Universet & dets hemmeligheterHar 333 noen betydning?

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Re: Har 333 noen betydning?

Innlegg av paraunormal »

Asbjørn skrev:Så her, hvor man har 777 og 888 ( 7770 og 188.8 ) kan altså være noe symbolsk ?
Bilde
Bildet ble tatt i en hvilepause da jeg plutselig ble obs på at talla stod slik ;)

A
Blir du utsatt for en ulykke i nær framtid vet du hva det skyldes. Disse tallene, de er noen jævler.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

paraunormal skrev:
Asbjørn skrev:Så her, hvor man har 777 og 888 ( 7770 og 188.8 ) kan altså være noe symbolsk ?
Bilde
Bildet ble tatt i en hvilepause da jeg plutselig ble obs på at talla stod slik ;)

A
Blir du utsatt for en ulykke i nær framtid vet du hva det skyldes. Disse tallene, de er noen jævler.
DU ser tallet 13 der, skummelt :666

A
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall

Innlegg av Appelsin »

Morsomt.. i det siste har jeg også lagt merke til at jeg ofte ser på klokken kl 11:11, 23:23 osv. Men ja, det er nok fokuset som spiller oss et puss..for vår oppmerksomhet? :mozilla_wink:
Antall ord: 39
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Bilde

A
Hva mener du 13:53 symboliserer, og hva mener du 16,1 må bety?

For du ser vel ikke bare på de tallene som virker som de har sammenheng? Du ser vel på det totale antallet sifre du omgir deg med, og at disse betydningsfulle tallene kommer oftere enn tilfeldighetene skulle tilsi?

I dette tilfellet tar du to av fire tallkombinasjoner, tilpasser disse to, (Tar 1/10 i det ene tilfellet, og ganger med ti og tar bort 1000 i det andre) for å få tall med mulig betydning, mens du ikke nevner de andre to tallene i det hele tatt.
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Haha... jeg må le.
De som sier at tall ikke har noen særegen betydning, må ta seg ei bolle.

Tallene har alltid hatt stor betydning. Altså viser de antall, mengde, lengde - ja, tilogmed høyde.
I noen tilfeller er de allokerte, slik at de fungerer som koordinater på et kart, et telefonnummer, en IP-adresse eller et husnummer i en gate, herunder et postnummer på et poststed.

Det er altså soleklart at tall har en betydning. Tallet 333 har mange betydninger.
Ikke minst er det en del av et telefonnummer. 3/8 av et, faktisk. Og det er ikke rent lite.
Så når noe er nesten 50% av et telefonnummer, ja - da betyr det noe!

Nå har jeg imidlertid gått sånn rundt grøten her, at det er ikke nødvendig å si mye mer.

Poenget mitt er bare å si, på en jordnær måte, at tall faktisk har en betydning.
Det var ikke meningen å harsellere med trådstarters spørsmål, det var heller ikke meningen å leke skeptiker, men poenget er altså at alt har en betydning på sett og vis. Vi må ikke glemme dette, for statistisk sett så skjer det flest bilulykker her til lands rundt påske, og da betyr plutselig datoen noe. Det trenger ikke ha en overnaturlig grunn, men ting fester seg - og får en mening - straks vi ser disse mønstrene.

Det at jeg selv ser på klokka når den er 12:34 veldig ofte, er jo morsomt. Jeg husker det jo fordi det er 1234 på rad, men samtidig så er det også slik at det ikke gjentar seg like ofte at jeg ser på klokka når den er 09:34 for eksempel. Da vil jeg altså gå utifra at det er andre grunner tilstede for at jeg ser på klokka når den er 12:34, som jeg altså tror kan ha med en vane hos meg å gjøre... at jeg har gjort det så mange ganger at det nesten blir en "biologisk" funksjon hos meg.
Antall ord: 342
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Det er jo ofte sånn med ord også hvis jeg leser et spesielt ord jeg biter meg i merke kan man banne på at det dukker ofte opp etter det.
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Sep 2008 23:00
16
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av Charlie-O »

Sol@ngelica skrev:Det er jo ofte sånn med ord også hvis jeg leser et spesielt ord jeg biter meg i merke kan man banne på at det dukker ofte opp etter det.
heh, ja det har jeg merket ofte jeg også=) moro.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.spaatjenester.net/index.asp?mid=67&mid3=63 skrev: - Ser du samme tall gjentatte ganger?

De fleste mennesker opplever dette i perioder i livet. Tenk deg at den fysiske virkelighet er et program skapt av digitale koder. Tall – numeriske koder – definerer vår eksistens. Vårt DNA – eller genetiske minne - er kodet til å bli utløst av tall på spesielle tidspunkt i livet. Disse kodene vekker oss opp slik at vi kan fortsette vår utvikling.

Mange ser de samme kodene flere ganger. Vår sjel gjør sitt beste for å få vår oppmerksomhet og for å kommunisere med oss ved hjelp av digitale koder. Du bør være oppmerksom når du ser tallmønstre gjentatte ganger. Vår kommuniserer meldinger til oss ved å vise tallsekvenser. Dette gjøres på to måter.

Du begynner å legge merke til klokken, eller du ser et bilnummer eller et telefonnummer med samme tallsekvens. Du trenger ikke lete etter tegn, de vil finne deg til rett tid uansett.De fleste digitale koder som vekker oss opp er flersifrede tall, eller nedtellinger som 1,2,3,4,5 eller 5,4,3,2,1,0.

Mange opplever at de etter slike opplevelser blir mer avbalansert, får større klarhet og en annen virkelighetsoppfatning. Tallene signaliserer vanligvis en endring i dine livsmønster. Du kan også oppleve å se tallene i drømme eller at du våkner opp til samme tid og ser på klokken og den er 11:11.Hvert tall har sin betydning.

Nedenfor følger de tallene jeg får mest spørsmål om, og hva tallene kan bety når de dukker opp:

111 - 1111 Dette tallet indikerer at dine tanker er knyttet til starten av en ny syklus i livet ditt. Det endringene du tenker å gjennomføre er riktig. Du er på rett spor. Du må lytte mer til intuisjonen og magefølelsen din. Du tar for ofte avgjørelser basert på det du tror du vet er riktig, din logiske tenkende hjerne, mens innerst inne forteller magefølelsen din deg noe helt annet.Mange opplever disse kombinasjonene på et tidlig tidspunkt i nye forhold. Ikke stikk hodet i sanden når du innerst inne vet at noe ikke er riktig.

Det betyr ikke at du skal gjøre slutt på forholdet, men det er ting du bør bli mer oppmerksom på. Innerst inne vet du nok hva det er. Ta det rolig, få frem i lyset det som ligger og gnager, og prøv å bevisst erkjenne det du allerede vet.

Ellers kan disse kombinasjonene peke i flere forskjellige retninger. Kanskje det er noe i ditt arbeidsmiljø du ikke har vært nok oppmerksom på, selv om dine følelser har fortalt deg noe annet.Generelt sett kan man si at våre følelser styres av ubevisste ressurser. Følelsene er kilden til vår intuisjon, og er ditt kompass i livet. De gjør deg oppmerksom på hva det er du vil ha mer av, og hva du vil ha mindre av. Å være mer sensitiv i forhold til våre følelser gir oss tilgang til informasjon vår logiske tenkende hjerne ikke har tilgang til.

222 - 2222 Dette er også et tegn eller bekreftelse på at du er på rett spor, det er viktig at du handler på det du har tenkt å gjøre. Fortsett slik du hadde tenkt. Tallet 22 gir signaler om vårt ytre produktive liv som din jobb, ansvar og kreativitet.Enten ignorerer du muligheter som kommer din vei, eller så er du redd for det potensielle resultatet, selv om det virker svært lovende (kanskje nettopp fordi det virker så lovende). Du er kommet til et punkt i livet der dører blir åpnet for deg, og kanskje dette virker skremmende. Kort sagt, du blir bedt om å gjøre en ekstra innsats – ellers kan du gå glipp av store muligheter.Blir du forfulgt av disse tallkombinasjonene blir du bedt om å skifte til et høyere gir. Du blir bedt om å gå en vei som krever mot og anstrengelser.

333 - 3333 Har du bedt om bekreftelse på noe? Dette er et stort JA. Din sjel bekrefter at dine følelser og tanker er riktig.

444- 4444 Din sjel er ikke enig, og dette kan tolkes som et klart NEI på spørsmål eller ideer du måtte ha.

555 - 5555 Når du ser denne, er det et varsel om at en overraskende endring i livet er på vei, selv om du kanskje ikke liker det. Flyt med, og du vil komme inn på en ny livsbane.

666 - 6666 Dine tanker er ute av balanse akkurat nå, du fokuserer for mye på det materielle verden, eller du er ute av balanse mentalt og følelsesmessig. Du tenker ikke klart, og du bør ikke fortsette å tenke og handle slik du gjør nå. La det passere.

777 - 7777 Dette indikerer at en leksjon har blitt lært. Det er et tegn på anerkjennelse fra oven - du har lært en viktig lekse i ditt liv. Du er i utvikling!.

888 - 8888 En periode av livet er i ferd med å avsluttes. Dette er et tegn eller varsel slik at du kan forberede seg. Tallet kan også bety at du er ustabil følelsesmessig i forhold til både karriere og forhold i livet ditt.

999 - 9999 Komplettering og ferdiggjørelse. Gi slipp og kom deg videre. Healing.Dette er slutten på en lang periode i ditt personlige eller globale liv. Ser du tallet 9 gjentatte ganger, er du på vei til å ta viktige skritt når det gjelder ferdiggjørelse på forskjellige områder i livet. Du vil føle for forandring. Dette er en tid for opprydning på alle plan, spirituelt, emosjonelt og materielt. Hardt arbeid rettet mot høyere idealer blir belønnet. Lær deg å tilgi, gi slipp på mennesker eller situasjoner, ikke vent, i påvente av at rettferdighet skal skje fyldest, eller fordi du føler at noen skylder deg noe. Din oppgave er å la universet bedømme slike situasjoner, og stole på at ditt liv vil gi deg det du trenger og den belønningen du fortjener. Du står foran en ny start, men først må du gi slipp på gamle tankemønstre og handlingsmønstre som hindrer deg i å komme deg videre.

000 - 0000 Du er i enhet med universet og de guddommelige ønsker for ditt liv.

1234, 234, 456 Hvis du gjentatte ganger ser stigende sekvenser som 1234, er dette et tegn på progressive tanker. Er du bekymret for om du er på rett spor, bekrefter disse tallkodene at du er i fremdrift og bør forfølge dine tanker og ideer videre. Ikke la tvil stoppe deg. Din sjel støtter deg og legger ting til rette for deg.

.

321, 432, 543 Hvis du gjentatte ganger ser synkende antall sekvenser som 321, dette er et tegn på at dine tanker er regressive. Du kan se på disse tallkodene som et varsel om at hvis du handler på dine tanker og ideer, vil det medføre flere skritt tilbake.

21.12.2012 presis kl. 11:11 am GMT er også i følge Mayakalenderen avslutningen på tiden slik vi kjenner den, og starten på noe nytt.

2012 blir av mange andre separate anerkjente visdomskilder sett på som en portal og alarmklokke til den det man kaller ”den Gyldne Tidsalder”. Les mer her.

16 - 16:16 - 7:16 - 16:16 Tallet 16 er også ganske vanlig, og er det tallet som oftest fungerer som en advarsel. Du nærmer deg en farefull tid i ditt liv. Ditt perspektiv på deg selv og ditt liv krasjer med virkeligheten.

Du mistolker signaler og mangler perspektiv. Du bør kanskje re- evaluere ditt liv og være så brutalt ærlig og kritisk mot deg selv som overhodet mulig. En god start kan kanskje være å innrømme at du har tatt feil på mange områder. Ta deg tid til å tenke deg om i fred og ro, men hør også på hva dine medmennesker har å si.

33 - 33:6 - 6:33 - 33:33 Tallet 33 i disse variasjonene representerer generøsitet. Du har mye å gi verden, men holder for mye tilbake. Det du har å tilby tilhører ikke den materielle verden, men er mer i form av kunnskap, tillitt, visdom og kjærlighet. Hva er det du har å tilby?
Antall ord: 1454
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Sol@ngelica skrev:Det er jo ofte sånn med ord også hvis jeg leser et spesielt ord jeg biter meg i merke kan man banne på at det dukker ofte opp etter det.

Haha det opplevde jeg med utmattelsessyndrom...i forrige uke :lol:
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Ja, det du tenker ofte på dukker som regel opp før eller siden
Antall ord: 14
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Undra
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Jun 2008 12:54
16
Kjønn (valgfri): Hokjønn :)

Innlegg av Undra »

Det finnes utrolig mange bøker om numerologi, tallenes betydning. Har en bok som jeg har fordypet meg i, og finner at den stemmer ganske godt.
Er for mye for å beskrive her, men det viser at alt kan brytes ned til enkelt-tall, og tolkes deretter. Tolkningene av ett tall er basert på utprøvning/forskning.
Tall har alltid betydd noe, og vil aldri mangle betydning.

Når ett tall gjentas en eller flere ganger f.eks. 333, så er det betydningen av tallet 3 som forsterkes.
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19

Innlegg av paraunormal »

Numerologi er bare fordummende. Undersøker en en masse tall i tilknytning noe, vil en alltids finne noe som passer med noen utvalgte tall i tilknytning noe annet, og dermed kunne påstå at det er en sammenheng.
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Undra
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Jun 2008 12:54
16
Kjønn (valgfri): Hokjønn :)

Innlegg av Undra »

Tror du burde lese en bok om numerologi du Paraunormal, før du kan si noe slikt.

Nå er klokken for sent på kvelden til en lengre utredning av numerologi, men kan godt forklare en annen dag.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links