Fakta, teori & skepsis ⇒ Svineinfluensaen, et eksperiment mot menneskeheten?
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Feb 2009 23:45
- 15
- Blitt takket: 3 ganger
Re: Svineinfluensaen, et eksperiment mot menneskeheten?
1. Svineinfluensa er neppe konstruert av mennesker. Direkte altså. Indirekte er vi vel litt skyldige. Reaksjonen fra WHO synes jeg var på sin plass. Hvertfall med tanke på den informasjonen de fikk. Vi må være forsiktige med å gjøre virus til noe vi ønsker det skal være. Faktumet er at slike mutasjoner kan være farlige. Det ble gjort en veldig god jobb under SARS-utbruddet, og jeg er tross alt glad for at WHO er der og sprer "frykt".
2. Jeg vet ikke hvorfor Kimbara nevner at pencilin ikke var funnet opp under spanskesyken. Dette ville jo bare ha hjulpet på sekundære bakterielle infeksjoner. Ikke mot selve influensaen.
3. Tamiflu har også en funksjon som et forebyggende middel. Ikke som en vaksine, men av den grunn at det skader funksjonen til viruset. Man kjøper derfor kroppens eget forsvar litt tid til å få mobilisert seg. Kroppen skal klare å identifisere og nøytralisere et fremmed virus. Det klarer kroppen som regel, men "tidskjøp" vil være viktig når man har å gjøre med aggressive sorter virus.
Jo tidligere man starter behandling, jo bedre. Ideelt vil være å starte det i det man får i seg viruset. Problemet med det er at man ikke vet når dette vil være.
4. Ludo: Man kan kanskje ikke si at vi er overbefolket i dag, men problemene vi står ovenfor i relativt nær fremtid er at vi har brent veldig mye av, og at vi begynner å gå tom for disse døde plantene og dyrene som falt ned på havbunnen i gamledager. Vi står uten noe godt alternativ til denne energikilden, og all brenningen har ført til at vi står ovenfor klimaforandringer med de uheldige følgene som kommer i kjølevannet av dette. Eksempelvis er det ikke sikkert at dette høyeffektivserte jordbruket vårt er noe særlig godt rustet til å hanskes med store forandringer i miljøet.
Dette ble antagelig litt OT, men kort fortalt var det bare for å si at vi ikke er en økende befolkning i en statisk verden. Mens antallet av oss går opp, så går levevilkårene våre ned. Dette ser man jo igjen blant opportunistiske arter i naturen. De spiser rett og slett opp hånden som mater dem.
2. Jeg vet ikke hvorfor Kimbara nevner at pencilin ikke var funnet opp under spanskesyken. Dette ville jo bare ha hjulpet på sekundære bakterielle infeksjoner. Ikke mot selve influensaen.
3. Tamiflu har også en funksjon som et forebyggende middel. Ikke som en vaksine, men av den grunn at det skader funksjonen til viruset. Man kjøper derfor kroppens eget forsvar litt tid til å få mobilisert seg. Kroppen skal klare å identifisere og nøytralisere et fremmed virus. Det klarer kroppen som regel, men "tidskjøp" vil være viktig når man har å gjøre med aggressive sorter virus.
Jo tidligere man starter behandling, jo bedre. Ideelt vil være å starte det i det man får i seg viruset. Problemet med det er at man ikke vet når dette vil være.
4. Ludo: Man kan kanskje ikke si at vi er overbefolket i dag, men problemene vi står ovenfor i relativt nær fremtid er at vi har brent veldig mye av, og at vi begynner å gå tom for disse døde plantene og dyrene som falt ned på havbunnen i gamledager. Vi står uten noe godt alternativ til denne energikilden, og all brenningen har ført til at vi står ovenfor klimaforandringer med de uheldige følgene som kommer i kjølevannet av dette. Eksempelvis er det ikke sikkert at dette høyeffektivserte jordbruket vårt er noe særlig godt rustet til å hanskes med store forandringer i miljøet.
Dette ble antagelig litt OT, men kort fortalt var det bare for å si at vi ikke er en økende befolkning i en statisk verden. Mens antallet av oss går opp, så går levevilkårene våre ned. Dette ser man jo igjen blant opportunistiske arter i naturen. De spiser rett og slett opp hånden som mater dem.
Antall ord: 389
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Og det var de sekundære bakterielle infeksjonene, som f.eks. lungebetennelse, som tok knekken på de fleste. Såvidt det er meg bekjent er det sjeldent man faktisk dør av influensaen i seg selv.Timetravel_0 skrev: 2. Jeg vet ikke hvorfor Kimbara nevner at pencilin ikke var funnet opp under spanskesyken. Dette ville jo bare ha hjulpet på sekundære bakterielle infeksjoner. Ikke mot selve influensaen.
Antall ord: 69
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Det går seg nok til ja.ludoburgero skrev:Jeg ser poenget til de som sier at "jorden er i ferd med å bli overbefolket",
men jeg er ikke helt enig. Bare delvis. For det er bra å være ute i riktig tid,
men samtidig så er situasjonen slik den er nå: ikke kritisk.
Vi har nok goder til å dele til alle, men det er skeive fordelinger.
Tiden vil uansett rydde ut menneskene. Hvem har rett til å begrense mengden?
Det går seg til uansett, mener da jeg. Også dette er naturlig utvikling...
Men hvorfor er det ikke smartere og prøve og styre det enn å la det skure og gå seg til selv?
"Gå seg til" innebærer en lang periode der de mest overbefolkende områdene skal få lide i mange generasjoner før det blir så ille i vesten og den styrende del av verden att vi reagerer og gjør noe drastisk med det.
man kan se tiløp allerede nå. En forferdelig livskvalitet som kommer av en bunnløsfattigdom.Fattigdom genererer ikke bare pirater i Afrika, de generer all mulig annen type kriminalitet. Det meste av verdens narkotikaproblem f.eks hadde forsvunnet om det ikke var mere folk i ett område enn hva området kunne føde og gi av arbeide til en hver tid.
Hele det sør Amerikanske kontinentet sliter, og i Afrika dør dem som fluer hver gang det kommer en naturlig tørke.Da hjelper det ikke å slippe mat fra fly for disse folkene er blitt for mange på ett område der det ikke kan være mange. Det er ikke mat og vann nok der.
Så blir det kriger om resursene. Nesten alle kriger er om resursene egentlig. Hitlers krig var om resurser. "Lebensraum" for det Tyske folk.
De som sier det ikke er ovebefolkning skjønner ikke hvorfor disse problemene finnes.Det er bare ett par dager siden en naturvenorganisasjon sa på Tv att vi allerede er dobbelt så mange på planeten som anbefalt og att noen må tørre ta tak i dette etterhvert.
Sist redigert av Metodisten på 06 Mai 2009 10:44, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 349
Hide post links |
Snart tipper vi over av overvekt
Antall ord: 6
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Nå snakket vi om spanskesyken og ikke influensa generelt. Det stemmer at det ikke er så vanlig å dø av influensa, men av komplikasjoner som følge av denne.Kimbara skrev:Og det var de sekundære bakterielle infeksjonene, som f.eks. lungebetennelse, som tok knekken på de fleste. Såvidt det er meg bekjent er det sjeldent man faktisk dør av influensaen i seg selv.Timetravel_0 skrev: 2. Jeg vet ikke hvorfor Kimbara nevner at pencilin ikke var funnet opp under spanskesyken. Dette ville jo bare ha hjulpet på sekundære bakterielle infeksjoner. Ikke mot selve influensaen.
Det gjør det isåfall vanskelig å forklare at unge mennesker hadde den høyeste dødelighetsraten under spanskesyken. Dette skiller seg nemlig fra dødelighetsmønsteret under andre influensaepedemier.
I en ny studie har amerikanske forskere studert patologiske endringer og genekspresjon i lungene til mus infisert med rekonstruert 1918-influensavirus. Hos musene var det økt og akselerert aktivering av immunresponsgener.
– De patologisk-anatomiske funn stemmer med det man kan se i lungepreparater fra pasienter som døde i spanskesyken. Virulensen var klart mest dramatisk hos det komplette 1918-viruset, sammenliknet med blandingsvirus med kun enkelte gener fra dette viruset. I lungene var det særlig gener som fremmer inflammasjon og celledød som ble stimulert, og uttrykket av slike gener var særlig kraftig og raskt hos dyrene som var smittet med det rene 1918-viruset, sier virolog Olav Hungnes ved Folkehelseinstituttet.
– Det er et utbredt syn at mye av patogenesen ved influensa skyldes immunresponsen mer enn selve virusets skadeverk. Hos mennesker og andre pattedyr smittet med høypatogent H5N1-fugleinfluensavirus har dette bildet vært særlig kraftig. Man har spurt seg om ikke også spanskesyken var så farlig fordi viruset utløste en proinflammatorisk overreaksjon i lungene, en såkalt cytokinstorm. Denne studien gir støtte til en slik teori. Dette understreker også at det bør forskes mer på muligheten av å behandle ved å modulere immunresponsen i tillegg til å bekjempe selve infeksjonen, sier Hungnes.
Antall ord: 336
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 21:18
- 18
- Kjønn (valgfri): oftopic
- Lokalisering: Urula
- Blitt takket: 185 ganger
ifølge stutum så var det ikke farten som dreper, men bråstoppen.
Antall ord: 13
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Angående punkt 4/overbefolkningsspørsmålet;
Timetravel og Metodisten, veldig gode poeng begge to.
Men jeg må si at jeg ser det ytterst uetiske med å aktivt gå inn for å redusere befolkningsveksten her på jorda. Det at jeg sier at det går seg til, det mener jeg virkelig.
Helt klart finnes det bedre alternativ. Løsningen vil, etter mitt syn, være:
Drastisk nedgang i reproduksjon.
Istedenfor å drepe mennesker med biologisk krigføring, forgifte maten/næringsmidlene med kreftfremkallende stoffer (ja, omlag 40-60% av alle krefttilfeller er relatert til fortæring), strø over oss kjemiske stoffer med fly (chemtrails er et faktum, innse det), eventuelt planlegge en atomkrig eller et kjempeevent for å renske storbyene for folk, etc. etc. etc. - ja, så finnes det mer menneskelige ting å gjøre.
Hvorfor ikke promotere mer prevensjonsmidler?
Hvorfor ikke gå så drastisk til verks at kun ett barn eller to barn per familie er tillatt?
Hvis noen overgår denne grensa, kan det bøtelegges, eller straffes på en annen human og sivilisert "vestlig" måte? Ikke sant? Det funker jo fint, så nazi som de er på fartsbøter...
Nå vi så er gått tom for olje, så finnes det et hav av nyutvunnede energikilder å ta fra.
Teknologien finnes, men grunnet lobbyvirksomhet og annet snusk (som vanlig) så er det alltid noen som setter kjepper i hjulene til siste åndedrag. Alltid pengene... akk, ja...
Kanskje det er sant det de sier: at materialismens tid er i sin aller siste fase?
Jeg håper det, for en ny og bedre verden - med en ordning som fungerer for folk flest.
Folk vil ikke innse at teknologien gjør dem mer bundet, istedenfor fri som de ble fortalt.
For en dag vil vi alle måtte gå back to basics, med hest og kjerre og alt det der, dette er ikke noe vi må ta for gitt - ikke noe som varer evig. Disse "gudegavene" bringer med seg et stort ansvar, så vi kan ikke klamre oss til den teknologien som gavner oss mest i den tiden vi lever i, ikke hver gang. Noen ganger må vi skape rom for ny teknologi - andre ganger må vi gå tilbake noen steg.
Nå vet jeg ikke om svineinfluensaen er et menneskeskapt virus, men idéen finnes neppe bare i mitt hode, og teknologien finnes definitivt. Om det spiller noen rolle eller ikke, vet jeg ikke.
For meg gjør det det. For jeg mener det er på høy tid å skifte litt fokus og ikke bite på dette
"Hjelp, vi er for mange mennesker"-argumentet. For det er vi ikke, selv om en koko naturvernsorganisasjon sier det. For mange for hva? Vi må bare omstille oss.
Vi har muligheten til det, og vi må det. Før det er for sent.
Timetravel og Metodisten, veldig gode poeng begge to.
Men jeg må si at jeg ser det ytterst uetiske med å aktivt gå inn for å redusere befolkningsveksten her på jorda. Det at jeg sier at det går seg til, det mener jeg virkelig.
Helt klart finnes det bedre alternativ. Løsningen vil, etter mitt syn, være:
Drastisk nedgang i reproduksjon.
Istedenfor å drepe mennesker med biologisk krigføring, forgifte maten/næringsmidlene med kreftfremkallende stoffer (ja, omlag 40-60% av alle krefttilfeller er relatert til fortæring), strø over oss kjemiske stoffer med fly (chemtrails er et faktum, innse det), eventuelt planlegge en atomkrig eller et kjempeevent for å renske storbyene for folk, etc. etc. etc. - ja, så finnes det mer menneskelige ting å gjøre.
Hvorfor ikke promotere mer prevensjonsmidler?
Hvorfor ikke gå så drastisk til verks at kun ett barn eller to barn per familie er tillatt?
Hvis noen overgår denne grensa, kan det bøtelegges, eller straffes på en annen human og sivilisert "vestlig" måte? Ikke sant? Det funker jo fint, så nazi som de er på fartsbøter...
Nå vi så er gått tom for olje, så finnes det et hav av nyutvunnede energikilder å ta fra.
Teknologien finnes, men grunnet lobbyvirksomhet og annet snusk (som vanlig) så er det alltid noen som setter kjepper i hjulene til siste åndedrag. Alltid pengene... akk, ja...
Kanskje det er sant det de sier: at materialismens tid er i sin aller siste fase?
Jeg håper det, for en ny og bedre verden - med en ordning som fungerer for folk flest.
Folk vil ikke innse at teknologien gjør dem mer bundet, istedenfor fri som de ble fortalt.
For en dag vil vi alle måtte gå back to basics, med hest og kjerre og alt det der, dette er ikke noe vi må ta for gitt - ikke noe som varer evig. Disse "gudegavene" bringer med seg et stort ansvar, så vi kan ikke klamre oss til den teknologien som gavner oss mest i den tiden vi lever i, ikke hver gang. Noen ganger må vi skape rom for ny teknologi - andre ganger må vi gå tilbake noen steg.
Nå vet jeg ikke om svineinfluensaen er et menneskeskapt virus, men idéen finnes neppe bare i mitt hode, og teknologien finnes definitivt. Om det spiller noen rolle eller ikke, vet jeg ikke.
For meg gjør det det. For jeg mener det er på høy tid å skifte litt fokus og ikke bite på dette
"Hjelp, vi er for mange mennesker"-argumentet. For det er vi ikke, selv om en koko naturvernsorganisasjon sier det. For mange for hva? Vi må bare omstille oss.
Vi har muligheten til det, og vi må det. Før det er for sent.
Antall ord: 465
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Jeg er enig med mye av det du sier, Ludo. Og å utrydde mennesker er uetisk. Jeg håper dog ikke at vi må gå back to basic, men jeg håper holdningene endrer seg.
Når det gjelder olje så er det nå så sterkt bundet inn i økonomien vår at det vil kreve en..heh...umenneskelig snuoperasjon for å redusere forbruket. Sannheten er at vi miljømessig ikke har råd til å fyre opp all oljen som er igjen under jorden, men det kommer vi til å gjøre. Det er også sant at vi ikke har noe særlig godt alternativ i dag.
Influensavaksiner og Tamiflu er teknologi som tjener mennesket. Se for deg en fremtid hvor vi uhyrig raskt kan utvikle vaksine mot nye sykdommer som dukker opp. Den medisinske forskningen håper jeg varer inn i evigheten.
Når det gjelder olje så er det nå så sterkt bundet inn i økonomien vår at det vil kreve en..heh...umenneskelig snuoperasjon for å redusere forbruket. Sannheten er at vi miljømessig ikke har råd til å fyre opp all oljen som er igjen under jorden, men det kommer vi til å gjøre. Det er også sant at vi ikke har noe særlig godt alternativ i dag.
Influensavaksiner og Tamiflu er teknologi som tjener mennesket. Se for deg en fremtid hvor vi uhyrig raskt kan utvikle vaksine mot nye sykdommer som dukker opp. Den medisinske forskningen håper jeg varer inn i evigheten.
Antall ord: 140
Hide post links |
Nå har den kommet til Sverige.
Antall ord: 6
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Ludo ,det er bare ett regime i verden som har gjort det ulovlig med flere enn ett visst antall barn. Kina. De kan, fordi de er ett diktatur i bunn og grunn.
Hvordan skal du få det til i India eller USA for den del ?
Mange katolske land er i mot hele ideen om prevensjon. Jeg har selv vert i sånne land og høre snusfornuftige personer forklare att, det går helt fint om man har seg på visse datoer i kvinnens syklus osv...Samtidig har de en befolkningsøkning som er helt vill.
Den eneste løsningen er att metodisten blir diktator i verden.
Mange katolske land er i mot hele ideen om prevensjon. Jeg har selv vert i sånne land og høre snusfornuftige personer forklare att, det går helt fint om man har seg på visse datoer i kvinnens syklus osv...Samtidig har de en befolkningsøkning som er helt vill.
Den eneste løsningen er att metodisten blir diktator i verden.
Antall ord: 107
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Sep 2006 01:12
- 18
- Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 130 ganger
kom over denne-.... ... .
quote: "Komponentene i H1N1-viruset er:
* Menneskelig influensa
* Fugleinfluensa fra Nord-Amerika
* Svineinfluensa fra Europa
* Svineinfluensa fra Asia"
http://www.nyhetsspeilet.no/2009/05/svi ... baktanker/
Bra artikkel ! anjoy! masters
quote: "Komponentene i H1N1-viruset er:
* Menneskelig influensa
* Fugleinfluensa fra Nord-Amerika
* Svineinfluensa fra Europa
* Svineinfluensa fra Asia"
http://www.nyhetsspeilet.no/2009/05/svi ... baktanker/
Bra artikkel ! anjoy! masters
Antall ord: 33
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Hva om det er det som må til? Å gå back to basics er ikke så ille vel?Timetravel_0 skrev:Jeg er enig med mye av det du sier, Ludo. Og å utrydde mennesker er uetisk. Jeg håper dog ikke at vi må gå back to basic, men jeg håper holdningene endrer seg.
Vi klarte oss uten mobiltelefon for 15 år siden, de fleste av oss.
Internett også. Ting gikk rundt. Alle burde ta seg en liten "overlevelsestur" i skogen.
Flykt ut i naturen. Vi har den jo fremdeles i behold her i Norge.
Opp i fjellene, ut i skogen.
Ikke hvis alle er forberedt på å gå back to basics. Tingen er bare at de ikke vil gi slipp på det livet de allerede har. Det er nok ikke så mange som vil det, og det er forståelig.Når det gjelder olje så er det nå så sterkt bundet inn i økonomien vår at det vil kreve en..heh...umenneskelig snuoperasjon for å redusere forbruket.
Sannheten er at mye av dette såkalte "uunngåelige" er fordi vi velger å ha det slik.Sannheten er at vi miljømessig ikke har råd til å fyre opp all oljen som er igjen under jorden, men det kommer vi til å gjøre. Det er også sant at vi ikke har noe særlig godt alternativ i dag.
Nå er jeg ingen energiekspert, men jeg vet at vi har mange alternative energityper som vi ikke benytter oss av. For eksempel er det utrolig mange produkter som kunne vært byttet ut med solcellepaneler istedenfor batteridrift, og på den annen side kunne vi benyttet vindenergi i mye større omfang, dynamokraft og helt sånne "back to basics" ting som det der.
Tingen er at vi måtte godta at samfunnet gikk litt treigere, ikke var så effektivt, og at vi ikke hadde hatt like mange luksuriøse fasiliteter rundt oss. Ikke like stor komfort, og kanskje ikke så mye mer enn vi trengte av mat og andre behov og "behov".
Se for deg en fremtid hvor vi har lagt hele vår tro i hendene på medisinen vi selv finner opp.Influensavaksiner og Tamiflu er teknologi som tjener mennesket. Se for deg en fremtid hvor vi uhyrig raskt kan utvikle vaksine mot nye sykdommer som dukker opp. Den medisinske forskningen håper jeg varer inn i evigheten.
Hvor putesydde under armene skal det gå an å bli? Et reelt immunforsvar vil aldri fungere dersom det blir kodet inn på den måten. Det blir omtrent det samme som en lærer som fyller opp elevene sine med kunnskaper, men glemmer å være en ekte lærer: en som lærer dem å tenke selv.
Antall ord: 451
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
USA er det eneste landet i verden som har klart å få hele nasjonen sin til å leve i frykt og stole blindt på autoriteter, og dette med god hjelp fra film- og underholdningsbransjen.Metodisten skrev:Ludo ,det er bare ett regime i verden som har gjort det ulovlig med flere enn ett visst antall barn. Kina. De kan, fordi de er ett diktatur i bunn og grunn.
Det er kjeltringenes land, og på mange måter har de ekspandert dette til å bli internasjonalt.
Hvorfor skulle det da være vanskeligere i det hele tatt enn i Kina, er mitt svar.
Disse tullingene burde vite og anerkjenne at de dreper potensielle liv - OG LIV - hver dag, uten å tenke så mye over det. For de spiser sikkert kjøtt, tråkker på maur, og attpåtil:Mange katolske land er i mot hele ideen om prevensjon. Jeg har selv vert i sånne land og høre snusfornuftige personer forklare att, det går helt fint om man har seg på visse datoer i kvinnens syklus osv...Samtidig har de en befolkningsøkning som er helt vill.
er ikke det å IKKE ha sex også en form for prevensjon?
Men de må for all del få lov å sette denne "hellige grensa" si sjøl...
Det kunne vært en løsning, men jeg vet ikke om jeg hadde latt deg vært mer i fred enn det tilnærmede diktaturet vi allerede har her på forumet. *SPØK!*Den eneste løsningen er att metodisten blir diktator i verden.
Antall ord: 268
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Immunforsvaret har veldig lite med tenking og koding å gjøre. Immunforsvaret kan heller sammenlignes med en arm som av og til må gjøre skikkelig tunge løft.Ludo skrev:Hvor putesydde under armene skal det gå an å bli? Et reelt immunforsvar vil aldri fungere dersom det blir kodet inn på den måten. Det blir omtrent det samme som en lærer som fyller opp elevene sine med kunnskaper, men glemmer å være en ekte lærer: en som lærer dem å tenke selv.
Reglene er som følger:
1. Vaksine er dummy-virus som armen får trent seg på. Se gjerne på det som et treningsapparat. Dette gjør det lettere å løfte det ekte viruset.
2. Tunge løft gjør at armen enten ikke klarer å løfte(man dør), eller at den bruker lang tid og derfor blir sår og sliten etterpå.
3. En sår og sliten arm vil være i dårligere stand til å løfte bort nye trusler. Denne såre og slitne perioden kan vare opp til en måned.
Jeg vil også nevne at de som lever i deler av verden som ikke har tilgang til medisinsk behandling, faktisk har det ganske kjipt. De dør som fluer av alt mulig rart. Et komplisert benbrudd vil ikke kunne fikses. Røket leddbånd vil ikke kunne fikses. Blindtarmbetennelse vil bety døden. Lungebetennelse vil i mange tilfeller bety døden.
Dette var virkeligeheten før, og det vil være virkeligheten i en "back to basic"-fremdtid.
Antall ord: 260
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 09 Sep 2008 22:40
- 16
- Lokalisering: Buskerud
- Har takket: 5 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
Nå etter en stund med ettertanke skjønner vi at NWO står bak.
Antall ord: 14
We Weren't Born To Follow
An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!
An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!
Hide post links |