til å få deg til å
fremstå som (enda) litt rar(ere) når du setter tilbake det gamle profilbildet ditt?
Sånn for dem som gikk glipp av sammenhengen, mener jeg...
:badgrin: :roll: :mozilla_laughing:

Utover dèt: Det kommer til å komme jordskjelv, tsunamier og vulkanutbrudd i framtida også.
Noen katastrofer vil være så store at vi vil få kjenne litt på redselen for hvor små vi egentlig er, men jeg tror vi kan ha godt av det på sikt.
(altså "vi" som i menneskeheten)

Men noen verdens undergang tror jeg rett og slett ikke på...
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Jeg lurer aller helst på hva folk legger i uttrykket "verdens undergang", når jeg tenker etter.
At lyset slukker for alle på en gang?

Hvis vi alle skal dø, så vil vi jo kanskje ikke være i stand til å redde de andre etter vi selv er døde uansett. Så om man ikke tror på noe etterliv, burde man heller ikke bekymre seg for noen verdens undergang, iallefall om man er såpass egoistisk at man driter i om det er noen gjenlevende også.

For min del er denne "verdens undergang" kun trist fordi jeg vil jo kanskje ha etterkommere og at de skal få oppleve livet de også, men på den annen side... når ting er så ille som det kanskje er i ferd med å bli... at teknologi sørger for vår undergang som frie individer, og at alt skal kunne kjøpes, og at medmenneskelighet og empati må forgå... så er det kanskje ikke så mye å strebe etter likevel..? Etter hvert tror jeg at vi når et punkt der vi egentlig skal se oss ferdige.

Hva er så ille med det egentlig? Det er en start og en slutt på alt.
Tenk heller på alle som har fått opplevd dette livet og at vi selv har fått leve det.

Og vi gjør det enda, tenk.
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Og i all min mørkeste grubling har tanken slått meg at vi burde slutte å være så redd for "verdens undergang". Ja det er jo litt trist om hele jordkloden imploderer og alt blir mørkt og borte, men da dør vi jo alle. Vi slipper å være redd for å forlate folk vi er glad i, og kan finne trøst i felles skjebne. Kanskje til og med møtes på den andre siden.

Jeg tror fremdeles null og nada på denne planeten som skal komme susende, og jeg tror like lite på at det snart er verdens undergang. Vi kan nok skade mange dyr og mennesker fremover med lite gjennomtenkte prosjekter som går utover miljøet, men "verdens undergang" er nok laaangt unna. Jordkloden vil kvitte seg med farlige vesener (mennesker) før det går så langt at hele kloden kollapser.

Men siden verden ble skapt i et Big Bang, vil den sikkert forsvinne i et Big Suck (f.eks. i et digert svart hull skapt av den døde solen). Det er sant som man sier: Life sucks. Livskraften i alt blir sugd sakte men sikkert ut, og alt og alle skal bli borte en gang. Sånn er livet, så hvorfor ikke heller konsentrere seg om å ha det fint mens vi er her? Dommedagsproferier og slike bekymringer gir sikkert folk noe å gjøre, men man kommer liksom ingen vei med det. Hvis verden skulle ta kvelden, kan ingen reddes uansett. Det er det som er så smertefullt deilig å vite.

Slutt og bekymre dere og lev livet så lenge det varer! ;)
Antall ord: 268
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Sep 2008 23:00
16
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av Charlie-O »

Grunnen kan ha vært det at jeg ufrivillig så avataren din i venstre øyekrok mens jeg leste gjennom, for alt jeg fikk med meg var:
Å herregud, tenk om jorden går under? like, det hadde vært såå urettferdig nå som jeg akkurat har fått pappa til å kjøpe iPhone 4 til meg.
Verden kan ikke gå under nå, jeg skal jo til Bali neste år liksom, hvorfor gjør ingen noenting med dette?

Hehe, neida. Fint innlegg svartepus :mozilla_smile:
Jeg skal aldri igjen ta deg useriøst :notworthy:
Antall ord: 91
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Charlie-O skrev:Grunnen kan ha vært det at jeg ufrivillig så avataren din i venstre øyekrok mens jeg leste gjennom, for alt jeg fikk med meg var:
Å herregud, tenk om jorden går under? like, det hadde vært såå urettferdig nå som jeg akkurat har fått pappa til å kjøpe iPhone 4 til meg.
Verden kan ikke gå under nå, jeg skal jo til Bali neste år liksom, hvorfor gjør ingen noenting med dette?

Hehe, neida. Fint innlegg svartepus :mozilla_smile:
Jeg skal aldri igjen ta deg useriøst :notworthy:
Du er sååååå tilgitt! Jeg skal be pappa kjøpe iPhone 4 til deg også, og selvfølgelig får du eget rom i de underjordiske tunnellene når Nibiru braser inn i kloden vår! Ikke at det hjelper så mye, men likevel... :mozilla_wink:
Antall ord: 140
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Ja, du sa det litt som jeg ønsket å si det selv :)
Når det gjelder en ekstraplanet, så er jeg litt åpen for tanken, men blir mer og mer tvilende med tiden.

Igjen så undervurderer jeg ikke menneskene til å ikke kunne klare å drepe hele sulamitten, både jordkloden og solsystemet og alt via CERN. Jeg tror vi er sendt som Satans Engler for å ødelegge alt som er rundt oss. Kjærligheten er det som holder oss tilbake.

Litt satt på spissen (egentlig veldig), men noen ganger kan det virke sånn :badgrin:
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Mar 2008 23:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norway

Innlegg av Hexagram »

Som sagt: når ingen forventer det!
Om noen følger med så vil dette med planet x bli mer og mer som en dårlig fortelling og de aller fleste vil ikke bry seg. Neste gang noen roper "ulv" er det ingen som hører!
Antall ord: 46
[img]http://i299.photobucket.com/albums/mm304/Hexagram_2008/
Et lite steg for mennesket, et stort steg for menneskeheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links