Foto & Bilder ⇒ hva er på bildene????
hva er på bildene????
hei jeg fant noen fine bilder se her http://www.nettavisen.no/it/article2228349.ece
Antall ord: 15
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Okt 2008 14:46
- 16
- Blitt takket: 3 ganger
Re: hva er på bildene????
fakefakefakefake.......
Antall ord: 1
Redfalk aka Jan-Olav
"Forstørrer min scrotum noen og mine baller nå henger borte fra min kropp som ser og føler seg god"
(http://img.nrk.no/img/464406.gif)
Dagene som kom og gikk, ikke visste jeg de var livet......
"Forstørrer min scrotum noen og mine baller nå henger borte fra min kropp som ser og føler seg god"
(http://img.nrk.no/img/464406.gif)
Dagene som kom og gikk, ikke visste jeg de var livet......
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Mar 2009 09:37
- 15
- Kjønn (valgfri): chick
- Blitt takket: 1 gang
det som er med kameraene på den tiden er at de hadde lang(opptil flere minutter!!!!) lukker tid, dette vil si at bildene ble tatt over flere minutter. Personene på bildet måtte sitte heeelt stille, ellers ble det bevegelse. Dette er grunnen til veldig få smiler, og at de er som regel sittende.
Hvis en person plutselig gikk mens bildet ble tatt, vil det bli veldig en "spøkelses aktig" skikkelse sittende igjenn i bildet. Noe som også kan oppstå er en dobbeleksponering, der et bilde er først tatt, dermed blir enda et bilde tatt på toppen, og vi vil se menneskene fra begge bildene, men den første eksponeringen vil bli myyye svakere, deretter denne spøkelses aktige skikkelsen igjenn.
Så vil ikke nødvendigvis fake men det du ser eksisterer, ingen spøkelser
Hvis en person plutselig gikk mens bildet ble tatt, vil det bli veldig en "spøkelses aktig" skikkelse sittende igjenn i bildet. Noe som også kan oppstå er en dobbeleksponering, der et bilde er først tatt, dermed blir enda et bilde tatt på toppen, og vi vil se menneskene fra begge bildene, men den første eksponeringen vil bli myyye svakere, deretter denne spøkelses aktige skikkelsen igjenn.
Antall ord: 137
Hide post links |
ok takk for det :mozilla_laughing:nysgjerrigmor skrev:det som er med kameraene på den tiden er at de hadde lang(opptil flere minutter!!!!) lukker tid, dette vil si at bildene ble tatt over flere minutter. Personene på bildet måtte sitte heeelt stille, ellers ble det bevegelse. Dette er grunnen til veldig få smiler, og at de er som regel sittende.
Antall ord: 145
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Det du forklarer her, er slikt man var kjent med allerede fra kameraets barndom (selvfølgelig), og ble brukt aktivt av bla.a. såkalte "åndefotografer" for å lure mennesker for penger (akkurat som såkalte "aurafotografer" gjør på alternativmesser i dag). Så de fotograf-bildene du ser på den siden, er laget med vitende og vilje, og er dermed juks.nysgjerrigmor skrev:det som er med kameraene på den tiden er at de hadde lang(opptil flere minutter!!!!) lukker tid, dette vil si at bildene ble tatt over flere minutter. Personene på bildet måtte sitte heeelt stille, ellers ble det bevegelse. Dette er grunnen til veldig få smiler, og at de er som regel sittende.
De aller fleste av bildene er laget slik. Unntakene, slik jeg ser det, er bildet av "ansiktene" i vannet (bare tilfeldige figurer som oppstod i skummet fra båten), og "ansiktet" i bilen (antakeligvis også bare en tilfeldig figur som oppstod ved og av andre former i og utenfor bilen).
"Barnet på graven" er forresten et strålende eksempel på "moderne" dobbelteksponering (som selvsagt sjelden forekommer lenger, siden vi nå bruker digitale kameraer).
Slike bilder er lekende lett å avsløre/forklare, men siden idiotiske nettsteder stadig trekker de fram utelukkende pga. anektodiske "ektehetsbevis" får de "evig liv" som "spøkelsesbilder".
En grei tomelfingelregel er at om du ser overskrifter som "REAL GHOST PHOTOS!", så er de sannsynligvis ikke ekte.
Antall ord: 320
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Ja, dette er en kjent og populær sak fra slutten av 1800-tallet og tidlig 1900, at folk forfalsket bildene med dobbeleksponering. Dette var en av de første "Special-effects"
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 09 Jan 2009 15:12
- 15
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3 ganger