Hjemsøkt, Gjenferd & Åndersteder jeg har vært som står i guiden:)

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
mayamim
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Apr 2009 01:11
15
Kjønn (valgfri): kvinne,hehe !
Lokalisering: trønderlag

steder jeg har vært som står i guiden:)

Innlegg av mayamim »

Aller først,jeg har vært i rettsmuseet. Som mange kansje vil forstå bor jeg i trønderlag. Min vennine jobber på rettsmuseet og jeg har fått innbydelse av henne. Hun kan fortelle at det eneste hun selv merker er gjennomtrekk og smelling av dører i 2 og 3 etasje, også skritt oppe fra celle 11. Jeg har skrevet om mitt besøkder inne på ett annet innlegg..

Reinsklosteret..ahh...dette er et sted fylt med mye historie, mye er sladder, mye er sant, mye er usant. Selv har jeg sett. Jeg måforklare at jeg ser aldri fysiske ting, det er utrolig sjelden, men får en lysbilde show i mitt hode. Jeg har sett nonner sitte ved små innsjøer. Nonnen med barnet som blir omtalt en annen sted her er faktiskt en sann historie.Ikke at hun går igjen, men de fant liket av en nonne fast støpt i flaggstang foten, med en baby i magen. Olav den hellige skal vissnok ligge der hvor det gamle alteret har vært. Stedet gir faktiskt en mer positiv påvirkning enn dårlig,så kansje han ligger der. Så er det katten:) ALltid går historien igjen om katten, en hvit katt som har to forskjellige farger på øynene. Jeg har selv sett den, den er lys levende katt som mange har kjælt med. Den ligger på muren, og kan ofte sees når man passerer med bil.
en annen historie fra denne plassen er reinskirka. Nå er det slik at reinskirka brant ned en gang, men ble igjen bygget opp. Da den ble bygget ble gulvet bygget høyere opp den var aller først, å mange har kunnet fortelle om en munk som går igjen, å at han vandrer pådet nederste gulvet, altså man ser kun munken fra knærene og opp:)

Hovin/hølonda...Mali haugen..stedet hvor Mali ble henrettet... mange har fortalt de har sett Mali gå igjen. Like etter hun ble henrettet satte de hodet hennes på en staur. 3 dager etterpå hadde en rytter sett hodet hennes komme trillende. Dette er noe som går igjen i flere historiebøker fra trønderlag.

Ellers kan jeg fortelle at hele trondheim er fylt med historier om spøkelser. En historie jeg har hørt er om domannen. Han tømte do før i tiden, og ble ofte sett ned på å rakket ned på.Han var nederst på rang stigen i klasse samfunnet som var sterkt frempreget før, og han var en mann alle kunne spytte på. Man kan ofte høre historier om at han går igjen og fortsatt vil tømme do i trondheim, selvom de fleste utedo er borte.

Falstad skogen har jeg også vært. Dette er ett sted hvor jeg følte en rar ting jeg ikke ville tro jeg skulle få der oppe. Jeg følte sjele ro..jeg tror de sjeler som gikk tapt der oppe, fikk fred da deres bortgang ble verdenskjent, og deres fangevoktere ble dømt. At de ble gravd opp, og minnesmerker ble lagt ut.Også de som ike ble funnet der oppe tror jeg lever i fred nå. men at det finnes spor av deres redsel og urettferdighet ligger igjen kjennes på kroppen. En viktig ting man kansje alri tenker på når man er på slike historiske plasser, er at man faktiskt ALLTID omtrent hvisker når man snakker. er det noen som har lagt merke til dette?

noen som vil vite mer?
Antall ord: 591
Lev med åpent sinn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Re: steder jeg har vært som står i guiden:)

Innlegg av Eaglespirit »

Du har jo brura i gevingåsen mot stjørdal, som viser seg rundt mai. Men veivesenet har sprengt bort bergnabben der hu står.
Antall ord: 25
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mayamim
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Apr 2009 01:11
15
Kjønn (valgfri): kvinne,hehe !
Lokalisering: trønderlag

Re: steder jeg har vært som står i guiden:)

Innlegg av mayamim »

å den har jeg ikke hørt før....den må jeg se om jeg finner noe om:)
Antall ord: 17
Lev med åpent sinn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links