Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderFlyttet til ny leilighet

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
lillarose
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Mar 2009 18:14
15

Flyttet til ny leilighet

Innlegg av lillarose »

Hallo! jeg er ganske ny her, men kom egentlig inn fordi jeg trenger hjelp ang den nye leiligheten jeg og samboeren min har flyttet til.
Vel leiligheten er jo ikke ny, men vi har flytta til en leilighet da hehe...
nå har det seg slik at oppi skogen ovenfor oss står det en gammel hytte som ble eid av en mann som het masjello. det var en synsk mann som faktisk eksisterte for 80 år siden tror jeg.
Alle vet hvem han er her oppe. Mange reiser opp til hytta hans for å se på tingene hans.
En gang var det en gutt som tok med seg en jakke derfra som hadde tilhørt masjello.Han hadde kommet seg hjem. Når han kom hjem så var han så redd og ble så psykisk syk om at han MÅTTE levere tilbake jakka. Han gikk opp igjen og leverte den. Han har aldri gått opp igjen dit siden.
Denne mannen var altså berømt her oppe når han levde fordi han var synsk.

Som sagt har vi akkurat flyttet til leiligheten som er nedenfor hytta. Mye lenger ned så klart fordi den er i skogen. De sier det at masjello kommer ned til dette huset og rundt her ofte.
Jeg trodde aldri på det. Helt til jeg var i denne leiligheten alene.
Først når jeg kom inn hit å skulle henge opp gardinene her så fikk jeg den rare følelsen av at jeg ikke skulle være der. At noen så på meg. Jeg snudde meg hele tiden og til slutt ble det så sterkt at jeg måtte gå derfra. Etterpå har jeg fått vite at det er kjent at det står en mann i dette vinduet jeg skulle henge gardiner opp i. han pleier å stå der å ha oversikt over alt ute. mange av vennene mine har sett han. (grunnen er det at vennen til samboeren min bodde her før)
De kunne fortelle det at de har en film hvor man kan se en skikkelise se inn i rommet fra gangen for så å gå igjen. Skulle gjerne sett den filmen. Det var så mye styr her for dem når han bodde her at de ringte en synsk og fikk den synske hit for å se. Den synske gikk inn i denne leiligheten alene for å sjekke tilstanden. Han kom aldri ut igjen. Det synes vennene mine var så rart. Så de hadde gått inn til han for å se hvordan det gikk. Han lå på baderoms gulvet og skrek. ''Ondskap'' ''ondskap''!!
Han løp ut og det gjorde vennene mine også. Men så glemte en venninne telefonen. Hun gikk inn igjen for å hente den og da hadde hun sett en mann stå å se på henne midt på gulvet. de løp ut igjen og så opp i det vinduet hvor jeg hang gardiner at det sto en mann og smilte. de sier at det er masjello.

De som bodde her før oss, hadde sterke problemer med sin 5 år gamle gutt. Han ville aldri være alene her. Han nektet å gå på badet alene for der sto det en mann sa han. Han var liveredd hele tiden. Samboeren snakket aldri med dem om hva de hadde opplevd der før med mannen i vinduet og den synske. De hadde opplevd mye rart som med at de våkner brått om natten og ser inn i gangen, er liveredde og får ikke sove resten av kvelden.
Nå har de flyttet og vi er her.

Det som er , er at alle vennen våre tørr ikke komme på besøk grunnet de erfaringene de har herfra. Ingen av dem.
Personlig trodde jeg ikke noe særlig på det frem til de gangene jeg har vært alene her.
Da har jeg opplevd det at skapdører på badet plutselig har stått åpne. Vinduet på soverommet har åpna seg og veranda døren er blitt åpnet en gang. En gang når jeg satt i stua alene og så på tv hørte jeg en lyd men tenkte ikke over det. Så er det slik at vi har en slik rangleting midt i ingangen altså i åpningen mellom gangen og stua. (det er ingen dør der)
Plutselig menst jeg gikk rundt i stua så slår det kraftig i den. Ikke noe vind ingenting er åpent. Den holdt på sånn lenge og jeg bare så på den.
Det har seg slik at vi går å er skeptiske på denne leiligheten hele tiden. det kan godt være historier. Men så er det ting vi selv har opplevd.
Jeg bare lurte på noe forslag til hva vi kan gjøre? For å være helt ærlig vil jeg ikke ha noen masjello eller annen mann her. For det føles som om det ikke vil ha oss heller her.
Som om det er det som eier denne plassen og passer på fra vinduet.

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre...

Hilsen usikker.
Antall ord: 845

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
tuss
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Sep 2008 11:56
16

Re: Flyttet til ny leilighet

Innlegg av tuss »

Mener du Marcello Haugen?

I så fall var han snill og helbredet folk.
Tror ikke du har noe å frykte fra han.
Ei synsk i "åndenes makt" bruker han som skytsengel og veileder.

Jeg hadde bare vært glad om han var i nærheten.

Kanskje det er noen andre?
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lillarose
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av lillarose »

ja han jeg mener, han var rett oppi her. hytta hans. de sier han går igjen her. men da kan det ikke være han som er her for så redde de synske som har vært her har vært så er det skummlere liksom.. :mozilla_oops:
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Tror ikke det er Marcello som er der, og lager "bråk".
Men mange var det som oppsøkte Marcello dengang han levde, og det kan være en av "disse" som går og ser etter ham, fordi "han kan hjelpe".

Si fra at "Du får finne en annen, et annet sted, for Marcello er ikke her...." .

Her er litt utfyllende info om Marcello Haugen :

http://www.marcellohaugen.no/ og http://no.wikipedia.org/wiki/Marcello_Haugen

http://video.google.com/videoplay?docid ... 1413567665

Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lillarose
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av lillarose »

ja det kan godt være det er en som leter etter han. Jeg vet bare det at det er en person som skremmer folk her. Ingen vil komme hit og for å være ærlig trives jeg ikek så godt selv. men personlig har jeg ikke følt eller kjent noe annet en nysgjerrighet og vinduer som åpner seg og sånt og rangling i pynten som henger i døra. Det er ikke så skummelt, men folk er så redde her SPESIELT når det kommer en person som bodde her før. det virker som det hater ham.Det blir kastet glass etter han fra ingenting og greier når han er tilstedet. så kansje det har noe med han å gjøre?? fordi det er slik der han bor nå også. Noe som hater han, men her føler jeg en som liker å ha det ryddig. og veldig nysgjerrig. men jeg liker det ikke.
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links