Healing og annen alternativ medisin ⇒ Symbol bruk
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
Symbol bruk
Hvilke tanker har dere på forumet om symbolbruk?
hva er grunnen til at symboler, eventuellt virker, -Tanken kraft? eller at enkelte symboler er brukt av så mange så mange ganger om og om igjen opp igjennom tider. Da tenker jeg f.eks på circel of fire eller pentagram.
Hva med symboler på egen kropp? Vet om flere som har dette, og det blir da mer enn bare tegning eller maling. Men faktisk symboler i nøyaktig symetri av kroppens egne ressurser slik som føflekker som danner symboler.
Kan andre kontrollere igjennom symboler, hvis jeg f.eks hadde tegnet et symbol i en annen manns hånd, og hatt min egen intensjon med dette symbolet?
Jeg vet iallfall at i NLP brukes det en del symbol bruk, med å visualisere et symbol som representerer noe for deg som f.eks "healing" for så å visualisere ulike energi strøminger flyte ut av kroppen med en farge, (f.eks brunt) og gå inn i "healing" symbolet, og komme ut igjen av symbolet som (f.eks gull) før det flyter inn i kroppen. Og noen bruker symbolikk slik som beskrevet nettopp som healing.
angående symbolikk er jeg nysgjerrig på hva folk mener om hellig gemoetri, okkulte symboler, korn sirkler, visualiserte symboler, og hvordan folk mener dette funker??
hva er grunnen til at symboler, eventuellt virker, -Tanken kraft? eller at enkelte symboler er brukt av så mange så mange ganger om og om igjen opp igjennom tider. Da tenker jeg f.eks på circel of fire eller pentagram.
Hva med symboler på egen kropp? Vet om flere som har dette, og det blir da mer enn bare tegning eller maling. Men faktisk symboler i nøyaktig symetri av kroppens egne ressurser slik som føflekker som danner symboler.
Kan andre kontrollere igjennom symboler, hvis jeg f.eks hadde tegnet et symbol i en annen manns hånd, og hatt min egen intensjon med dette symbolet?
Jeg vet iallfall at i NLP brukes det en del symbol bruk, med å visualisere et symbol som representerer noe for deg som f.eks "healing" for så å visualisere ulike energi strøminger flyte ut av kroppen med en farge, (f.eks brunt) og gå inn i "healing" symbolet, og komme ut igjen av symbolet som (f.eks gull) før det flyter inn i kroppen. Og noen bruker symbolikk slik som beskrevet nettopp som healing.
angående symbolikk er jeg nysgjerrig på hva folk mener om hellig gemoetri, okkulte symboler, korn sirkler, visualiserte symboler, og hvordan folk mener dette funker??
Antall ord: 215
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Re: Symbol bruk
Jeg mener at alt fungerer slik man har intensjon om.
Man legger en viss kraft i det. For eksempel når mange nok dyrker det kristne korset som et symbol som skal forestille vår skaper eller vår frelser, så vil dette etterhvert nærmest bli gitt en betydning... nettopp fordi folk legger så mye i det. Det samler seg energier og følelser rundt dette. Derfor er også magi, ritualer og slikt en helt naturlig ting som et produkt av hvordan vi mennesker manifesterer energi rundt det og GIR symbolene en mening.
I seg selv betyr ikke et kors noen ting, men etter så mange år med betydning, så er det for meg egentlig helt naturlig og klart at all denne bruken av energi fokusert og rettet mot symbolene faktisk har gitt dem mer eller mindre mening.
Man legger en viss kraft i det. For eksempel når mange nok dyrker det kristne korset som et symbol som skal forestille vår skaper eller vår frelser, så vil dette etterhvert nærmest bli gitt en betydning... nettopp fordi folk legger så mye i det. Det samler seg energier og følelser rundt dette. Derfor er også magi, ritualer og slikt en helt naturlig ting som et produkt av hvordan vi mennesker manifesterer energi rundt det og GIR symbolene en mening.
I seg selv betyr ikke et kors noen ting, men etter så mange år med betydning, så er det for meg egentlig helt naturlig og klart at all denne bruken av energi fokusert og rettet mot symbolene faktisk har gitt dem mer eller mindre mening.
Antall ord: 139
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2009 14:05
- 15
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Lokalisering: Østfold
Spennende tema. Selv har jeg et kjede med Pentagram som jeg stort sett alltid har på meg, som mitt "heksesymbol", som jeg pleier å si. Pentagram er det symbolet jeg kjenner best til, og jeg vet at ingen sikkert kan påstå hva den opprinnelige meningen var. Pentagram har blitt tegnet i flere tusen år, i tillegg finnes stjernen også ute i naturen. For meg symboliserer pentagram sansene eller elementene og ånd. Sirkelen rundt symboliserer evighet. Har for øvrig også tatovert pentagram, etter mye fram og tilbake ble jeg enig om at det er et riktig symbol for meg å bruke. Magien og kraften i symboler, tror jeg kommer an på hva man legger opp til selv. Men mange symboler har jo også så lang historie og mange betydninger, at de kanskje blir sett på som magiske. Og hva med runer og amuletter? Jeg skal ikke påstå om de har noe for seg eller ikke, kan for lite og har ingen spesiell erfaring med det. Men håper mange sier noe om det her :mozilla_smile:
I forhold til kors, Ludo, så symboliserer det i seg selv bare tro, men at det har blitt tatt inn i kristendommen etter at Jesus døde på korset... Etter hva jeg har lest. Sikkert flere betydninger på det og. Anbefaler forøvrig å ta en titt i Symbolleksikon, tar for seg betydninger av de forskjellige symboler/dyr/blomster osv...
I forhold til kors, Ludo, så symboliserer det i seg selv bare tro, men at det har blitt tatt inn i kristendommen etter at Jesus døde på korset... Etter hva jeg har lest. Sikkert flere betydninger på det og. Anbefaler forøvrig å ta en titt i Symbolleksikon, tar for seg betydninger av de forskjellige symboler/dyr/blomster osv...
Antall ord: 234
Størst av alt er kjærligheten
Hide post links |
hm. veldig interessant.
dersom en kristen tegner inn et kors på en ikke kristen person, så blir det vel også en slags "tanke kraft" kamp. om hvem som har sterkest intensjoner om hvordan symbolet skal virke.
Dersom vi på denne web siden fra nå av.. tilatter oss selv så å la www. paranormal. no siden symbolisere HEALING for alle som klikker seg inn på siden. sol et it be let it be
Dersom vi kollektivt hadde visualisert oss dette, alle og enhver mann at Et klikk inn på denne magiske side ville gitt healing til individet ?
hadde vært et artig forsøk
dersom en kristen tegner inn et kors på en ikke kristen person, så blir det vel også en slags "tanke kraft" kamp. om hvem som har sterkest intensjoner om hvordan symbolet skal virke.
Dersom vi på denne web siden fra nå av.. tilatter oss selv så å la www. paranormal. no siden symbolisere HEALING for alle som klikker seg inn på siden. sol et it be let it be
Dersom vi kollektivt hadde visualisert oss dette, alle og enhver mann at Et klikk inn på denne magiske side ville gitt healing til individet ?
Antall ord: 102
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Hehe, ja en spennende tanke... Er vel tankens kraft som virker uansett type symbol, tor jeg da.KB skrev:hm. veldig interessant.
Antall ord: 121
Hide post links |
Spennende Grevinne.
Jeg tror symbolbruk er veldig omfattende. Leste i en annen tråd med ulike meninger om hvorfor det virket.
Noe annet som jeg kom på nå er symbolikken rundt "totem dyr" og "kraft dyr" "engler" også forsåvidt..
spørsmål er om alle disse, eller noen av disse da, finnes eller bare er symbolikk ut i fra menneskets kollektive bevissthet?
Jeg tror symbolbruk er veldig omfattende. Leste i en annen tråd med ulike meninger om hvorfor det virket.
Noe annet som jeg kom på nå er symbolikken rundt "totem dyr" og "kraft dyr" "engler" også forsåvidt..
spørsmål er om alle disse, eller noen av disse da, finnes eller bare er symbolikk ut i fra menneskets kollektive bevissthet?
Antall ord: 63
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Tja, ikke godt å si... Mange har, eller ønsker å ha, ulv eller ørn som kraftdyr f.eks. Er det da en ulv som følger fra en annen dimensjon, eller er ulven et symbol på kvaliteter, evner, styrke hos den enkelte? I tarotkortene mine, er det 4 totemdyr/kraftdyr på et av kortene, der står det litt om hva de forskjellige dyrene står for, og at man skal lytte til det dyret som står for den retningen som er riktig å ta på dette gitte tidspunkt...KB skrev:Spennende Grevinne.
Antall ord: 152
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Det korset vi kjenner som det kristne korset har sitt opphav i de korsene romerene brukte til korsfesting. Det symboliserer dermed høydepunktet i historien om Jesus (selve ordet "kors" har også sitt opphav fra dette tortur- henrettelsesredskapet).Grevinne skrev: I forhold til kors, Ludo, så symboliserer det i seg selv bare tro, men at det har blitt tatt inn i kristendommen etter at Jesus døde på korset... Etter hva jeg har lest.
Kors i seg selv symboliserer ikke "bare tro" - det er en altfor generell betydning. Kors er blitt brukt i mange former og betydninger opp igjennom historien, og en opprinnelig betydning er umulig å finne.
Antall ord: 107
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
grevinne: Underbevisstheten leser iallfall symboler lettere en ord..
Og symboler kan overføres til en betydning. Mange mener at tarot kort som du snakker om, gir utslag i underbevisstheten, med at symbolikken løsner noe i deg selv. som gir deg forståelse..
spørsmålet er hvor langt du kan dra dette, og hvor stort potensialle inni oss egentlig er. Minner litt om teorien at alle har sitt eget univers inni seg selv. At alt er alfa og omega, universet er bevissthet. Og paradoksalt pakket inn i indivdet samtidig som det eksisterer utenfor individet. en idee om at tanken ikke har begrensinger i forhold til rom og tid. Det blir som om individet skulle visualisert noe ute i universet, og fått det til å komme til synet over oss. Og videre alle teoriene om telepati, lov om tiltrekning osv..
Og symboler kan overføres til en betydning. Mange mener at tarot kort som du snakker om, gir utslag i underbevisstheten, med at symbolikken løsner noe i deg selv. som gir deg forståelse..
spørsmålet er hvor langt du kan dra dette, og hvor stort potensialle inni oss egentlig er. Minner litt om teorien at alle har sitt eget univers inni seg selv. At alt er alfa og omega, universet er bevissthet. Og paradoksalt pakket inn i indivdet samtidig som det eksisterer utenfor individet. en idee om at tanken ikke har begrensinger i forhold til rom og tid. Det blir som om individet skulle visualisert noe ute i universet, og fått det til å komme til synet over oss. Og videre alle teoriene om telepati, lov om tiltrekning osv..
Antall ord: 140
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Sant nok det, men blir vanligvis da (for å skrive det litt rundere), brukt i forhold til tro. Tro, håp og kjærlighet= kors, anker, hjerte... Men sikkert mange andre betydninger innenfor de forskjellig kulturer og verdensdeler og.Kimbara skrev:Det korset vi kjenner som det kristne korset har sitt opphav i de korsene romerene brukte til korsfesting. Det symboliserer dermed høydepunktet i historien om Jesus (selve ordet "kors" har også sitt opphav fra dette tortur- henrettelsesredskapet).Grevinne skrev: I forhold til kors, Ludo, så symboliserer det i seg selv bare tro, men at det har blitt tatt inn i kristendommen etter at Jesus døde på korset... Etter hva jeg har lest.
Kors i seg selv symboliserer ikke "bare tro" - det er en altfor generell betydning. Kors er blitt brukt i mange former og betydninger opp igjennom historien, og en opprinnelig betydning er umulig å finne.
Antall ord: 147
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Og hadde Jesus levd og henrettet i dag,Kimbara skrev:Det korset vi kjenner som det kristne korset har sitt opphav i de korsene romerene brukte til korsfesting. Det symboliserer dermed høydepunktet i historien om Jesus (selve ordet "kors" har også sitt opphav fra dette tortur- henrettelsesredskapet).Grevinne skrev: I forhold til kors, Ludo, så symboliserer det i seg selv bare tro, men at det har blitt tatt inn i kristendommen etter at Jesus døde på korset... Etter hva jeg har lest.
så hadde alle gått rundt med en liten elektrosk stol rundt halsen.
Neida, men jeg liker ikke att det går så mye inflasjon i symbolene jeg. Syns att om man går med en t-skjorte med hakekors på så får en rekne med att folk rundt en behandler en som mener det symbolet står for.
Går en jente med ett kors, liker jeg og tro hun mener noe religiøst med det.
Antall ord: 195
Hide post links |
En kan også skape sin egen symbolikk.
En kan f.eks visualisere et sverd, og gi det meningen at dette skal symbolisere respekt. visualiser sverdet, gi det en farge, gi det et minne. Så forestiller du deg at du trekker ut en 2energi" ut av sverdet i fargen din, gull som du trekker inn i deg. Du kan nå se at folk reagerer andre på deg. ettersom du har programmert din egen underbevissthet. - det genialle her er at du kan pusle sammen dine egne symbol bruk og hva det skal gi deg.
Et annet eksempel kan være å visualisere en spåkule. Knytte farge, følelser, tanker, minner eventuellt og lys, lyd og lukt til det. For så å visualisere en "energi" dra ut av denne spåkulen.
Programmering av underbevisstheten din at du vil bli intuitivt hvis dette er hva symbolet betyr for DEG. siden slutt resulatet er intuitivt, vet underbevisstheten din hvilke faktorer, (som avslappet, skjerper, glad osv) for å få til sluttresulatet som er å være intuitiv.
Symbolikk kan også brukes til å bruke på andre. Ettersom du kan be de visualisere noe og fortelle betydningen, samtidig som du har samme tolkning av symbolet. Også kan du og den andre kjøre en NLP øvelse samtidig. Hvor personen som gjør det for sluttresultatet.. f.eks føler seg bedre, eller kurerer en fobi.
En kan f.eks visualisere et sverd, og gi det meningen at dette skal symbolisere respekt. visualiser sverdet, gi det en farge, gi det et minne. Så forestiller du deg at du trekker ut en 2energi" ut av sverdet i fargen din, gull som du trekker inn i deg. Du kan nå se at folk reagerer andre på deg. ettersom du har programmert din egen underbevissthet. - det genialle her er at du kan pusle sammen dine egne symbol bruk og hva det skal gi deg.
Et annet eksempel kan være å visualisere en spåkule. Knytte farge, følelser, tanker, minner eventuellt og lys, lyd og lukt til det. For så å visualisere en "energi" dra ut av denne spåkulen.
Programmering av underbevisstheten din at du vil bli intuitivt hvis dette er hva symbolet betyr for DEG. siden slutt resulatet er intuitivt, vet underbevisstheten din hvilke faktorer, (som avslappet, skjerper, glad osv) for å få til sluttresulatet som er å være intuitiv.
Symbolikk kan også brukes til å bruke på andre. Ettersom du kan be de visualisere noe og fortelle betydningen, samtidig som du har samme tolkning av symbolet. Også kan du og den andre kjøre en NLP øvelse samtidig. Hvor personen som gjør det for sluttresultatet.. f.eks føler seg bedre, eller kurerer en fobi.
Antall ord: 224
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Kom bare på en artig liten ting... jeg liker å blande inn Bill Hicks og George Carlin.
Hva om Jesus kommer tilbake? Tror dere virkelig han vil gå rundt og se alle menneskene som går med kors rundt halsen, og alle disse kirkene som har kors på veggene sine?
Han ville tenke "HVA FAEN?! Nei, nei! Ta det vekk fra meg, jeg vil ikke se det!"
Fyren ble tross alt spikret opp på et sånn et...
Tankeløse mennesker. Null respekt for han Jesus, altså...
Hva om Jesus kommer tilbake? Tror dere virkelig han vil gå rundt og se alle menneskene som går med kors rundt halsen, og alle disse kirkene som har kors på veggene sine?
Han ville tenke "HVA FAEN?! Nei, nei! Ta det vekk fra meg, jeg vil ikke se det!"
Fyren ble tross alt spikret opp på et sånn et...
Tankeløse mennesker. Null respekt for han Jesus, altså...
Antall ord: 86
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Ski
- Blitt takket: 4 ganger
Jeg tror symboler får akkurat den meningene/energien
du legger i det. Om en er opptatt av symboler så vil
troen på at det virker gjøre at du får mer fokus og styrke
på tanken og dermed virker det bedre.
Så har vi en del universelle symboler som er brukt i årtusener.
De har en litt annen virkemåte, siden det ligger så mange
tankeformer i det kollektive som er med å forsterker betydningen
og intensjonen bak symbolet.
Du visualiserer ett symbol og det responderer med en gang på
tilsvarende i universet. Som trekantene i esoterisk healing,
eller pentagrammet.
Korset symboliserer også korsfestelse inn i jorden, å identifisere
seg med all verdens lidelse i tråd med Jesus handlinger.
du legger i det. Om en er opptatt av symboler så vil
troen på at det virker gjøre at du får mer fokus og styrke
på tanken og dermed virker det bedre.
Så har vi en del universelle symboler som er brukt i årtusener.
De har en litt annen virkemåte, siden det ligger så mange
tankeformer i det kollektive som er med å forsterker betydningen
og intensjonen bak symbolet.
Du visualiserer ett symbol og det responderer med en gang på
tilsvarende i universet. Som trekantene i esoterisk healing,
eller pentagrammet.
Korset symboliserer også korsfestelse inn i jorden, å identifisere
seg med all verdens lidelse i tråd med Jesus handlinger.
Antall ord: 120
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Ja.
Kaja beskriver det nøyaktig slik jeg forsøker å si det.
Kaja beskriver det nøyaktig slik jeg forsøker å si det.
Antall ord: 12
Hide post links |