Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKan noen se disse gjenferdene?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Dagros

Re: Kan noen se disse gjenferdene?

Innlegg av Dagros »

Er det det siste eller det nest siste bildet som er bildet av ganga? 8)
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
G.H.O.N.
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mar 2009 17:18
15
Kjønn (valgfri): mann
Lokalisering: Nord Trøndelag

Innlegg av G.H.O.N. »

Heisan Tom!

Først og fremst så vil jeg takke deg for å dele din opplevelse med oss. Å samle "bevis" ved å ta vanlige bilder med et digitalt kamera kan være en utfordring. Etter det du beskriver så virker det som at det er noe aktivt som foregår i huset ditt. Da er sjangsen større for å klare å dokumentere det som skjer.

Mitt forslag er følgende:

1.
Lag deg en liten lomme/sekk med et kamera, kompass og lydopptaker. Kameraet skal du selvfølgelig bruke for å fange og dokumentere hendelsene. Når ånder og gjenferd skal utføre en bestemt handling så trenger de energi. Da blir det skapt et elektromagnetisk felt EMF. Kompasset reagerer på dette feltet. Pilen vil da begynne å bevege på seg, akkurat som når du plasserer kompasset ved noe som er laget av stål. Oss dødlige kan ikke høre ånder og gjenferd dersom de prøver å snakke med oss. Der igjen så bruker de energi for å uttrykke seg med ord. Ved å bruke lydopptakeren skal du klare å ta opp det gjenferdet sier til deg.

Da har du fått inngangsverdiene.

2.
Når du oppdager at noe er på ferde i huset ditt, så tar du frem posen/sekken din. Start lydopptakeren. Når den er i gang så spør du spørsmål til gjenferdet. Eks: Hva heter du, blir du sint når jeg er her, vil du at jeg skal gå o.l.
Mens du spør om spørsmål så tar du bilder og følger med på kompasset.

3.
Får du svar på spørsmålene dine, får fanget noe med kameraet og kompasset begynner å reagere, så send meg en melding :)
Antall ord: 288
Ghost hunters of Norway

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

G.H.O.N. skrev: Når ånder og gjenferd skal utføre en bestemt handling så trenger de energi. Da blir det skapt et elektromagnetisk felt EMF. Kompasset reagerer på dette feltet. Pilen vil da begynne å bevege på seg, akkurat som når du plasserer kompasset ved noe som er laget av stål.
Dette kan du selvfølgelig vise til seriøse forsøk på, slik at vi kan lese rapporter om hvordan man kom frem til denne kunnskapen?
Eller -kan- man oppleve varierende elektromagnetiske felt fra kraftledninger, strømnettet i huset, og jorden i seg selv - bare for å nevne noen?
Oss dødlige kan ikke høre ånder og gjenferd dersom de prøver å snakke med oss. Der igjen så bruker de energi for å uttrykke seg med ord. Ved å bruke lydopptakeren skal du klare å ta opp det gjenferdet sier til deg.
Vi bruker også energi til å snakke sammen. Hvordan mener du at disse "åndene" bruker energien, og hvorfor skulle en lydopptaker være bedre egnet til å ta opp lyden av dette? Her forventer vi selvsagt en god forklaring på hvilke frekvenser "en lydopptaker" (hvilket merke og modell og mikrofontype du nå enn sikter til...) opererer med, og selvsagt rapporter fra forsøk som viser at "ånder" faktisk prater sammen på denne måten.
Antall ord: 216
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Sånne lydopptak refereres til som EVP, electronic voice phenomena.
man kan saktens leke seg om man vil, men jeg ville være forsiktig med og ha for store forhåpninger.
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Peytonia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Apr 2009 13:17
15
Kjønn (valgfri): Jente

Innlegg av Peytonia »

Heihei!

Jeg kan se de , så du har nok ikke blitt gal. Jeg sitter her med noen venniner som ikke ser dem ..
Så det er nok ikke alle som kan se dem:)

Hilsen Peytonia
Antall ord: 34
Ha en god dag ! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Peytonia skrev:Heihei!

Jeg kan se de , så du har nok ikke blitt gal. Jeg sitter her med noen venniner som ikke ser dem ..
Så det er nok ikke alle som kan se dem:)

Hilsen Peytonia
Med fare for å være frekk, så tror jeg nok det går mer på fantasi enn spesielle evner når du ser "gjenferdene" på bildene, og ikke dine venninner... Se forøvrig Kimbaras forklaring over.
Antall ord: 72
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Vel..jeg ser ingen gjenferd.
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BloodBunny
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Mar 2009 00:26
15
Kjønn (valgfri): Shedevil
Lokalisering: Hælvette(Sarpsborg)

Innlegg av BloodBunny »

Uansett hva det er er det stilige bilder :D Fantasien kan være gøy å ha noen ganger :D
Kanskje det er noe bare du selv ser? Noen som kun vil vise seg for deg, og ikke gir gjennskinn i kamerasystemet? Who knows :D
Antall ord: 41
Seeing is believing
-I don`t believe in ghosts.
-Oh, don`t worry. You will.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jVannspeil
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Apr 2009 02:12
15

Innlegg av jVannspeil »

Tror at du er sensitiv, men ikke gal ;)
Selv sanser jeg også "energier", noe jeg har gjort siden jeg var 2 - 3 år gammel .. eller jeg *leste* energiene .. *fanget budskapet* i/fra det/dem. Så for meg er det med å sanse dem en naturlig egenskap hos oss, men ikke like utviklet hos alle.
Selv både ser og sanser jeg dem, men ikke hele tiden. Og det viktigste ER ... det finnes ikke farlig å hverken ha dem rundt seg, eller å kjenne nærværet av dem ...

Syns du fikk et godt råd lengre oppe her, og i tillegg vil jeg vel anbefale deg å søke videre i å forstå hva og hvorfor. Det trenger ikke alltid å være "sjeler/mennesker" vi kjenner energiene til, for *historien ligger ofte i veggene*.

Siden jeg renser bl.a hus så møter jeg hele spekteret av energier, og har mer enn en gang blitt forbauset over *hva det var* som låg der.
Antall ord: 159

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links