Jeg har nettopp flyttet til ett nytt hus fra 1890-1900-tallet.. Så lurte jeg på om hvordan kan man finne ut om det spøker her? På egenhånd, istedenfor å få medium og sånn..
Eneste jeg vet er at før sto det ett fengsels-ett-eller-annet her.. Vi har også hørt knirking og sånn, men det kan være huset som er gammelt, så ja...
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Finne ut om det spøker?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Okt 2006 21:03
- 18
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Hovin i Telemark
- Blitt takket: 3 ganger
Finne ut om det spøker?
Antall ord: 71
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Mar 2009 00:26
- 15
- Kjønn (valgfri): Shedevil
- Lokalisering: Hælvette(Sarpsborg)
Re: Finne ut om det spøker?
Prøv å sett opp kamera et sted som føles litt mer ubehagelig enn noen andre steder (føl deg fram)
Og prøv å ta opp lyder, (evp) en hel natt eller når du er ute av huset. Med litt lyd i bakgrunnen (rennende vann, radio e.l) og hør etter når du har tatt opp..
Eller ta bilde rundt om og utenfor huset, og se om noe kommer til syne i bilde.
Beste er å bruke polaroid kamera, men det er litt vanskelig å skaffe seg:) Det kan ikke tukles med^^
Hvem vet, kanskje noe er der?
Lykke til^^
Og prøv å ta opp lyder, (evp) en hel natt eller når du er ute av huset. Med litt lyd i bakgrunnen (rennende vann, radio e.l) og hør etter når du har tatt opp..
Beste er å bruke polaroid kamera, men det er litt vanskelig å skaffe seg:) Det kan ikke tukles med^^
Lykke til^^
Antall ord: 101
Seeing is believing
-I don`t believe in ghosts.
-Oh, don`t worry. You will.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Takk det skal jeg prøve.. stefaren min tok noen bilder i dag av samtlige rommene her, og jeg tittet på dem etterpå.. På noen av de var de kjente "orbe"flekkene.. Men selv sier jeg at det kan sikkert bare være støvpartikler eller blitsen eller noe, selvom jeg stortsett bare håper på at det virkelig kal være noe aranormalt.
Antall ord: 64
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Mar 2009 00:26
- 15
- Kjønn (valgfri): Shedevil
- Lokalisering: Hælvette(Sarpsborg)
Hvem hvet hva det virkelig er ?
Antall ord: 6
Seeing is believing
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Mar 2009 14:49
- 15
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Ullensaker
- Har takket: 1 gang
Hvordan føler du det er å bo i huset da?
Føler du at det er noen som holder øye med deg?
Har ting tedenser til å bli flyttet på eller blir borte?
Er det noen steder i huset som du føler frykt/uvellhet? for eks når du
går forbi et gjørne i kjellern eller etter eller annet?
Føler du at det er noen som holder øye med deg?
Har ting tedenser til å bli flyttet på eller blir borte?
Er det noen steder i huset som du føler frykt/uvellhet? for eks når du
går forbi et gjørne i kjellern eller etter eller annet?
Antall ord: 61
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Jeg føler egentlig ingen frykt her, unntatt når jeg sitter aleine på kvelden i stua og ser på tv, men om det kan være noe eller om det bare er meg som sitter og venter på at noe skal skje eller noe, vet jeg ikke..
Også har det vært en liten såkalt hendelse i dag:
Mamma, stefaren min og jeg pluss de to bikkjene våre sitter nede og ser på tv. Dette skjedde vel rundt ett-tiden.. Plutselig hører vi knirking i taket i stua, (Rommet til mamma og stefaren min er rett over stua) og ca 4 sekunder går før vi hører døra fra rommet mitt og inn til badet blir lukket igjen.. Vinduet på dems rom er oppe, men det kan jo ikke være gjennomtrekk da det ville ha hendt tidligere. Og dessuten ble den LUKKET igjen, ikke SLENGT igjen.. Og for å komme inn på dems rom, må man gjennom mitt rom, gjennom badet og inn dit.. Så det hørtes ut som at "det" gikk derfra og inn på mitt rom eller noe.. :S
Så nå går jeg bare i positive tanker om at det virkelig spøker her, og venter på neste hendelse, om det nå skjer..
Også har det vært en liten såkalt hendelse i dag:
Mamma, stefaren min og jeg pluss de to bikkjene våre sitter nede og ser på tv. Dette skjedde vel rundt ett-tiden.. Plutselig hører vi knirking i taket i stua, (Rommet til mamma og stefaren min er rett over stua) og ca 4 sekunder går før vi hører døra fra rommet mitt og inn til badet blir lukket igjen.. Vinduet på dems rom er oppe, men det kan jo ikke være gjennomtrekk da det ville ha hendt tidligere. Og dessuten ble den LUKKET igjen, ikke SLENGT igjen.. Og for å komme inn på dems rom, må man gjennom mitt rom, gjennom badet og inn dit.. Så det hørtes ut som at "det" gikk derfra og inn på mitt rom eller noe.. :S
Så nå går jeg bare i positive tanker om at det virkelig spøker her, og venter på neste hendelse, om det nå skjer..
Sist redigert av Cara90 på 21 Apr 2009 22:38, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 214
Hide post links |
Hvorfor skal hun ha lyd i bakgrunnen?BloodBunny skrev:Prøv å sett opp kamera et sted som føles litt mer ubehagelig enn noen andre steder (føl deg fram)
Lykke til^^
Antall ord: 110
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Apr 2009 01:11
- 15
- Kjønn (valgfri): kvinne,hehe !
- Lokalisering: trønderlag
spennende...
det betyr ikke at det nødvendigvis er noen som går igjen. Men ofte hender det at sjeler kommer innom på besøk.
selvom det høres ut som om det spøker hos dere:)
nøkler er noe som ånder kan tiltrekkes til.Prøv å legge de på en plass i det rommet du tror det er mest aktivitet,å se om de er flyttet på i løpet av en natt...eller evt en gjenstand du har hatt mistanke om har blitt flyttet flere ganger før uten du kan forklare det.
Vedå være oppmerksom på at det kan spøke der, kan man også gi ekstra energi til energiene og mer ting kan hende, dette er noe jeg har erfart selv. Jo mer man snakker om det, jo mer skjer det og oftere skjer det.
vær forsiktig...ikke alle energier er gode, selvom de ikke er direkte onde. De kan tappe dere for kjefter...
det betyr ikke at det nødvendigvis er noen som går igjen. Men ofte hender det at sjeler kommer innom på besøk.
selvom det høres ut som om det spøker hos dere:)
nøkler er noe som ånder kan tiltrekkes til.Prøv å legge de på en plass i det rommet du tror det er mest aktivitet,å se om de er flyttet på i løpet av en natt...eller evt en gjenstand du har hatt mistanke om har blitt flyttet flere ganger før uten du kan forklare det.
Vedå være oppmerksom på at det kan spøke der, kan man også gi ekstra energi til energiene og mer ting kan hende, dette er noe jeg har erfart selv. Jo mer man snakker om det, jo mer skjer det og oftere skjer det.
vær forsiktig...ikke alle energier er gode, selvom de ikke er direkte onde. De kan tappe dere for kjefter...
Antall ord: 160
Lev med åpent sinn
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Et medium vil nok ganske sikkert si at det spøker der, og mediumet kan sikkert også tilby å fjerne dette mot et passelig vederlag. De vil jo ikke ta betaling, men litt kompensasjon for fritid og utgifter går nok bra. (Gaver er jo ikke skattepliktige heller, vet du)Cara90 skrev:Jeg har nettopp flyttet til ett nytt hus fra 1890-1900-tallet.. Så lurte jeg på om hvordan kan man finne ut om det spøker her? På egenhånd, istedenfor å få medium og sånn..
Eneste jeg vet er at før sto det ett fengsels-ett-eller-annet her.. Vi har også hørt knirking og sånn, men det kan være huset som er gammelt, så ja...
For min del vet jeg at det er lyder i hus. Ting utvider seg ved fuktighetsendringer, temperaturforandringer m.m. Hvis du hører lyder, er det mest sannsynlig slike årsaker.
Antall ord: 152
Hide post links |