Drømmer, NDO & ut av kroppenJeg har også opplevd NDO =/

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

ghostbabes=)
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Feb 2005 21:44
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hjemme

Jeg har også opplevd NDO =/

Innlegg av ghostbabes=) »

har hatt en NDO jeg også... hjertestans to ganger og nyresvikt osv pga en tampong=( fikk infeksjon av den. men faren min sier jeg har hatt englevakt og venna mine sier at jeg må ha sett lyset eller at hjelperen min var der. Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg kom tilbake, for jeg var ganske ofte deppa og misfornøyd med livet mitt. Det var jo meningen at jeg skulle dø siden legene sa at det bare var 7% sjanse til at jeg kom til å overleve, og jeg kan ikke være såå sterk innvendig å komme tilbake til de jeg er glad i når jeg egentlig ville dø. eller? men tror egentlig på at det hadde noe med engler eller hjelper'n min å gjøre, selv om jeg ikke tror 100% på ånder og engler. elelr hva tror dere? kanskje ikke så lett å svare på siden dere ikke vet HELE historien.
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
CrazyMy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Mar 2005 18:08
19
Lokalisering: molde
Blitt takket: 1 gang

Re: Jeg har også opplevd NDO =/

Innlegg av CrazyMy »

ghostbabes=) skrev:har hatt en NDO jeg også... hjertestans to ganger og nyresvikt osv pga en tampong=( fikk infeksjon av den. men faren min sier jeg har hatt englevakt og venna mine sier at jeg må ha sett lyset eller at hjelperen min var der. Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg kom tilbake, for jeg var ganske ofte deppa og misfornøyd med livet mitt. Det var jo meningen at jeg skulle dø siden legene sa at det bare var 7% sjanse til at jeg kom til å overleve, og jeg kan ikke være såå sterk innvendig å komme tilbake til de jeg er glad i når jeg egentlig ville dø. eller? men tror egentlig på at det hadde noe med engler eller hjelper'n min å gjøre, selv om jeg ikke tror 100% på ånder og engler. elelr hva tror dere? kanskje ikke så lett å svare på siden dere ikke vet HELE historien.
veeeel... jeg vet ikke helt va jeg skal svare, men jeg har samme følelser som deg :?
jeg ønsker ofte å dø, og er deppa hver dag ca. jeg har sikkert 100 000 arr på kroppen som jeg sliper vekk med leger, prøvd å tatt sjølmor flere ganger :cry: (står hvorfor på et av innleggan mine)
men hver gang før jeg gir opp så tenker jeg på de få gode minnene mine. eller det jeg ser mest er beste vennan mine sine smil.
men flere ganger når jeg er deppa, prøvd å tatt live av meg eller lignedes så ser jeg venninna mi. hun står et lite stykke fra meg, rekker ut hånden, tegn på at jeg skal ta den. jeg tar tak i den og hun drar meg opp igjen, hun dytter meg opp igjen så jeg vil fortsette å leve, tanken på at hun er her for meg 100% uansett. jeg vet ikke hvor mange ganger hun har reddet meg :?

det jeg tror er at når du kom til bake så var det av du husket små minner som var gode, og at du egentli ikke vil forsvinne, at det er noen få tinger du vil oppleve igjen :D skjønner du hva jeg mener? :)
Antall ord: 365
gjør det du vil i dag,
for i morgen kan det være for sent ;P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ghostbabes=)
Nybegynner
Nybegynner
19

hmm ja skjønner hva du mener, jeg elsker jo venna mine og familien min over alt på jord, men likevel så var jeg misfornøyd med livet. jeg lå jo i koma, og familie og venner snakket til meg, så det var vel noe med det å gjøre også, at jeg overlevde kampen mot døden. men ALT kan ikke ha med det å gjøre da det egentlig var 7%sjanse for at jeg kunne overleve. Folk sier at det var et mirakel osv... så har en følelse på at det må ha vært noe med engler eller ånder å gjøre.. vet ikke helt sikkert jeg men..
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ghostbabes=) skrev:har hatt en NDO jeg også... hjertestans to ganger og nyresvikt osv pga en tampong=( fikk infeksjon av den. men faren min sier jeg har hatt englevakt og venna mine sier at jeg må ha sett lyset eller at hjelperen min var der. Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg kom tilbake, for jeg var ganske ofte deppa og misfornøyd med livet mitt. Det var jo meningen at jeg skulle dø siden legene sa at det bare var 7% sjanse til at jeg kom til å overleve, og jeg kan ikke være såå sterk innvendig å komme tilbake til de jeg er glad i når jeg egentlig ville dø. eller? men tror egentlig på at det hadde noe med engler eller hjelper'n min å gjøre, selv om jeg ikke tror 100% på ånder og engler. elelr hva tror dere? kanskje ikke så lett å svare på siden dere ikke vet HELE historien.
Du har jo rett i at det ikke er lett for oss å si hva som har skjedd her, men så vidt jeg kan se har du ikke beskrevet en nær-døden-opplevelse.
Jeg tror du skal takke dyktige leger for at du overlevde. Jeg tror jo ikke på engler og hjelpere, men uansett om man tror på dem eller ikke, ser det ut til at legene/sykepleierne gjorde en fantastisk god jobb for å holde deg i live.
Man får jo bare håpe du har fått litt mer glede ut av livet etterpå, og at du har virkelig lyst til å leve nå. :)
Antall ord: 261

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
CrazyMy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Mar 2005 18:08
19
Lokalisering: molde
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av CrazyMy »

ghostbabes=) skrev:hmm ja skjønner hva du mener, jeg elsker jo venna mine og familien min over alt på jord, men likevel så var jeg misfornøyd med livet. jeg lå jo i koma, og familie og venner snakket til meg, så det var vel noe med det å gjøre også, at jeg overlevde kampen mot døden. men ALT kan ikke ha med det å gjøre da det egentlig var 7%sjanse for at jeg kunne overleve. Folk sier at det var et mirakel osv... så har en følelse på at det må ha vært noe med engler eller ånder å gjøre.. vet ikke helt sikkert jeg men..
som BA sa så hadde du noen dyktige leger osv som passet på deg :D
men det kan godt hende at du hadde englevakt og slikt, men venner og familie betyr jo utrolig mye, de har faktisk mer enn 80% på hvordan du har det ellers. så hvis de viste at de brydde seg om deg mens du lå der så kjemper du mer. hvor gammel var du da det skjedde? hvor gammel er du nå?
Antall ord: 187
gjør det du vil i dag,
for i morgen kan det være for sent ;P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anne L
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jan 2005 12:05
19
Lokalisering: Nord- trønderlag

Innlegg av Anne L »

Din tid var ikke kommet rett og slett, din oppgave her på jorda er ikke fullført. Prøv å finne din livsoppgave.
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ghostbabes=)
Nybegynner
Nybegynner
19

jeg var 16 da det skjedde i oktober 2004, og jeg fylte 17 i februar. jeg vet ikke hva min livsoppgave er og kommer garantert ikke til ¨å finne det ut heller. hvis ikke dette var en NDO hva var det da? og hva er så NDO?
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

At du har en ut-av-kroppen-opplevelse mens du er erklært klinisk død.
Her ser du gjerne deg selv kanskje ifra taket, eller på sidelinjen -og gjerne alt som foregår av opplivningsforsøk, leger osv.

Jeg tror du ville ha husket det, om det hadde skjedd :wink:
Antall ord: 50
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ghostbabes=)
Nybegynner
Nybegynner
19

så det vil si NESTEN det samme som en ut-a-kroppen-opplevelse under meditasjon? eller tar jeg helt feil.. men tror jeg begynner å skjønne egentlig, bare jeg som snakker om en NDO på en annen måte...
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

ghostbabes=) skrev:så det vil si NESTEN det samme som en ut-a-kroppen-opplevelse under meditasjon? eller tar jeg helt feil.. men tror jeg begynner å skjønne egentlig, bare jeg som snakker om en NDO på en annen måte...
Her er en fin ut-av-kroppen opplevelse;

http://ildsjelen.no/mellen.htm

:roll:
Antall ord: 54
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hellyjelly
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Jul 2005 13:03
19

Innlegg av hellyjelly »

Pusejenta skrev:
ghostbabes=) skrev:så det vil si NESTEN det samme som en ut-a-kroppen-opplevelse under meditasjon? eller tar jeg helt feil.. men tror jeg begynner å skjønne egentlig, bare jeg som snakker om en NDO på en annen måte...

Fin fortelling :roll: :roll:
Antall ord: 58
Helly;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

jeg satt og gråt når jeg leste dette. for en fantastisk måte å beskrive noe på. jeg ble helt oppslukt...
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ghostbabes=)
Nybegynner
Nybegynner
19

hej

hmm
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Pusejenta skrev:

Har lest flere lignende fortellinger i forbindelse ndo.
spennende lesning :mozilla_innocent:
Antall ord: 66
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Som du sikkert har forstått, har en NDO en såpass kraftig virkning på den som opplever det, at det er en erfaring som VIL BLI HUSKET - under forutsetning at man selv vil huske den...

Med det mener jeg at en NDO forandrer ens livssyn, på en dramatisk måte, man ser alt annerledes.

Personlig tror jeg på reinkarnasjon, - noe historien som linkes til bare bekrefter for meg.
Jeg tror og at vi - forsøker å lære alle slags følelser, både positive og negative - som mennesker.
Derfor vil livet vi lever være en blanding av forskjellige følelser, både gode og vonde.
Vi opplever de vonde følelsene for å lære av dem, og jeg vet mange er enige i at etter en vond opplevelse, blir man sterkere etterpå. Tåler mer, og kan hjelpe andre på en bedre måte.

MEN ; vi opplever ikke bare vonde opplevelser, eller bare gode.
Ett liv kan man leve som kongelig, bare vifte med fingeren, så får man alle ønsker oppfylt, omtrent uansett hva,
et annet liv er det motsatt- da opplever man slavens situasjon,
i neste en baqkres, en jordbrukers, osv.
Etter noen liv har man opplevet de forskjellige sider av livet, og sjelen har disse erfaringene med seg.

Men for å oppleve en sak, må de rette forutsetninger være tilstede.
Man KAN ikke oppleve hungersnød, dersom man "vet det er et skuespill" , man må VIRKELIG være i situasjonen for å forstå - lære.

På samme måte, MÅ man virkelig være konge, for å se hva den makten en konge har virkelig er. Å dømme folk ved å vende tommel opp eller ned...
Og når man er "Nonsjalant nok", vifter man bare med handa, når spørsmålet kommer opp, og andre tolker om det er et ja eller nei...
Med andre ord ; man får erfare hva det betyr at smaken på desserten betyr mer enn et annet menneskes liv...

Slike erfaringer KAN man ikke få, dersom man vet at det hele er et rollespill, hvor man skal høste erfaringer.

For det er det jeg tror det hele dreier seg om - å høste erfaringer. Fra alle nyanser av livet.

Dermed ; noen har det vondt, av forskjellige grunner, jeg trenger ikke vite HVA det er som gjør vondt for andre, jeg vet AT de virkelig har det vondt, så vondt til tider at man gjerne ønsker å avslutte livet - for å stoppe det hele.
Men ; det ER et men i dette :
Har man lært den "kongelige biten" av dette - må man og oppleve slavens bit.
Og hopper man ut av situasjonen, vil den etter min tro komme igjen. Inntill man HAR fullført den erfaringen og. Uansett hvor vond den er.
Mange mener at det å ta eget liv er en "synd" , vel, jeg mener at det er synd ( i betydning leit ), fordi man må ta det hele en gang til, dersom man "hopper av".
Innledningen må man ta pånytt, rett og slett fordi neste gang man kommer til jorda, - reinkarneres - er ikke lenger de samme forhold tilstede.
Jorden har forandret seg, livet på jorden har forandret seg, og forutsetningene for å lære noe har forandret seg.

Det finnes ikke "pauseknapp". Selv om jeg ofte kunne tenke meg å ha en.

Derfor ; ta en dag av gangen, ting forandrer seg i omgivelsene.
det betyr at livet ditt og vil forandre seg, på en eller annen måte.
Uansett ; lærdommen du får med deg, skal du selv bruke på et senere tidspunkt.
Kansje for å hjelpe andre...

mvh Asbjørn
Antall ord: 752

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links