Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Den hvite dame, noen som husker dette??
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Feb 2005 16:45
- 19
- Lokalisering: somewhere over the rainbow
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 11 ganger
Den hvite dame, noen som husker dette??
For en god del år tilbake var det ett oppslag i et ukeblad om ''den hvite dame''.
Var en historie om et barn som alltid lekte alene, og om natta hylskrek og da foreldrene kom inn var ungen kloret opp så det blødde på bena.
Da ungen begynte å snakke, sa ungen at den var en hvit dame som pleide å komme inn på natta, hun satt som regel i hjørnet på et skrivebord. og det var hun som klorte ungen opp.
Da foreldrene spurte om hvorfor ungen lekte alene hele tiden svarte som regel, jeg er ikke alene, den hvite damen leker med meg.
noen som husker den historien???
høres litt usansynlig ut, men husker jeg ble møkk redd da jeg leste det, var rundt 9 år eller noe..
Var en historie om et barn som alltid lekte alene, og om natta hylskrek og da foreldrene kom inn var ungen kloret opp så det blødde på bena.
Da ungen begynte å snakke, sa ungen at den var en hvit dame som pleide å komme inn på natta, hun satt som regel i hjørnet på et skrivebord. og det var hun som klorte ungen opp.
Da foreldrene spurte om hvorfor ungen lekte alene hele tiden svarte som regel, jeg er ikke alene, den hvite damen leker med meg.
noen som husker den historien???
høres litt usansynlig ut, men husker jeg ble møkk redd da jeg leste det, var rundt 9 år eller noe..
Antall ord: 132
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Re: Den hvite dame, noen som husker dette??
nei jeg husker det faktisk ikke.. aldri hørt om.. mulig det er en spøkelses historie som har gått rundt. Jeg aner hvertfall ikke. Tøff historie uans da
Antall ord: 31
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
ja, den er ganske creepy, hvertfall da man var 9 hehe..
dumt at jeg ikke husker hvilket ukeblad det var i gitt... :mozilla_frown:
dumt at jeg ikke husker hvilket ukeblad det var i gitt... :mozilla_frown:
Antall ord: 24
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Googlet litt jeg, syns det var litt spennende
Det jeg fant var bare dette:
http://www.deltakfestival.no/fakta/denhvitedame.html
-og lignende...
Hvis det er lenge siden, så er det vel vanskelig å finne noe også
Du husker ikke flere detaljer?
Det jeg fant var bare dette:
http://www.deltakfestival.no/fakta/denhvitedame.html
-og lignende...
Hvis det er lenge siden, så er det vel vanskelig å finne noe også
Du husker ikke flere detaljer?
Antall ord: 41
Memento mori
Hide post links |
hadd vorre tøft å visst ja
Såndre ting ælska æ når æ va lita sekkert derfor æ har blidd mørkredd xD
Såndre ting ælska æ når æ va lita sekkert derfor æ har blidd mørkredd xD
Antall ord: 21
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Ja, jeg kjenner igjen det suget etter grøss!
Jeg husker at når jeg gikk hjem fra venninner om kvelden så skremte jeg meg selv opp med min egen fantasi! Haha...jeg er fremdeles en stor tilhenger av grøssere, og en succer etter skumle steder og historier.
Det er et sted her som sies å være hjemsøkt. Dit tar jeg med meg hundene sent på kvelden, og har på meg hodelykt...og håper på spøkelser..
Kanskje ikke rart folk syns jeg er smågal?
Håper trådstarter kan huske litt mer. Som stedsnavn eller sånn.
Jeg husker at når jeg gikk hjem fra venninner om kvelden så skremte jeg meg selv opp med min egen fantasi! Haha...jeg er fremdeles en stor tilhenger av grøssere, og en succer etter skumle steder og historier.
Det er et sted her som sies å være hjemsøkt. Dit tar jeg med meg hundene sent på kvelden, og har på meg hodelykt...og håper på spøkelser..
Antall ord: 102
Memento mori
Hide post links |
Haha Husker det ja, hehe, skremte meg selv så mye at jeg sleit med å sove om natta xD men det var gøy uansett hehe.Astarte skrev:Ja, jeg kjenner igjen det suget etter grøss!
Grøssere er KONGE, serisøst. Jeg er helt frelst av slikt.
Nice, noen gang opplevd noe slikt da? Nei gal nei, tøft egentlig. Skulle gjerne ha joina deg
Antall ord: 159
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Okt 2008 14:15
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
Jeg kan skremme meg selv enda slik at jeg ikke får sove! Er som oftest etter at jeg har snakket med noen om noe skummelt eller sett film osv...
Men jeg har ganske vill fantasi
Men jeg har ganske vill fantasi
Antall ord: 36
«En nasjons storhet og moralske fremskritt kan måles etter hvordan dyrene behandles» Gandhi
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Alle som har holdt på med dette med Ånder og gjenferd veit at mye av historiene er blåst opp og "pynta på" av folk som ikke forstår seg på det alternative.
Det er stor forskjell på Hollywood filmer og den faktiske realitet.
Syns det er litt 14tis å oppsøke disse Energiene bare for å "bli skremt."
Disse fenomenene må forskes mere på, slik at mytene fjernes, slik at disse fenomenene kan bli en del av massebevistheten.
Og det gjøres ikke ved å spre det med frykt og leirbål-historier.
Det med Ånder er helt NATURLIG faktisk, ellers så hadde de ikke eksistert.
For alt i livet er faktisk Naturlig, for Naturen er ALT.
Disse fenomenene må forskes mere på, slik at mytene fjernes, slik at disse fenomenene kan bli en del av massebevistheten.
Antall ord: 115
Hide post links |
syns egentlig det høres spennende ut jeg. noen får faktisk kikk av slikt vettu, kan ikke si det er fjortis fordeMoonstone skrev:Alle som har holdt på med dette med Ånder og gjenferd veit at mye av historiene er blåst opp og "pynta på" av folk som ikke forstår seg på det alternative.
Antall ord: 140
Hide post links |
Da er jeg fjortiss ihvertfall :mozilla_laughing:
Antall ord: 7
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
Nix, men denne formen for historiefortelling er en fin kulturell greie, i likhet med eventyrene i gamle dager. God underholdning.Moonstone skrev: Disse fenomenene må forskes mere på, slik at mytene fjernes, slik at disse fenomenene kan bli en del av massebevistheten.
Nå vet vi vel strengt tatt ikke OM de eksisterer, Moon...Det med Ånder er helt NATURLIG faktisk, ellers så hadde de ikke eksistert.
Antall ord: 91
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Nei, men FENOMENET er der, uansett.Kimbara skrev:Nix, men denne formen for historiefortelling er en fin kulturell greie, i likhet med eventyrene i gamle dager. God underholdning.Moonstone skrev: Disse fenomenene må forskes mere på, slik at mytene fjernes, slik at disse fenomenene kan bli en del av massebevistheten.
Nå vet vi vel strengt tatt ikke OM de eksisterer, Moon...Det med Ånder er helt NATURLIG faktisk, ellers så hadde de ikke eksistert.
De er ikke vitenskapelig påvist, det er jeg enig i Kimb..
Jeg tror værtfall på videre forskning i det feltet, vitenskap og medier som kan jobbe sammen.
Tror uansett at hvis dette blir "vanlig", så vil ikke folk bli skremt lenger, om man merker uforklarige ting hjemme, men bare si: "Huff, nå er det en Ånd innom igjen..ingen fare, vi får den videre.."
Antall ord: 166
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
nå har jeg gått igjennom alt jeg husker..
jeg fant bladet på hytta i kragerø.. jeg tror det var norsk ukeblad eller allers..hvertfall det jeg ser for meg, norsk ukeblad tror jeg er riktig.. husker desverre ikke noe sted, men jeg husker bildet av rommet til ungen og den pulten.. ikke det at det hjelper.. hehe..
så bra det er flere som husker det, kan bli skremt selv jeg når jeg leser sånne historier også legger jeg meg, og vips så begynner tankene å vandre.. ekkelt..
Der jeg bor nå var det en mann som døde, kjøpte det som dødsbo.. det er et leilighetskompleks som er blitt bygd på en gammel kirkeplass... noen ganger hvis jeg sitter i stuen (kan da se inn på gangen og døren til soverommet) får jeg en følelse at noen kikker på meg.. har en hund og han begynner noen ganger å knurre og reise bust mot gangen og soverommet.. det er drit ekkelt.. har våknet noen ganger av at jeg føler noen ser på meg, og jeg har hørt skritt i gangen.. men det kan jo selvfølgelig være drøm..
andre ting som har skjedd der er tven som skrur seg på etter jeg har skrudd den av, skjer ofte.. satte på vannet i vasken på kjøkkenet, er samme rom som stuen, og da skrudde vannet seg plutselig av.. så krana gikk igjen.. venninnen min ble drit redd... skjønner jo det, ble skremt selv.. er masse flere ting som har skjedd og som jeg har hørt.. men føler ikke at det er noen ''onde'' ånder om man kan kalle det det.. men litt creepy alikvel..
flere som har opplevd noe lignende og som vet hva det kan være??
jeg fant bladet på hytta i kragerø.. jeg tror det var norsk ukeblad eller allers..hvertfall det jeg ser for meg, norsk ukeblad tror jeg er riktig.. husker desverre ikke noe sted, men jeg husker bildet av rommet til ungen og den pulten.. ikke det at det hjelper.. hehe..
så bra det er flere som husker det, kan bli skremt selv jeg når jeg leser sånne historier også legger jeg meg, og vips så begynner tankene å vandre.. ekkelt..
Der jeg bor nå var det en mann som døde, kjøpte det som dødsbo.. det er et leilighetskompleks som er blitt bygd på en gammel kirkeplass... noen ganger hvis jeg sitter i stuen (kan da se inn på gangen og døren til soverommet) får jeg en følelse at noen kikker på meg.. har en hund og han begynner noen ganger å knurre og reise bust mot gangen og soverommet.. det er drit ekkelt.. har våknet noen ganger av at jeg føler noen ser på meg, og jeg har hørt skritt i gangen.. men det kan jo selvfølgelig være drøm..
andre ting som har skjedd der er tven som skrur seg på etter jeg har skrudd den av, skjer ofte.. satte på vannet i vasken på kjøkkenet, er samme rom som stuen, og da skrudde vannet seg plutselig av.. så krana gikk igjen.. venninnen min ble drit redd... skjønner jo det, ble skremt selv.. er masse flere ting som har skjedd og som jeg har hørt.. men føler ikke at det er noen ''onde'' ånder om man kan kalle det det.. men litt creepy alikvel..
flere som har opplevd noe lignende og som vet hva det kan være??
Antall ord: 302
Hide post links |