Healing og annen alternativ medisinhealing?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: healing?

Innlegg av Astarte »

Enig med dere alle her...DU er kunden, og kunden har alltid rett! Dessuten så bør vi kanskje kaste av oss den litt urimelige underkastelsen for såkalte eksperter av og til. DU kjenner din kropp best. Bytt lege, det er like vits i å være trofast mot en udugelig lege som en ubrukelig mann. Dump og gå videre :bat
Antall ord: 60
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Titten Tei
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Jan 2009 19:37
15

Innlegg av Titten Tei »

takk for alle svar :D

Men jeg fikk ikke så mye svar på ang. healing, om det kanskje kan hjelpe?
Syntes å ha lest mange tråder her hvor healing har blitt skrytt av... Noen som vet?
Antall ord: 35
*Mennesket er det eneste dyr som kan rødme. Og som har grunn til det...*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Titten Tei skrev:takk for alle svar :D

Men jeg fikk ikke så mye svar på ang. healing, om det kanskje kan hjelpe?
Syntes å ha lest mange tråder her hvor healing har blitt skrytt av... Noen som vet?
Du fikk egentlig svar lenger opp ;)
De færreste har nok dybde til å helbrede
ødelagte ledd, men du kan få hjelp til å
lindre smerten. Hvorvidt det er lurt må du
avgjøre selv siden smerte er der av en grunn.

Så om du velger healing så bør du likevel finne deg
en lege som tar deg på alvor.
Antall ord: 97
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Huff, jeg har møtt mye av denne likegyldigheten og mangel på empati hos fastleger selv. Men en ting du skal huske er at legen ikke kan nekte deg å utrede eller undersøke noe om du spør om det. Det kan altså være lurt å leke lege litt selv, undersøke alt man kan på egenhånd, nettopp fordi legene ikke kan og vet alt. For noen ganger er det desverre slik at man må fortelle legen hva de skal gjøre for å komme noen vei, det blir som Kimbara sier... fastleger kan litt om veldig mye, men så fort ting blir litt mer komplisert kan ting stoppe helt opp.....

Litt tiltak å skifte lege, har utsatt det lenge selv. Men hiv deg nå rundt og gjør det, hun høres jo ikke helt god ut denne legen din!

Når det gjelder healer har jeg ikke noen navn å komme med, men hvis det fortsatt er noe du virkelig vil prøve så kan jeg sjekke ut litt for deg. Hele familien min bor i buskerud og jeg har ei tante som har drevet med alternativ medisin i flere tiår. Gud vet om ikke hun og datteren til sammen har vært hos alle healere som finnes i buskerud. hehe. Jeg skal uansett snakke med kusina mi i kveld, så jeg skal prøve å huske å spørre om hun kan anbefale noen. Vet hun skrøt veldig av ei som holder til i Hønefoss bl annet. Nå vet jeg at hun går til Dyveke Winge i oslo og er veldig fornøyd med det. Eller du kan prøve kaja43, det er nå i allefall det jeg hadde gjort om jeg skulle gått til en healer. Ikke bare fordi hun er på forumet her, men fordi hun virker som hun knakanes god dame som har peilig og samtidig beina godt planta på jorda :)
Antall ord: 318
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Titten Tei
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Jan 2009 19:37
15

Innlegg av Titten Tei »

tusen takk for svar!

Jeg har vært i kontakt med en naprapat , og vært på en time hos han.. han var utrolig flink, og fant ut av hva det var med en gang :) Så nå går jeg til behandling hos han :D

Er veldig nysgjerrig på healing, men akkuratt denne gangen så velger jeg naprapati :D

igjen: tusen takk for alle svar!!
Antall ord: 63
*Mennesket er det eneste dyr som kan rødme. Og som har grunn til det...*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
julie78
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Okt 2007 14:48
17

Innlegg av julie78 »

Hei
Jeg er også enig i at det alltid er lurt å oppsøke lege først, uansett hva det gjelder. Selv har jeg veldig god erfaring med healing, både jeg og familien/vennene mine bruker mye healing for å få hjelp med plager vi har, både fysiske og psykiske. Vi gjør dette i tillegg til legens anbefalinger. Selv har jeg fått så mye hjelp gjennom healing at jeg føler absolutt at det er verd å gi det et forsøk. Jeg har kun brukt en healer, så jeg vet ikke om han er flinkere eller dårligere enn "healere flest", men jeg og de jeg kjenner er veldig fornøyd med han. Dersom du ikke har funnet en healer som har hjulpet deg kan du kanskje prøve han? Han har hjemmeside på internet og egen kontaktside der, www.engle-healing.com
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Det er flott at du har fått hjelp hos denne fyren
og mange har god hjelp av healere.

Men blir du ikke betenkt når noen har tre linker
på siden sin og to av dem er til thailanske datingbyråer?
Antall ord: 42
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links