Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNye, ekle hendelser. Lei!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
LadyDark_7
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Okt 2007 10:14
17

Nye, ekle hendelser. Lei!

Innlegg av LadyDark_7 »

Jeg har et spørsmål, men først må jeg forklare hendelsen:
Tirsdag (10.03.09) kveld. (Rota med datoen isted) :mozilla_frown:
Min samboer sovner på madrass på golvet i stua, jeg ligger våken i sofaen og grubler på ting. Brått blir jeg skikkelig iskald, og det prikker intenst i nakken på meg.
Så hører jeg en lyd rett bak meg, deretter en stemme som sier bestemt og lavt: Ta ham!
Jeg kaster meg rundt for å se, men der står det ingen. Men gjett om jeg kunne "føle" skikkelsen.
Ikke noe godt i denne, tenkte jeg. Vekka min samboer og fortalte ham om hendelsen.

Så drar min samboer på jobb, og jeg setter meg på nettet. Surfer på klær :mozilla_wink: som vanlig. Hører tramping nede i gangen, deretter lyder på soverommet (ukjente, aldri hørt før)
Så skriker sønnen min på 2 år skikkelig redselsfullt.
Jeg skal til å gå ned for å undersøke hva som skjer (reiser meg fra stolen) da jeg "ser" noe nedi gangen like ved trappa. (under disse sekundene ble min sønn rolig igjen) Jeg setter meg raskt ned igjen. Skikkelsen i trappa er ganske lang og slank, den er brun/oransje/gul og står bøyd unaturlig langt fremover og ser opp i trappa. Jeg føler intenst at den venter på at jeg skal komme ned. Og alt i meg skriker FARE! Tårene spretter frem. Jeg går selvsagt ikke ned, og jeg merker at den forsvinner. Først da går jeg ned for å sjekke min sønn. Han sover fredfullt og alt er som det pleier? Blir ikke klok på dette her.

Dette er jo bare en av mange hendelser her. What to do?!
Jeg har forsøkt å komme i kontakt med det som dukker opp her, men det er jo så mye forskjellig! Og noe nytt for hver gang? I tillegg vil de tydligvis ikke meg eller mine noe godt lenger.
Jeg er drittlei. Har ikke noe ønske om å oppleve mer fra den kanten. Vil ha et vanlig liv uten mange unaturlige hendelser i heimen.

Noen seriøse forslag til hva jeg kan gjøre? Det hjelper ikke med gud, jesus, bibel opplegg.
Det gjorde alt her mye mye verre, ikke bedre.

M
Antall ord: 386

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Nye, ekle hendelser. Lei!

Innlegg av BA. »

Det høres ut til å være en lei opplevelse. Det eneste jeg kan forsøke å roe deg med, er at det nok var en drøm av et eller annet slag.

En del drømmer kan virke fullstendig virkelige, men er likevel rene fantasier.

I det virkelige liv, ville du latt sønnen din være nede alene med denne skikkelsen? De fleste ville stormet ned og gjort det som var mulig for å beskytte sine barn, men i drømme reagerer man ikke alltid slik.

Jeg har ikke andre råd å gi enn å la vær å tenke så mye på det. Jo mer du tenker på det, jo mer vil du selv trigge fantasien din, mens om du klarer å roe deg ned, så vil nok også fantasien roe seg ned.
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Casandra
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Jan 2009 23:19
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Buskerud

Innlegg av Casandra »

Uansett hva dette er, så er det ikke riktig at du skal føle deg utrygg i ditt eget hjem!

Hva tror du selv må til for at du skal få det bedre? Det er ofte din egen magefølelse som sier hva som bør gjøres ;)
Antall ord: 48
Hilsen Casandra
Det er ikke hvor du starter som er viktig, men hvor du bestemmer deg for å ende opp!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
LadyDark_7
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av LadyDark_7 »

Jeg var absolutt våken og satt å surfet på nettet. :mozilla_smile:
Hadde du lest alt jeg skrev så hadde vi to ikke hatt denne unødvendige diskusjonen.
Ringte selvsagt min samboer om hva som skjedde. Han har også opplevd ting her.
Sover alle her? Går vi på medisiner? Er vi gale? Eller er det du som er skeptiker?! *s*

Skikkelsen var ikke på mitt barns soverom, den stod i trappa og titta opp.
Jeg var den eneste som satt i stua, ergo var den nok nysgjerrig på meg...

Du trenger ikke betvile om jeg er god mor eller ikke, men siden du ikke kjenner meg
og baserer svaret ditt utfra noe du mente at jeg skrev... :mozilla_wink:
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
LadyDark_7
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av LadyDark_7 »

Og som jeg har nevnt er det flere ting som går igjen her,
så det er umulig å vite hva som kan ha forutsaket min sønns skrik.
Han kan ha drømt noe skummelt også.

Jeg har prata med flere klarsynte, og alle har sagt at vi bør flytte ut.
Det har vi tenkt å gjøre uansett, siden vi bor for usentralt til.
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Historien er for preget av din personlige opplevelse av det til å kunne gi noen god forklaring på objektiv basis. Når man opplever noe som gir sterkt inntrykk på en eller annen måte, og skal fortelle det i ettertid, vil man nærmest automatisk og utelukkende benytte seg av en retorisk fortellerteknikk som "pynter" på historien. Dette sier jeg ikke fordi jeg ikke tror deg, men fordi det rett og slett er slik hjernen vår fungerer.

Jeg vil tro dette dreier seg om en levende fantasi.

Det første tilfellet du forteller om var nærmest garantert et tilfelle av søvnhallusinasjon. Slikt forekommer ofte når man f.eks. ligger og slumrer, og hjernen er i ferd med å sovne. Det er vanlig å høre plutselige, høye lyder - også klare og tydelige ord. Disse lydene har sitt opphav i din egen hjerne, og er av samme karakter og årsak som vanlige drømmer.

Det andre tilfellet har jeg ikke noen umiddelbar god forklaring på. Jeg vet ikke noe om hvordan rommet/rommene ser ut, om du var sliten/trøtt, eller andre viktige detaljer. Det kan ha vært at hjernen din tolket en rekke objekter eller liknende ved trappa til å likne en "skikkelse", eller du kan ha sett et etterbilde (noe som forekommer når man har holdt blikket noen sekunder på ett sted, og så ser på noe annet av annen farge eller lyshetsgrad - dette kan forklare at "skikkelsen" var oransje).

Og jeg vil bare legge til at jeg håper vi slipper mer slik arroganse som vi kan lese i innlegget under her. Man må tåle at mennesker med andre synspunkter og kunnskaper skriver. Det er ikke bare innlegg som forfekter "det åndelige" som er å regne som svar.
Sist redigert av Kimbara på 14 Mar 2009 15:10, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 295
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Grevinne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2009 14:05
15
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Grevinne »

Tja, her var det ikke mye svar å få, LadyDark... Innimellom lurer jeg veldig på hvorfor enkelte uttaler seg i det hele tatt... :roll: Men men. Jeg vil vel bare oppfordre deg til å ta kontakt med et medium, som er flink på dette området. Høres ut som om det som er hjemme hos dere ikke vil noe godt, og i tillegg er av ganske sterk energi. Hørt om lignende tidligere, hvor faktisk mediumet som skulle komme ble utsatt for en ulykke, antakelig fra den "energien" som var i huset. Så enkelte ganger er det nok best å overlate dette til de erfarne..
Antall ord: 102
Størst av alt er kjærligheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

LadyDark_7 skrev:Jeg var absolutt våken og satt å surfet på nettet. :mozilla_smile:
Hadde du lest alt jeg skrev så hadde vi to ikke hatt denne unødvendige diskusjonen.
Ringte selvsagt min samboer om hva som skjedde. Han har også opplevd ting her.
Sover alle her? Går vi på medisiner? Er vi gale? Eller er det du som er skeptiker?! *s*

Skikkelsen var ikke på mitt barns soverom, den stod i trappa og titta opp.
Jeg var den eneste som satt i stua, ergo var den nok nysgjerrig på meg...

Du trenger ikke betvile om jeg er god mor eller ikke, men siden du ikke kjenner meg
og baserer svaret ditt utfra noe du mente at jeg skrev... :mozilla_wink:
Uff at du skulle reagere slik. :(

Det var et vennlig skrevet innlegg, med vennlige tanker bak.

At du surfet på nettet behøver ikke å bety at du ikke kan ha drømt. Når man er trøtt kan man sovne ved PC'en og man kan drømme i halvvåken tilstand.

Jeg leste hele ditt innlegg, og ser ingen grunn til at mitt innlegg skulle være noe overtramp i forhold til hva du skrev.

Jeg har ikke sagt at du eller andre er gale, og jeg ser heller ikke at jeg bør være gal fordi jeg er skeptisk til ånder og demoner. Om dere går på medisiner kan jeg ikke vurdere, og jeg kan heller ikke vurdere om dere burde gå på medisiner, det jeg kan gå ut fra er hva du skriver.

Det du skriver tyder på at det kan ha vært drømmer. Først skriver du at det er kveld, deretter at du ligger på sofaen. (Akkurat det å bedømme selv om en er våken eller sover er ikke alltid så greit, så ofte mener man bestemt at man er våken selv om man sover. Derfor kan man ikke alltid stole på slike egenvurderinger.)

Så skriver du at du senere surfer på nettet, og av erfaring vet jeg at man kan sovne ved tastaturet, og man kan drømme i halvvåken tilstand mens man tror man surfer.

Altså er det grunn til å tro at det kan være en drøm du beskriver.

Når du ikke går ned til sønnen din, så ser jeg enda en grunn til å tro at det kan være en drøm fordi jeg ser det som den mest naturlige og automatiske reaksjon å beskytte barna i en slik situasjon uavhengig av hva som er mest rasjonelt der og da.

Det er synd at du ikke kan ta imot velmente råd og kommentarer, selv om de ikke støtter det du selv ønsker bekreftelse på, men jeg tror fortsatt ikke det er noe farlig i leiligheten din.
Antall ord: 471

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BloodBunny
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Mar 2009 00:26
15
Kjønn (valgfri): Shedevil
Lokalisering: Hælvette(Sarpsborg)

Innlegg av BloodBunny »

Skjønner ikke hvorfor noen registrerer seg her i det hele tatt hvis de er skeptiske... :mozilla_undecided:

Og jeg tror ikke du sovna eller noe, tror nok det sitter noe negativt i huset ditt.
Har du sjekket bakgrunnen på huset? Hva som har vært der før huset ble bygd, eller i nærheten på tomten?
Antall ord: 56
Seeing is believing
-I don`t believe in ghosts.
-Oh, don`t worry. You will.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Problemet som oppstår når en skal vurdere en slik episode som trådstarter forteller om er å skille mellom hva som er virkelighet og hva som er syner eller hørselsbedrag generert av ens eget sinn. Slik det blir fortalt kommer ikke disse lydene fra noe av kjøtt og bein, og du ser heller ikke fysiske personer.

Hvor går grensen mellom skikkelser/lyder framkalt av åndelig aktivitet og skikkelser/lyder generert av ens eget sinn uten tilknytning til ånder/noe som "finnes" i huset?
Jeg venter ikke at noen har svaret på disse spørsmålene, og det gjør beretningen trådstarter kommer med utrolig vanskelig å forklare.
Sist redigert av paraunormal på 14 Mar 2009 20:41, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av paraunormal »

BloodBunny skrev:Skjønner ikke hvorfor noen registrerer seg her i det hele tatt hvis de er skeptiske... :mozilla_undecided:
Hvorfor skulle ikke paranormale fenomener kunne være interessante for skeptikere?
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BloodBunny
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Mar 2009 00:26
15
Kjønn (valgfri): Shedevil
Lokalisering: Hælvette(Sarpsborg)

Innlegg av BloodBunny »

paraunormal skrev:
BloodBunny skrev:Skjønner ikke hvorfor noen registrerer seg her i det hele tatt hvis de er skeptiske... :mozilla_undecided:
Hvorfor skulle ikke paranormale fenomener kunne være interessante for skeptikere?

Var ikke det jeg mente..
Antall ord: 36
Seeing is believing
-I don`t believe in ghosts.
-Oh, don`t worry. You will.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av paraunormal »

BloodBunny skrev:
paraunormal skrev:
Var ikke det jeg mente..
Om en er interessert er det naturlig å registrere seg og komme med egne synspunkter og svare på andres. At en er skeptisk betyr vel bare at en ikke tar eksisterende teorier og forklaringer som en realitet, altså er en skeptiske til disse. At skeptikere kommer med mulige teorier og forklaringer er noe som utvilsomt har løftet nivået på mange av diskusjonene her inne.

At en skeptikers forsøk på forklaringer ikke passer overens med enkelte, er denne tråden et godt eksempel på, men slike forklaringer burde absolutt kunne ha sin plass på forumet.

Nå ble dette en slags avsporing, siden det ikke direkte har noe med saken å gjøre.
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Grevinne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2009 14:05
15
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Grevinne »

Helt enig med deg her... Skal alle her melde seg inn i statskirken igjen da, for å være det "skeptiske leddet" der??
Er såklart bra med egne meninger, og å kunne vise disse, men å ha en klar avstand til alt alternativt på et forum for det paranormale? Jeg forstår det ikke...
Og i forhold til trådstarter, så KAN det ha vært en drøm f.eks, men man er som regel klar over om man sover eller er våken... Jeg tolker iallfall innlegget som om det er seriøst ment, fra en våken oppegående person. Men nå synes jeg det er på tide at man går tilbake til tråden, uten masse avsporinger...
Værsågod, jeg har gitt mitt svar :natta
Antall ord: 146
Størst av alt er kjærligheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Nå tar tråden en litt annen vending her, fint om dere holder dere til tema. Dere kan fortsette den startede diskusjonen her: https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 12&t=18993

Hold dere til saken, off topic vil bli slettet.
Antall ord: 42
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links