Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerEkstraterrestials som hjelpere?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

GJest

Ekstraterrestials som hjelpere?

Innlegg av GJest »

Folk som snakker om hjelpere, snakker om engler, alver og mange ulike typer vesner og guider. Men synes det er meget lite snakk om Ekstraterrestials som hjelpere..

Noen som har opplevd dette? f.eks som har hatt mange obbservasjoner, og finner motivasjon og indre støtte til å mestre både den ene og den andre evnene på hvordan utvikle evner?

Noen seriøse tanker om det? Celestials (engler) er jo på samme måte U tenomjordiske, ettersom de ikke bor på jorden. Noen bruker begrepet Ekstra terrestials, mens andre bruker begrepet Interdimensjonale vesner.. Men utseende fra begge disse teoriene er jo veldig likt..
Noen tanker om Et's som hjelpere? Som "dukker opp" som vi "ser" innimellom.
Sist redigert av GJest på 14 Mar 2009 15:05, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: ekstraterrestial's som hjelpere?

Innlegg av Moonstone »

Godt spørsmål.

Jeg veit om grupper som mener at noen hjelpere er Aliens, men dog ikke helt fysiske Aliens, men mer transparente fra en anen "frekvens"

Vet ikke helt hva jeg syns om det personlig, da hele "hjelper-konseptet" er litt diffust og man ikke helt vet hva det er..
Antall ord: 52
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Re: ekstraterrestial's som hjelpere?

Innlegg av GJest »

Ja. skjønner hva du mener. en slags hjelper fra en annen dimensjon eller annen frekvens etc.
Blir litt samme teori som folk som snakker om kraft dyr, f.eks "drager" eller andre dyr som de for opp på "indre bilder". Kjenner selv folk som har fått opp "et's" på indre bilder, i forbindelse med problemløsning. På samme måte som folk diskuterer hjelpere og engler.

Og mange som studerer okkultisme beskriver f.eks UFO som "celestials crafts".
Og sier at celestials og ekstraterrestial er omtrent det samme, bare varierende grad av utseende.

Noen sier f.eks at de ser engler som lys, eller omrisset, av en engel svak rundt de. På samme måte blir jo "ufo" konseptet, altså Lys som dukker opp rundt en, noen rappoterer og filmer lys rundt dem i ett sett, som en slags "støtte" fra en åndelig dimensjon eller lignende.

synes bare det er veldig mye likt fra de andre teoriene om "hjelpere"
Hvordan kontakte hjelpere?
hvordan kontakte engler?
Hvordan kontakte UFO?

Og lurer bare på om svaret kan være så enkelt, at i dette store mangfoldet, på tvers av dimensjoner så fungerer også "Et's" som åndelige vesner som hjelpere.
Antall ord: 202

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Re: ekstraterrestial's som hjelpere?

Innlegg av Asbjørn »

Hvilken "form" en hjelper dukker opp i - spiller liten rolle, tror jeg, siden jeg tror på at en hjelper er en sjel som gjør en oppgave.
I utgangspunktet tror jeg at lyset er en samling med sjeler, hvor noen blir "sendt ut " for å oppleve forskjellige ting, lære av alle typer situasjoner man kommer opp i, og dermed får både positive og negative erfaringer.

Den "andre siden" skal være litt vanskelig for oss å begripe, få tak i, eller bevise at det faktisk er noe mer.
Dermed tåkelegges alt som har med dette for oss, slik at vi kan merke ting, men å bevise det, - blir umulig.
og da kan en av måtene å tåkelegge på , være å vise seg på forskjellige måter, slik at man tror at det er forskjellige fenomen som opptrer på hver sine måter.
Men - tenk om ; det bare er for å forvirre ?

Ufo
- KAN også teoretisk være fartøy som kommer fra vår egen planet,
men fra en annen tid ( tidsreisende )
eller
- kan være vesen ( med sjel) som faktisk har sin opplevelses og erfarings-høsting på andre planeter i universet.

At vi ikke får direkte kontakt, ( iallfall ikke enda ), kan og være av samme grunn, at vi ikke skal få vite for mye om det, fordi det vil ødelegge den opplevelses-sfæren vi har idag.
Rett og slett fordi at om vi faktisk får bevist noe av dette, vil det medføre forandringer i vår hverdag, som ødelegger de planlagte opplevelser og læreprosesser vi skal ha.

OM vi finner ut at "flyvende tallerker" faktisk er vesen fra en annen planet, vil det politisk set medføre at istedenfor å krige landene imellom, vil vi kunne rette oppmerksomheten mot universet, og de potensielle trusler som kommer derfra.
DET vil endre hele verdens holdning " dem og oss" - hvor "oss" ikke lenger er et enkelt land, men hele jordens befolkning.
og da vil "dem" bli de som kommer utenfra - fra verdensrommet.

Idag har vi "oss og dem" - på en annen måte, "oss i Norge, og dem i sverige" - for eksempel.

Det medfører at vi idag har uro og kriger, basert på "oss og dem" - hvor skillet mellom "oss og dem" kan være politisk, landegrenser, religion, osv.

Dette er det som danner et grunnlag for oss, for å erfare hvordan disse ting påvirker oss.

Når tiden er moden for det, blir det sannsynligvis slik at "oss og dem" - fokuset rettes utover, fra oss - jorden og utover til "dem" ute i universet.

Kansje det er der 2012 setter en grense ? ;)

Iallfall en hjelper er en som leder oss til de erfaringene vi skal ha, og som sørger for at vi ikke går feil vei. Eller eventuelt redder oss fra en død som ikke er planlagt...

Asbjørn
Antall ord: 478

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: ekstraterrestial's som hjelpere?

Innlegg av Moonstone »

Trur uansett at vi mennesker ikke forstår omfanget av Universet enda, ALT det inneholder, alle livsfrekvenser, alle eksistensnivåer.. Selvom noen hevder at de veit det.

Hvis en går ut i fra at "Hjelper","Engel","sjel" og "Energiskapning" er det samme, og at en av "oppgavene" dems er å hjelpe/veilede oss fysiske, så er det jo ikke noe i veien for at mane av disse "Hjelperne" har vært det vi kaller Aliens?

Hvis Første Årsak/Gud/Singulariteten er en smeltedigel med erfaringer og energier/sjeler, så vil det jo finnes sjeler der av ALLE folkeslag og raser/Aliens..ALT egentlig..

Men det er en del New Agere som hevder at Aliens ER SÅ KLAR OVER hvordan Universet fungerer,
at de gjør "Hjelper-arbeid" i LEVENDE FYSISK TILSTAND for å hjelpe til i "hjelpernes sak"

Sjekk ut ting som Ashtar kommandoen f eks.
Ryktene sies at det er en Alien-gruppe som har påtatt seg "jobb" for å bistå oss mennesker, i Universets tjeneste..
Antall ord: 167
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Re: ekstraterrestial's som hjelpere?

Innlegg av GJest »

Ja har hørt om denne gruppen.. synes akkurat det blir litt søkt.


Men, personlig tror jeg at universet er bevissthet, kilden som universet spinner rundt er en samling av alle sjeler, og at det finnes flere bevissthetsnivåer (dimensjoner) og flere typer liv, flere plasser.
Og Asbjørn er inne på noe.. konseptet om "universal peace" kan ikke komme før det er offentlig annerkjent om at det finnes noe der ute.. Om mennesker er så umodne at de ser på "de" som en trussel gjenstår å se.. Men alt er vel en lære prosess. På samme måte som vi her på vår klode prøver og feiler, kriger og utsletter og finner ut til slutt at det beste, for alle er jo å samarbeide og gi av seg selv, for også å få.

Hørte ens tolkning av Maya kalenderen hvor mayernes utrykkte at Et's kom i sykluser.. Og neste store syklus var i 2012. Interessant i forhold til denne film opptakket hvor du kan se tydelige flere UFO's over hovedstaden til Chile, ~santiago~ danner 2012.. Kan også være tilfeldig:

http://www.youtube.com/watch?v=WcqBvEbvDqo
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: ekstraterrestial's som hjelpere?

Innlegg av Moonstone »

KB skrev:Ja har hørt om denne gruppen.. synes akkurat det blir litt søkt.


Men, personlig tror jeg at universet er bevissthet, kilden som universet spinner rundt er en samling av alle sjeler, og at det finnes flere bevissthetsnivåer (dimensjoner) og flere typer liv, flere plasser.
Og Asbjørn er inne på noe.. konseptet om "universal peace" kan ikke komme før det er offentlig annerkjent om at det finnes noe der ute.. Om mennesker er så umodne at de ser på "de" som en trussel gjenstår å se.. Men alt er vel en lære prosess. På samme måte som vi her på vår klode prøver og feiler, kriger og utsletter og finner ut til slutt at det beste, for alle er jo å samarbeide og gi av seg selv, for også å få.

Hørte ens tolkning av Maya kalenderen hvor mayernes utrykkte at Et's kom i sykluser.. Og neste store syklus var i 2012. Interessant i forhold til denne film opptakket hvor du kan se tydelige flere UFO's over hovedstaden til Chile, ~santiago~ danner 2012.. Kan også være tilfeldig:

http://www.youtube.com/watch?v=WcqBvEbvDqo
Ja, enig.
Blir litt for dumt og svevende med tanken på Rom-kommandoer i "Lysets tjeneste" ;)
Antall ord: 212
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Re: Ekstraterrestials som hjelpere?

Innlegg av GJest »

Ja akkurat den gruppen synes jeg kommer med litt for mye vas. Er veldig opptatt selv her med å kunne finne ut av tingene på egen hånd.

Jeg vet iallfall om en, som jeg kjenner veldig godt også, som har hatt en del UFO kontakt, og som merker en "støtte" guiding av disse fenomenene. Som pga at han kan Få UFO observasjoner igjennom egen tanke, har han fått bekreftelse for seg selv at Tankens kraft, virkelig eksisterer!

Om han filmer disse objektene, eller har med vitner, så er det uansett et -visuelt- bekreftelse. Noe som gir tillit til, og også vidreutvikle andre evner. Og han har også utviklet flere evner bare på noen få måneder. Jeg tror også at teorien om "menneskhetens beste" gjelder her, at en for hjelp av noen som er ganske opplagt mer avanserte/intelligente enn oss.

Som gudier, hjelper oss til å forstå hvordan utvikle evner. Blant annet.
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Ekstraterrestials som hjelpere?

Innlegg av Moonstone »

KB skrev:Ja akkurat den gruppen synes jeg kommer med litt for mye vas. Er veldig opptatt selv her med å kunne finne ut av tingene på egen hånd.

Jeg vet iallfall om en, som jeg kjenner veldig godt også, som har hatt en del UFO kontakt, og som merker en "støtte" guiding av disse fenomenene. Som pga at han kan Få UFO observasjoner igjennom egen tanke, har han fått bekreftelse for seg selv at Tankens kraft, virkelig eksisterer!

Om han filmer disse objektene, eller har med vitner, så er det uansett et -visuelt- bekreftelse. Noe som gir tillit til, og også vidreutvikle andre evner. Og han har også utviklet flere evner bare på noen få måneder. Jeg tror også at teorien om "menneskhetens beste" gjelder her, at en for hjelp av noen som er ganske opplagt mer avanserte/intelligente enn oss.

Som gudier, hjelper oss til å forstå hvordan utvikle evner. Blant annet.
Ja, noen vil ha det til det, at det er en del Alien raser som svever over oss, og "stråler" ned bevissthetsutvidene stråler, slik at vi blir mer bevisste og tar neste "steg" i evolusjonen.
Også hevder de at disse Aliens er så avansert, både teknisk og psykisk/spirituelt, at de "vet universets plan."
Derfor hjelper de til i "Universets tjeneste"

Vet ikke helt det der men..blir FOR dumt.
Men hvem vet..
Antall ord: 232
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Re: Ekstraterrestials som hjelpere?

Innlegg av GJest »

Det finnes vel også en mellomting, at de er vesner med feil og mangeler også som oss mennesker, og kanskje teknologisk mer utviklet (pga avstanden de er her, vi er ikke der)..

Og ikke noe mer hokus pokus enn det.. En person fra "andre siden" av atlanterhavet er vel bare et indivd med sine styrker og svakheter de også, for å dra en paralell til hvordan avstand kan tolkes her nede på vår egen lille planet.

Jeg tror ikke at utenmojordiske er sendt i tjeneste osv. MEN! jeg er åpen for at de er interessert i å "følge med" observer, på samme måte som en selv ville gjort hvis en hadde hatt en liten rebellsk nabo.

Spørsmålet er jo, er du åpen for at det finnes evner moon? Og er du da åpen for at eventuellte utenomjordiske kan støtte til på det område? UTEN at det er snakk om noe "universell plan" osv.. bare for å komme med en nyanse, og klare opp i helgeneraliseringer ;)

På samme måte en venn kunne hjulpet deg i å utvikle dine evner, uten at han var "sendt fra gud" som enkelte indivder misjoner om... - Men simpelthen var et indivd, som skiller seg ut positivt og ville hjelpe til..

Vet ikke om jeg fikk dradt frem så godt nye perspektiver..
Antall ord: 219

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Re: Ekstraterrestials som hjelpere?

Innlegg av kaja43 »

Jeg forundrer meg litt når jeg leser diskusjonen deres her.

Dere er åpne for at det finnes bevisstheter der ute
som er kommet lenger enn oss. Men betviler at de
er med i en større plan for universet, og avviser
også at de er her for å hjelpe jorda?

Men er åpne for at de hjelper mennesker med å utvikle
"evner"?
Er ikke denne måten å forkaste og tro kun en begrensning
fra egoet, forde vi tilpasser det vi tror på ut fra vårt eget kart
av verden?
Hvorfor skulle noen som kommer langveis fra,
uten noen plan, men med større bevissthet enn oss bruke tid
på noen få enkeltmenneskers åpning av gamle måter å kommunisere
på, og ikke ha noe med helheten å gjøre?
Om dette stemmer så er de jo ikke en gang med på å utvikle, men
å trekke oss bakover i bevissthet for å komme i kontakt med våre
dyriske sanser.
Jeg har vanskelig for å se logikken i noe sånt.
Antall ord: 165
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Ekstraterrestials som hjelpere?

Innlegg av Moonstone »

kaja43 skrev:Jeg forundrer meg litt når jeg leser diskusjonen deres her.

Dere er åpne for at det finnes bevisstheter der ute
som er kommet lenger enn oss. Men betviler at de
er med i en større plan for universet, og avviser
også at de er her for å hjelpe jorda?

Men er åpne for at de hjelper mennesker med å utvikle
"evner"?
Er ikke denne måten å forkaste og tro kun en begrensning
fra egoet, forde vi tilpasser det vi tror på ut fra vårt eget kart
av verden?
Hvorfor skulle noen som kommer langveis fra,
uten noen plan, men med større bevissthet enn oss bruke tid
på noen få enkeltmenneskers åpning av gamle måter å kommunisere
på, og ikke ha noe med helheten å gjøre?
Om dette stemmer så er de jo ikke en gang med på å utvikle, men
å trekke oss bakover i bevissthet for å komme i kontakt med våre
dyriske sanser.
Jeg har vanskelig for å se logikken i noe sånt.
Bare så det er sagt så er ikke alt det jeg har skrevet lenger opp nødvendigvis MINE teorier og synspunkter. Jeg bare skriver om en del teorier og grupper som jeg har snappet opp gjennom åra..
Antall ord: 204
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Ekstraterrestials som hjelpere?

Innlegg av zind »

Ja.... akkurat det har jeg utrolig nok en erfaring med..
Det er lenge siden nå og eneste kontakten jeg har hatt der jeg har vært så heldig å få se den som var der for å hjelpe meg. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, for "han" var ikke så ulik et menneske, men det var samtidig ingenting ved denne skikkelsen som var menneskelig. Smalere i ansiktet, faktisk litt skjeve, smale øyne (nei, ingen store sorte glugger :mozilla_tongue: ). Smale lepper. Jeg kan ikke si annet enn at jeg opplevde dette vesnet som ufattelig klok og med en enorm forståelse. Jeg vet det er klisje og alt det der, men nøkkelordet i hele opplevelsen var *trommevirvel* :kjærlighet. Det var den denne skapningen utstrålte, den følelsen av å ha han i nærheten ga og det er fortsatt en av de beste opplevelsene i mitt liv. Det er det jeg klamrer meg til når det stormer som verst, for jeg har sett og opplevd. Og jeg vet det finnes ;)
Antall ord: 172
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Re: Ekstraterrestials som hjelpere?

Innlegg av kaja43 »

Jeg har også flere opplevelser med det mange ville
kalle utenomjordiske,alle positive på en eller annen måte.

Denne kontakten er på en måte enklere og formidle
enn annen kontakt, forde de oftest er mer fysiske,
de kan sees av alle og etterlater seg også spor som
kan vises frem.

Før jeg hadde min fysiske kontakt med dette var jeg
helt avvisende til at dette fantes. Engler og Guider
var jeg åpen for, forde jeg har kontakt med de 24/7
og det er vanskelig å overse. Men entiteter fra andre
planeter, nei den syntes jeg var for drøy.
Antall ord: 102
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Ekstraterrestials som hjelpere?

Innlegg av Moonstone »

zind skrev:Ja.... akkurat det har jeg utrolig nok en erfaring med..
Det er lenge siden nå og eneste kontakten jeg har hatt der jeg har vært så heldig å få se den som var der for å hjelpe meg. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, for "han" var ikke så ulik et menneske, men det var samtidig ingenting ved denne skikkelsen som var menneskelig. Smalere i ansiktet, faktisk litt skjeve, smale øyne (nei, ingen store sorte glugger :mozilla_tongue: ). Smale lepper. Jeg kan ikke si annet enn at jeg opplevde dette vesnet som ufattelig klok og med en enorm forståelse. Jeg vet det er klisje og alt det der, men nøkkelordet i hele opplevelsen var *trommevirvel* :kjærlighet. Det var den denne skapningen utstrålte, den følelsen av å ha han i nærheten ga og det er fortsatt en av de beste opplevelsene i mitt liv. Det er det jeg klamrer meg til når det stormer som verst, for jeg har sett og opplevd. Og jeg vet det finnes ;)
Var denne skapningen fysisk eller mer som en "energi-enhet?"
Antall ord: 184
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links