Healing og annen alternativ medisin ⇒ Kosttilskudd og naturmedisin
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2009 14:05
- 15
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Lokalisering: Østfold
Kosttilskudd og naturmedisin
Kanskje litt utenfor tema, men vil allikevel påpeke at man skal være forsiktig med naturmedisin (den typen som selges i helsekostbutikker). Mange tror det er ufarlig å bruke den man får kjøpt i helsekosten, i og med at dette ofte er rene naturprodukter. Men hvis kroppen f.eks har nok jern, så kan det være farlig å ta jerntilskudd. Visse typer naturmedisin kan gi farlige bivirkninger dersom man kombinerer med skolemedisin osv. En kollega av meg ble innlagt på sykehus etter å ha brukt en type naturmedisin (noe mot overgangsalder), og ble veldig dårlig. Ingen moralpreken, selv tro på mye av denne type medisin, men vil bare at man skal være forsiktig, og vite hva man gjør :mozilla_smile:
Antall ord: 124
Størst av alt er kjærligheten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Re: magi i hverdagen
Ja, det er jeg helt enig i. Og først og fremsk SKAL mam konsultere lege. Og ta blodprøver. Og sjekke helsa generelt.
Mye naturmedisin kan ha store helsegevinster, men det kan være veldig skummelt å "kokkelere" på egen hånd.
Edit:
Jeg ser vi ikke har tråd om dette emnet (som jeg fant i farten). Kan ikke du starte en, Grevinne? Det er et spennende tema!
Mye naturmedisin kan ha store helsegevinster, men det kan være veldig skummelt å "kokkelere" på egen hånd.
Edit:
Jeg ser vi ikke har tråd om dette emnet (som jeg fant i farten). Kan ikke du starte en, Grevinne? Det er et spennende tema!
Antall ord: 69
Memento mori
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Helt riktig det, Astarte :mozilla_smile: Egen tråd på det? Er vel ikke så mye å diskutere det vel? En blanding av sykepleier og heks, sånn som meg?Astarte skrev:Ja, det er jeg helt enig i. Og først og fremsk SKAL mam konsultere lege. Og ta blodprøver. Og sjekke helsa generelt.
Jeg skal se om vi har en tråd om dette temaet, men hvis ikke, så kan jo du starte en?
Antall ord: 94
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Naturlegemidler med hormoner i skal man være forsiktig med også... Jeg prøvde "Femal" for å bli kvitt kraftig PMS (depresjon én gang i måneden er lite hyggelig), og endte opp med hormonforstyrrelse. Medisinen funket, det skal den ha, for jeg ble nesten helt kvitt PMS etter 3 mnd bruk. Men det hjalp lite å bli kvitt PMS når hele hormonsystemet klikket i vinkel og vel så det... Jeg som ikke ville bruke p-piller fordi jeg ikke ville tulle med hormonene mine, endte opp med å måtte bruke dem for å få orden på systemet. Sånn går nu dagan...Grevinne skrev:Kanskje litt utenfor tema, men vil allikevel påpeke at man skal være forsiktig med naturmedisin (den typen som selges i helsekostbutikker). Mange tror det er ufarlig å bruke den man får kjøpt i helsekosten, i og med at dette ofte er rene naturprodukter. Men hvis kroppen f.eks har nok jern, så kan det være farlig å ta jerntilskudd. Visse typer naturmedisin kan gi farlige bivirkninger dersom man kombinerer med skolemedisin osv. En kollega av meg ble innlagt på sykehus etter å ha brukt en type naturmedisin (noe mot overgangsalder), og ble veldig dårlig. Ingen moralpreken, selv tro på mye av denne type medisin, men vil bare at man skal være forsiktig, og vite hva man gjør :mozilla_smile:
Har heldigvis minimalt med PMS nå da.
Det er vel med naturmedisin som annen medisin; alle tåler ikke alt.
Antall ord: 248
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Om man går til det steget å skulle stappe i seg preparater, så bør man gjøre seg selv den tjenesten å sette seg inn i hvilke stoffer som er i sving og hva de gjør med kroppen. Gjør grundig research på egenhånd eller i samarbeid med fastlegen, og ikke hør på de som tilbyr preparatet - de er selvfølgelig bare ute etter å selge det.
Antall ord: 69
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Alt er business, inkludert den vanlige legeindustrien, så man bør faktisk passe på litt hva man får derfra også...
Antall ord: 21
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Helt enig.. I forhold til kollegaen min som ble syk, så gikk sjefen vår til butikken for å informere sjefen der, om hendelsen... Vedkommende var ikke villig til å høre i det hele tatt på skaden kollegaen min pådro seg... Det viser jo at det er selger"instinktet", som råder...Kimbara skrev:Om man går til det steget å skulle stappe i seg preparater, så bør man gjøre seg selv den tjenesten å sette seg inn i hvilke stoffer som er i sving og hva de gjør med kroppen. Gjør grundig research på egenhånd eller i samarbeid med fastlegen, og ikke hør på de som tilbyr preparatet - de er selvfølgelig bare ute etter å selge det.
Antall ord: 123
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Re: Kosttilskudd og naturmedisin
Lagde ny tråd jeg, siden dere ikke gidder
Fortsett her, dette er spennende
Antall ord: 14
Memento mori
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Absolutt... Reseptfrie legemidler (fra apotek) betyr ikke at de ikke er skadelige f.eks. Og i forhold til legemidler på resept, er det stor forskjell på legene, noen er mer nøye på hvilke preparater de skriver ut enn andre. Mens noen leger skriver ut resepter i hytt og vær... Så man skal absolutt være bevisst på alt av medisin. Var jo en skrekk-historie det du framla og...Svartepus skrev:Alt er business, inkludert den vanlige legeindustrien, så man bør faktisk passe på litt hva man får derfra også...
Antall ord: 94
Hide post links |
Og det er enklere å finne dokumentasjon osv på registrerte legemidler enn til "naturmidler".
Antall ord: 13
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Hehe, fint du ordner oppAstarte skrev:Lagde ny tråd jeg, siden dere ikke gidder
Antall ord: 21
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Naturmidler er jo uregistrerte legemidler, og derfor ikke godkjent av legemiddleforeningen. For å få et legemiddel registrert, kreves det forskning og dokumentasjon på effekt og bivirkninger.Atheos skrev:Og det er enklere å finne dokumentasjon osv på registrerte legemidler enn til "naturmidler".
Antall ord: 40
Hide post links |
Ja?Grevinne skrev:Naturmidler er jo uregistrerte legemidler, og derfor ikke godkjent av legemiddleforeningen. For å få et legemiddel registrert, kreves det forskning og dokumentasjon på effekt og bivirkninger.Atheos skrev:Og det er enklere å finne dokumentasjon osv på registrerte legemidler enn til "naturmidler".
Antall ord: 43
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Ja det er sånn jeg har forstått det, etter samarbeid med leger i noen år. Men mulig jeg tar feil.Atheos skrev:Ja?Grevinne skrev:Naturmidler er jo uregistrerte legemidler, og derfor ikke godkjent av legemiddleforeningen. For å få et legemiddel registrert, kreves det forskning og dokumentasjon på effekt og bivirkninger.Atheos skrev:Og det er enklere å finne dokumentasjon osv på registrerte legemidler enn til "naturmidler".
Antall ord: 67
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Jeg syns det er veldig bra at legevitenskapen åpner mer for å kombinere den alternative medisinen med skolemedisinen jeg.
Sånn som de har godtatt f.eks akupunktur. For 10 år siden hadde det vært utenkelig
Sånn som de har godtatt f.eks akupunktur. For 10 år siden hadde det vært utenkelig
Antall ord: 36
Memento mori
Hide post links |