Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMost Hunted

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Arwen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Feb 2009 20:09
15
Kjønn (valgfri): jente

Most Hunted

Innlegg av Arwen »

Jeg lurte bare litt på hva dere her inne mener om dette tvprogrammet....?

Er en ivrig titter og har bestandig syntes at alt som har m dette temaet er utrolig spennende!!
Samtidig som jeg ønsker å tro at d fins noe, er jeg selvfølgelig en smule skeptisk, ene og alene fordi jeg aldri har fått noen konkrete bevis...d e liksom ikke nok å høre at andre har sett og hørt...

-Du tror d ikke før du får se d-....men tror man d selv da??

Syns som sagt d er veldig spennende og faktisk litt underholdende å se på dette programmet, men stiller meg samtidig en del spørsmål...
Som feks, hvorfor får de aldri bevisst noe, såpasst konkret, sånn at Ciaran O'Keeffe (parapsykolgen) kan tro at de har fått bevis...?
Hvorfor får de ikke mer på film en lyskuler som svever over rommet??
Etter så mange programmer som er laget, så er d vel svært lite direkte bevis som er lagt frem...?

Så er d stort sett bare oppspinn og ren underholdning, eller er d noe av dette som faktisk er tilfelle?

Jeg ønsker å tro d siste.....;)
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Mirell
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Okt 2008 14:15
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Re: Most Hunted

Innlegg av Mirell »

Jeg velger også å tro det siste du skrev. Jeg synes at Most Haunted er mer troverdig enn for eksempel Åndenes Makt, for de bruker ikke like mye effekter og har vel med seg flere hjelpemidler hvis jeg husker rett..

De har fått filmet en del uforklarlige ting, men som vanlig er det opp til hver enkelt om man tror det er ekte eller bare tull :mozilla_innocent:

Det jeg lurer på er hvorfor de alltid filmer i mørket, er det en spesiell grunn til det (nå tenker jeg på hus som er bebodd, ikke de gamle forlatte uten elektrisitet) eller er det bare for å gjøre det mer skummelt mon tro..?
Antall ord: 111
«En nasjons storhet og moralske fremskritt kan måles etter hvordan dyrene behandles» Gandhi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Det er bare tull og tøys for penger og berømmelses skyld.

Her kan du lese litt om -hvordan- det er løgn og oppspinn.

Her kan du selv se at det er løgn og oppspinn. Legg merke til at det de valgte å vise av dette (som du kan se her) er manipulert slik at det skal se ut som om de filmet i mørket.
Antall ord: 68
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mirell
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Okt 2008 14:15
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Mirell »

Ååååh så idiotisk! Jaja, kommer vel ikke som en overraskelse egentlig, selv om jeg synes det er et spennende program må man jo aldri utelukke muligheten for at det bare er tull og tøys :mozilla_yell:
Men det var nyttig informasjon Kimbara ;) Jeg som hadde latt tvilen komme til gode :lol:
Antall ord: 49
«En nasjons storhet og moralske fremskritt kan måles etter hvordan dyrene behandles» Gandhi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Det er bare manipulert ifra skeptikerne, programmet er ekte.
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arwen
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Arwen »

Kimbara skrev:Det er bare tull og tøys for penger og berømmelses skyld.

Her kan du lese litt om -hvordan- det er løgn og oppspinn.

Her kan du selv se at det er løgn og oppspinn. Legg merke til at det de valgte å vise av dette (som du kan se her) er manipulert slik at det skal se ut som om de filmet i mørket.
veel...akkurat dette er ikke nok til å få meg til å tvile så himla mye..;)
Kunne like gjerne være han som ljuger...:)
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arwen
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Arwen »

Mirell skrev:Jeg velger også å tro det siste du skrev. Jeg synes at Most Haunted er mer troverdig enn for eksempel Åndenes Makt, for de bruker ikke like mye effekter og har vel med seg flere hjelpemidler hvis jeg husker rett..

De har fått filmet en del uforklarlige ting, men som vanlig er det opp til hver enkelt om man tror det er ekte eller bare tull :mozilla_innocent:

Det jeg lurer på er hvorfor de alltid filmer i mørket, er det en spesiell grunn til det (nå tenker jeg på hus som er bebodd, ikke de gamle forlatte uten elektrisitet) eller er det bare for å gjøre det mer skummelt mon tro..?
Har også lurt en del på hvorfor de filmer i mørket...
men d fikk jeg fått svar på etterhvert..
Er visst fordi d er lettere å se på film hvis de skulle klare å fange opp noe..
Som feks disse lyskulene som til tider dukker opp.... er letter å se dem i nattmodus tydeligvis..:)
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
D.A.
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 23 Aug 2008 02:46
16
Har takket: 1 gang

Innlegg av D.A. »

Kathrin71 skrev:Har også lurt en del på hvorfor de filmer i mørket...
Som feks disse lyskulene som til tider dukker opp.... er letter å se dem i nattmodus tydeligvis..:)
Det er mer sannsynelig at de gjør dette for stemningens skyld. Det skal være skummelt og spennende å se på. At det er skuespill kommer tydelig frem i linkene Kimbara la ut ovenfor, så da er det heller ingen grunn til å tro at de lyskulene er noe annet enn effekter.
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Kathrin71 skrev: Har også lurt en del på hvorfor de filmer i mørket...
"Nightvision"-effekten på kameraer har den egenskap at de forsterker lys (hvilket gjør at man kan filme i mørke omgivelser). Dette gjør at ting vi vanligvis ikke legger så mye merke til, så som støv o.l.. kan se ut til å lyse.

Pluss, selvfølgelig, at det gir et "spøkelsesaktig" preg på opptaket - og det er jo effektfullt når det er et program som dreier seg om spøkelser.
Filmer man i mørket er det også enklere å skjule juks og fanteri. Man kan, som disse programlederene ofte gjør, kaste et objekt inn i mørket og be "spøkelset" svare ved å kaste noe tilbake. Da er det en smal sak å få til dette når seeren ikke kan se personen som spiller "spøkelset" og kaster noe tilbake.
Leste du artikkelen da?

Pluss; de klippene jeg linket til viser at de ikke går av veien for å lyve og føre seerene bak lyset. Dette svekker deres troverdighet ekstremt, om ikke annet.
Antall ord: 247
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arwen
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Arwen »

Kimbara skrev:
Kathrin71 skrev: Har også lurt en del på hvorfor de filmer i mørket...
"Nightvision"-effekten på kameraer har den egenskap at de forsterker lys (hvilket gjør at man kan filme i mørke omgivelser). Dette gjør at ting vi vanligvis ikke legger så mye merke til, så som støv o.l.. kan se ut til å lyse.

Pluss, selvfølgelig, at det gir et "spøkelsesaktig" preg på opptaket - og det er jo effektfullt når det er et program som dreier seg om spøkelser.
Filmer man i mørket er det også enklere å skjule juks og fanteri. Man kan, som disse programlederene ofte gjør, kaste et objekt inn i mørket og be "spøkelset" svare ved å kaste noe tilbake. Da er det en smal sak å få til dette når seeren ikke kan se personen som spiller "spøkelset" og kaster noe tilbake.
Leste du artikkelen da?

Pluss; de klippene jeg linket til viser at de ikke går av veien for å lyve og føre seerene bak lyset. Dette svekker deres troverdighet ekstremt, om ikke annet.
Ja jeg leste artikkelen, men d kan som sagt like gjerne være den andre parten som lyver....hvem vet...
Vet DU helt sikkert for at d han sier er sant? ;)
Du har jo bare lest dette et sted.....på samme måte som at d filminnslaget like gjerne kunne vært manipulert og lagd til av tvilere....;)
Her blir d kanskje mest påstand mot påstand...
De som vil tro, gjør d, og de som ikke vil tro på dette, er veldig vanskelige å overbevise..:)
Tro meg, jeg bor sammen m en tviler!! men tilogm han må av og til innse at d kanskje fins mer enn d blotte øye kan se..;)
Men helt klart, er litt enig m deg i at nightvision som de bruker til tider kan være noe overdrevent, og d kan Derec også være...
Men er d BARE tull og oppspinn alt de finner ut..?
Lurer litt på om d ikke kan være både og her...
Ta feks den norske versjonen, Åndenes Makt. Tror du d er like mye oppspinn og lureri?
Den er litt mindre effektfyllt, men dog troverdig til tider...
så hvorfor skulle ikke da den engelske versjonen kanskje ha et snev av sannhet i seg...?
Antall ord: 457

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bajsknugen

Innlegg av Bajsknugen »

Liker Most Haunted jeg!

Synes de virker seriøse jeg. Kjempespennende!
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links