Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderVil kontakte bestefar

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
nysgjerrigmor
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Mar 2009 09:37
15
Kjønn (valgfri): chick
Blitt takket: 1 gang

Vil kontakte bestefar

Innlegg av nysgjerrigmor »

Merker jeg blir litt ivrig her, men dette er noe jeg har tenkt på i mange år.

En måned (omtrent) før jeg og min tvillingsøster ble unnfanget, tok min bestefar livet sitt.
Han var et utrolig godt og kjærlig menneske som levde kun for familien sin.
Ingen vet til den dag i dag hvorfor han tok livet sitt, og jeg tror kanskje det er et tema ingen i familien egentlig vil vite.
Men det som alltid har plaget meg er det faktumet at han fikk 5 barnebarn etter han døde, noe jeg vil at han skal vite. (tre ble unnfanget innen en mnd etter hans død)
Mamma fortalte at da hun var gravid med meg og søstra mi, kom han til henne mens hun var under narkose, etter en opperasjon hun måtte ta for å kunne beholde oss.
hun kjente lukten av sin far, og han sa kallenavnet som kun han hadde på henne, for å da fortelle at alt var bra med jentene hennes. I dette tidspunktet hadde hun fått vite at hun skulle få to gutter...

Vel, spørsmålet mitt blir da, hvordan kan jeg få fortalt han om alt, om oldebarnet som er på vei og alt annet som jeg vil at han skal vite.
Som nevt i et annet emne jeg skrev i dag, har jeg aldri opplevd noe veldig paranormalt selv, og har en merkelig redsel for å "se" det, noe jeg jobber med å overkomme.
Antall ord: 247

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Vil kontakte bestefar

Innlegg av Moonstone »

nysgjerrigmor skrev:Merker jeg blir litt ivrig her, men dette er noe jeg har tenkt på i mange år.

En måned (omtrent) før jeg og min tvillingsøster ble unnfanget, tok min bestefar livet sitt.
Han var et utrolig godt og kjærlig menneske som levde kun for familien sin.
Ingen vet til den dag i dag hvorfor han tok livet sitt, og jeg tror kanskje det er et tema ingen i familien egentlig vil vite.
Men det som alltid har plaget meg er det faktumet at han fikk 5 barnebarn etter han døde, noe jeg vil at han skal vite. (tre ble unnfanget innen en mnd etter hans død)
Mamma fortalte at da hun var gravid med meg og søstra mi, kom han til henne mens hun var under narkose, etter en opperasjon hun måtte ta for å kunne beholde oss.
hun kjente lukten av sin far, og han sa kallenavnet som kun han hadde på henne, for å da fortelle at alt var bra med jentene hennes. I dette tidspunktet hadde hun fått vite at hun skulle få to gutter...

Vel, spørsmålet mitt blir da, hvordan kan jeg få fortalt han om alt, om oldebarnet som er på vei og alt annet som jeg vil at han skal vite.
Som nevt i et annet emne jeg skrev i dag, har jeg aldri opplevd noe veldig paranormalt selv, og har en merkelig redsel for å "se" det, noe jeg jobber med å overkomme.
Hmm, alt dette du sier, om Oldebarn osv VET han nok om alt, med mindre han alt har inkarnert.
På den andre siden så får man nok et anet perspektiv.
Tid/rom gjelder nok ikke i det formløse..
Antall ord: 289
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nysgjerrigmor
Nybegynner
Nybegynner
15

kan du utbrodere det litt? er ganske nybegynner med dette...
hvordan kan jeg finne ut om han er inkarnert? Og går det ann å kontakte en som er inkarnert?
Jeg veit at mormor pleide å høre han komme hjem hver dag etter jobb(dvs når han pleide å komme hjem) Ikke veit jeg om dette var hun som innbilte seg pga savn eller om det var hans måte å berolige henne og vise at han ventet på henne... hun er også død nå.
Jeg tror ikke at noen har merket noe av han bortsett fra de to tingene. hvertfall ingen spesielle ting..
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

nysgjerrigmor skrev:kan du utbrodere det litt? er ganske nybegynner med dette...
hvordan kan jeg finne ut om han er inkarnert? Og går det ann å kontakte en som er inkarnert?
Vel, jeg kan bare si hva jeg selv har kommet frem til i min egen søken, pluss kanskje teorier rundt disse fenomenene som jeg vet om.

Det fysiske universet er jo som vi vet bygget opp av EN ur-energi.
Når en person dør, så vil ikke denne energien "gå tapt", men bare resirkuleres tilbake i den store store smeltedigelen av Ur-energien.
Teorien er da at NOE av vår bevissthet SITTER I denne energien, og minnene og erfaringene fra livene som denne energien har opplevd, vil bli tatt med videre. Dette er en evig sirkel, og en del av et naturlig system.

Hvis bestefaren din har inkarnert, så er det litt vanskelig å finne ut, hvem person han er nå.
Kanskje han er naboen din. Kanskje han er et jentebarn i Australia osv.
Jeg har til og med hørt om tilfeller hvor man blir gjenfødt senere, i samme familie.

Du kan jo kontakte et medium, og spørre om han/hun kan føle om han fremdeles er formløs, eller inkarnert? Det skal visst la seg gjøre, sies det.
Antall ord: 218
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nysgjerrigmor
Nybegynner
Nybegynner
15

Som reinkarnasjon som de tror på i buddismen? (men nødvendigvis ikke inkarnasjon etter hva vi fortjener??)

Makes sense, alt er jo bygd opp av energi, og energi forsvinner aldri, men går over i en annen form..

Da jeg var yngre og egentlig mye seinere ønsket jeg at han var en av "hjelperene" mine, men har aldri hatt noe kontakt med evt hjelpere. Men når jeg var redd av en grunn eller at jeg var ensom var det alltid en god tanke ;)
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

nysgjerrigmor skrev:Som reinkarnasjon som de tror på i buddismen? (men nødvendigvis ikke inkarnasjon etter hva vi fortjener??)
Ja, men sånn jeg ser det, så "fortjener" vi ikke noen som helst, men vi VELGER SELV omstendighetene i de neste liv. Men jeg er tilhenger av "Karma-begrepet" uansett, men ikke som går på hva en fortjener, men snarere hva en ØNSKER og erfare neste gang.
Også tror jeg på at Dualismen er et vertøy energien bruker til nettopp dette.
Hvis en er offer i et liv, blir man gjærningsmann i det neste.
Slik vil sjelen da oppleve BEGGE sider av samme sak, som leder til et helhetlig syn på situasjonen.
nysgjerrigmor skrev:Makes sense, alt er jo bygd opp av energi, og energi forsvinner aldri, men går over i en annen form..

Da jeg var yngre og egentlig mye seinere ønsket jeg at han var en av "hjelperene" mine, men har aldri hatt noe kontakt med evt hjelpere. Men når jeg var redd av en grunn eller at jeg var ensom var det alltid en god tanke ;)
Men da var jo ikke overbevisningen forgjeves uansett?
Ja, min bestefar skal visstnok være min "guide"..
Antall ord: 201
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nysgjerrigmor
Nybegynner
Nybegynner
15

Nei overhode ikke!
jeg tror at alle trenger noe å tro på når ting ikke er helt som vi ønsker det.
Jeg tror ikke på noen gud, så dette er noe som faller meg noe mer naturlig :)
hvordan veit du at bestefaren din er guiden din??
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

nysgjerrigmor skrev:Nei overhode ikke!
jeg tror at alle trenger noe å tro på når ting ikke er helt som vi ønsker det.
Jeg tror ikke på noen gud, så dette er noe som faller meg noe mer naturlig :)
hvordan veit du at bestefaren din er guiden din??
Jeg ble fortalt av et medium, også svarer han at han er/var bestefaren min når jeg spør gjennom søkepinnene mine..
Man kan godt bruke pendel også.
Antall ord: 78
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Grevinne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2009 14:05
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Grevinne »

Jeg tror man kan oppnå kontakt dersom man ønsker, og dersom det er "riktig".
Hjelpere tror jeg kommer og går, alt ettersom behov, og hvem man trenger.
I forhold til inkarnering, så vet jeg ikke om de inkarnerer såpass raskt etter sin død, finnes ingen tid på den andre siden så... Og noen påstår jo også at sjelen består av flere deler, slik at samme sjel kan ha flere liv samtidig, og isåfall kan man kanskje oppnå kontakt, selvom en annen del av sjelen har inkarnert? Huff, orker egentlig å tenke så mye SÅÅÅ langt :mozilla_tongue:
Antall ord: 101
Størst av alt er kjærligheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links