Jeg har ikke svart på ditt spørsmål BA. Ikke rart jeg ikke var direkte.BA. skrev:Uten å ville innrømme det direkte, så svarte du vel egentlig bekreftende på dette, så det er jo greit.
Jeg vil ikke gå inn i en diskusjon om definisjoner på fordommer, det ubevisste, magefølelse eller snne ting. Det krever alt for mye kverrulering. Vil heller ta alt det der i en stor samlesekk og kalle det "det ubevisste". Jeg tror altså ikke pendelbruk er en vitenskapelig og objektiv test-metode, men en subjektiv test metode som gir oss mulighet til å få et litt tydeligere forhold til subtile signaler i vår egen kropp og bevissthet. Hvis man bruker intuisjon, energisensitivitet, fornuft, selvinnsikt og andre ting samtidig, så sitter man med mange redskaper som alle kan bidra til å gi litt mer innsikt i ting man før ikke hadde innsikt i, fra forskjellige vinkler.BA. skrev:Kan du si meg forskjell på fordommer og "det du allerede vet ubevisst"? Eller magefølelse? Som second opinion for det du tror, så vil pendel fungere dårlig, for den vil i utgangspunktet bevege seg slik du forventer eller ønsker.
Sånn bare for å presisere dette en gang til for dere kverrulante skeptikere; jeg mener altså ikke at pendel-bruk er en objektiv vitenskapelig testmetode, men en subjektiv en som kan benyttes som et redskap i arbeid med seg selv og subtile eller ubevisste signaler man har kontakt med på en eller annen måte.