Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderkan spøkelser,gjenferd osv prate?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
lellan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2006 15:02
18
Kjønn (valgfri): kjærring
Lokalisering: akershus

kan spøkelser,gjenferd osv prate?

Innlegg av lellan »

da jeg var 4 år var det en rar gjennomsiktig figur som svevde over senga mi og sa"det er ikke farlig"to ganger så forsvant den.da jeg var 6 år så fløy samme rare figur forbi meg,da var jeg inni en låve,husker jeg ble kjemperedd,og jeg lurer veldig på hva det var for noe.jeg ble jo så skremt at jeg falt og slo meg:( lurer på hva den gjennomsiktige tingen var,så tydelig at det var samme figuren og at det var ett vesen,rart vesen,så t.o.m farger.
Antall ord: 99
lellan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Grevinne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2009 14:05
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Østfold

Re: kan spøkelser,gjenferd osv prate?

Innlegg av Grevinne »

Hm, det hørtes spennende ut, men skjønner det fort kan bli skremmende... Har ikke noe godt svar på hva det kan ha vært, men godt mulig det var en hjelper eller et overnaturlig vesen...
Antall ord: 37
Størst av alt er kjærligheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lena o_O
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jan 2007 18:13
17
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Hadeland

Innlegg av Lena o_O »

Spennende.
Jeg vet ikke om de kan prate jeg, men har hørt om noen som har prata med dem.
Ikke vet jeg om det er sant :mozilla_wink:
Antall ord: 29
Et smil kler alle.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
qiinton
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Apr 2008 19:50
16
Kjønn (valgfri): mann
Lokalisering: sarpsborg

Innlegg av qiinton »

ja de snakker, men ikke på den måten att de kominuserer med deg.
Er jo "bevist" att men har tatt opp på elektroniske stemmme opptagere att de har svart på spørsmål og sånt, det hender att man kan høre stmmene, men oftest er det på opptageren...
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Paranøtt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Sep 2008 10:35
16
Lokalisering: Kløfta

Innlegg av Paranøtt »

Spennende, ja.
Selv tror ikke jeg at dem kan snakke, men at de kan kommunisere med deg på en eller annen måte. Hørt om det jeg og, qiinton. Ganske spennende :mozilla_smile:
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TreeHugger
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Feb 2009 04:58
15
Kjønn (valgfri): Mann:D
Lokalisering: Porsgrunn

Innlegg av TreeHugger »

lellan skrev:da jeg var 4 år var det en rar gjennomsiktig figur som svevde over senga mi og sa"det er ikke farlig"to ganger så forsvant den.da jeg var 6 år så fløy samme rare figur forbi meg,da var jeg inni en låve,husker jeg ble kjemperedd,og jeg lurer veldig på hva det var for noe.jeg ble jo så skremt at jeg falt og slo meg:( lurer på hva den gjennomsiktige tingen var,så tydelig at det var samme figuren og at det var ett vesen,rart vesen,så t.o.m farger.

Husker du ting fra du var 4 år altså? skulle ønske at jeg gjorde det samme :? Det finnes forskjellige måter å kommunisere med åndene på, en av måtene er mentalt kommunikasjon. Når vi er små barn så er vi mye mere "åpne" for ånder/energier, mulig du får et svar på hvem dette kan være når du er klar for det :mozilla_wink:
Antall ord: 169
A dream is the first step to reality...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Jo de komunisere med oss. jeg har bod i et hus hvor det har hvet etter annet og det hadde en tendens til og komme med enkel ord. hei og hallo var de oden som vi gjerne h;rt naa vi som bode der var helt alen slik. Men det er nok ikke den vaneligst maaten tror jeg. Tror nok det er mer paa det f;lesesmessige og telepatiske omraadet.
Antall ord: 70
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
s0rlie

Innlegg av s0rlie »

Jeg tror de kan det, jeg har personlig aldri opplevd det desverre, men jeg kjenner folk som har opplevd det osv. Håper jeg en dag får oppleve det egentlig :) Du e heldig du som har opplevd det så klart ;) misunner deg :P
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Min oppfatning: De "prater" via energier. Det er vi som tolker energiene og omformer dem.
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
s0rlie

Innlegg av s0rlie »

lellan skrev:da jeg var 4 år var det en rar gjennomsiktig figur som svevde over senga mi og sa"det er ikke farlig"to ganger så forsvant den.da jeg var 6 år så fløy samme rare figur forbi meg,da var jeg inni en låve,husker jeg ble kjemperedd,og jeg lurer veldig på hva det var for noe.jeg ble jo så skremt at jeg falt og slo meg:( lurer på hva den gjennomsiktige tingen var,så tydelig at det var samme figuren og at det var ett vesen,rart vesen,så t.o.m farger.
Drit spennende ;) Jeg misunner deg egentlig. Jeg har selv hatt evner siden jeg var 11, men sliter med å utvikle dem. Jeg har aldri hørt dem snakke direkte til meg, men jeg vet de kan. Jeg kjenner flere som faktisk kommuniserer. Skulle seriøst ønske jeg kunne også!
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BygdeDyret
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Jan 2007 03:35
17
Kjønn (valgfri): Gutt!
Lokalisering: Møre og roms - Stranda

Innlegg av BygdeDyret »

Jepp, er helt bestemt på at spøkelser kan snakke. Hadde en ekkel, men også spennende opplevelse en gang. Denne skikkelsen ropte navnet mitt noen ganger, både lavt og høyt med indisk musikk i bakgrunnen. Jeg finner dette merkelig da det ikke var noen mennesker jeg kjente utendørs når dette skjedde.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

BygdeDyret skrev:Jepp, er helt bestemt på at spøkelser kan snakke. Hadde en ekkel, men også spennende opplevelse en gang. Denne skikkelsen ropte navnet mitt noen ganger, både lavt og høyt med indisk musikk i bakgrunnen. Jeg finner dette merkelig da det ikke var noen mennesker jeg kjente utendørs når dette skjedde.
Men det var bebyggelse i nærheten? Det forklarer isåfall musikken. Det kan også være du tolket stemmen slik at den sa navnet ditt. Lyder kan være vanskelig å bedømme (både hvor de kommer fra, hvor nærme de er, og hva de tyder).
Antall ord: 105
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Har ikke hørt oldefar prate enda, men han er bare på besøk engang i blandt, er ikke stedbundet.
Han har heldigvis ikke åpna flere dører enda, men han sitter vel over skuldra mi og leser, så jeg får være forsiktig med det jeg skriver.
Bank i bordet.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kevenandre
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 20 Mar 2007 10:51
17
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Fogn

Innlegg av kevenandre »

Hadde eg vært deg så hadde eg også blitt veldig redd. Eg trur at gjenferd kan snakka. Fordi at det ligg nokre opptak ute på internett såkalt EVP. Og mange av dei er svært tydelege. Viss denne skikkelsen du fekk sjå sa at det ikkje er farleg, må du prøva og finna ut kva han meinte at ikkje var farleg.
Antall ord: 64
Åndene eksisterer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links