Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKlebeånder.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Klebeånder.

Innlegg av Kimbara »

Jaywe skrev: Klebeånder er ofte blitt refferet til i situasjoner der folk har stressende eller psykotisk hektiske hverdager eller når man er deppresive. kanskje du er utbrent og trenger litt fri fra jobben eller lignende?
Hvorfor gjøre det så tungvint? Om man har en stressende og hektisk hverdag er det da ikke rart man får plager? Det har ikke noe med "ånder" av noe slag å gjøre, men stive muskler og en anspent holdning, samt en rekke psykiske plager som kan gi seg til kjenne fysisk.
Antall ord: 90
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Akasha memoria skrev:Idag fikk jeg endelig bekreftet mistankene mine. Jeg har to klebeånder på nakken som suger energi av meg. De har vert temmelig plagsomme den siste tiden.

Noen som har forslag til hva jeg skal gjøre med dem? Jeg har jo selvsagt tenkt på å gå til et medium å få fjernet dem men så tenker jeg jo at det er veldig interessant med disse her da. Er det noe jeg kan utforske med dem nå som jeg har muligheten?

Takker for gode forslag.
kKebeånder som klistret seg til deg ?
Trodde du skulle være spydig jeg og mente noen andre :lol:

Dette må vi få høre fortsettelsen av. Det er jo helt dramatisk.
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Bare så det er sagt. Jeg har aldri fokusert noe særlig på temaet klebeånder, har vel nesten feid det vekk som en slags ny populær "ting". Men det jeg fikk beskjed om var at jeg hadde to klebeånder som trakk til seg energien min. Det jeg VET er at jeg er plaget med spøkelser, de er aldri på en plass jeg flytter til men etterhvert så spøker det plutselig der. Venninner sier at det spøker alle plasser jeg befinner meg :mozilla_innocent: Så da har jeg konkludert med at dette er noen som følger meg og har ingenting med sted å gjøre.

Og ja, jeg er litt plaget med å vere sliten og tungsinnet, men dette skylder jeg så absolutt ikke på "klebeånder". Jeg har vert plaget med alvorlige sykdommer tidligere og kroppen min er bare litt redusert etter kraftige fysiologiske svikter. Jeg er frisk nå, men føler at tungsinnet og trøttheten ikke vil slippe taket helt.

Så moon, jeg går på naturmedisinsk fagskole. Ser at alternestiv skole kune se fryktelig teit ut, haha :lol:
Antall ord: 183

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Klebeånder - er ikke noe annet enn sjeler som ikke har kommet seg videre til lyset.
Grunnen til navnet "klebeånder" er at de har funnet livsenergi hos et levende menneske, og at den energien dette spesielle mennesket har, er ganske lik den som sjelebn har opplevet som sin egen i sitt liv.

Å skylde plager på kroppen på slike klebeånder, er en litt lettvint løsning, da de somregel tapper energi fra hele kroppen, og ikke bare en skulder eller en fot...

Å fjerne klebeånder er ganske enkelt, - påkall dine Hjelpere og be om at de sørger for å lede disse sjelene videre inn i lyset. Si og til hjelperene om at dersom de alene ikke klarer jobben, kan de tilkalle lysvesen, engler, osv, som kreves for å få "jobben gjordt" - med din tillatelse.

Som symbol for prosessen, kan du gjerne tenne et stearinlys, som symboliserer inngangen til lyset.
( dette er mer for egen "psyke" enn egentlig hjelp, annet enn å visualisere inngang til "lyset". )

Alternativt kan man få hjelp av noen som gjør dette også, men de benytter ofte tilsvarende teknikk...

Man bør og vurdere andre årsaker til plager, skulderplager kan komme av "musearm" - hvor man sitter for mye statisk og kun beveger de muskler som brukes for å betjene musa, og tastaturet..

løkke te...

A
Antall ord: 219

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

Du med lite energi, fikk liksom ikke det til å stemme helt med inntrykket. ;)

Syns det hørtes litt skummelt ut jeg. Fant denne linken http://34039.vgb.no/2008/12/02/klebeand ... are-ander/

Uansett hva det er evt. ikke er så pass nå på deg da, att du ikke roter deg opp i noe med folk som bare har sånn halvis peiling eller pådrar deg stress fra det hele.
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Asbjørn skrev:Klebeånder - er ikke noe annet enn sjeler som ikke har kommet seg videre til lyset.
Med en slik formulering ser det jo ut til at vi har fått fasiten her.

Det kunne vært interessant å vite hvordan en har kommet fram til denne erkjennelsen, for SVJV vet men ikke engang om slike klebeånder er et reelt fenomen eller om det er innbildt.
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

BA. skrev:
Asbjørn skrev:Klebeånder - er ikke noe annet enn sjeler som ikke har kommet seg videre til lyset.

Det kunne vært interessant å vite hvordan en har kommet fram til denne erkjennelsen, for SVJV vet men ikke engang om slike klebeånder er et reelt fenomen eller om det er innbildt.
For meg, Asbjørn ludo og Akasha er det plausibelt nok, til å diskutere på denne måten.
Hvordan ? Lang historie.
Om du ikke vil gå inn i det fra den vinkelen så er det selvsagt opp til deg.
Men ikke irriter deg for mye da, for vi er nok ikke kurerbare.
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Metodisten skrev:
BA. skrev:

For meg, Asbjørn ludo og Akasha er det plausibelt nok, til å diskutere på denne måten.
Hvordan ? Lang historie.
Om du ikke vil gå inn i det fra den vinkelen så er det selvsagt opp til deg.
Men ikke irriter deg for mye da, for vi er nok ikke kurerbare.
Hehe. "Klebeånder - er ikke noe annet enn ..." tilsier ikke bare at noe er plausibelt, det er den hele og fulle sannhet. Derfor synes jeg personer som sitter med slik kunnskap gjerne må deleslike erkjennelser med oss andre.
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

Sånne utsagn er tuftet på overbevisning.

Ikke vitenskaplige bevis.

Derfor er et plausibelt for den som sier det. Og også for de av dem som hører det, som er like overbeviste.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Noen vil ikke se med annet enn øynene.
Noen sier bare "hull er hull".
Noen spiser bare for å bli mette. Om det er gråstein, havre eller biff spiller ingen rolle.

Noen tror de kan unnslippe fantasien, kreativiteten og følelsene.
Noen tror at alt dette ikke henger sammen.
Noen tror at det er "ooo, farlig" å vektlegge det ene fremfor det andre, og fremstiller tro som om det skulle være noe farlig. Denne frykten er like usunn som å tro på dommedag.

Alle eier frykt. Alle eier nysgjerrighet. Alle eier tro.
Alle er vi egentlig skapeksentrikere, men noen liker å gjemme seg bak dette normale.
Disse trygge, fine rammene de kaller deres virkelighet.

Og så er det så mye tryggere dersom de sier at alle er en del av den samme virkeligheten.
Det å splitte den opp i flere forskjellige sannheter og ikke kunne relatere den til deres egen,
det kan nok rokke ved deres trygghet. Igjen slår frykten inn.

Slik er skeptikerne fanget av sin egen frykt for det ukjente.
Og psssst! De er hårsåre - de óg - når det kommer til stykket.
Antall ord: 185
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Angående klebeåndene til Akasha,
jeg vet ikke med klebeånder. Det er utenfor mitt felt, for å si det sånn.
Likevel har jeg merket nærvær av energier, og begge to har merket hvor de har vært i rommet.

Nå er det også slik at jeg har fått følelsen av å blitt tråkket på tærne av en eller annen usynlig kraft eller energi. Kanskje dette er en klebeånd, for alt jeg vet. Jeg har også sett refleksjoner av skikkelser i bildene på veggen og skygger som "ikke tilhører noen".
Det er helt greit for meg, jeg er ikke redd, men jeg vet ikke hva dette kommer av.

Det var mitt innspill akkurat angående dette med klebeånder, om det enn er det.
:)
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jVannspeil
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Apr 2009 02:12
15

Innlegg av jVannspeil »

Støtter Asbjørn sin forklaring til hva klebeånder er, hvorfor dem fester seg til mennesker, og hvor dem hører hjemme.

Vi trekker dem til oss, eller åpner opp auraen vår i ulike situasjoner som gjør at dem kan "ta seg inn" i vår lys-kropp.

Ønsker deg lykke til med å få sendt dem *hjem*.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

BA. skrev:Derfor synes jeg personer som sitter med slik kunnskap gjerne må deleslike erkjennelser med oss andre.
Joda, og blir møtt med at det er fantasier osv...

Jeg har delt mange av mine erfaringer, rundt om i forumet.
Jeg observerer og at det er mange andre som ikke bare opplever de samme ting som meg, men også beskriver de slik jeg opplever de.

For i det heletatt å forstå at slike fenomen faktisk finnes, må man selv akseptere at det finnes noe
som endel mennesker opplever, også selv om man ikke opplever slike fenomen selv.

Dette på tross av at vitenskapen ikke har muligheter ( iallfall pr idag ) til å kunne fremlegge måleresultater - hvor man ved gjentagelse av fenomenet får et identisk svar.

Personlig tror jeg det ligger i det paranormales natur å ikke være stabilt - når det gjelder gjentagbarhet og måleteknisk mulig å kunne gjenta et eksperiment med identiske svar gang på gang.

Dersom vi derimot ser på indisier - situasjoner som oppleves av masser av mennesker - over hele verden - uansett etnisk og religiøs bakgrunn -
så ser vi at visse fenomener ikke bare inntreffer i en viss setting, og for kun utvalgte mennesker, men faktisk skjer med ganske så mange mennesker rundt i verden.

Fellesnevneren i disse situasjonene er faktisk det som skjer rundt og med disse menneskene.

Noen sykdommer har også samme egenskap, er da paranormale fenomen en sykdom ?
Er det en psykisk lidelse som treffer masser av ellers normale mennesker under et solid utvalg av situasjoner ?
Er det sykdom som gjør at manghe mennesker får forutanelser forut for katastrofer og ulykker, da spesielt dersom en selv blir berørt ?
Er det sykdom som gjør at mødre merker at det er noe galt med barnet som ligger i et annet rom, kansje en annen etage - løper til og greier å redde det i siste liten ?

Indisiene som etterhvert har samlet seg opp indikerer at det er noe mer, at noen opplever situasjoner de drømte natten forut, - noen har og skrevet det ned i egne drømmedagbøker...
Noe som ikke blir ansett som bevis, da de ikke er offentlig bekreftet skrevet forut for det som skjedde, - med andre ord ; de forkastes fordi man ikke har minst to vitner, helst offentlige tjenestemenn, som stempler bekreftelsen forut for det som skjer . .
( og går man til et offentlig kontor for å få slike bekreftelser - risikerer man å bli stengt inne når man gjør dette for 27 gang... - da kan du være ganske sikker på at den 28 drømmen slår til . . . )

Vi som HAR opplevet slike paranormale episoder - har et stort problem :
i såkalt kontrollerte forsøk, så svikter de. likevel er vi personlig overbevist.

Jeg kaller meg selv en troende skeptiker - fordi jeg har opplevet ting - ikke en eller to ganger, men mange hundre ganger. jeg har og opplevet å forsøke å gjenta forsøk, - som da selvfølgelig ikke "virker".

Jeg er skeptisk fordi :
Det ER mye tullball og juks innenfor det paranormale, nettopp fordi bevisføring er så umulig.
Det ER mange som benytter det paranormales bevisproblem til å svindle til seg verdier fra andre.
Det ER mange bilder hvor det er naturlige og gjerne teknisk finurlige forklaringer som bortforklares som paranormalt, ikke minst "orber".
Det ER mange rykter om ting som ikke har rot i virkeligheten. Heller ikke i den paranormale virkelighet.

Jeg er troende fordi ; jeg selv og hundretusenvis av andre har opplevet ting som ikke kan forklares på noen vitenskapelig måte.

Ikke minst når man forut for en hendelse vet/ får vite at det og det kommer til å skje.
( og da tenker jeg ikke på skuespill, men den virkelige verden )

Ja, tilfeldigheter eksisterer, og noen tilfeller kan forklares med tilfeldigheter.

Men når det blir for mange tilfeldigheter - for ofte, da må man revurdere om det egentlig er tilfeldigheter.

Regner med at denne meldingen "blir revet i småbiter" av skeptikerene her, og jeg har ikke tenkt å gå inn i lange diskusjoner, men heller si dette :

NÅR en selv opplever slike fenomen ikke en eller to - men mange ganger, da begynner man å forstå hva det er snakk om. Og når man da oppdager at dette ikke bare er en selv, men faktisk ganske mange der ute som har opplevet det samme - da må det ligge noe mer enn tilfeldigheter bak.

A Admin
Antall ord: 731

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

Er det noen som har sett filmen om King kong.den store apen...Den foregår på 1920/ 30 tallet.
På denne tiden var verden stort sett godt kartlagt. Kansje utenom noen avkroker i dype jungler og slikt.

I filmen oppdager man en øy som ikke skulle vert der. På kartet er den merket av ett helt annet sted. Men den er der allikevel.
En gamel skipper vet det, og snakker med en annen som er blitt overbevist.
Sånn kan de to diskuterere en ekspededisjon og ett " fakta" som er ett fakta bare fordi de to
" vet" det. De er overbeviste om det.
Resten av verden ville sagt de var tullete.

Om dette var i 2009 kunne kansje de to blitt flere. Kansje 2 millioner ?
Da kunne de fått sin egen webside og diskutert på. Skeptikerene ville selvsagt vert over dem som kråker på ett åtsel.

Men nå er dette bare en film, og i 2009 har vi satelitter og greier så denne problemstillingen ville ikke ha dukket opp. Allikevel, teoretisk og hypotetisk er den gyldig som ett eksempel.
Folk som er overbeviste om ulike sider av det paranormale kan diskutere det med en plausibillitet seg i mellom. Sånn er det jo.

Når det gjelder det med klebeånder så er det rapportert om symptomer som tretthet og att en føler seg tappet av energi i noen tilfeller.
Men det kan i dette tilfellet også være att det ikke er klebeånder men andre spirituelle energier som er rundt Akasha f.eks.
Nå er vi jo så "drevne" :mozilla_tongue: på dette her inne, att det er kansje på sin plass og oppfordre damen om og få noen til å se på det. Men noen skikkelige da, så hun ikke blir sittende med feil resultat for å si det sånn.
Antall ord: 304

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Er det ikke litt rart at det skal måtte en inhabil til for at noe skal kunne verifiseres?
Blir ikke dette litt fordomsfullt?

Jeg mener... skal man måtte ha en beinhard skeptiker som ikke er troende i det hele tatt til å se et spøkelse, før man noensinne kan bekrefte at det var et spøkelse han så, fordi en troende bare er ønsketenkende og fantasifull og hallusinerende?

Det er slik det virker ut ihvertfall.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links