ja for det skjer jo..Amfelia skrev:Vi snur litt på det: hvorfor kan ikke skeptikerne oppsøke de med evner....
da får de jo erfart.
Aktuelle tvprogrammer ⇒ Jakten på den sjette sans 08.03
Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Sep 2006 01:14
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: oslo
Re: Jakten på den sjette sans 08.03
Antall ord: 27
Litt kjedelig at det kansje står en hel forsamling spøkelser og ser på deg når du sitter på do?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
det er greit håpløst å få sketikere til å tro oss, de forlanger bevis som er så heavy at det er umulig :S de tror liksom det skal gå an å skaffe bevis som DE faktisk tror på, å uans hvordan bevis det er så er det ikke bra nok!!
Antall ord: 48
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Mar 2009 02:04
- 15
- Har takket: 391 ganger
- Blitt takket: 249 ganger
Men prøv å få en skeptiker til å oppholde seg på en plass, hvor det er voldsom aktivitet, og h*n ikke klarer å finne verken logisk, eller rasjonell forklaring....... he he
Antall ord: 30
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Har fått sett opptak av programmet...
Jeg tror egentlig at skeptikerene ikke skal overbevises, - rett og slett fordi om mange nok blir klar over at dette er reelt, vil hele verdensbildet bli forandret.
Krig, "Må ha" mentalitet, hjelpsomhet, osv, ville bli totalt endret, og hele verdensbildet, hvor vi skal erfare både godt og vondt, ville falle sammen...
Med det resultat at "erfaringsmulighetene" våre ville bli sterkt redusert.
og da er endel av vitsen borte...
My 5¢
A
Jeg tror egentlig at skeptikerene ikke skal overbevises, - rett og slett fordi om mange nok blir klar over at dette er reelt, vil hele verdensbildet bli forandret.
Krig, "Må ha" mentalitet, hjelpsomhet, osv, ville bli totalt endret, og hele verdensbildet, hvor vi skal erfare både godt og vondt, ville falle sammen...
Med det resultat at "erfaringsmulighetene" våre ville bli sterkt redusert.
og da er endel av vitsen borte...
My 5¢
A
Antall ord: 80
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Mar 2009 12:01
- 15
Kjempebra progam. Endelig kan svindlere avsløre seg selv i beste sendetid.
Jeg tror det finnes folk med emner.. Men et en del av de som var med i gårdagens progam hadde mindre evner en meg selv og jeg har ingen. Fatter ikke at noen gidder å dumme seg så ut på TV.
Men hun ene som var med hadde evner og imponerte i allefall meg. Ellers så var det tynt i rekkene.
Jeg tror det finnes folk med emner.. Men et en del av de som var med i gårdagens progam hadde mindre evner en meg selv og jeg har ingen. Fatter ikke at noen gidder å dumme seg så ut på TV.
Men hun ene som var med hadde evner og imponerte i allefall meg. Ellers så var det tynt i rekkene.
Antall ord: 73
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Uansett syns jeg ikke deltagerne der var gode eksempler på at det Paranormale/AlternativeU.t.r.o.l.i.a skrev:men det ER det ikke!Amfelia skrev:Stiller meg bak dere her!s0rlie skrev:
DAMN, endelig en person som er enig med meg . TAKK!!!!
Det skulle være helt unødvendig å måtte bevise sine evner....
skeptikere landet rundt trenger denne serien for å overbevises.
vi andre underholdes og fascineres
er sant.
Mange der som har illusjoner om at de har evner.
Skeptikerne blir vel bare ENDA mer skeptiske etter slike program?
Da takker jeg meg til Åndenes Makt istedenfor.
DET programmet gjør MYE MER for den kollektive bevisstheten.
Antall ord: 111
Hide post links |
Tro meg på EN eller ANNEN syk måte så klarer de å finne en eller annen syk forklaring uansett :Shelgemann skrev:Men prøv å få en skeptiker til å oppholde seg på en plass, hvor det er voldsom aktivitet, og h*n ikke klarer å finne verken logisk, eller rasjonell forklaring....... he he
Antall ord: 52
Hide post links |
Bra sagt, det er derfor jeg ikke liker programmet fordi det stiller oss med evner i ett dårlig lys i forhold til sketikere osv, de tror bare mindre på oss de som faktsk ikke har noen tro AT ALL.. de som er på vippe pungtet slik som kjæresten min syns faktisk det er arti å se på :S for min del er det bare kjempe bra egentlig ^^
Antall ord: 68
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Okt 2005 16:49
- 19
- Lokalisering: Oslo
- Blitt takket: 1 gang
Synes det er grei underholdning.
Men huff, syntes synd på han unge gutten som gikk ut i går. Han klarte jo ingenting. Sikkert mye press med kameraer rundt seg og tanken på hvor mange som skal se på. Man melder seg vel ikke på noe sånt, med mindre man er rimelig sikker på sine evner.
Forresten, en ting som har slått meg, virker som jo mer skeptiske folk er, jo vanskeligere er det å nå inn til dem. Tenker på å "lese" andre mennesker, nesten som om de setter opp et skjold eller lignende. Kanskje er det derfor de aldri kan leses og overbevises?
Men huff, syntes synd på han unge gutten som gikk ut i går. Han klarte jo ingenting. Sikkert mye press med kameraer rundt seg og tanken på hvor mange som skal se på. Man melder seg vel ikke på noe sånt, med mindre man er rimelig sikker på sine evner.
Forresten, en ting som har slått meg, virker som jo mer skeptiske folk er, jo vanskeligere er det å nå inn til dem. Tenker på å "lese" andre mennesker, nesten som om de setter opp et skjold eller lignende. Kanskje er det derfor de aldri kan leses og overbevises?
Antall ord: 105
Hide post links |
Der må jeg si meg enig.. jeg har prøvd å analysere enkelte jeg også, men jeg tror de nekter så fælt fordi de er nervøse osv så de stenger av elns.Satsuki skrev:Synes det er grei underholdning.
Antall ord: 140
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Feb 2007 17:18
- 17
- Lokalisering: Oppe på loftet...
- Blitt takket: 1 gang
Her må vi også huske på presset og stresset de utsettes for, de er noe som heter dagsform, også her. De er heller ikke alt som kan gjøres på kommando...
Selv om jeg ikke har sett programmet er jeg sikker på at det vil ta seg opp underveis!
Deltakerne blir tryggere på seg selv og bedre kjent med de andre, dette vil gjøre at de slapper mer av og yter bedre.
Amfelia
Selv om jeg ikke har sett programmet er jeg sikker på at det vil ta seg opp underveis!
Deltakerne blir tryggere på seg selv og bedre kjent med de andre, dette vil gjøre at de slapper mer av og yter bedre.
Amfelia
Antall ord: 74
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Mar 2009 14:38
- 15
Er jo spennende å se om de klarer oppgavene de får,men når de endelig klarer noe blir de overlykkelig og overrasket. Synes man bør være ganske sikker på seg selv for å være med i et slikt program. Useriøst er det,men kommer vel til å følge med på det alikevel :mozilla_smile:
Antall ord: 58
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Dette programmet er selvfølgelig bare underholdning fra ende til annen, og bør og skal ikke betraktes som noe annet. Det fungerer hverken som avkreftende eller bekreftende iht. såkalte "psykiske evner".
Antall ord: 33
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Mar 2005 00:37
- 19
- Lokalisering: Oslo
Jeg er uenig, til en viss grad. Dette programmet er jo bygget rundt en hel del forskjellige tester. Ut fra det jeg har sett fra forrige sesong, var det folk der som klarte tilsynelatende umulige oppgaver, gang på gang. Ting de ikke hadde forutsetning for å vite i det hele tatt. Andre igjen, klarte seg ikke så bra.Kimbara skrev:Dette programmet er selvfølgelig bare underholdning fra ende til annen, og bør og skal ikke betraktes som noe annet. Det fungerer hverken som avkreftende eller bekreftende iht. såkalte "psykiske evner".
Hvis vi går ut fra at det vi ser på skjermen ikke er klipt sønder og sammen, og redigert kløktig sammen etter tv-selskapets masterplan; men derimot etter WYSIWYG (What you see is what you get)-prinsippet (innenfor konseptets rammer, selvsagt)...da vil jeg påstå at denne programserien bekrefter psykiske evner i høyeste grad.
Vet ikke helt hva jeg skal tro, men har førstehåndserfaring med et par av deltagerne, og vet også litt om hvordan det ble spilt inn. Så jeg er litt "biased" der.
Men du har rett, det er bare underholdning fra ende til annen. Om den er god eller dårlig får noen andre diskutere :mozilla_cool:
Antall ord: 210
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Hehe, ja. De kaller det "tester", men det har ingenting med skikkelig vitenskap å gjøre - kun underholdning.Panda skrev: Jeg er uenig, til en viss grad. Dette programmet er jo bygget rundt en hel del forskjellige tester. Ut fra det jeg har sett fra forrige sesong, var det folk der som klarte tilsynelatende umulige oppgaver, gang på gang. Ting de ikke hadde forutsetning for å vite i det hele tatt. Andre igjen, klarte seg ikke så bra.
Men det er -ikke- klippet sammen på den måten. Det er laget fra konsept til produkt som et underholdningsprogram. Med mindre det er virkelige vitenskapsmenn og skikkelige dobbeltblinde tester involvert bekrefter ikke programmet noe som helst annet enn folks godtroenhetHvis vi går ut fra at det vi ser på skjermen ikke er klipt sønder og sammen, og redigert kløktig sammen etter tv-selskapets masterplan; men derimot etter WYSIWYG (What you see is what you get)-prinsippet (innenfor konseptets rammer, selvsagt)...da vil jeg påstå at denne programserien bekrefter psykiske evner i høyeste grad.
Antall ord: 176
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |