Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDjevelen?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
vidarjak
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Okt 2008 14:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kodal

Re: Djevelen?

Innlegg av vidarjak »

Tror det her høres litt vel oppskrytt ut?

Men tror ikke djevelen ville tatt den formen...
Antall ord: 17
Hvem vet hva som befinner seg mellom himmel og jord, det ukjente er uendelig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Asbjørn skrev:
Metodisten skrev:Klart djevelen eksisterer.
Helvette også. Det er spirituelt fundamentert akkurat som himmelen.
. . .
Når man kommer langt nok inn i jordens kjærne kommer man nærme nok dette stedet så kansje er mere eller mindre fysisk, . .
Nåja, jeg tror nok heller helvete er her på jord;
Her har vi krig, nød, naturkatastrofer, sykdommer, narko, osv. og so burtetter. . .
Vi trenger ikke et varmere sted for å ha det jævlig....

Vi har djevelen og helvete for å ha en mørk side , slik at det lyse og det mørke kan blandes til kontraster.
Uten det mørke, ville det ikke bli kontraster, og alt ville vært hvitt.
Da ville vi heller ikke kunnet se farger, annet enn hvitt ( alle farger er hvitt ).

Vi trenger det mørke for å kunne få nyanser, kontraster og farger.
Uten , så hadde vi heller ikke kunnet se resultater av de valg vi gjør, fordi alt hadde vært - akkurat ; hvitt.

Jeg tror IKKE at vi kommer til et enda mer helvete enn hva vi har på jord, men heller tilbake til det hvite - lyset. For å så få en ny runde senere, og da skal vi lære den andre siden av de ting vi opplevet i dette liv, eller om det allerede er opplevet, gå inn på nye områder og lære.

Så moralen er ; jo snillere du er i dette liv, jo værre skal du være i neste... og omvendt...
Ellers lærer du ikke begge sider av samme sak....

A
Ja, det er kjente tanker det der og.
Spesiellt blandt dem av oss som tror på reinkarnasjon.
Men tenk litt på dette, allt er jo bare energi når en deler allt opp. Vår verden er fysisk bare for att tettheten er stor. For å si det enkelt.
Du snakker om lyset, der det er bra og være, og du snakker om lille-helvette som er her på jorden.
De som fortjener det kommer til lyset. Men hva er dens spirituelle motsatts. Er noen så onde att og gjenomgå elende her på jorden på langt nær er nok. Kan det være att det er ett stede der slike må "dyppes".Vi vet ikke om det i så fall er for alltid eller ikke alltid. Noen sa att Jesus ymtet om att det ikke trengte være for alltid, men det var i det nyfunne judasevengeliet.

Jeg syns liksom att tror man på ett bra sted etter døden, så hvorfor er det så mye mere utroligt med ett ondt sted..?
Antall ord: 432

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Lokalisering: norge

Innlegg av jente 27 »

Metodisten skrev:Klart djevelen eksisterer.
Helvette også. Det er spirituelt fundamentert akkurat som himmelen.

Der skal alle dere som er ateister og andre onde stekes i all evighet.

Her er lydopptak fra en som var med på test oljeboring i Sibir.
Når man kommer langt nok inn i jordens kjærne kommer man nærme nok dette stedet så kansje er mere eller mindre fysisk, men ekte nok for dere så skal ha sjelen deres stekt der nede.
Ser dere der.

http://www.youtube.com/watch?v=bvnxeX2SQso

Bare å glede seg.

:mozilla_smile:
så klart djevelen eksisterer... jge har sett mye rart å vet han finnes den tosken...
men at vi skal stekes i helvete tror jeg ikke.. jeg tror vi skal pines når vi dør til dommen av gudo og jesus blir satt til slutt etter 1000 års riket elns.... og at de som ikke tror eller er onde mennesker skal bli tillintetgjort å ikke leve mer i det hele tatt..

helvete er ikke inne i jordas kjerne tror jeg da...vel muligens djevelens hovedpunkt er der men vi lever i helvete akkurat NÅ...se bare på alt dritten og helvete som er på jorden eks....
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

Asbjørn skrev:
Nåja, jeg tror nok heller helvete er her på jord;
Her har vi krig, nød, naturkatastrofer, sykdommer, narko, osv. og so burtetter. . .
Vi trenger ikke et varmere sted for å ha det jævlig....

Vi har djevelen og helvete for å ha en mørk side , slik at det lyse og det mørke kan blandes til kontraster.
Uten det mørke, ville det ikke bli kontraster, og alt ville vært hvitt.
Da ville vi heller ikke kunnet se farger, annet enn hvitt ( alle farger er hvitt ).

Vi trenger det mørke for å kunne få nyanser, kontraster og farger.
Uten , så hadde vi heller ikke kunnet se resultater av de valg vi gjør, fordi alt hadde vært - akkurat ; hvitt.

Jeg tror IKKE at vi kommer til et enda mer helvete enn hva vi har på jord, men heller tilbake til det hvite - lyset. For å så få en ny runde senere, og da skal vi lære den andre siden av de ting vi opplevet i dette liv, eller om det allerede er opplevet, gå inn på nye områder og lære.

Så moralen er ; jo snillere du er i dette liv, jo værre skal du være i neste... og omvendt...
Ellers lærer du ikke begge sider av samme sak....

A
liker tankene her...
jeg tror at den som tror på jesus og gud og dhå skal få finne lyset når man dør. til slutt skjer reinkarnasjonen. jeg tror man må tro på jesus for å komme ut av denne søppelhaugen vi bor på...djevelen hersker her på jorda.

jeg tror vi har noen sjanser når vi dør. som du sier at vi lærer av våre feil i dette liv til vårt neste liv liksom ja... men hvor mange sjangser vi har og om dte er den siste vi lever akkurat NÅ...det vet vi jo ikke...så for min del så vil jeg velge å tro på jesus kristus. i mitt tilfelle ble jge kallet til frelse fra gud uansett og ikke tvang meg selv troende da....

:mozilla_cool:
Antall ord: 355

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev: liker tankene her...
jeg tror at den som tror på jesus og gud og dhå skal få finne lyset når man dør. til slutt skjer reinkarnasjonen. jeg tror man må tro på jesus for å komme ut av denne søppelhaugen vi bor på...djevelen hersker her på jorda.

Hva har en avdød (mulig) person med noe som helst å gjøre?

Denne "søppelhaugen" vi bor på er tilfeldigvis en planet befolket av mennesker. Mennesker er i besittelse av et fantastisk psykisk fenomen; fri vilje. Denne frie viljen kan brukes til å utrette hva som helst innenfor grensene for hva som er mulig til enhver tid - det seg være både gode og dårlige ting.

Og for å være ærlig; de menneskene som til enhver tid går rundt og kaller tilværelsen får for en "søppelhaug" bidrar ikke til å gjøre verden noe bedre. De har gitt opp, og velger å håpe på at noe "bedre" skal skje etter man dør. Så da bruker man tiden sin til å tilbe fantasifigurer og påståtte fenomen relatert til "etterlivet".
jeg tror vi har noen sjanser når vi dør. som du sier at vi lærer av våre feil i dette liv til vårt neste liv liksom ja... men hvor mange sjangser vi har og om dte er den siste vi lever akkurat NÅ...det vet vi jo ikke...så for min del så vil jeg velge å tro på jesus kristus. i mitt tilfelle ble jge kallet til frelse fra gud uansett og ikke tvang meg selv troende da....
Hva er galt med å nyte det livet du VET du har akkurat nå? Hvorfor belemre seg selv med en negativ innstilling til verden, og et evig håp om "noe bedre" i en tid vi i all sannhets navn overhodet ikke kan uttale oss om på noe som helst vis uten at det er fantasi?
Antall ord: 326
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

Søpplehaug? Som Kimbara skriver over her, så er vel det et lite positivt syn på tilværelsen?
Jeg tror også at om en har dette synet på verden, så er nok steget til å tru på "Et bedre sted" ganske lett, og foten innenfor organisert religion ganske enkel å ta.
Men hvordan kan Reinkarnasjons ideen harmonisere med Himmel/Helvete konseptet til de Kristne da? I følge de Kristne så får man EN sjangse her på Jorda, som er ufullkommen og full av synd og fristelser, og at en må bevare fatningen og ikke "synde" for mye, for å da "fortjene" en plass "hos Gud i etterlivet" Det er ikke verken Kristen eller Jødisk tradisjon med Reinkarnasjon.
Om du er såpass åpen at du har med reinkarnasjon i verdensbilde ditt, SELVOM det ikke er "riktig" dogmatisk og tradisjonelt sett, er jo det bra, for da har du beveget deg litt ut av det Religiøse fengslet.
Da er neste steg lettere å ta: Det å forkaste hele Himmel/Helvete konseptet..om man ØNSKER det da..det er jo folk som ennå HÅPER på at det er sånn.
Antall ord: 241
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Synd å se folk kaste bort livet sitt fordi de tror på noe som skal bli bedre etter døden, da ligger du nok bare der å råtner, blir spist opp av mark og har kastet bort alt.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Dere folk bør jammen lese på litt.
Dere har vert på ett paranormalt forum i 100 år så har dere ikke hørt om de mest grunnleggende ting ?
Dere trenger ikke tro på disse tingene. Men dere bør ha hørt om dem.

Selvfølgelig ligger man å råttner i jorda når man dauer.
Spørsmålet er jo om man har en sjel slik att det er urelevant.

Nei, de Kristne erkjenner ikke reinkarnasjon.
Men debatten har jo gått de siste 500 årene da om det er kilder som burde være med i bibelen som snakker om reinkarnasjon.
det har jo vert debatert her på forumet ett utal ganger. Som sagt så trenger dere ikke tro på noe, men dere bør ha fått med dere det helt grunnleggende.
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atheos

Innlegg av Atheos »

Metodisten skrev:
Men debatten har jo gått de siste 500 årene da om det er kilder som burde være med i bibelen som snakker om reinkarnasjon.
Debatt mellom hvem? Er det ikke Gud som har "skrevet" bibelen? Diskuterer dem med Gud? Jeg trodde Guds veger var uransaklige.

Hvis dette blir/har blitt "debattert", så viser det jo at Bibelen tilpasses etter behov.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

jeg er troende og erkjenner reikarnasjon. jeg vet jeg har levd før eks...
men jeg er like mye troende selvom. jeg er ikke religiøs som en fanatiker som ikke kan ta 1 øl elelr røyke eller gå ut på en pub bare for å drikke cola og snakke med folk.....

jeg tror at vi har så så mange sjangser men vi vet ikke om det er den siste sjansen vi har her på jord.

eg kaller jorda for en søppelhaug er jo bare fakta...hele jorda er jo bare noe dritt..se på onnskapen, krig, sult, nød, sykdom og terror... jo klart dt er mye bra å. men det er det jo på en søppelhaug i et søppelfirma å... mye er kjekt å ha men mye er dritt ikke sant...

en gang i tiden var jorden et flott sted men ikke nå lenger...den er på god vei til å bli ødelagt.

:mozilla_cool: :mrgreen:
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

Atheos skrev:
Metodisten skrev:
Debatt mellom hvem? Er det ikke Gud som har "skrevet" bibelen? Diskuterer dem med Gud? Jeg trodde Guds veger var uransaklige.

Hvis dette blir/har blitt "debattert", så viser det jo at Bibelen tilpasses etter behov.
ja du har et poeng der :mozilla_cool:

jeg ser det slik at eks de ortodokse de lever jo enda i GT dem...de erkjenner ikke NT i det heeeele tatt. de lever etter "kan ikke ditt,kan ikke datt" regelen.. og må be så så mange ganger osv... kutter ut visse typer mt som gud har skapt osv..så ja vil jo være enig med deg at noen tar bibelen å lager det til dems eget behov...

men når det gjelder generell diskusjon om noe bør man kunnne lese helheten ikke bare 1 vers eller to i bibelen...hva nytter det ? ser det om gjen og om igjen i mange ulike ting...

skjønner tankene dine.
Antall ord: 191

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

Kimbara skrev:

Hva har en avdød (mulig) person med noe som helst å gjøre?

Denne "søppelhaugen" vi bor på er tilfeldigvis en planet befolket av mennesker. Mennesker er i besittelse av et fantastisk psykisk fenomen; fri vilje. Denne frie viljen kan brukes til å utrette hva som helst innenfor grensene for hva som er mulig til enhver tid - det seg være både gode og dårlige ting.

Og for å være ærlig; de menneskene som til enhver tid går rundt og kaller tilværelsen får for en "søppelhaug" bidrar ikke til å gjøre verden noe bedre. De har gitt opp, og velger å håpe på at noe "bedre" skal skje etter man dør. Så da bruker man tiden sin til å tilbe fantasifigurer og påståtte fenomen relatert til "etterlivet".
Hva er galt med å nyte det livet du VET du har akkurat nå? Hvorfor belemre seg selv med en negativ innstilling til verden, og et evig håp om "noe bedre" i en tid vi i all sannhets navn overhodet ikke kan uttale oss om på noe som helst vis uten at det er fantasi?
jeg nyter livet jeg så godt jeg bare kan. jeg skal selge huset mitt nå eks å så kjøpe et annet. vi venter barn og vi ønsker lykke. vi har flott familie som vi tar vare på. vi reiser å nyter verden. hjelper folk som trenger det og som vi kan klare selvfølgelig.

vi nyter tilværelsen selv om vi lever på en søppelhaug. søppelhaug er noe jeg bare kaller jorden vettu, betyr ikke at jeg har gitt opp. jeg elsker å bo her med mann, barn og familie, men gleder meg til en bdre planet en gang. :)
Antall ord: 427

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

Sol@ngelica skrev:Synd å se folk kaste bort livet sitt fordi de tror på noe som skal bli bedre etter døden, da ligger du nok bare der å råtner, blir spist opp av mark og har kastet bort alt.
hvorfor tror du at de som tror på noe kjeder seg ihjæl på denne jord, elelr kaster bort livet sitt ?
jeg hare det i hvert fall flott. :mozilla_cool:
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Metodisten skrev:Dere folk bør jammen lese på litt.
Dere har vert på ett paranormalt forum i 100 år så har dere ikke hørt om de mest grunnleggende ting ?
Dere trenger ikke tro på disse tingene. Men dere bør ha hørt om dem.

Selvfølgelig ligger man å råttner i jorda når man dauer.
Spørsmålet er jo om man har en sjel slik att det er urelevant.

det har jo vert debatert her på forumet ett utal ganger. Som sagt så trenger dere ikke tro på noe, men dere bør ha fått med dere det helt grunnleggende.
Om du sikter til meg Meto, så er jeg fult klar over ALT det du skriver her.
Det var bare et personlig spørsmål fra meg til "Jente27" om hvordan HUN linker reinkarnasjon og Kristendom sammen. Er moro å høre fra Kristne selv, om hvordan de tar steget ut av "boksen" og tar til seg andre filosofiske/Religiøse ideer og konsepter, noe jeg anser som en bra utvikling.
Antall ord: 208
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

jente 27 skrev:jeg elsker å bo her med mann, barn og familie, men gleder meg til en bdre planet en gang. :)
Hehe, ja der kan jeg si meg enig.
Håper neste planet blir enda mer intressant og mindre konfliktfylt ;)
Antall ord: 40
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links