Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSå deg igjen <3

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Mysteriet

Så deg igjen <3

Innlegg av Mysteriet »

Jeg hadde en kanin, jeg fikk han på 7års dagen min. jeg forelsket meg i han <3 Han fikk navnet Pelle <3
jeg hadde Pelle halt til i fjor sommer.. Da han døde ( avlivet ) fordi han hadde kaninrot byll.. han var gammel stakkar og jeg savner han kjempe mye.. Jeg gråt lenge og trodde jeg aldri skulle overleve uten han..

Han var den personen i livet mitt som jeg elsket høyest ! Han var grunnen til at jeg klarte og takle all mobbingen jeg har vært gjennom ! Jeg ELSKER han enda og jeg takker han sååå høyt får at han hjalp meg gjennom mobbingen og de vansklige periodene i livet mitt..

jeg slet med og gå på skolen, fordi jeg ble mobbet gråt jeg hver eneste dag når jeg våknet opp og skulle gå til det stedet der mange i klassen mobbet meg, fordi jeg hadde lugg, navnet mitt ble gjort om til Stine Struts, jeg har alltid vært den minste i klassen det ble jeg mobbet for mm..

Så jeg fant mot i Pelle <3

da han døde holdt jeg på og knekke sammen.. Det var i begynnelsen av sommer ferien og jeg lærte meg sakte men, sikkert hvordan jeg fortsatt kunne minnes om han og bruke minnene som mot på en måte..

Nå har nesten all mobbingen sluttet :)
Men her om dagen så skjedde det noe merklig..

Jeg satt og gjorde lekser og jeg skulle hente noe på rommet mitt.. jeg var ikke hjemme alene..
Jeg går forbi badet når jeg skal på rommet mitt, så jeg så bare bort dit på badet som jeg pleier.. Pelle satt der inne.. Han satt der som han alltid hadde gjort og så på meg.. <3 Jeg blei varm inne i meg når jeg så min bestevenn noensinne sitte der og se på meg ! :)<3

Litt nervøs også da, for at han står der bare helt vanelig.. så etter en stund når vi har sett på hverandre blir han borte.. helt borte, jeg går bort og ser der.. ikke et spor av Pelle..

Men alikka vell er jeg 1000% sikker på at han var der.. :)
Antall ord: 370

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Re: Så deg igjen <3

Innlegg av Konto avsluttet »

Å det var kjempefint å lese :D
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mysteriet

Innlegg av Mysteriet »

Takk :D
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Mysteriet skrev:Takk :D
Helt klart. Barn skal ha dyr !
Jeg hadde masse dyr jeg. Kaniner ja, skilpadde,hund , katter...Jeg hadde en katt som het Pelle, tro det eller ei.
Han hadde striper.

Jeg syns som deg att det er trøst i dyr. Man blir glad i dem. Når kaninen min døde gravla jeg den bak huset og den fikk en veldig fin grav alltså. Med kors å allt.
Hyggelig å høre om kanin din. ;)
Se lyst på det.
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nysgjerrigmor
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Mar 2009 09:37
15
Kjønn (valgfri): chick

Innlegg av nysgjerrigmor »

Noen påstår at hvis man virkelig savner et menneske/dyr intenst, vil hjernen lage et bilde av denne personen/dyret. muligens en slags beskyttelse for dine følelser?? en beroligelse på en måte...
Men også sies det at de "kommer tilbake" for å bekrefte at de passer på oss eller at alt er bra.

Jeg liker å tro på allternativ to :)
Uansett en utrolig vakker historie. Kunne ønske jeg så bikkja mi når hun døde, hadde flyttet ut når hun ble avlivet(grunnet hoftene) så jeg fikk aldri sagt haddet.
Mamma så bestefar et par ganger etter at han døde, og det hjalp henne..
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...

Innlegg av Amfelia »

Denne hisorien din var både trist og fin, Mysteriet!
Har opplevd at både en katt jeg måte få avlivet i januar, og en kjær lillebror jeg har mistet
har "vært innom", det er både deilig og beroligende og vite at de har det godt og er med meg
enda.
Katten min Goliat lå og malte ved hodeputen min samme kvelden som jeg hadde fått han
avliva, jeg så han ikke, men koselyden til en Main Coon tar man ikke feil av :)
Fint at du er såpass åpen at du får oppleve det, Mysteriet!

Man har utrolig glede av dyr enten man er ung eller gammel, og det er viktig at barn
får ha kontakt med dyr og lærer seg ansvaret med å ha dem, eller bare kanskje besøke dyr og stelle og kose med dem!
Antall ord: 146
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

Ja unger har godt av å ha dyr i livene sine.
Det har blitt gjort undersøkelser på unger som vokste opp både med og uten dyr.
De som vokste opp med dyr hadde en tendens til en mer utviklet empatisk evne enn de som vokste opp uten.
Jeg vokste opp med fugler, kaniner og katter back in the day, og det har gitt meg mye ;)
Antall ord: 66
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mirell
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Okt 2008 14:15
16
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Mirell »

Kjenner meg igjen i det alle sier her, å ha dyr er utrolig berikende og kan hjelpe mange i tøffe tider! De er lojal og dømmer deg ikke.
Har alltid hatt dyr rundt meg, mest katter. Da jeg var liten krøp jeg på gulvet med våre to britisk korthår katter, og hvis jeg nærmet meg kjøleskapet så sto de klare for å få mat...snakk om å ha høye forventninger til en baby på deres størrelse :lol:
Da vi måtte avlive dem pga. av katteaids var jeg knust og gråt meg i søvn leeeeenge etter de var borte, hadde jo hatt de hele livet mitt...var ca. 10 år da dem ble avlivet.

Er tungt når dem drar fra oss, men etterhvert har jeg lært meg å takle det bedre selv om det er like hjerteknusende hver gang noen av de drar! De har alle sin spesielle plass i hjertet mitt :mozilla_kiss:
Antall ord: 160
«En nasjons storhet og moralske fremskritt kan måles etter hvordan dyrene behandles» Gandhi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hestski12
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Mar 2009 20:02
15
Lokalisering: Ja, det kan du lure på!

Innlegg av hestski12 »

Så trist det derre med mobbinga! :cry: Glad jeg kan være vennen din nå!! <33 Je er helt sikker på at du så Pelle, for jeg så nemlig min kanin, nusse, et år etter han døde! :mozilla_smile:
Antall ord: 39
Det er mye mellom himmel og jord vi mennesker ikke vet om! :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2005 15:50
19
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Innlegg av eile-joha »

Jeg tror at dyr som mennesker kommer tilbake til oss for å berolige oss og for å hjelpe oss i sorgprosessen det tar å komme over et tap av de man er glad i.
Vi hadde en katt som het Pusur, han ble 13 år. Han måtte avlives pga nyresvikt. og i tiden etter det skjedde det litt av hvert.
Har selv opplevd at han komme tuslende over meg i senga mi og legge seg i armkroken min. Hørte han hoppet ned fra sin yndligsplass i vinduskarmen i 2 etasje osv.. Og hver gang han kom i sengen på kvelden følte man liksom en sånn ro og varme. For ikke snakke om trygghet..
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mirell
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Okt 2008 14:15
16
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Mirell »

Jeg har ikke opplevd å sett noen dyrene som er borte. Ser av og til i sidesynet noe som kan minne om en katt som på en måte løper rundt meg og leker, men det tror jeg egentlig bare er noe i øyet som gir den effekten siden det bare er i sidesynet jeg ser dette :mozilla_innocent: Det er i hvertfall såpass sterke "bevegelser" at jeg må snu for å se hva det er... Noen som vet hva dette skyldes? Øyet kan jo "lure" oss!
Antall ord: 85
«En nasjons storhet og moralske fremskritt kan måles etter hvordan dyrene behandles» Gandhi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Fin historie Mysteriet, det må ha vært en utrolig opplevelse :)
Bare hiver meg på alle andre som sier hvor flott det er å ha dyr som barn. Det er rart med det, men dyrene kommer jo med en gang man er lei seg eller gråter, og det er utrolig hva slags trygghet et dyr kan gi. Mine barn skal definitivt vokse opp med dyr, så mange slag som jeg klarer å ta meg av og holde styr på!
Antall ord: 78
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links