Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHjelp!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
ninnes
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Mai 2009 13:54
15
Kjønn (valgfri): It`s a girl!!
Lokalisering: Akershus

Hjelp!

Innlegg av ninnes »

Jeg har flere personer i min familie som har "evnen" til å se og føle sjeler, gjenferd.
Jeg har fått det for meg at hvis jeg åpner meg så kan jeg også det, men er livredd!!
Noen spesielle steder får jeg en forferdelig ekkel følelse i kroppen, da tørr jeg nesten ikke se rundt meg.

Må innrømme at jeg er forferdelig nyskjerrig, og noen ganger ønsker jeg at jeg så/følte ting.
Noen som har erfaring med den slags? Er det verdt det, eller skal jeg fortsette som før og stenge meg av?

Kan hende jeg ikke se/føler noe, men hva hvis jeg gjør det.
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Re: Hjelp!

Innlegg av Asbjørn »

Kan du gå på gaten, eller ta bussen / toget ?
Er det folk rundt deg ?
Går det bra ?

Forskjellen er at de som vi kaller ånder / sjerler / gjenferd er stort sett akkurat som de folka du ser på gata, i bussen / på toget.

De kan være noe mer diffuse, kansje bare som skygger, men er fremdeles ikke noe mer enn folk på gata. Heller "mindre" - nettopp fordi selve kroppen / det fysiske mangler.
Likevel, om du ser dem, så ser du ikke zombier og grøssere, men disse viser seg mer eller mindre som de så ut i levende live.
Slik de var.

Om et mennesker omkommer i en ulykke, vil gjengangeren / sjela / ånden demmes sjeldent se "bloddryppende ut".
Derimot vil du somregel se dem slik de så ut FØR de ble skadet...
Rett og slett fordi det er deres eget bilde av seg selv du ser - om du ser noe, eller ser mer enn skygger...

De er somregel også mindre farlige enn den narkomane som kansje sitter bak deg på toget, med kniven i lomma, eller gjengmedlemmet tvers over gangen, som har pistolen i lomma.
Eller også overgriperen som ser ufarlig ut....
DE - de levende er mye mer farlige og skumle enn de som ikke er fysisk lenger.

Det er min mening !

A
Antall ord: 215

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Jeg kan kun sakke fra egen erfaring her. Ånder som jeg velger og kalle det er i seg selv ganske harmløse. De husker seg selv slik de var når de levde. De som vi merker har som regel på hjerte og vil gjerne fortelle dette eller de kommer bare for å se hvordan ting er. Jeg har hat det som en del av live mitt lenge og det blir som Asbjørn sier vanelige levende mennsker er mer falig enn ånder.
Jeg bleier og sse på dem med noe enkle regler i bakhånd.
Se på det som det mestnatulige i verde. hjelper mpot reddselen og frykten.
Behandl dem slik du vil bli behandlet selv.
Husk at det er du som er sjefen alldrig Ånden.
Dette er som sakt noe som hjelper for meg om det hjelper for deg vet jeg ikke.
Lykke til.
Antall ord: 145
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ninnes
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Mai 2009 13:54
15
Kjønn (valgfri): It`s a girl!!
Lokalisering: Akershus

Innlegg av ninnes »

Det er nok noe et familiemedlem sa til meg en gang: Hvis de onde banker på døra og vil inn, ikke slipp de inn, ignorer de! Er nok dette som skremte meg mest. Hva hvis jeg slapp de inn.

Tusen takk begge to for at dere fikk roet meg litt :mozilla_smile:
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

ninnes skrev:Det er nok noe et familiemedlem sa til meg en gang: Hvis de onde banker på døra og vil inn, ikke slipp de inn, ignorer de! Er nok dette som skremte meg mest. Hva hvis jeg slapp de inn.

Og som et motsvar til de andre vil jeg oppfordre deg til å tenke litt rasjonelt over det hele.

Den eneste grunnen du har til å tro at det eksisterer "ånder" (både "gode" og "onde"), er at noen har fortalt deg det. Du stoler selvsagt på disse menneskene fordi de er din nærmeste familie. Og jeg tror absolutt ikke de lyver - men selv om de er ærlige betyr ikke det at de snakker sant.

Still spørsmål ved hvorvidt disse "åndene" eksisterer overhodet. Søk informasjon andre steder enn hos de som tror på det fra før av. Om du stiller spørsmål om slikt til de som tror på ånder, vil du kun ytterligere forsterke din egen frykt eller irrasjonalitet iht. fenomenet.

Jeg er av den oppfatning at "ånder" kun "eksisterer" for de som velger å tro på det. Det blir en sirkellogikk. Man tror på ånder fordi man mener å ha en "evne" til å se dem. Denne "evnen" får man visstnok bare om man "åpner seg for det" (les: tror på det).

Så all den informasjonen du blir fortalt om "ånder" og hva de er og ikke er av mennesker som tror på dette, kommer ikke fra faktisk viten - men fra troen. Spør gjerne hvor det de mener er "viten" kommer fra, og du vil nok få til svar at den kommer av personlig erfaring.
Personlig erfaring blir igjen sirkellogikk, siden den blir farget av den personlige troen. Så man tror man vet noe med bakgrunn i at man tror.

Tenk litt over det ;)
Antall ord: 314
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Heksepusen »

Kimbara skrev:
ninnes skrev:Det er nok noe et familiemedlem sa til meg en gang: Hvis de onde banker på døra og vil inn, ikke slipp de inn, ignorer de! Er nok dette som skremte meg mest. Hva hvis jeg slapp de inn.

Jeg snakker som sakt først av egen erfaring, men jeg merker på hele meg hvis det ikke vil noe godt.
Det var så hyggelig så.

Og som et motsvar til de andre vil jeg oppfordre deg til å tenke litt rasjonelt over det hele.

Den eneste grunnen du har til å tro at det eksisterer "ånder" (både "gode" og "onde"), er at noen har fortalt deg det. Du stoler selvsagt på disse menneskene fordi de er din nærmeste familie. Og jeg tror absolutt ikke de lyver - men selv om de er ærlige betyr ikke det at de snakker sant.

Still spørsmål ved hvorvidt disse "åndene" eksisterer overhodet. Søk informasjon andre steder enn hos de som tror på det fra før av. Om du stiller spørsmål om slikt til de som tror på ånder, vil du kun ytterligere forsterke din egen frykt eller irrasjonalitet iht. fenomenet.
Jo jeg som kan kalle meg en som tror da skal måtte si at jeg glemte at man først må se om det er logiskforklaring på tingen først så ja KimBara det skalder ikke om du tror eller ikke å finne andre svar elternativer.

Jeg er av den oppfatning at "ånder" kun "eksisterer" for de som velger å tro på det. Det blir en sirkellogikk. Man tror på ånder fordi man mener å ha en "evne" til å se dem. Denne "evnen" får man visstnok bare om man "åpner seg for det" (les: tror på det).
Da lurer jeg på en ting Kimbara. Jeg har alltid hat det slik jeg har det. Slike ting har ingen i min famile snakket om eller oppfordret noen til og holde på med. Hvordan kan jeg da finne så mange slike opplevelser som er like de jeg har selv har oppleved og hvordan kan jeg og og andre personer oppleve de samme tingen uten at noen av oss forteller noe om det før lenge etter på.

Så all den informasjonen du blir fortalt om "ånder" og hva de er og ikke er av mennesker som tror på dette, kommer ikke fra faktisk viten - men fra troen. Spør gjerne hvor det de mener er "viten" kommer fra, og du vil nok få til svar at den kommer av personlig erfaring.
Personlig erfaring blir igjen sirkellogikk, siden den blir farget av den personlige troen. Så man tror man vet noe med bakgrunn i at man tror.
Viten kommer blant annet av personelig erfarin, forskning og langtidsstudier og samling av informasjon. Som sakt til og med dette med ånder blir det forsket vitenskapelig på og ja vi har fått mye viten om hvordan disse fenomene har kommet, men noe som ikke kan for klares også.

Tenk litt over det ;)
Men som jeg sa lenger opp prøv først og finn logiske og natulige forklaring på tingen først.
Antall ord: 534

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Heksepusen skrev: Men som jeg sa lenger opp prøv først og finn logiske og natulige forklaring på tingen først.
Du skrev ikke det, du skrev at man bør behandle "åndene" som en selv vil behandlet o.l.
Antall ord: 41
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Heksepusen »

Jo jeg som kan kalle meg en som tror da skal måtte si at jeg glemte at man først må se om det er logiskforklaring på tingen først så ja KimBara det skalder ikke om du tror eller ikke å finne andre svar elternativer.

Her står det.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av jente 27 »

Asbjørn og heksepusen :

bra sagt :D

men jeg tror også i tillegg at gjenferd som er igjen her ikke fant lyset eller ikke ville inn i lyset. da dem ikke finner det, er det mange ganger at dem er bundet til noe på jorden eks bilen, huset, mennesker, noe som ikke er oppgjort mellom familie/venner/slekt osv.

og som en av dere sa kommer igjen for å sjekke.

8)

Kimbara:
har du noen gang opplevd noe paranormalt i det hele tatt ?

ninnes:
ja gjenferd er ikke noe stygge å se på som jeg har sett i hvert fall. men ser du dem hjemme eks så kan man jo bare tenke seg et selskap så lenge dem ikke plager deg da med at du ser dem.

:mozilla_cool: :mozilla_laughing: :mrgreen:
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Heksepusen »

Ja det er jo noe der også, men de fleste må utrette det den henger igjen for før dem finner lyse eller fred ellernå hva man velger og kalle det.
Så du har jo noe sannet som jeg helt ælig glemt og si så takk for at du nevnte det.
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

Heksepusen skrev:Ja det er jo noe der også, men de fleste må utrette det den henger igjen for før dem finner lyse eller fred ellernå hva man velger og kalle det.
Så du har jo noe sannet som jeg helt ælig glemt og si så takk for at du nevnte det.
sant det. :D

og bare hyggelig å minne deg på det :mozilla_wink:
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Heksepusen »

takk skla du ha. er ikke alt man husker sånn i forbi farten. hehe :)
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

Etter min erfaring så er ingen Ånder/Energier "onde"
Gjenferd er i følge teorier Energien av avdøde som ikke "har gått over" enda. Noen av disse kan nok være negative til tider.
Når en ånd/energi først resirkuleres tilbake til Singulariteten(Ur-energien/Gud) er de ikke lenger hverken "positive" eller "negative". De bare simpelthen ER rein VÆREN.
Man trenger ikke å være redd for noen av disse uansett. Begreper som "ondt" og "godt" er kun et menneskeskapt begrep i sinnet, og har ingen reell virkelighet i Universet.
Antall ord: 95
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

Heksepusen skrev:takk skla du ha. er ikke alt man husker sånn i forbi farten. hehe :)
nei heh men så er det med meg å..er så senil innimellom heh. godt vi er flere her inne da :P
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

Moonstone skrev:Etter min erfaring så er ingen Ånder/Energier "onde"
Gjenferd er i følge teorier Energien av avdøde som ikke "har gått over" enda. Noen av disse kan nok være negative til tider.
Når en ånd/energi først resirkuleres tilbake til Singulariteten(Ur-energien/Gud) er de ikke lenger hverken "positive" eller "negative". De bare simpelthen ER rein VÆREN.
Man trenger ikke å være redd for noen av disse uansett. Begreper som "ondt" og "godt" er kun et menneskeskapt begrep i sinnet, og har ingen reell virkelighet i Universet.
ja er enig i deg der at dem ikke er onde sant det. og er en negativ energi som kan være litt for negativ innimellom.
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links